Jak dotrzeć z reklamą do wybranej grupy docelowej na YouTube? Poznaj metody kierowania reklam wideo

YouTube to bardzo dobry kanał dotarcia do klienta. Widząc potencjał tej platformy, Google udostępnia możliwość tworzenia kampanii wideo za pomocą systemu AdWords. Zobacz, na czym polega reklamowanie się na YouTube oraz jakie formaty reklam można wykorzystać do promocji. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Kierowanie reklam wideo

YouTube to obecnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Serwis rokrocznie powiększa zasięg w niemal każdej grupie demograficznej. Nie bez powodu jest więc miejscem atrakcyjnym dla reklamodawców – popularność serwisu sprzyja dotarciu do naprawdę ogromnej grupy odbiorców. Co więcej, dzięki możliwości personalizowania przekazów reklamowych, mają oni możliwość docierania do tych z nich, którzy faktycznie mogą być zainteresowani wyświetlanymi reklamami. Poznaj najpopularniejsze metody kierowania reklam wideo.

Reklamy na YouTube i ich rodzaje

Zanim przedstawimy sposoby kierowania reklam wideo, które od reklam graficznych różnią się dynamikom, chwila uwagi należy się samym reklamom, a konkretnie ich rodzajom. System Google AdWords, który pozwala na tworzenie reklam w serwisie YouTube, dysponuje trzema formatami takich reklam – to tak zwane reklamy TrueView In-Stream, TrueView In-Display oraz reklamy w przerywniku.

TrueView In-Stream to format, który umożliwia wyświetlanie reklam między innymi w filmach na YouTube – bezpośrednio przed filmem, w jego trakcie bądź tuż po jego wyświetleniu. Reklamę taką można przerwać po upływie 5 sekund, jednak reklamodawca zapłaci za nią dopiero wtedy, kiedy użytkownik pozwoli na wyświetlenie trzydziestu jej sekund bądź, w przypadku krótkich reklam – ich całości. Oprócz filmów, reklamy TrueView In-Stream mogą również pojawiać się w witrynach wydawców, grach oraz aplikacjach sieci reklamowej.

Jeśli zaś chodzi o format TrueView In-Display, ten polega na wyświetlaniu reklam obok filmów w serwisie YouTube, w wynikach wyszukiwania serwisu, w okolicy innych treści w sieci reklamowej Google i na stronie głównej YouTube na komórki. Tu reklamodawca płaci za kliknięcie reklamy bądź obejrzenie całości dostępnej reklamy.

Ostatnim rodzajem są reklamy w przerywniku, które prezentują się jako krótki format reklamy wideo, a ich celem jest dotarcie do dużej liczby klientów i zwiększenie świadomości marki. Te krótkie formaty reklamowe trwają 6 sekund i mogą wyświetlać się przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu. Płatność odbywa się z użyciem modelu CPM i płaci się za liczbę wyświetleń. #wiemyjak

Kierowanie reklam wideo

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, YouTube to jeden z najbardziej znanych serwisów społecznościowych – z serwisu korzysta aż 75% polskich internautów oraz około 90% użytkowników na całym świecie! Sam przekaz reklamowy to jednak dopiero połowa sukcesu, gdyż trzeba wiedzieć, jak odpowiednio kierować kampanią, aby przynosiła zyski.

Znaczenie mają wyświetlenia reklamy w odpowiednim miejscu i czasie, co realnie zwiększa zainteresowanie odbiorcy. Google umożliwia takie działania i reklamodawca może wybrać gdzie, jak i komu wyświetlać reklamy. Google udostępnia szeroki wybór kierowania reklam, co umożliwia dotarcie do właściwych odbiorców.

Metody kierowania reklam wideo

Google umożliwia reklamodawcom dostęp do wielu metod kierowania reklam. Popularne metody kierowania, z jakich mogą skorzystać, to:

    • grupy demograficzne umożliwiające określenie wieku, płci oraz statusu rodzicielskiego odbiorcy,
    • odbiorcy o określonych zainteresowaniach, wskutek czego reklamy wyświetlane mogą być nawet w momencie przeglądania przez nich treści o innej tematyce,
    • odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, dzięki czemu reklama może docierać do użytkowników, których interesują tematy pokrewne,
    • remarketing wideo, dzięki któremu reklama wyświetla się u osób, które wykazały zainteresowanie naszymi filmami bądź kanałem już wcześniej,
    • miejsca docelowe, które umożliwiają kierowanie reklam na wybrane kanały i filmy,
    • tematy pozwalające na kierowanie reklam na wybrane przez nas tematy w serwisie YouTube oraz sieci reklamowej,
    • słowa kluczowe, dzięki którym możliwe jest wyświetlanie na podstawie wyrażeń związanych z filmem w YouTube, kanałem lub rodzajem witryny. Przeczytaj: Remarketing wideo i jego zalety

Jak sprawdzić skuteczność reklamy?

Aby móc mierzyć wyniki reklam, na naszym koncie AdWords mamy możliwość monitorowania liczby wyświetleń, kosztów oraz dostępnego budżetu. Możemy też sprawdzać, czy dociera ona do odpowiednich odbiorców, a także czerpać jeszcze więcej informacji na temat samych użytkowników. Dzięki temu dowiemy się na przykład tego, jakie filmy i jak długo użytkownicy oglądają najchętniej. Być może podczas naszej analizy okaże się również, że dana reklama nie pasuje do danego tematu bądź danej grupy demograficznej. Co warto zrobić w takim przypadku? Najlepiej dodać temat lub grupę demograficzną jako wykluczenie na poziomie kampanii na koncie. To dobre wyjście zwłaszcza wtedy, kiedy chcemy kierować film na określone tematy, a przy tym wykluczyć niektórych użytkowników, gdyż dla nich może on okazać się mało interesujący.

Czas na krótkie podsumowanie:

1. YouTube to serwis o dużym zasięgu (¾ użytkowników Internetu w Polsce), a tym samym ogromnym potencjale reklamowym.
2. System Google AdWords umożliwia tworzenie reklam w trzech formatach – TrueView In-Stream,  TrueView In-Display oraz reklam w przerywniku.
3. Dzięki dostępnym metodom kierowania reklam, mamy możliwość personalizowania przekazów reklamowych w serwisie YouTube.
4. Popularne metody kierowania reklam to: grupy demograficzne, lokalizacja, zainteresowania, remarketing, miejsca docelowe, tematy, słowa kluczowe.
5. Za pomocą konta AdWords mierzyć możemy nie tylko wyniki reklam, ale i czerpać informacje na temat interesujących nas użytkowników.

#wiemyjak prowadzić kampanie wideo

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja 19/04/2016aktualizacja 23/06/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Marek pisze:

      Korzystałem z różnych metod kierowania i to ma duże znaczenie. Ale trzeba pokombinować, żeby reklama dawała efekty, nie zawsze dobrze się trafi za pierwszym razem.