Reklama na Google – panel Ads i skróty klawiszowe, które musisz znać

Rewolucja w Google AdWords zwanym teraz Google Ads trwa. Przygotowaliśmy zestawienie nowości, które warto znać. Nowy panel Ads prawdopodobnie od października zostanie z użytkownikami na stałe i nie będzie już możliwości przełączania się na poprzedni widok. Poznaj skróty klawiszowe i ustawienia, które ułatwią Ci codzienną pracę z reklamami na Google. #wiemyjak

Reklama na Google

POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google Ads

Skróty klawiszowe – panel Ads

Nowy panel Ads posiada skróty klawiszowe, dzięki którym szybko przełączysz się pomiędzy widokami i raportami. Występuje kilka rodzajów skrótów klawiszowych, więc są różne sposoby ich uruchomienia.

Sposoby uruchomienia skrótów klawiszowych:

  • klawisz 1+ klawisz 2 – użyjesz go przytrzymując najpierw klawisz 1 i w tym czasie naciskając klawisz 2,
  • klawisz 1, a następnie klawisz 2 – najpierw musisz nacisnąć klawisz 1, następnie puścić go i nacisnąć klawisz 2,
  • klawisz – w tym przypadku wystarczy nacisnąć jeden konkretny klawisz.

Za pomocą tych skrótów klawiszowych szybciej zaczniesz działać w panelu Ads:

  • ? – wyświetlanie lub ukrywanie listy skrótów klawiszowych,
  • G, a następnie T – wyszukiwanie strony,
  • Shift + N – tworzenie nowego elementu,
  • Shift + W – wyświetlanie lub ukrywanie panelu użytkownika po lewej stronie.

Poniższe skróty pozwolą Ci sprawnie poruszać się po panelu Ads:

  • G, a następnie O – otwieranie strony „Informacje ogólne”,
  • G, a następnie Y – otwieranie strony „Możliwości”,
  • G, a następnie C – otwieranie strony „Kampanie”,
  • Shift + A – otwieranie widoku „Wszystkie kampanie” po wejściu do kampanii,
  • G, a następnie J – otwieranie strony „Grupy reklam”,
  • G, a następnie A – otwieranie strony „Reklamy i rozszerzenia”,
  • G, a następnie K – otwieranie strony „Słowa kluczowe”,
  • G, a następnie S – otwieranie strony „Ustawienia”,
  • G, a następnie U – otwieranie strony „Zarządzane konta”.

Reklama na Google – poznaj kilka nowości w Google Ads

W nowej wersji Google AdWords znajdziesz stronę „Przegląd”, składa się ona z dwóch typów kart – podsumowania oraz statystyk. Karty podsumowania umożliwiają porównanie dotychczasowej skuteczności. Panel Ads pozwala na porównanie ze sobą maksymalnie czterech najważniejszych wartości.

Karty podsumowania obejmują m.in.:

  • dane analizy aukcji,
  • odbiorców w sieci reklamowej i wideo,
  • największe zmiany w kampanii i grupie reklam,
  • lokalizację geograficzną osób, które weszły w interakcję z Twoimi reklamami,
  • słowa kluczowe dla sieci reklamowych i wideo,
  • najczęściej wyświetlane reklamy,
  • skuteczność według dnia tygodnia i pory dnia.

Karty statystyk zawierają ważne spostrzeżenia, niezwiązane z zakresem dat. Wśród kart trendów można znaleźć godzinowy rozkład skuteczności – dzięki czemu dowiesz się kiedy liczba kliknięć w ciągu dnia jest wysoka. Poznasz nowe słowa, przez które klienci trafiają na Twoją www oraz dane demograficzne, gdy nastąpi znacząca zmiana odsetka wyświetleń w określonych lokalizacjach. Za pomocą statystyk w nowym panelu Ads łatwiej jest planować budżet i optymalizować jego koszty. Zobacz, jak wygląda kierowanie demograficzne Google AdWords.

W nowym panelu pojawiła się również zakładka Rekomendacje, która służy do analizy konta Google Ads, a w zasadzie jego skuteczności. Tutaj znajdziesz informacje dotyczące nowych funkcji, dowiesz się jak ulepszyć wyniki swoich kampanii, zoptymalizować stawki, dobrać właściwe słowa kluczowe i zwiększyć skuteczność reklam. Zakładka pomaga przede wszystkim w aktualizowaniu kampanii.

Teraz w panelu Ads szybciej i sprawniej można testować różne warianty reklamy. Są dwa sposoby, dzięki którym możesz dopracowywać tworzone kampanie: wersje robocze i eksperymenty reklamy oraz odmiany reklam. Te narzędzia pozwalają na poznanie efektów zmian jeszcze przed ich wprowadzeniem, umożliwiają analizowanie zróżnicowanych wersji reklam na całym koncie. By zwiększyć konwersję, warto testować, obserwować i cały czas pracować nad contentem.

Nowy panel Ads i skuteczne kampanie

Reklama na Google wymaga sprawnego zarządzania kampaniami. Nowy interfejs właśnie to umożliwia. Wprowadzone zmiany w panelu Ads faktycznie wpływają na działanie użytkownika, który teraz ma więcej możliwości działając z AdWords. Oprócz powyższych zmian Google wprowadziło jeszcze opcję tworzenia niestandardowych kolumn na poziomie słów kluczowych oraz rozszerzenia promocji, które pozwalają na wyróżnianie np. ofert specjalnych. W nowym Google Ads znajdziesz historię wersji dla reklam, dostosowanie stawek dla połączeń, łatwiejsze i dokładniejsze monitorowanie konwersji.

Nowy panel Ads to kampanie wideo. Teraz możesz dotrzeć do użytkowników spoza YouTube, dzięki kampaniom wideo Out-Stream oraz zwiększyć liczbę konwersji, za pomocą kampanii TrueView, które pozwalają na dodanie do reklam wideo wezwań do działania i nakładek na nagłówki.

Nowa wersja Google Ads zawiera funkcjonalności, które na pewno usprawnią pracę i dadzą nowe możliwości optymalizacji kampanii, zmaksymalizują wartość konwersji oraz zwiększą zasięgi. Przyzwyczajenie się do zmian w interfejsie nie jest proste, ale praca na nowym panelu to z pewnością nowe możliwości.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Mateusz pisze:

    Świetny poradnik! Szukałem takie wpisu. Dzięki :)

  2. dorota pisze:

    Mało kto się tym interesuje, ale naprawdę warto znać te skróty; ułatwiają pracę

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem