Relacja z Festiwalu SEO 2015 w Katowicach

29 maja odbyło się jedno z największych spotkań pasjonatów SEO, na którym nie mogło nas zabraknąć! Uczestniczyłem w nim wraz z Dariuszem Owczarkiem. Wydarzenie było okazją do wysłuchania ciekawych prelekcji, zaczerpnięcia nowych inspiracji i wymiany doświadczeń z innymi specjalistami.

Wszystko zaczęło się dwa lata temu, kiedy to Artur Strzelecki po raz pierwszy wpadł na pomysł zorganizowania wydarzenia,Festiwal SEO w Katowicach które zgromadzi przedstawicieli branży SEO i pozwoli na swobodną wymianę doświadczeń. Akcja została powtórzona rok później, pomysł się przyjął i obecnie możemy mówić już o cyklicznym wydarzeniu. Festiwal odbył się już trzeci raz i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jego program wzbogacany jest o owe tematy, a zaproszeni goście poruszają aktualne i znaczące kwestie ze świata SEO. Jesteśmy pod wrażeniem organizacji spotkania i z całą pewnością gratulacje należą się organizatorom, w szczególności Arturowi Strzeleckiemu, który przygotował je na najwyższym poziomie (www.silesiasem.pl).

W tym roku mieliśmy okazję wysłuchać prezentacji 11 prelegentów, a także odwiedzić stoiska różnych firm. Na festiwalu pojawili się specjaliści, którzy wcześniej prezentowali na konferencji BrightonSEO, czyli m.in.: Dixon Jones z Majestic, czy Kaspar Szymanski. Do grona prelegentów dołączyli również m.in: Łukasz Żelezny (szef SEO w uSwich w Londynie), Mateusz Michalik z Festiwal SEOAKM3 GmbH w Berlinie, czy Grzegorz Strzelec z Grupy Onet.pl S.A. Dla nas inspirująca była w szczególności prezentacja Łukasza Żeleznego (https://twitter.com/lukaszzelezny), który przedstawił casy study – „jak monetyzować i budować synergię działań w SEO i mediach społecznościowych?” Prelegent opowiedział o zaletach i wadach poszczególnych portali, opisał też 7 popularnych typów użytkowników takich serwisów. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawych kwestii zapoznając się z prezentacją Macieja Woźniaka z Agencji Whites; na uwagę zasługiwało się w dużej mierze propagowanie przez nich metod WHS (White Hat SEO). Na festiwalu poruszony został również temat pozycjonowania stron dynamicznych, współpracy z klientami, czy wyjścia z kary nałożonej przez Google, a końcowy panel dyskusyjny pozwolił na ciekawą wymianę zdań.

Podsumowując, wydarzenie wywarło na nas bardzo pozytywne wrażenie i czekamy na kolejną edycję!

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz