Nasza współpraca z klasą o profilu biznesowym z LO nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Oławie trwa już od zeszłego roku, a jej głównym celem jest przeprowadzanie edukacyjnych spotkań z młodzieżą o tematyce biznesowej. Niedawno opisaliśmy dokładnie szczegóły tej owocnej współpracy. Tym razem na spotkaniu został zorganizowany wakacyjny konkurs marketingowy.
Przypomnijmy – klasa biznesowa w Oławie została utworzona w zeszłym roku dzięki współpracy oławskiego liceum z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu. Jednym z podstawowych założeń programowych w klasie jest rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie przedsiębiorczości, a także ciągłe pogłębianie wiedzy poprzez realizację wybranych przedmiotów w zakresie rozszerzonym.
Kreatywność przede wszystkim
W ramach współpracy z klasą gwarantujemy przeprowadzanie warsztatów, na których dzielimy się z uczniami wieloletnim doświadczeniem i wiedzą, przedstawiając sposób funkcjonowania firmy i wszelkie aspekty biznesowe. Ostatnie spotkanie odbyło się 12 czerwca i poprowadził je Michał Kliszczak. Tym razem bardzo liczyła się kreatywność i aktywność uczniów, gdyż najważniejszym punktem spotkania był wakacyjny konkurs marketingowy! Na uczestników czekały atrakcyjne nagrody, jednak aby je zdobyć należało użyć wyobraźni i wykazać się pomysłowością – zadaniem konkursowym było wymyślenie nazwy marki dla konkretnego biznesu oraz hasła reklamowego promujące tą wybraną działalność. W konkursie wziął udział gość specjalny – Leny Kliszczak, syn Michała, który dołączył do jednej z grup.
Przebieg konkursu
Pracę można było przygotować pracując w zespole 3-osobowym. Michał Kliszczak przedstawił kryteria, według których oceniał pracę wraz z wychowawczynią klasy Małgorzatą Wojciechowską:
Branża dla której należy wymyślić nazwę oraz hasło to:
Producent młodzieżowych T-shirtów
Kryteria dotyczące nazwy marki i hasła reklamowego:
Im krótsze, tym lepsze
marka: najlepiej jedno słowo
hasło: najlepiej ok 3 słów, jednak nie ma tu reguły
Nazwy muszą dobrze brzmieć (wpadać w ucho)
Odróżniać firmę od konkurencji
Zawierać korzyść istotną dla klientów
Na najlepsze pomysły czekały nagrody – zwycięzcy mieli otrzymać 3 bony o wartości 100 zł do sklepu Reserved, grupa, która zajęła drugie miejsce – bilety do kina, a grupa z miejscem trzecim czekolady.
Laureaci konkursu
Każda grupa miała 30 minut na wymyślenie oryginalnej nazwy biznesu oraz hasła reklamowego. Zadanie wymagało zaangażowania i pomysłowości, uczniowie jednak sprostali wyzwaniu i zaprezentowali szereg ciekawych prac. Po przeanalizowaniu wszystkich projektów Michał Kliszczak wraz z Małgorzatą Wojciechowską wybrali zwycięzców:
Miejsce nr 1.
Agnieszka Krasicka, Adrianna Matysiak, Dominika Wierzyk
marka: Wixa
hasło: „Bądź gwiazdą imprezy”
Miejsce nr 2.
Monika Choptiany, Michał Olender, Gabriela Węglarowicz
marka: Artide
hasło: #young #style #indyvidual
Miejsce nr 3.
Bartek Zabawka, Dagmara Sokal, Sara Kasprzak, Leny Kliszczak (syn Michała Kliszczaka)
marka: Oxygen
hasło: „Don’t breathe, your T-shirt will does it for you!”
Chcielibyśmy serdecznie podziękować Martynie Kroczak za pomoc w trakcie zajęć. Martyna sama zgłosiła się, aby asystować prowadzącym podczas przeprowadzania konkursu. Warto również wspomnieć o postawie całej klasy, która to zdecydowała się zrezygnować z głównej nagrody przeznaczając te pieniądze na leczenie swojego chorującego na nowotwór kolegi.
Michał Kliszczak postanowił przyznać im wcześniej przygotowane bony, a dodatkowo przekazać chorującemu uczniowi wspomniane 300 zł.
Cieszymy się, że konkurs marketingowy spotkał się z pozytywnym odbiorem uczniów i mogli oni w praktyce sprawdzić swoją pomysłowość i przedstawić autorskie pomysły.