Audyt strony internetowej – wszystko co musisz o nim wiedzieć

Myślałeś o analizie strony swojej firmy? Zastanawiasz się, czy audyt witryny jest dla Ciebie? Poznaj rodzaje audytów. Dowiedz się, który audyt strony warto przeprowadzić i dlaczego. Przeczytaj nasz artykuł.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Audyt strony

Czym jest audyt strony internetowej?

Audyt strony internetowej ma jeden cel – dokładne przeanalizowanie strony. Taka analiza powinna uwzględniać elementy mające bezpośredni i pośredni wpływ np. na pozycjonowanie strony www. Badanie dotyczy najczęściej strony głównej i jej najbardziej istotnych podstron. Inspekcja witryny może być przeprowadzana pod różnym kątem. W EACTIVE oferujemy bezpłatne audyty strony dotyczące kampanii PPC, analizę pod kątem SEO klienta, audyt SEO konkurencji oraz audyt UX.

Po co firmie audyt strony?

Audyt strony www zawsze będzie cenną wskazówką dla właściciela czy osób decyzyjnych w firmie. Warto go przeprowadzić przede wszystkim, gdy stworzyliśmy nowa stronę www, zastanawiamy się nad promocją firmy wcześniej nie promowanej, myślimy o zmianie agencji reklamującej firmę lub chcemy przeanalizować działania obecnego wykonawcy. Tak naprawdę w każdej chwili warto zdecydować się na audyt strony, który pozwoli obiektywnie spojrzeć na jej funkcjonalność, w końcu ta bezpośrednio przekłada się na wyniki firmy.

Który audyt strony warto przeprowadzić?

Występuje wiele rodzajów audytów. Na który się zdecydować? Aby podjąć taką decyzję, warto sprawdzić, co dany audyt oferuje i jakie dane analizuje. W EACTIVE proponujemy:

AUDYT SEO

Dla kogo jest audyt strony pod kątem SEO? Dla każdej firmy, która posiada stronę www i chce być dobrze widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. Audyt SEO pomoże zmniejszyć współczynnik odrzuceń strony, ocenić faktyczny stan serwisu w kontekście planowania budżetu marketingowego oraz zwiększyć konkurencyjność witryny. Co sprawdzamy? Na pewno skupiamy się na indeksowaniu i komunikacji z robotami – analizujemy czy wyindeksowane są odpowiednie zasoby, sprawdzamy błędy i statystyki. Analizujemy widoczność na wybrane frazy, skupiamy się na brandzie, sezonowości witryny, szybkości strony czy jej bezpieczeństwie. Audyt pod kątem SEO jest bardzo ważny, daje wiele możliwości, przede wszystkim pozwala na poprawę użyteczności i szybkości działania serwisu.

AUDYT UX

Audyt UX umożliwia przeanalizowanie wrażeń, których doświadcza użytkownik podczas korzystania z witryny firmy. Jest to bardzo ważny raport, oceniający kwestię użyteczności strony. Właśnie ona bezpośrednio wpływa na sprzedaż usług czy produktów. Audyt UX zawiera analizę wiarygodności strony internetowej, przedstawienie informacji o produktach i usługach, główne wezwania do działania. Specjalista sprawdza, czy użytkownik jest w stanie bardzo szybko rozpoznać jakie produkty i usługi oferuje dana firma oraz odnaleźć między innymi jej dane rejestracyjne. Analizowane są przyciski CTA, jakość i przedstawienie zdjęć produktów, nawigacja, layout. W przypadku sklepów internetowych skupiamy się na procesie zakupowym. Audyt UX sprawdza responsywność strony, jej przejrzystość i spójność oraz dopasowanie do branży i trendów.

AUDYT KAMPANII PPC

Ten audyt dedykowany jest każdej firmie, która posiada konto Google Ads i prowadzi działania reklamowe. Audyt zawiera między innymi analizę poprawności doboru narzędzi reklamowych dla realizacji celów marketingowych, sprawdza poprawność ustawień konta Google Ads oraz wysokość budżetu pod względem potencjału kampanii. Nasi specjaliści analizują działania optymalizacyjnych pod kątem realizacji założonych celów oraz poprawność działań w zakresie kampani remarketingowej. Audyt kampanii PPC sprawdzi jakość reklam oraz ich efektywność sprzedażową. Wynikiem audytu jest dokument, który pomoże właścicielowi firmy ocenić jakość prowadzonych działań oraz wskaże rezerwy, których eliminacja powinna zapewnić lepszą realizację celów reklamowych.

AUDYT SEO KONKURENCJI

Warto przeanalizować nie tylko działanie strony, ale również działanie kampanii w Google czy w social mediach. Taki audyt jest przeznaczony dla każdej firmy, która posiada stronę www, konkurencję i chce być dobrze widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania na jej tle. Audyt zawiera analizę z porównaniem widoczności, szybkości strony, pozycji słów kluczowych, ocenę jakości social mediów i reklam Ads. Audyt SEO konkurencji zwiększa świadomość i pozwala na usytuowanie swojej strony pośród stron innych firm.

AUDYT KAMPANII FACEBOOK ADS

Audyt kampanii Facebook Ads jest skierowany do firm, które prowadzą działania reklamowe na Facebooku. W ramach audytu nasi specjaliści sprawdzają poprawność doboru formatów reklamowych dla realizacji celów marketingowych, oceniają założony budżet oraz struktury kampanii. Analizowane są cele kampanii oraz poprawność mierzenia konwersji. Sprawdzamy, czy kampanie są prowadzone właściwie, szacujemy czy da się osiągnąć cele i zmieścić się w założonych budżetach, oceniamy jakość kampanii.

Od czego zacząć? Postaw na audyt UX

Zastanawiasz się, który audyt wybrać? Audyt UX będzie dobry na początek. Sprawdzisz, czy Twoja strona ma potencjał, jak użytkownicy na nią reagują, dowiesz się jakie zmiany warto wprowadzić. Audyt UX można przygotować na każdym etapie prowadzenia biznesu. Twoja firma zmieniła akurat stronę www? A może prowadzisz sklep internetowy i chcesz przeanalizować czy Twoje produkty są we właściwy sposób przedstawione? Chcesz sprawdzić użyteczność strony? Audyt UX będzie dobrym rozwiązaniem.

Warto monitorować działanie strony www, analizować kampanie reklamowe prowadzone w Internecie. Zachęcamy do przeprowadzenia audytów na różnym etapie działalności firmy. Taka analiza pozwala na zoptymalizowanie wydatków, zwiększenie efektywności działań oraz wprowadzenie kluczowych zmian.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.6/5 (27)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Stefan pisze:

    Zastanawiam się nad nowymi możliwościami dla mojej firmy. Przeprowadzenie audytu jest dla mnie dobrą opcją – pozwoli mi sprawdzić dotychczasowe działania i lepiej zaplanować kolejne. Formularz wysłany :)

  2. Natalia Wolak EACTIVE pisze:

    Panie Arturze,
    zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami. Wystarczy zgłosić się do nas poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie.

  3. Artur pisze:

    Mnie interesuje audyt adwords. Zgłoszę się do was z tym w sumie. Wystarczy wysłać maila?