Wynik Jakości, czyli o tym, jak Google ocenia użyteczność Twojej reklamy

Wynik Jakości to jedno z kluczowych pojęć, jeśli chodzi o reklamy AdWords. Wskaźnik ten określa jakość reklam na podstawie wybranych czynników, które są również istotne odniesieniu do pozycji reklam. Dowiedz się więcej o Wyniku Jakości w AdWords i zobacz, jak możesz go poprawić i uzyskać satysfakcjonujące wyniki kampanii.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Wynik Jakości i jego składniki

Przygotowanie właściwej i skutecznej reklamy AdWords nie jest łatwym zadaniem. Google też nieprzerwanie weryfikuje jakość reklam i użyteczność, oceniając je na postawie Wyniku Jakości.  Czym on właściwie jest oraz na co ma wpływ? Google wyjątkowo dba o to, by dostarczane użytkownikom treści były użyteczne oraz możliwie jak najtrafniej dopasowane do ich wyszukiwań. Wynik Jakości czuwa nad tym i określa na ile reklamy, strony docelowe i słowa kluczowe odpowiadają zainteresowaniom użytkownikom.

Czym jest Wynik Jakości?

Mowa o unikalnym wskaźniku mającym służyć oszacowaniu jakości Twoich reklam AdWords, wykorzystanych do nich słów kluczowych oraz stron docelowych. O Wyniku Jakości decydują trzy składniki:

Składniki te, w połączeniu z wysokością stawki oraz kilkoma innymi elementami, stanowić będą ranking reklamy, który ostatecznie zadecyduje o jej wyświetleniu, a także pozycji. Przedstawmy pokrótce poszczególne elementy Wyniku Jakości.

Co wchodzi w skład Wyniku Jakości?

To po pierwsze przewidywany współczynnik klikalności CTR, czyli stosunek kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń. Czynnik ten zależy częściowo od historii kliknięć oraz wyświetleń reklamy. Niegdyś był to jedyny wskaźnik oceny jakości – dziś natomiast pozostaje niejako w cieniu pozostałych dwóch. Kolejne czynniki to:

  • trafność reklamy – odnosi się on do treści reklamy, a dokładniej – określa, w jakim stopniu koresponduje ona ze słowem kluczowym,
  • ocena jakości strony docelowej – ocena trafności i przydatności strony docelowej, na którą kieruje reklama. Tu znaczenie ma przede wszystkim oryginalna i trafna treść, ale również przejrzystość witryny, łatwa nawigacja, a także szybkość ładowania strony.

Dlaczego Wynik Jakości jest tak ważny?

Wynik Jakości daje Ci wartościowe informacje – jak trafna jest Twoja reklama AdWords, czy charakteryzuje się wysoką jakością. To dobry sygnał, by dowiedzieć się, czy reklama przyniesie Ci korzyści, będzie skuteczna i zainteresuje użytkowników. Ten wskaźnik jest też istotny z innego powodu – ma wpływ na sam ranking reklamy. Co oznacza to w praktyce? Za każdym razem, kiedy użytkownik wyszukuje konkretny produkt bądź usługę, dana reklama bierze udział w aukcji, a tym samym wyliczany jest jej ranking. Wtedy też brane są pod uwagę konkretne czynniki, które mogą zadecydować o tym, czy i na jakiej pozycji zostanie wyświetlona. Od czego zależy pozycja reklamy w AdWords? Wśród wspomnianych czynników znajdują się właśnie składniki Wyniku Jakości!

O czym informuje Wynik Jakości?

Jak odczytywać Wynik Jakości AdWords? Wartość, którą osiąga, mieści się w przedziale od 1 do 10. Wysoki wynik oznacza, że Twoja reklama oraz strona docelowa są trafne i przydatne dla użytkowników. Niski wynik oznacza natomiast, że Twoja reklama nie jest odpowiednio użyteczna oraz nie do końca odpowiada na potrzeby osób poszukujących konkretnego produktu czy usługi. W takim wypadku powinieneś zastanowić się, jak możesz zoptymalizować swoje wyniki.

Jak go poprawić?

Musisz skupić się na trzech składnikach Wyniku Jakości – aby poprawić wskaźnik, najlepiej przyjrzeć się jego składowym. Zastanów się więc co możesz zrobić, aby uzyskać bardziej trafną reklamę, poprawić przewidywany CTRjakość strony docelowej. Przedstawiamy przykładowe sposoby:

  • Kiedy jesteś jeszcze na samym początku swojej przygody z Google AdWords, warto szczegółowo przyjrzeć się swoim reklamom, a gdy nie jesteś pewien jak zadbać o ich jakość, najlepiej zwrócić się do specjalistów. Atrakcyjna reklama powinna zawierać odpowiedni tekst reklamowy, który zachęci do kliknięcia. Warto podkreślić korzyści płynące ze skorzystania z Twojej oferty a także stosować wezwania do działania CTA i eksperymentować. Dzięki temu masz szansę poprawić przewidywalny CTR, a tym samym zadbać o odpowiednio wysoki Wynik Jakości.
  • Kolejną kwestią może być poprawa trafności Twojej strony docelowej. Reklama musi korespondować ze stroną – wykorzystane w kampanii słowa kluczowe oraz sama treść reklamy powinny odpowiadać temu, co użytkownik na niej znajdzie. Warto zatem zadbać o to, aby strona była użyteczna i zawierała to,  czego faktycznie szuka użytkownik wpisują wybraną frazę w Google.
  • Ważna jest też jakość Twoich słów kluczowych. Możesz zastanowić się nad wstrzymaniem mało skutecznych słów, jednak wcześniej warto sprawdzić, czy możliwe jest poprawienie CTR (współczynnika klikalności) za pomocą ulepszenia treści reklamy. Można również pokierować reklamy na inną podstronę, czy wyodrębnić dla takich słów osobną grupę reklamową i stworzyć pod nie nowe reklamy. Warto też zwrócić uwagę na jedną ważną kwestię. Jeśli stwierdzisz, że któreś ze słów nie jest Ci już potrzebne (choćby ze względu na zmianę asortymentu lub oferowanych przez Ciebie usług), nie usuwaj go! Historyczny CTR Twoich słów kluczowych oraz reklam jest dla Google bardzo istotny.
  • Możesz też wykluczyć mało skuteczne miejsca docelowe – te, w których Twoje reklamy, mimo wyświetlania, nie interesują użytkowników. Lepiej z nich zrezygnuj, gdyż mają one negatywny wpływ na Wynik Jakości. Słowem – zaniżają go. Podobnie jest z mało efektywnymi obszarami geograficznymi – możesz zrezygnować z kierowania reklam na te obszary, które skutkują niezbyt zadowalającymi statystykami.

Na co wpływa dobry Wynik Jakości?

Im lepiej Twoje reklamy oraz strony docelowe będą pasować do zapytań użytkowników, oraz odpowiadać na nie, tym większą wartość osiągnie Twój Wynik Jakości. Przełoży się to przede wszystkim na niższy rzeczywisty koszt kliknięcia (CPC), mniejsze stawki, a co najważniejsze – wyższą pozycję reklamy.

Odpowiednio wysoki wskaźnik może przynieść korzyści reklamodawcy – świadczy on o wysokiej jakości reklamy, co sprawia, że istnieje duża szansa, że użytkownik w nią kliknie, a jeśli zachęci go strona – zrealizuje zakup. Im wyższy Wynik Jakości, tym większa szansa na sukces prowadzonej kampanii.

Przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną i skuteczną reklamę AdWords. Skontaktuj się z nami!

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja 10/03/2016aktualizacja 31/05/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz