Jak zwiększyliśmy konwersje telefoniczne o 249% dla Atu taxi dzięki kampanii linków sponsorowanych?

Nasi specjaliści reklam Google zaplanowali oraz wdrożyli dla naszego klienta Atu taxi kampanię linków sponsorowanych, w wyniku której zwiększyliśmy konwersje telefoniczne249%. Przeczytaj case study i poznaj dokładne działania! #wiemyjak

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

Wdrożenie kampanii linków sponsorowanych

Atu taxi to warszawska firma usługowa oferująca tanie przejazdy na terenie stolicy oraz w jej okolicach. Posiadają również specjalną ofertę dla klientów biznesowych w postaci VIP taxi. Oprócz przewozu osób oferują także komfortowe i bezpieczne przeprowadzki taksówkami bagażowymi.

W celu pozyskania wartościowego ruchu na stronę oraz zwiększenia liczby konwersji (połączeń telefonicznych), została zoptymalizowana i wdrożona kampania linków sponsorowanych. Wcześniej klient prowadził kampanię linków sponsorowanych, jednak jej koszt stał się zbyt wysoki. Celem naszej pracy było między innymi obniżenie tego kosztu.

Wzrost konwersji telefonicznych i inne efekty kampanii linków sponsorowanych

Dzięki odpowiedniej optymalizacji i stałej kontroli kampanii nastąpił:

WZROST konwersji telefonicznych249%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST skuteczności reklam (CTR)3,05% do 12,25%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

SPADEK kosztu pojedynczej konwersji10,49zł do 1,49zł

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

SPADEK kosztu CPC 1,39zł do 0,44zł

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST widoczności klienta26% udziału w wyświetleniach do 71%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST pozycji reklam z 3,6 do 2,8

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

Źródło: Google AdWords

Optymalizacja kampanii

W ramach optymalizacji wykonaliśmy szereg działań, aby jak najlepiej dopasować kampanię do postawionych celów.

  • Zaczęliśmy od standardowej czynności, czyli od dobrania słów kluczowych na podstawie wyszukiwanych haseł. Z luźno dopasowanych słów kluczowych, które generowały zapytania na różne frazy, z segmentu „Wyszukiwane Hasła” wybraliśmy te, które pasowały tematycznie do założeń kampanii, miały dobre CTR oraz konwertowały.
  • Następnie zmodyfikowaliśmy słowa kluczowe za pomocą ściślejszych dopasowań. Na początku kampanii było dużo słów kluczowych, które generowały nietrafione – zbyt szerokie zapytania, niejednokrotnie na niewłaściwe słowa kluczowe. Użyliśmy kombinacji dopasowań ścisłych, do wyrażenia oraz przybliżonych z modyfikatorem (np. +taxi +warszawa)
  • Wykluczyliśmy także nietrafione zapytania. Z raportu wyszukiwanych haseł, wykluczaliśmy słabe frazy, które albo nie pasowały do założeń kampanii albo generowały niskiej jakości ruch.
  • Przetestowaliśmy strategię automatycznego bidowania stawek. Wykorzystaliśmy dostępne w AdWords strategie automatycznego dostosowania stawek, tak aby zaoszczędzić czas, system za nas dopasowywał wysokość stawek za kliknięcie na podstawie budżetu dziennego oraz historycznych konwersji.
  • Podzieliliśmy również kampanię na desktopową i pod urządzenia mobilne. Desktopowa ściągała ruch tylko użytkowników korzystających z komputerów, druga kampania ściągała ruch tylko z urządzeń mobilnych, a dokładnie jeśli wyszukiwanie odbywało się z telefonu komórkowego.
  • Wykorzystaliśmy kierowanie dzielnicowe. Dla maksymalizacji pokrycia wyświetleń i ograniczenia wydatków, kampania została zoptymalizowana pod kątem wyświetlania reklam w dzielnicach Warszawy, gdzie ruch był najlepszy.
  • Wykorzystaliśmy Google Tag Managera do skonfigurowaniamierzenia najważniejszych konwersji (otagowanie numerów telefonu). Google Tag Manager mierzył zdarzenia niestandardowe, które odbyły się na stronie. Np. kliknięcie numeru telefonu, kliknięcie w maila, kliknięcie przycisków akcji np. zadzwoń.

Podsumowanie

Wszystkie założone cele kampanii linków sponsorowanych dla klienta Atu taxi zostały zrealizowane. Potwierdzeniem efektywności realizowanej przez nas kampanii oraz zadowolenia klienta jest rozszerzenie współpracy o kampanię linków sponsorowanych w innych miastach oraz remarketing. W planach jest rozszerzenie współpracy także o inne usługi.

Zamów bezpłatną wycenę. #wiemyjak

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

21/07/2017
Agata Strzębska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Gość pisze:

    Gratulacje, świetny wynik!

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział