Konkurs marketingowy w ramach spotkania z klasą biznesową

Nasza współpraca z klasą o profilu biznesowym z LO nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Oławie trwa już od zeszłego roku, a jej głównym celem jest przeprowadzanie edukacyjnych spotkań z młodzieżą o tematyce biznesowej. Niedawno opisaliśmy dokładnie szczegóły tej owocnej współpracy. Tym razem na spotkaniu został zorganizowany wakacyjny konkurs marketingowy.

Przypomnijmy – klasa biznesowa w Oławie została utworzona w zeszłym roku dzięki współpracy oławskiego liceum z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu. Jednym z podstawowych założeń programowych w klasie jest rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie przedsiębiorczości, a także ciągłe pogłębianie wiedzy poprzez realizację wybranych przedmiotów w zakresie rozszerzonym.

Kreatywność przede wszystkim

W ramach współpracy z klasą gwarantujemy przeprowadzanie warsztatów, na których dzielimy się z uczniami wieloletnim doświadczeniem i wiedzą, przedstawiając sposób funkcjonowania firmy i wszelkie aspekty biznesowe. Ostatnie spotkanie odbyło się 12 czerwca i poprowadził je Michał Kliszczak. Tym razem bardzo liczyła się kreatywność i aktywność uczniów, gdyż najważniejszym punktem spotkania był wakacyjny konkurs marketingowy! Na uczestników czekały atrakcyjne nagrody, jednak aby je zdobyć należało użyć wyobraźni i wykazać się pomysłowością – zadaniem konkursowym było wymyślenie nazwy marki dla konkretnego biznesu oraz hasła reklamowego promujące tą wybraną działalność. W konkursie wziął udział gość specjalny – Leny Kliszczak, syn Michała, który dołączył do jednej z grup.

Przebieg konkursu

Pracę można było przygotować pracując w zespole 3-osobowym. Michał Kliszczak przedstawił kryteria, według których oceniał pracę wraz z wychowawczynią klasy Małgorzatą Wojciechowską:

Branża dla której należy wymyślić nazwę oraz hasło to:

Producent młodzieżowych T-shirtów

Kryteria dotyczące nazwy marki i hasła reklamowego:

  1. Im krótsze, tym lepsze

marka: najlepiej jedno słowo

hasło: najlepiej ok 3 słów, jednak nie ma tu reguły

  1. Nazwy muszą dobrze brzmieć (wpadać w ucho)

  2. Odróżniać firmę od konkurencji

  3. Zawierać korzyść istotną dla klientów

IMG_00000864

Na najlepsze pomysły czekały nagrody – zwycięzcy mieli otrzymać 3 bony o wartości 100 zł do sklepu Reserved, grupa, która zajęła drugie miejsce – bilety do kina, a grupa z miejscem trzecim czekolady.

Laureaci konkursu

Każda grupa miała 30 minut na wymyślenie oryginalnej nazwy biznesu oraz hasła reklamowego. Zadanie wymagało zaangażowania i pomysłowości, uczniowie jednak sprostali wyzwaniu i zaprezentowali szereg ciekawych prac. Po przeanalizowaniu wszystkich projektów Michał Kliszczak wraz z Małgorzatą Wojciechowską wybrali zwycięzców:

Miejsce nr 1.

Agnieszka Krasicka, Adrianna Matysiak, Dominika Wierzyk

marka: Wixa

hasło: „Bądź gwiazdą imprezy”

Kopia Wixa2

Miejsce nr 2.

Monika Choptiany, Michał Olender, Gabriela Węglarowicz

marka: Artide

hasło: #young #style #indyvidual

Artide

Miejsce nr 3.

Bartek Zabawka, Dagmara Sokal, Sara Kasprzak, Leny Kliszczak (syn Michała Kliszczaka)

marka: Oxygen

hasło: „Don’t breathe, your T-shirt will does it for you!”

Oxygen

Chcielibyśmy serdecznie podziękować Martynie Kroczak za pomoc w trakcie zajęć. Martyna sama zgłosiła się, aby asystować prowadzącym podczas przeprowadzania konkursu. Warto również wspomnieć o postawie całej klasy, która to zdecydowała się zrezygnować z głównej nagrody przeznaczając te pieniądze na leczenie swojego chorującego na nowotwór kolegi.

IMG_00000872

Michał Kliszczak postanowił przyznać im wcześniej przygotowane bony, a dodatkowo przekazać chorującemu uczniowi wspomniane 300 zł.

Cieszymy się, że konkurs marketingowy spotkał się z pozytywnym odbiorem uczniów i mogli oni w praktyce sprawdzić swoją pomysłowość i przedstawić autorskie pomysły.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz