EACTIVE w wyszukiwarce to fakt czy Artefakt?

afterfakt 12

Od kilku lat nieustannie pracujemy nad budowaniem silnej marki EACTIVE. Zwiększamy widoczność naszej firmy w internecie, aby docierać do kolejnych klientów. Teraz mamy następny dowód na to, że nazwa naszej firmy EACTIVE jest dobrze postrzegana nie tylko wśród potencjalnych klientów, ale również wśród naszej konkurencji. #wiemyjak

Dostrzegliśmy, że agencja Artefakt z Wrocławia, działająca w tej samej branży co my, reklamuje usługi pozycjonowania w płatnych wynikach Google pod frazą „eactive”. Czujemy się docenieni faktem, że konkurencyjna firma chce wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google pod nazwą naszej firmy. Wiemy również jednak, że reklamowanie się pod nazwą naszej firmy jest sposobem na pozyskiwanie nowych klientów.

Przez wzgląd na to, że razem ze wspomnianą firmą oferujemy zbliżone usługi i mamy swoje siedziby we Wrocławiu, taka forma reklamy może wprowadzić w błąd potencjalnych klientów obu agencji. W związku z tym, że fraza „eactive” to nazwa naszej firmy, nad promocją której pracujemy od wielu lat, wierzymy, że dla dobra interesów obu firm Artefakt zdecyduje się usunąć wprowadzającą w błąd reklamę ;)

Zapraszamy firmę Artefakt na kawę przy której będziemy mogli wymienić się doświadczeniami ;)

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Kaziu pisze:

    Hmm ciekawy sposób działania. Wiele firm się tak reklamuje chociaż z etycznego punktu widziana może być to wątpliwa strategia. Naraża nas to także na ewentualne problemy prawne jeżeli okaże się że nazwa lub znak jest zastrzeżony.

  2. Andrzej pisze:

    Wyniki wyszukiwania jednej z moich stron były zablokowane przez Google w związku z tym że w nazwie strony była nazwa innej firmy.

  3. rajot pisze:

    Jeśli tylko obie strony zdołały się ze sobą dogadać, to jak najbardziej dla mnie jest spoko :)

  4. EACTIVE pisze:

    Odnieśliśmy się do kwestii dobrych praktyk w biznesie, a nie do kwestii prawnych.

    A na pewno dobrą praktyką nie jest promowanie jednej firmy pod hasłem firmy konkurencyjnej.
    Dlatego też zasygnalizowaliśmy ten temat na blogu, żeby szybko wspólnie rozwiązać problem.

    Pozdrawiam

  5. KG pisze:

    Przecież jest wszystko ok, jest to zgodne z prawem oraz regulaminem google. Treść reklamy nie zawiera słowa zastrzeżonego ani nazwy firmy konkurencyjnej. Eactive zbyt wybujałe ego.

  6. Zgred pisze:

    @PawelK:

    Dobrze, że napisałeś „raczej” :P

  7. Paweł K. pisze:

    Słabe to tłumaczenie artefaktu. Branża SEO/SEM raczej tego nie kupi :)

  8. EACTIVE pisze:

    W takim razie, wyjaśnienie takiej sytuacji jest jedno: Google wiąże nazwę naszej firmy „eactive” z pozycjonowaniem. Dla nas jest to ogromny sukces :) Na przyszłość warto jednak monitorować reklamy i słowa kluczowe, aby zapobiec podobnej sytuacji :)

  9. Artefakt pisze:

    Dzień dobry EACTIVE.
    Wyjaśniliśmy już tę kwestię na Waszym profilu na Facebooku, pozwolimy sobie jednak odpowiedzieć jeszcze raz. Nie reklamujemy się na frazę „eactive” i nigdy tego nie robiliśmy. Faktycznie nasza reklama wyświetlała się na tę frazę. Bez naszego udziału. Zadziałał mechanizm doboru fraz przybliżonych stosowany przez Google.
    Waszą frazę brandową dodaliśmy do listy fraz wykluczonych, więc sytuacja więcej nie będzie miała miejsca.
    Jeśli potrzebowalibyście dokładnych wyjaśnień z zakresu działania reklam AdWords i kwestii doboru słów kluczowych, to dajcie znać – przyjmiemy zaproszenie na kawę i przeprowadzimy bezpłatne szkolenie. :-) Pozdrawiamy!