Dziennie dociera do nas niezliczona ilość informacji, a duża część z nich przekazywana jest przez różnego rodzaju urządzenia z których nieustannie korzystamy – komputery, TV, czy urządzenia mobilne. Czy szybko przetwarzamy docierające dla nas informacje? Na co co faktycznie zwracamy naszą uwagę? Zapoznaj się z badaniem przeprowadzonym na popularnych portalach społecznościowych – Twitterze, Instagramie oraz Facebooku i poznaj odpowiedzi na te pytania. #wiemyjak
Mobile to już podstawa
Obecnie większość osób nie rozstaje się na krok ze swoimi urządzeniami mobilnymi i używa ich bardzo często w ciągu dnia. W USA 73% osób deklaruje, że nie rozstaje się ze swoim telefonem komórkowym, a połowa z nich sprawdza go około 30 razy dziennie – tak wynika z danych przedstawionych przez Facebooka. Okazuje się jednak, że przetwarzanie informacji różni się w zależności od rodzaju urządzenia z którego korzystają użytkownicy. Tu z kolei zwracamy się w stronę badań przeprowadzonych przez Twittera i mamy do czynienia z ciekawymi wynikami – szybciej przetwarzamy dane dostępne na urządzeniach mobilnych, niż przykładowo na komputerach. Na tym pierwszym przyswajanie zajmuje ok 1.7 sekundy, przy czym na komputerach czas ten jest dłuższy, bo wynosi 2,5 sekundy.
Wszystko kręci się wokół 3 pierwszych sekund
Kolejne dane są jeszcze ciekawsze i dotyczą tego, co warunkuje prawdopodobieństwo obejrzenia filmiku video przykładowo na Facebooku. Z danych wynika, że jeśli użytkownicy obejrzą pierwsze 3 sekundy filmu, którą okazują się kluczowe to najprawdopodobniej 65% z nich dotrze do 10 sekundy filmu, a 45% zobaczy go do 30 sekundy. Na Twitterze wykryto również silną zależność pomiędzy zobaczeniem 3 sekund filmu i kontynuowaniem oglądania aż do samego końca. Z tego badania wynika również, co może zachęcić odbiorcę do oglądania video:
1. Spraw, aby produkt był częścią opowiadanej przez Ciebie historii
2. Najlepiej, aby ludzie pojawili się na początku w video
3. Weź pod uwagę fakt, że wiele osób ogląda video bez dźwięku, najlepiej więc użyć napisów
4. Podkreśl zalety produktu
Wygląda na to, że pierwsze wrażenie to podstawa i widać, jak wiele zależy od pierwszych sekund oglądanego filmu. Ważnym wnioskiem jest też szybkość przetwarzania informacji i fakt, że użytkownicy robią to zdecydowanie szybciej za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Komentarze
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Informujemy, że:
Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.