Podsumowanie z Google Analytics User Conference 2014

gauc logo

Google Analytics User Conference odbyło się 25 września w Warszawie. W konferencji wziął udział Filip Kaźmierczak, który krótko podsumował przebieg wydarzenia.

Konferencje branżowe są dobrym miejscem do spojrzenia na wyzwania branżowe z innego punktu widzenia, nabrania nowej energii i entuzjazmu do dalszej pracy. Nie inaczej było tym razem na GAUC 2014, gdzie poziom merytoryczny prelegentów stał na niezwykle wysokim poziomie. Mówcy potrafili przekazać wiedzę w bardzo ciekawy sposób, co jest rzadkością w branży i tutaj z pewnością należą się gratulacje organizatorom za zgranie ze sobą nietuzinkowych prelegentów z całą koncepcją GAUC.

Łącznie sześciu mówców: Piotr Marzec (Google), Jonathan Breton (Google), Piotr Guziur (Marketing Online), Florian Pertyński (Bluerank), Paweł Ogonowski (Conversion) oraz Mateusz Godala (iProspect Polska) przedstawili nowe możliwości dla analityki internetowej, jakie pojawiły się wraz z debiutem Universal Analytics.

1. Piotr Marzec (Google): Miejsce Google Analytics w ramach rozwiązań marketingowych firm.

Piotr skupił się głównie na przedstawieniu systemu DoubleClick w kontekście Google Analytics i potencjału, jaki drzemie w połączeniu obu tych narzędzi.
Piotr Marzec (Google)

2. Jonathan Breton (Google): Atrybucja konwersji – na wyciągnięcie ręki i bardziej dynamiczna.

Jonathan bardzo dobitnie pokazał, że Google Analytics to już nie tylko śledzenie ruchu na stronach www. Universal Analytics zrobił krok do przodu i wkroczył do świata offline, który otacza nas bez przerwy. Jonathan przywołał wiele przykładów, ale naszą uwagę najbardziej zwróciła możliwość liczenia klientów wchodzących do sklepu stacjonarnego oraz integrowanie kasy fiskalnej z Google Analytics.

Jonathan Breton (Google)

3. Piotr Guziur (Marketing Online): Praktyczne wykorzystanie najnowszych funkcjonalności Universal Analytics w optymalizacji kampanii E-commerce.

W tej prelekcji, Piotr faktycznie skupił się na bardzo praktycznych zastosowaniach nowych funkcjonalności Universal Analytics w kontekście kampanii e-commerce, co z pewnością przykuło uwagę wszystkich słuchaczy zajmujących się sprzedażą online. Szczególnie e-sklepy powinno zainteresować, iż Google Analytics pozwala już śledzić reklamy wewnątrz serwisu, kupony promocyjne, czy też programy afiliacyjne.

 Piotr Guziur (Marketing Online)

4. Florian Pertyński (Bluerank): W kierunku analityki totalnej – Universal Analytics w praktyce.

Wystąpienie Floriana było zdecydowanie naszym ulubionym na GAUC 2014 – najprawdopodobniej ze względu na bardziej techniczny charakter prelekcji i podobny do naszego punkt patrzenia na analitykę internetową. Znalazło się tutaj wiele ciekawych studiów przypadku z wykorzystaniem Google Tag Manager oraz Measurement Protocol.

Florian Pertyński (Bluerank)

5. Paweł Ogonowski (Conversion): 5 najczęściej popełnianych błędów przy wdrażaniu Google Analytics (i jak uch uniknąć).

Firma Conversion przeprowadziła badanie na stu największych polskich serwisach pod kątem poprawnego wdrożenia Google Analytics. Jak się okazuje, bardzo duży procent implementacji zawiera mniejsze lub większe błędy wpływające na zbieranie i jakość danych. Czy podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie śmieciowych danych, jest odpowiednie? Lepiej jeszcze raz przyjrzyj się swojemu Google Analytics. Conversion udostępniło raport z badań, dzięki czemu każdy może sprawdzić, czy jego strona nie zawiera błędy, a jeśli tak, w jaki sposób je poprawić. Raport znajdziecie tutaj

Paweł Ogonowski (Conversion)

6. Mateusz Godala (iProspect Polska): Tip and Tricks optymalizacji mediów w Google Analytics.

To było już niestety ostatnie wystąpienie na Google Analytics User Conference 2014. Mateusz zaprezentował błyskotliwe sposoby na wykorzystanie możliwości Universal Analytics w optymalizacji kampanii w poszczególnych mediach. W prelekcji znalazły się również sposoby na ominięcie niektórych ograniczeń GA, np. próbkowanie danych.

Mateusz Godala (iProspect Polska)

Z pewnością było to jedno z ważniejszych i najlepiej przygotowanych wydarzeń w branży w 2014 roku. Mamy nadzieję, że za rok spotkamy się w podobnym lub nawet większym gronie!

zdjęcie z user conference 2014

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem