Co zrobić, aby reklama graficzna była jeszcze bardziej skuteczna?

Reklama graficzna to  jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego. Banery, o ile w przeglądarce nie jest ustawione blokowanie reklam, można dostrzec praktycznie na każdej stronie należącej do sieci partnerskiej Google. Reklama graficzna Google, często wykorzystywana w systemie Google AdWords jest ciekawą formą zachęcenia klienta do zakupu – należy jednak pamiętać o pewnych zasadach przy prowadzeniu kampanii banerowej, aby zapewnić jej jak najwyższą skuteczność.

Reklama graficzna w internecie - wprowadź równowagę
Równowaga do reklamy graficznej – grafika

Jakie elementy powinna zawierać skuteczna reklama graficzna?

Podobnie jak teksty marketingowe, tak i reklama graficzna Google ma zachęcić internautę do wykonania konkretnego działania. Dlatego musi zawierać w sobie określone elementy, w tym:

  • nazwę firmy i jej logo – taki zabieg sprawi, że osoba, która nawet pobieżnie spojrzy na reklamę graficzną, będzie kojarzyła ją z konkretną firmą. Szczególnie istotne może okazać się to przy pozyskiwaniu nowych klientów. Nie wystarczy, że Twoja reklama graficzna będzie ładna i przyciągnie ich uwagę, jeśli nie będą wiedzieć jaka firma jest jej autorem,
  • CTA (call to action), wezwanie do działania – bezpośredni zwrot do klienta mówiący mu co ma zrobić np. „sprawdź”, „dowiedz się więcej”, „zamów newsletter”, „wejdź na stronę” itp. Trzeba jednak pamiętać, aby zwroty nie były zbyt nachalne, gdyż to odstraszy klientów. Lepiej unikać takich sformułowań jak „zrób to natychmiast”, czy „nie masz wyjścia”,
  • komunikat dotyczący korzyści, cena i promocja – to kluczowe informacje, które pokażą potencjalnemu klientowi, że masz mu coś wartościowego do zaoferowania. Upewnij się również, czy treści te są dobrze widoczne i czytelne dla odbiorcy,
  • format dostosowany do umiejscowienia – duże znaczenie dla wyglądu Twojej reklamy graficznej Google ma to, na jakim urządzeniu jest wyświetlana oraz w której części miejsca reklamowego się to dzieje. Należy dostosować nie tylko rozmiar grafiki, ale także upewnić się, że układ jej elementów jest atrakcyjny dla odbiorcy, a co najważniejsze czytelny,
  • miejsce wyświetlania – należy zwrócić uwagę na to, aby reklama graficzna w Internecie, wyświetlała się przede wszystkim na stronach dopasowanych do niej tematycznie, co zwiększy znacznie jej skuteczność. Jeżeli sprzedajesz np. narty, to lepiej, abyś pokazywał je na stronach związanych ze sportami zimowymi, czy górami, a nie przepisami na domowe ciasta.

Wykorzystując system Google Ads masz możliwość stworzenia kilku wersji swojej reklamy. Możesz sprawdzić, która forma najskuteczniej działa w danej grupie docelowej. W związku z tym warto, abyś przetestował różne rozmiary, elementy graficzne czy hasła, aby wybrać te najbardziej opłacalne dla Ciebie. Kreuj je, biorąc pod uwagę strony, na jakich chcesz je umieszczać i nie zapominaj o zachowaniu odpowiedniej równowagi pomiędzy ilością grafiki i tekstu.
reklama graficzna i jej skuteczność
Elementy, które powinna zawierać skuteczna reklama graficzna

Jak sprawdzić czy reklama graficzna w Google jest skuteczna?

Korzystając z reklamy w systemie Google Ads, dostępny w nim panel reklamowy pozwala na śledzenie skuteczności reklam. Jest on na tyle rozwinięty, że z reguły jest wystarczający. Jednak gdy zależy Ci na dokładniejszych analizach, dobrym wyborem będzie Google Analytics dla uzupełnienia informacji.

Na koncie Ads dostępne są statystyki pozwalające monitorować skuteczność reklam śledząc to na jakich stronach jest wyświetlana i jaką interakcję klienta wywołuje – może to być kliknięcie, ale i najechanie na kursor. Przyjmuje się, że klient zainteresował się reklamą, jeśli przynajmniej przez sekundę najeżdżał na nią kursorem myszy. Jest to też doskonały sygnał dla twórców reklamy graficznej Google, że była na tyle dobra, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta jednak nie na tyle przekonująca, żeby zachęcić go do wejścia na stronę sklepu poprzez kliknięcie w baner.

Czego unikać przygotowując kampanie banerowe?

Najczęstsze błędy w przygotowywaniu reklamy graficznej związane są właśnie z samą grafiką – ma nieodpowiedni format, wagę, źle dobraną rozdzielczość lub wykazuje niską estetykę. Jednak to nie jedyne błędy dotyczące kampanii banerowych. Czego zatem należy unikać?

  • Zbyt dużej ilości tekstu w grafice treść w grafice powinna być zwięzła, zachęcająca klienta do konkretnego działania i pokazująca mu korzyści z określonych czynności – nie może być przegadana. Zbyt duża ilość tekstu sprawi, że reklama będzie nudna i nie odniesie zamierzonego skutku. Trzeba pamiętać, aby w przypadku kiedy Twoja grafika jest zdjęciem lub po prostu zawiera dużo elementów wizualnych, nie zaniedbać widoczności tekstu. Można to osiągnąć np. poprzez umieszczenie go na jednolitym tle. W ten sposób komunikat, który chcesz przekazać potencjalnym klientom, będzie dla nich czytelny i dobrze widoczny.
  • Umieszczania reklam na losowo wybranych stronach – w zależności od tego, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć, musisz zastanowić się, gdzie umieszczanie reklamy okaże się dla Ciebie najkorzystniejsze. Powinieneś sprawdzić, jakie osoby najczęściej interesują się Twoją ofertą i określić tematykę, w której się poruszasz, aby nie przepalać budżetu na pokazywanie Twojej grafiki nieodpowiedniej grupie odbiorców. Tak jak było wspomniane wcześniej, sprzedawaj swoje produkty tam, gdzie będziesz mógł liczyć na zainteresowanie, np. części do motocykla na portalu motoryzacyjnym
  • Braku gruntownej analizy i monitorowania reklamy – w celu osiągnięcia jak największej skuteczności, musimy zaprzyjaźnić się ze statystykami i analizowaniem danych. Nie bójmy się zmieniać formatu, wyglądu, barwy czy treści naszego przekazu. Różne komunikaty trafiają do różnych typów osób. Mimo że nadal promujemy ten sam produkt, czy usługę, zadbajmy o różnorodność w trafianiu do klienteli. Inaczej twórzmy przekaz dla czterdziestoletniej kobiety, szefowej dużej firmy kosmetycznej, która od 10 dni szuka tanich lotów na Ibizę, a inaczej dla dwudziestoletniego chłopaka, który większość dnia poświęca nauce programowania. Systematycznie kontrolujmy, które formy trafiają i wywołują reakcję u jakiej grupy.
  • Nachalnego wyświetlania tym samym osobom– to że prawidłowo określiłeś, dla kogo Twoje reklamy będą przekonujące i zachęcające, nie oznacza, że masz teraz zacząć go nimi bombardować. Ustaw częstotliwość wyświetlania się Twojego komunikatu tak, aby jego odbiorcy nie tracili Tobą zainteresowania, ale też nie czuli irytacji i frustracji za każdym razem kiedy ich oczy ujrzą tę samą reklamę na dany temat.

Korzyści skutecznego reklamowania - reklama graficzna
Korzyści skutecznego reklamowania

Reklama graficzna w internecie szansą dla Twojej marki

Niezależnie od tego, jaką usługę czy produkt sprzedajesz, reklama graficzna Google może okazać się dla Ciebie bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Dzięki usługom Google Ads możesz zadecydować, w jakiej formie chcesz przedstawiać swoją ofertę potencjalnym, ale i zaufanym klientom, w atrakcyjny i interesujący sposób. Masz większą szansę, na zostanie zauważonym, kiedy odpowiednio dobierzesz grafikę i treść przekazu, a do tego umieścisz reklamę w rzetelnie wyselekcjonowanej puli stron internetowych. To niesie za sobą takie korzyści jak wzrost rozpoznawalności marki, a także poprawę w wynikach sprzedaży.

Ocena artykułu:
4.8/5 (4)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Michał pisze:

    Reklama jest najbardziej skuteczna jeśli występuje w jak największej ilości miejsc i może ją zobaczyć mnóstwo osób. Szkoda, że tak wiele firm nie stosuje się do tego co wymieniliście i rozdają, np. etui na tablet z masą tekstu promującą swoją firmę, gdzie wystarczyło by zwykłe logo ewentualnie z odrobioną tekstu. Świetny wpis.

  2. Natalia pisze:

    Zgadzam się, że świetny wpis i dodatkowo zgadzam się z Michałem.
    Szkoda, że firmom często brakuje wyobraźni na tego formy reklamy jak np. etui z logiem firmowym, czy mottem, które łatwo zapamiętać przecież wszyscy jesteśmy wzrokowcami…

  3. Dobry wpis, od siebie dodam, że najlepiej umieszczać napisy na zdjęciach to zdecydowanie podnosi klikalność.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem