Reklama mobilna, czyli kolejny skuteczny kanał dotarcia do klienta

Reklama mobilna to atrakcyjny sposób dotarcia do użytkowników — Google Ads umożliwia tworzenie tego typu kampanii, co jest dobrą propozycją dla reklamodawców, którzy dostrzegają potencjał rynku mobilnego. Poznaj typy reklam mobilnych i dowiedz się więcej na temat reklamy Ads. #wiemyjak

Czym jest reklama mobilna

Kiedy użytkownik szuka  danego produktu, chce go kupić, sprawdzić dostępność, czy specyfikację zwykle sięga po telefon — smartfon lub inne urządzenie mobilne np. tablet. Dokonując szybkich, drobnych zakupów najczęściej transakcje finalizuje się właśnie z poziomu urządzenia mobilnego. Jednak jeśli jest mowa o bardziej kosztownych zakupach, kupujący znacznie częściej decydują się na skorzystanie z komputera, aby dokonać spokojnej i bardziej przemyślanej decyzji. Dla reklamodawców jest to prosty sygnał – tworzone przez nich kampanie reklamowe powinny być dedykowane zarówno tradycyjnym komputerom, jak i urządzeniom mobilnym.

Reklamy mobilne pozwalają na dotarcie do klientów bez względu na to gdzie się znajdują. Warunek jest prosty, muszą posiadać przy sobie urządzenie mobilne. Reklama mobilna ma szansę przynieść naprawdę duże zyski. Przyjrzyjmy się zatem dokładniej tego typu reklamom i odpowiedzmy na pytania: co to jest reklama mobilna,  jakie są jej wady i zalety oraz rodzaje.

Co to jest reklama mobilna i… z czym to się je?

Jaka jest definicja reklamy mobilnej?  Reklama mobilna to taki typ reklamy, która może być wyświetlana na stronach internetowych oraz w aplikacjach dedykowanych urządzeniom mobilnym. Reklamy mobilne tworzone są właśnie z myślą o urządzeniach takich jak smartfony czy tablety. Mogą wyświetlać się one w wyszukiwarkach, w witrynach, które zoptymalizowane są pod kątem mobilnym, w YouTube, a także innych aplikacjach.

Jakie są rodzaje reklamy mobilnej?

W zależności od rodzaju konkretnej kampanii możliwe jest używanie reklam: 

  • Tekstowych — jednak w tym przypadku od 30 czerwca 2022 roku Google wprowadza zmiany. Od tego momentu zniknie możliwość tworzenia rozszerzonych reklam tekstowych. Google zachęca do przejścia na elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Pozwalają one na automatyczne dostosowanie się do ekranu odbiorcy oraz dobór najskuteczniejszego nagłówka spośród podanych propozycji. 
  • Graficznych czyli elastycznych reklam displayowych. Dzięki tego typu reklamom możesz przesyłać obrazy, logo, teksty, czy nagłówki, a  Google automatycznie wygeneruje z nich reklamy.  
  • Reklam typu „Tylko połączenie” ten typ reklam może być stosowany jedynie na urządzeniach, z których istnieje możliwość wykonywania połączeń telefonicznych. Cel i działanie reklamy jest proste — ma zachęcić użytkowników do dzwonienia do Twojej firmy. Aby nawiązać połączenie, wystarczy kliknąć reklamę.  
  • Reklam aplikacji mobilnych. Kampanie promujące aplikacje ułatwiają dotarcie do większej liczby użytkowników. A także ułatwiają promowanie aplikacji w Google Play, YouTube, w wyszukiwarce Google, czy karcie Discover. 

Aby możliwe było tworzenie reklam graficznych, warto pamiętać o odpowiednim kierowaniu kampanii (musi być ona kierowana na sieć reklamową). W przypadku tego rodzaju reklam należy mieć również na uwadze dostosowanie rozmiarów grafiki odpowiednio do wymogów Google.

typy reklam mobilnych

Zalety reklamy mobilnej 

  • Precyzyjność w dodarciu do odbiorcy (np. mieszkańców danego miasta, użytkowników konkretnego systemu operacyjnego, czy osób, o konkretnych zainteresowaniach). Jeśli prowadzisz lokalny biznes, nie potrzebujesz ogólnopolskiej kampanii. Twoje działania mogą być kierowane na konkretny region, miasto, a nawet osiedle. 
  • Nieograniczony zasięg dystrybucji reklamy — brak ograniczeń czasowych oraz geograficznych Twoje reklamy nie będą ograniczone ani czasowo, ani geograficznie, jeżeli nie zdecydujesz inaczej! Niezależnie od pory dnia, czy miejsca na ziemi, jeżeli użytkownik będzie używał smartfona oraz znajdzie się w Twojej grupie docelowej — reklama mobilna będzie dla niego widoczna.
  • Stała obecność z potencjalnym klientem — kiedy użytkownik pobierze daną aplikacje i wyrazi zgodę na udostępnianie danych, reklamodawca stale zdobywa o nim informacje, poznaje jego zachowania oraz nawyki. Są to dla Ciebie bardzo cenne dane. Znając przyzwyczajenia, czy preferencje potencjalnych klientów  możesz dopasowywać do nich reklamy i tworzyć przekaz szyty na miarę Twojego odbiorcy! 
  • Generowanie interakcji z użytkownikiem, a w konsekwencji większe prawdopodobieństwo zapamiętania reklamy. Jeżeli Twoja reklama zapadnie  w pamięć odbiorcom,  spełni swoje główne założenie. Jeśli uda Ci się wzbudzić u odbiorcy emocje, takie jak zaciekawienie, czy zdziwienie możesz mówić o pełnym sukcesie. 

Dlaczego pomoc agencji może okazać się konieczna? Na to musisz się przygotować!

  • Ogromna konkurencja (a co za tym idzie konieczność wyróżnienia się na tle niezliczonej ilości reklam). Agencje marketingowe pracują z przekazami reklamowymi na co dzień, wiedzą, jak pracować z algorytmami wyszukiwarki, aby reklama była widoczna dla odbiorców.                                               
  • Przesyt reklam mobilnych (rynek e-commerce jest obecnie bardzo mocno rozwinięty, a użytkownicy urządzeń mobilnych zmęczeni ilością reklam, które atakują ich z każdej strony). Odpowiednia agencja pomorze Ci stworzyć kampanię reklamową, która zaciekawi odbiorców, a nie zirytuje.                               
  • Brak zaufania — kupno produktów przez internet niesie za sobą ryzyko niezadowolenia klienta. Należy również pamiętać o grupie produktów, których nie należy sprzedawać w internecie (ich reklama może okazać się niezgodna z prawem). Agencja podpowie czego unikać w reklamie oraz jakie działania wzbudzą zaufanie potencjalnych klientów. 
  • Konieczność optymalizacji strony www do wymagań danej reklamy — format danej reklamy musi być dostosowany do wymagań urządzenia, na którym będzie ona wyświetlana. Jeśli ten temat jest Ci obcy lepiej oddać to zadanie w ręce specjalistów, niedostosowanie reklam możesz przepłacić niepowodzeniem kampanii. 

Reklamy mobilne — jak dostosować ich format?

Aby reklama mogła zostać wyświetlana na urządzeniach mobilnych, muszą one być wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością, czyli obsługiwać standardowe strony internetowe w języku HTML. Takie przeglądarki wyświetlają witryny podobne do tych, jakie przeglądamy na komputerach stacjonarnych. Na ogół urządzenia obsługujące przeglądarki z pełną funkcjonalnością, obsługują także aplikacje, które użytkownicy pobierać mogą ze sklepu z aplikacjami lub bezpośrednio z witryn internetowych. Należą do nich głównie urządzenia z systemem iOS oraz Androidem.

Reklama musi dobrze prezentować się w wersji mobilnej. W tym celu należy utworzyć specjalną, zoptymalizowaną reklamę, wyposażoną w komunikat reklamowy, adres URL oraz zadbać o stworzenie strony docelowej dopasowanej właśnie do kategorii mobile. W przypadku, kiedy posiadamy więcej reklam, na urządzeniach mobilnych wyświetlać będą się tylko te, które dedykujemy właśnie komórkom czy tabletom.

Jak optymalizować reklamy mobilne  

  1. Dodaj rozszerzenia. Aby zwiększyć skuteczność twoich reklam tekstowych, Google Ads proponuje użytkownikom rozszerzenia dostosowane do wyszukiwania w Google. Przykładowe rozszerzenia, z których możesz skorzystać to:  rozszerzenia lokalizacji – w ten sposób reklamy ułatwiają nie tylko odnalezienie lokalizacji sklepu, ale i odwiedzenie go bądź kontakt z nim w czasie jego otwarcia, rozszerzenia linków, dzięki którym możliwe jest przejście bezpośrednio do konkretnych podstron, rozszerzenia aplikacji – reklamy promują dane aplikacje lub budują zaangażowanie, jeśli użytkownik już je posiada.
  2. Zadbaj o odpowiednie dopasowanie linków. Na ekranach smartfonów czy tabletów jest mniej miejsca, dlatego linki do podstron powinny być krótsze niż te standardowe. Istotne jest także prezentowanie wyświetlanego adresu URL jako dostosowanego do urządzeń kategorii mobilnej. W ten sposób użytkownicy świadomi są łatwiejszej i wygodniejszej nawigacji, której oczekują.
  3. Przygotuj odpowiednie teksty reklamowe. Najważniejsze informacje warto umieszczać w nagłówku oraz pierwszej linijce tekstu – w niektórych przypadkach druga linijka może po prostu nie zostać wyświetlona. We wskazanych miejscach warto zawrzeć najważniejsze informacje oraz, koniecznie, skuteczne call to action.
  4. Dostosuj stawki mobilne.  Aby reklamy mogły wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania, należy ustalić dostosowania stawek mobilnych. Tworzy się je na podstawie pełnej wartości reklam mobilnych, która bierze się z kolei z Łącznej szacunkowej liczby konwersji. Łączna liczba konwersji to konwersje z różnych urządzeń, pobrania aplikacji, połączenia z reklam typu „Tylko połączenie”. Co ważne, warto oszacować także wartość innych konwersji, jak np. wizyty w sklepie, aby mieć pełen obraz wartości reklam mobilnych.

Reklamy mobilne — jak nimi zarządzać?

Użytkownicy mobilnego Internetu nie wykorzystują go tylko do wyszukiwania stron internetowych. Chętnie pobierają również aplikacje oraz wykonują bezpośrednie połączenia (mowa o reklamach typu „Tylko połączenie”).

Co zrobić, aby zamienić użytkownika smartfona w klienta? Po pierwsze, musimy zacząć od dostosowania witryny do urządzeń mobilnych. Kluczem do sukcesu będzie umiejętne jej zaprojektowanie, ale i przykładowo czas ładowania. Kolejnym krokiem będzie wybór konkretnego rodzaju reklamy. Najczęściej wybierane reklamy mobilne to reklamy tekstowe.

Kolejny krok to dodanie ustawienia kierowania dostosowanego do komórek – chcemy mieć pewność, że nasze kampanie oraz reklamy mobilne wyświetlają się użytkownikom właśnie urządzeń mobilnych. Następnie możemy również zarządzać stawkami dla wyświetleń na takich urządzeniach, co dodatkowo zwiększy prawdopodobieństwo wyświetlania reklam. Kiedy już lepiej „rozgryziemy” temat zarządzania reklamą mobilną, sprawdźmy, jak zwiększać ich skuteczność, wykorzystując przeznaczone do tego narzędzia Google.

Reklama mobilna w aplikacji, czyli jak zdobyć zaufanie odbiorcy

Jaką przewagę nad stronami internetowymi ma reklama w aplikacji? Przede wszystkim znacznie większy współczynnik konwersji. Jest to zasługa dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej, poprzez znajomości jej zainteresowań. Reklama mobilna w aplikacjach jest tak skuteczna również ze względu na zaufanie konsumenta do aplikacji, którą  zainstalował. Dodatkowo styczność z przekazami reklamowymi jest znacznie częstsza — możemy założyć, że jeśli użytkownik zainstalował daną aplikację, to znaczy, że najprawdopodobniej  będzie jej używał. 

Jednak w jakim stopniu wydawca może kontrolować reklamę mobilną w aplikacji? Może weryfikować:

  • Tematy, 
  • Urządzenia docelowe: komputer, tablet, telefon komórkowy,
  • Kategorie aplikacji,
  • Eliminować poszczególne  aplikacje dzięki wykluczeniom miejsc docelowych (aplikacji mobilnych lub wykluczenia poszczególnych witryn),
  • Wykluczenia treści,

Czy reklama mobilna jest opłacalna?

Jak wynika z badania UKE zrealizowanego w listopadzie 2021 roku dostęp do smartfonów ma obecnie 78% Polaków. Jednak w grupie wiekowej poniżej 44 lat jest to ponad 95%. Prawie połowa społeczeństwa w 2021 roku korzystała z tabletów. Wyniki badań mówią same za siebie – kategoria mobile to niezwykle obiecujący kanał dotarcia do klienta. Jeśli więc zadbamy o skuteczną reklamę, może okazać się, że przyniesie nam ona widoczne zyski. 

#wiemyjak prowadzić kampanie Google Ads

Ocena artykułu:
4.8/5 (5)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Franek pisze:

    Tak jak w artykule zostało napisane optymalizacja reklamy pod urządzenie, na którym będzie ona wyświetlana, jest bardzo ważne. Mimo że sam nie tworzę reklam, ale je oglądam. I chyba nie ma nic bardziej irytującego niż reklama, której nawet nie można zobaczyć, bo nie została odpowiednio dopasowana, więc nawet do końca nie wiadomo co reklamowała.

  2. Oliwia pisze:

    Fajny wpis! Brakowało mi wyjaśnienia, czym jest reklama mobilna, a tutaj zostało to omówione szczegółowo 🙂

TAK

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem