W jaki sposób wskaźnik CTR pomoże Ci odnieść sukces w sieci?

Prowadząc kampanie AdWords reklamodawcy bez wątpienia zależy na osiągnięciu jak najwyższej skuteczności. Wskaźnik CTR jest jednym z wyznaczników skuteczności, gdyż określa jak często osoby, które widzą reklamę w nią klikają, dlatego warto poznaj jego definicję i dowiedzieć się  jakimi działaniami możemy go poprawić!

wskaźnik ctr

Oczywistym jest, że inwestując w kampanie reklamowe AdWords pragniemy jak najwięcej zyskać. Naszym celem często jest nie tylko tworzenie relacji partnerskich z potencjalnymi klientami, lecz również, a raczej przede wszystkim, zarobek. Dlatego szukamy skutecznych sposobów, które pozwolą nam dopiąć swego. Pragniemy, by jak najwięcej osób, którym wyświetli się nasza reklama w nią kliknęło. Przy monitorowaniu zachowań potencjalnych klientów naszej firmy pomocny jest wskaźnik CTR – Click Through Rate.

Większość czytelników naszego bloga wie, że nie intuicja, lecz stały monitoring i testy powinny być podstawą udoskonalania kampanii AdWords. Sugerowanie się wskaźnikami udostępnianymi przez Google pomoże osiągnąć założone cele, tym samym prowadząc do sukcesu sprzedażowego. Choćby z tego powodu należy mieć na uwadze CTR.

Co to jest wskaźnik CTR?

Jednym ze wskaźników pomocnych w mierzeniu skuteczności kampanii AdWords jest właśnie współczynnik CTR. Click through Rate przedstawia stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń danej reklamy. Wynik uzyskany w ramach działania podawany jest w procentach. Przykładowo, jeśli naszą reklamę zobaczy sto osób, a kliknie w nią 20, wówczas wskaźnik CTR wynosić będzie 20%.

Dlaczego współczynnik CTR jest tak ważny?

Współczynnik klikalności CTR powinien być istotny dla każdego reklamodawcy, gdyż bazując na nim, jesteśmy w stanie stwierdzić czy prowadzone działania promocyjne mają sens. Im wyższy wynik uzyskamy, tym będziemy bardziej pewni, że nasz przekaz przyciąga uwagę i użytkownicy widzący go będą nim zainteresowani. W skrócie – wskaźnik CTR informuje, czy prowadzona kampania jest w stanie „dostarczyć” nam zainteresowanych internautów.

CTR ma również wpływ na przewidywany współczynnik klikalności CTR słowa kluczowego, a to jeden z komponentów Wyniku Jakości, który ogólnie ocenia jakość Twoich reklam i jest bardzo ważny w kontekście całej kampanii. Osiągnięcie zatem odpowiedniego CTR jest bardzo ważne dla skuteczności kampanii.

Jak poprawić wskaźnik CTR? 5 wskazówek!

Właściwie przygotowana i prowadzona kampania AdWords daje realne szanse na osiągnięcie internetowego sukcesu w branży. Zastanówmy się, co należy zrobić, by podnieść wskaźnik CTR, a tym samym poprawić skuteczność reklamy. Oto 5 cennych rad, które przybliżą nas do sukcesu!

  • Skorzystaj z rozszerzeń
    Za pomocą rozszerzeń masz możliwość wzbogacić swoją reklamę w wyszukiwarce, dodając do niej przykładowo adres firmy, numer telefonu, czy linki do różnych stron w obrębie swoje witryny. Jest to doskonały sposób by pokazać internaucie dodatkowe informacje o firmie bądź konkretnym produkcie czy usłudze. Ponadto, reklama z rozszerzeniem zajmuje więcej miejsca, „kradnie” je wynikom organicznym, przyjmując nawet trzykrotność ich pola. W związku z tym skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów!
  • Zadbaj o nagłówek
    Nagłówek reklamy to prawdopodobnie najważniejszy element przekazu marketingowego – to w niego najczęściej klikają internauci. Dlatego od jego wartości w dużej mierze zależeć będzie wskaźnik CTR. Zadbajmy, by przyciągał uwagę, był „hipnotyczny”, przedstaw korzyści swojej oferty i zachęć odbiorców do kliknięcia w reklamę. W nagłówku warto zawrzeć słowa kluczowe.
  • Pamiętaj o słowach kluczowych. Rozsądnie je dobieraj, testuj różne typy dopasowania i nie zapominaj o wykluczających słowach kluczowych. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe wpłyną na efektywność Twojej kampanii.
  • Wyróżnij się
    Jeśli chcesz być widoczny, musisz się wyróżnić. W czasach, gdy konkurencja nie próżnuje, nie możesz być taki jak wszyscy, bo jedyne czego możesz być pewny, to brak sukcesu. Nie wahaj się informować o promocjach i w swojej ofercie reklamowej postaraj się zawrzeć wszystko to, co świadczy o wyjątkowości oferty. Najpełniej i jak najdokładniej opisz co proponujesz internautom koncentrując się na wyróżniających cechach. Atrakcyjny tekst reklamy może być Twoją kartą przetargową.
  • Testuj różne możliwości
    W uzyskaniu wysokiego CTR pomaga bez wątpienia nieustanne testowanie. Zmieniaj treść reklamy, eksperymentuj ze słowami kluczowymi. W reklamach AdWords to bardzo ważne, obserwując różne warianty reklam możesz zobaczyć, co sprawdza się najlepiej.

Wymieniliśmy kilka przykładowych sposobów na poprawę wskaźnika CTR, a możliwości może być zdecydowanie więcej. Zadbaj o poprawę CTR już dziś!

Wiemy jak prowadzić efektywną kampanię reklamową w internecie i zadbać o wysoki wskaźnik CTR.

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

Publikacja wpisu: 24/09/2015 oraz aktualizacja: 17/08/2017

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Mateusz pisze:

    Nagłówek to bardzo istotny element reklamy, dlatego jego przygotowanie to podstawa, ale nie można lekceważyć innych kwestii dotyczących kampanii adwords – jak np. odpowiedniego targetowania reklam.

  2. Mariola pisze:

    Przydatna garść wiedzy, dzięki.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem