Reklama na Google – panel Ads i skróty klawiszowe, które musisz znać

Rewolucja w Google AdWords zwanym teraz Google Ads trwa. Przygotowaliśmy zestawienie nowości, które warto znać. Nowy panel Ads prawdopodobnie od października zostanie z użytkownikami na stałe i nie będzie już możliwości przełączania się na poprzedni widok. Poznaj skróty klawiszowe i ustawienia, które ułatwią Ci codzienną pracę z reklamami na Google. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Reklama na Google

Skróty klawiszowe – panel Ads

Nowy panel Ads posiada skróty klawiszowe, dzięki którym szybko przełączysz się pomiędzy widokami i raportami. Występuje kilka rodzajów skrótów klawiszowych, więc są różne sposoby ich uruchomienia.

Sposoby uruchomienia skrótów klawiszowych:

  • klawisz 1+ klawisz 2 – użyjesz go przytrzymując najpierw klawisz 1 i w tym czasie naciskając klawisz 2,
  • klawisz 1, a następnie klawisz 2 – najpierw musisz nacisnąć klawisz 1, następnie puścić go i nacisnąć klawisz 2,
  • klawisz – w tym przypadku wystarczy nacisnąć jeden konkretny klawisz.

Za pomocą tych skrótów klawiszowych szybciej zaczniesz działać w panelu Ads:

  • ? – wyświetlanie lub ukrywanie listy skrótów klawiszowych,
  • G, a następnie T – wyszukiwanie strony,
  • Shift + N – tworzenie nowego elementu,
  • Shift + W – wyświetlanie lub ukrywanie panelu użytkownika po lewej stronie.

Poniższe skróty pozwolą Ci sprawnie poruszać się po panelu Ads:

  • G, a następnie O – otwieranie strony „Informacje ogólne”,
  • G, a następnie Y – otwieranie strony „Możliwości”,
  • G, a następnie C – otwieranie strony „Kampanie”,
  • Shift + A – otwieranie widoku „Wszystkie kampanie” po wejściu do kampanii,
  • G, a następnie J – otwieranie strony „Grupy reklam”,
  • G, a następnie A – otwieranie strony „Reklamy i rozszerzenia”,
  • G, a następnie K – otwieranie strony „Słowa kluczowe”,
  • G, a następnie S – otwieranie strony „Ustawienia”,
  • G, a następnie U – otwieranie strony „Zarządzane konta”.

Reklama na Google – poznaj kilka nowości w Google Ads

W nowej wersji Google AdWords znajdziesz stronę „Przegląd”, składa się ona z dwóch typów kart – podsumowania oraz statystyk. Karty podsumowania umożliwiają porównanie dotychczasowej skuteczności. Panel Ads pozwala na porównanie ze sobą maksymalnie czterech najważniejszych wartości.

Karty podsumowania obejmują m.in.:

  • dane analizy aukcji,
  • odbiorców w sieci reklamowej i wideo,
  • największe zmiany w kampanii i grupie reklam,
  • lokalizację geograficzną osób, które weszły w interakcję z Twoimi reklamami,
  • słowa kluczowe dla sieci reklamowych i wideo,
  • najczęściej wyświetlane reklamy,
  • skuteczność według dnia tygodnia i pory dnia.

Karty statystyk zawierają ważne spostrzeżenia, niezwiązane z zakresem dat. Wśród kart trendów można znaleźć godzinowy rozkład skuteczności – dzięki czemu dowiesz się kiedy liczba kliknięć w ciągu dnia jest wysoka. Poznasz nowe słowa, przez które klienci trafiają na Twoją www oraz dane demograficzne, gdy nastąpi znacząca zmiana odsetka wyświetleń w określonych lokalizacjach. Za pomocą statystyk w nowym panelu Ads łatwiej jest planować budżet i optymalizować jego koszty. Zobacz, jak wygląda kierowanie demograficzne Google AdWords.

W nowym panelu pojawiła się również zakładka Rekomendacje, która służy do analizy konta Google Ads, a w zasadzie jego skuteczności. Tutaj znajdziesz informacje dotyczące nowych funkcji, dowiesz się jak ulepszyć wyniki swoich kampanii, zoptymalizować stawki, dobrać właściwe słowa kluczowe i zwiększyć skuteczność reklam. Zakładka pomaga przede wszystkim w aktualizowaniu kampanii.

Teraz w panelu Ads szybciej i sprawniej można testować różne warianty reklamy. Są dwa sposoby, dzięki którym możesz dopracowywać tworzone kampanie: wersje robocze i eksperymenty reklamy oraz odmiany reklam. Te narzędzia pozwalają na poznanie efektów zmian jeszcze przed ich wprowadzeniem, umożliwiają analizowanie zróżnicowanych wersji reklam na całym koncie. By zwiększyć konwersję, warto testować, obserwować i cały czas pracować nad contentem.

Nowy panel Ads i skuteczne kampanie

Reklama Google wymaga sprawnego zarządzania kampaniami. Nowy interfejs właśnie to umożliwia. Wprowadzone zmiany w panelu Ads faktycznie wpływają na działanie użytkownika, który teraz ma więcej możliwości działając z AdWords. Oprócz powyższych zmian Google wprowadziło jeszcze opcję tworzenia niestandardowych kolumn na poziomie słów kluczowych oraz rozszerzenia promocji, które pozwalają na wyróżnianie np. ofert specjalnych. W nowym Google Ads znajdziesz historię wersji dla reklam, dostosowanie stawek dla połączeń, łatwiejsze i dokładniejsze monitorowanie konwersji.

Nowy panel Ads to kampanie wideo. Teraz możesz dotrzeć do użytkowników spoza YouTube, dzięki kampaniom wideo Out-Stream oraz zwiększyć liczbę konwersji, za pomocą kampanii TrueView, które pozwalają na dodanie do reklam wideo wezwań do działania i nakładek na nagłówki.

Nowa wersja Google Ads zawiera funkcjonalności, które na pewno usprawnią pracę i dadzą nowe możliwości optymalizacji kampanii, zmaksymalizują wartość konwersji oraz zwiększą zasięgi. Przyzwyczajenie się do zmian w interfejsie nie jest proste, ale praca na nowym panelu to z pewnością nowe możliwości.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. dorota pisze:

    Mało kto się tym interesuje, ale naprawdę warto znać te skróty; ułatwiają pracę

  2. Mateusz pisze:

    Świetny poradnik! Szukałem takie wpisu. Dzięki :)