Jak zwiększyliśmy konwersje telefoniczne o 249% dla Atu taxi dzięki kampanii linków sponsorowanych?

Nasi specjaliści reklam Google zaplanowali oraz wdrożyli dla naszego klienta Atu taxi kampanię linków sponsorowanych, w wyniku której zwiększyliśmy konwersje telefoniczne249%. Przeczytaj case study i poznaj dokładne działania! #wiemyjak

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

Wdrożenie kampanii linków sponsorowanych

Atu taxi to warszawska firma usługowa oferująca tanie przejazdy na terenie stolicy oraz w jej okolicach. Posiadają również specjalną ofertę dla klientów biznesowych w postaci VIP taxi. Oprócz przewozu osób oferują także komfortowe i bezpieczne przeprowadzki taksówkami bagażowymi.

W celu pozyskania wartościowego ruchu na stronę oraz zwiększenia liczby konwersji (połączeń telefonicznych), została zoptymalizowana i wdrożona kampania linków sponsorowanych. Wcześniej klient prowadził kampanię linków sponsorowanych, jednak jej koszt stał się zbyt wysoki. Celem naszej pracy było między innymi obniżenie tego kosztu.

Wzrost konwersji telefonicznych i inne efekty kampanii linków sponsorowanych

Dzięki odpowiedniej optymalizacji i stałej kontroli kampanii nastąpił:

WZROST konwersji telefonicznych249%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST skuteczności reklam (CTR)3,05% do 12,25%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

SPADEK kosztu pojedynczej konwersji10,49zł do 1,49zł

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

SPADEK kosztu CPC 1,39zł do 0,44zł

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST widoczności klienta26% udziału w wyświetleniach do 71%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST pozycji reklam z 3,6 do 2,8

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

Źródło: Google AdWords

Optymalizacja kampanii

W ramach optymalizacji wykonaliśmy szereg działań, aby jak najlepiej dopasować kampanię do postawionych celów.

  • Zaczęliśmy od standardowej czynności, czyli od dobrania słów kluczowych na podstawie wyszukiwanych haseł. Z luźno dopasowanych słów kluczowych, które generowały zapytania na różne frazy, z segmentu „Wyszukiwane Hasła” wybraliśmy te, które pasowały tematycznie do założeń kampanii, miały dobre CTR oraz konwertowały.
  • Następnie zmodyfikowaliśmy słowa kluczowe za pomocą ściślejszych dopasowań. Na początku kampanii było dużo słów kluczowych, które generowały nietrafione – zbyt szerokie zapytania, niejednokrotnie na niewłaściwe słowa kluczowe. Użyliśmy kombinacji dopasowań ścisłych, do wyrażenia oraz przybliżonych z modyfikatorem (np. +taxi +warszawa)
  • Wykluczyliśmy także nietrafione zapytania. Z raportu wyszukiwanych haseł, wykluczaliśmy słabe frazy, które albo nie pasowały do założeń kampanii albo generowały niskiej jakości ruch.
  • Przetestowaliśmy strategię automatycznego bidowania stawek. Wykorzystaliśmy dostępne w AdWords strategie automatycznego dostosowania stawek, tak aby zaoszczędzić czas, system za nas dopasowywał wysokość stawek za kliknięcie na podstawie budżetu dziennego oraz historycznych konwersji.
  • Podzieliliśmy również kampanię na desktopową i pod urządzenia mobilne. Desktopowa ściągała ruch tylko użytkowników korzystających z komputerów, druga kampania ściągała ruch tylko z urządzeń mobilnych, a dokładnie jeśli wyszukiwanie odbywało się z telefonu komórkowego.
  • Wykorzystaliśmy kierowanie dzielnicowe. Dla maksymalizacji pokrycia wyświetleń i ograniczenia wydatków, kampania została zoptymalizowana pod kątem wyświetlania reklam w dzielnicach Warszawy, gdzie ruch był najlepszy.
  • Wykorzystaliśmy Google Tag Managera do skonfigurowaniamierzenia najważniejszych konwersji (otagowanie numerów telefonu). Google Tag Manager mierzył zdarzenia niestandardowe, które odbyły się na stronie. Np. kliknięcie numeru telefonu, kliknięcie w maila, kliknięcie przycisków akcji np. zadzwoń.

Podsumowanie

Wszystkie założone cele kampanii linków sponsorowanych dla klienta Atu taxi zostały zrealizowane. Potwierdzeniem efektywności realizowanej przez nas kampanii oraz zadowolenia klienta jest rozszerzenie współpracy o kampanię linków sponsorowanych w innych miastach oraz remarketing. W planach jest rozszerzenie współpracy także o inne usługi.

Zamów bezpłatną wycenę. #wiemyjak

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Data dodania: 21/07/2017   Autor: Agata Strzębska

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Gość pisze:

    Gratulacje, świetny wynik!

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to