Kampania reklamowa YouTube

YouTube stworzony w 2005 roku trafia obecnie do 95% internautów. Daje to ogromny zasięg oraz możliwości branży reklamowej, z której Google uzyskuje największe dochody. Sposobów dotarcia do danej grupy docelowej jest wiele – kampania na YouTube może trafić do wybranych osób, określonych według np. płci, wieku, czy zainteresowań. Reklamy takie dają wiele możliwości promocji. Platforma reklamowa na YouTube jest rozbudowana i umożliwia skorzystanie z kilku form reklam w serwisie. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Zalety-reklamy-na-yt

Kampania na YouTube a rezerwowana reklama

Reklamę w serwisie YouTube można wykupić w systemie rezerwacyjnym.
W takim przypadku wykupujemy w Google konkretną ilość wyświetleń reklamy (CPM) lub ilość dni emisji reklam (CPD). Reklamy na YouTube w tym systemie są polecane głównie w kampaniach budujących świadomość marki/produktu lub wprowadzających na rynek coś całkowicie nowego. Kampania YouTube jest bardzo popularna wśród marketerów.

Jednocześnie system rezerwacyjny pozwala na wykupienie atrakcyjniejszych miejsc reklamowych niż w modelu aukcyjnym. Reklama na YouTube może zostać wyemitowana na stronie głównej czy też jako niepomijalny filmik przed wideo, które chce obejrzeć użytkownik. Rezerwowana reklama na YouTube jest skierowana raczej do większych reklamodawców ze względu na minimalne kwoty, od których Google angażuje się w takie projekty. Chcesz wiedzieć, jak dotrzeć z reklamą do wybranej grupy docelowej na YouTube?.

Kampania na YouTube w systemie aukcyjnym (AdWords)

Google umożliwia wyświetlanie reklam na YouTube również poprzez swój system AdWords. Jest to rozwiązanie dające równe szanse większym i mniejszym reklamodawcom. W systemie aukcyjnym płacimy jedynie za obejrzenie reklamy lub kliknięcie powodujące przejście na stronę, stąd tego typu kampanie na YouTube są popularne wśród rożnej wielkości firm.

Poznaj formaty reklam na YouTube:

In-Stream

in-stream

Reklama pojawiająca się przed wideo właściwym lub w jego trakcie, ale z możliwością wyłączenia jej. Ten rodzaj przekazu można pominąć po 5 sekundach, jeśli nie chcemy go oglądać. W takim przypadku, reklamodawca płaci jedynie, jeśli użytkownik obejrzy pierwsze 30 sekund reklamy lub zobaczy ją całą (gdy reklama jest krótsza niż 30 sekund). Co istotne, reklamy te można wyświetlać również w sieci reklamowej Google, a nie tylko na YouTube.

Discovery

discovery

Ten format obejmuje nakładki na promowane filmy wideo. Są to zwykle zajawki do promowanych filmów. Miniaturki wyświetlają się również obok powiązanych filmów w YouTube, w wynikach wyszukiwania i na stronie głównej.

Reklama w przerywniku

reklama-w-przerywniku

Reklamy trwają maksymalnie 6 sekund i wyświetlają się przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu. Użytkownik nie może takiej reklamy wyłączyć.

Dlaczego warto skorzystać z reklamy na YouTube?

YouTube zaraz po Google jest największą wyszukiwarką internetową. Reklamy wideo mają ogromne zasięgi, są skuteczną formą reklamy, ponieważ angażują wiele zmysłów. Dodatkowo, wykorzystując odpowiednie informacje o użytkownikach, reklamy na YouTube mogą zostać skierowane do wybranej grupy docelowej. Kampanie na YouTube kierowane są bezpośrednio do potencjalnych klientów Twojej firmy.

Wbrew pozorom, reklamy na YouTube nie są też drogie w produkcji. Istnieje wiele serwisów internetowych proponujących gotowe rozwiązania, które przy odrobinie kreatywności, nie odbiegają kunsztem spotom telewizyjnym. W tym momencie koszt produkcji reklamy wideo można zamknąć nawet w 100 dolarach, więc szkoda z tego nie skorzystać – zwłaszcza że to skuteczna forma reklamy.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Rafał pisze:

    Bzdura :)

    Jak ktoś chce oglądać konkretny film na youtube to nie będzie się rozpraszam reklamami, nawet jeśli jest potencjalnym klientem to raczej nie czas i miejsce, aby do niego uderzać.

  2. Janek pisze:

    Popularność reklam wideo jest coraz większa. Bardzo popularne są one na Facebooku czy innych społecznościówkach. Z tego co czytałem przegoniły nawet YouTube! Ponoć te reklamy występujące przed filmem agencje marketingowe wybierają najchętniej. Sam własnie w nie celuję ze swoimi kampaniami;)