Urządzenia mobilne powodują szybsze przetwarzanie informacji?

Dziennie dociera do nas niezliczona ilość informacji, a duża część z nich przekazywana jest przez różnego rodzaju urządzenia z których nieustannie korzystamy – komputery, TV, czy urządzenia mobilne. Czy szybko przetwarzamy docierające dla nas informacje? Na co co faktycznie zwracamy naszą uwagę? Zapoznaj się z badaniem przeprowadzonym na popularnych portalach społecznościowych – Twitterze, Instagramie oraz Facebooku i poznaj odpowiedzi na te pytania. #wiemyjak

Mobile to już podstawa

Obecnie większość osób nie rozstaje się na krok ze swoimi urządzeniami mobilnymi i używa ich bardzo często w ciągu dnia. W USA 73% osób deklaruje, że nie rozstaje się ze swoim telefonem komórkowym, a połowa z nich sprawdza go około 30 razy dziennie – tak wynika z danych przedstawionych przez Facebooka. Okazuje się jednak, że przetwarzanie informacji różni się w zależności od rodzaju urządzenia z którego korzystają użytkownicy. Tu z kolei zwracamy się w stronę badań przeprowadzonych przez Twittera i mamy do czynienia z ciekawymi wynikami – szybciej przetwarzamy dane dostępne na urządzeniach mobilnych, niż przykładowo na komputerach. Na tym pierwszym przyswajanie zajmuje ok 1.7 sekundy, przy czym na komputerach czas ten jest dłuższy, bo wynosi 2,5 sekundy.

Wszystko kręci się wokół 3 pierwszych sekund

Kolejne dane są jeszcze ciekawsze i dotyczą tego, co warunkuje prawdopodobieństwo obejrzenia filmiku video przykładowo na Facebooku. Z danych wynika, że jeśli użytkownicy obejrzą pierwsze 3 sekundy filmu, którą okazują się kluczowe to najprawdopodobniej 65% z nich dotrze do 10 sekundy filmu, a 45% zobaczy go do 30 sekundy. Na Twitterze wykryto również silną zależność pomiędzy zobaczeniem 3 sekund filmu i kontynuowaniem oglądania aż do samego końca. Z tego badania wynika również, co może zachęcić odbiorcę do oglądania video:

1. Spraw, aby produkt był częścią opowiadanej przez Ciebie historii
2. Najlepiej, aby ludzie pojawili się na początku w video
3. Weź pod uwagę fakt, że wiele osób ogląda video bez dźwięku, najlepiej więc użyć napisów
4. Podkreśl zalety produktu

Wygląda na to, że pierwsze wrażenie to podstawa i widać, jak wiele zależy od pierwszych sekund oglądanego filmu. Ważnym wnioskiem jest też szybkość przetwarzania informacji i fakt, że użytkownicy robią to zdecydowanie szybciej za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem