Konkurs marketingowy w ramach spotkania z klasą biznesową

Nasza współpraca z klasą o profilu biznesowym z LO nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Oławie trwa już od zeszłego roku, a jej głównym celem jest przeprowadzanie edukacyjnych spotkań z młodzieżą o tematyce biznesowej. Niedawno opisaliśmy dokładnie szczegóły tej owocnej współpracy. Tym razem na spotkaniu został zorganizowany wakacyjny konkurs marketingowy.

Przypomnijmy – klasa biznesowa w Oławie została utworzona w zeszłym roku dzięki współpracy oławskiego liceum z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu. Jednym z podstawowych założeń programowych w klasie jest rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie przedsiębiorczości, a także ciągłe pogłębianie wiedzy poprzez realizację wybranych przedmiotów w zakresie rozszerzonym.

Kreatywność przede wszystkim

W ramach współpracy z klasą gwarantujemy przeprowadzanie warsztatów, na których dzielimy się z uczniami wieloletnim doświadczeniem i wiedzą, przedstawiając sposób funkcjonowania firmy i wszelkie aspekty biznesowe. Ostatnie spotkanie odbyło się 12 czerwca i poprowadził je Michał Kliszczak. Tym razem bardzo liczyła się kreatywność i aktywność uczniów, gdyż najważniejszym punktem spotkania był wakacyjny konkurs marketingowy! Na uczestników czekały atrakcyjne nagrody, jednak aby je zdobyć należało użyć wyobraźni i wykazać się pomysłowością – zadaniem konkursowym było wymyślenie nazwy marki dla konkretnego biznesu oraz hasła reklamowego promujące tą wybraną działalność. W konkursie wziął udział gość specjalny – Leny Kliszczak, syn Michała, który dołączył do jednej z grup.

Przebieg konkursu

Pracę można było przygotować pracując w zespole 3-osobowym. Michał Kliszczak przedstawił kryteria, według których oceniał pracę wraz z wychowawczynią klasy Małgorzatą Wojciechowską:

Branża dla której należy wymyślić nazwę oraz hasło to:

Producent młodzieżowych T-shirtów

Kryteria dotyczące nazwy marki i hasła reklamowego:

  1. Im krótsze, tym lepsze

marka: najlepiej jedno słowo

hasło: najlepiej ok 3 słów, jednak nie ma tu reguły

  1. Nazwy muszą dobrze brzmieć (wpadać w ucho)

  2. Odróżniać firmę od konkurencji

  3. Zawierać korzyść istotną dla klientów

IMG_00000864

Na najlepsze pomysły czekały nagrody – zwycięzcy mieli otrzymać 3 bony o wartości 100 zł do sklepu Reserved, grupa, która zajęła drugie miejsce – bilety do kina, a grupa z miejscem trzecim czekolady.

Laureaci konkursu

Każda grupa miała 30 minut na wymyślenie oryginalnej nazwy biznesu oraz hasła reklamowego. Zadanie wymagało zaangażowania i pomysłowości, uczniowie jednak sprostali wyzwaniu i zaprezentowali szereg ciekawych prac. Po przeanalizowaniu wszystkich projektów Michał Kliszczak wraz z Małgorzatą Wojciechowską wybrali zwycięzców:

Miejsce nr 1.

Agnieszka Krasicka, Adrianna Matysiak, Dominika Wierzyk

marka: Wixa

hasło: „Bądź gwiazdą imprezy”

Kopia Wixa2

Miejsce nr 2.

Monika Choptiany, Michał Olender, Gabriela Węglarowicz

marka: Artide

hasło: #young #style #indyvidual

Artide

Miejsce nr 3.

Bartek Zabawka, Dagmara Sokal, Sara Kasprzak, Leny Kliszczak (syn Michała Kliszczaka)

marka: Oxygen

hasło: „Don’t breathe, your T-shirt will does it for you!”

Oxygen

Chcielibyśmy serdecznie podziękować Martynie Kroczak za pomoc w trakcie zajęć. Martyna sama zgłosiła się, aby asystować prowadzącym podczas przeprowadzania konkursu. Warto również wspomnieć o postawie całej klasy, która to zdecydowała się zrezygnować z głównej nagrody przeznaczając te pieniądze na leczenie swojego chorującego na nowotwór kolegi.

IMG_00000872

Michał Kliszczak postanowił przyznać im wcześniej przygotowane bony, a dodatkowo przekazać chorującemu uczniowi wspomniane 300 zł.

Cieszymy się, że konkurs marketingowy spotkał się z pozytywnym odbiorem uczniów i mogli oni w praktyce sprawdzić swoją pomysłowość i przedstawić autorskie pomysły.

08/07/2015
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to