Branża ecommerce – jak przygotować się na Święta Bożego Narodzenia 2017?

Święta Bożego Narodzenia już za pasem, a branża ecommerce sezon sprzedażowy rozpoczęła już wraz z początkiem listopada. Wyprzedażowe wydarzenia takie jak Black Friday, Cyber Monday, czy Mikołajki zwiastują okres wielkich zakupów online. Aby przygotować się na wszystkie okoliczności i sprawić, że Twój sklep będzie bardziej widoczny w sieci zapoznaj się z naszym przedświątecznym poradnikiem. Pomożemy Ci zwiększyć ruch i zyskać wartościową konwersję. #wiemyjak

branża ecommerce - działania przed Bożym Narodzeniem

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Zaplanuj strategię marketingową

Na początek sprawdź historię działań marketingowychzysków sprzedażowych z zeszłego roku. Wykorzystaj wiedzę na temat Twoich błędów i sukcesów na swoją korzyść. Popraw zeszłoroczne wpadki i postaraj się zaskoczyć swoich lojalnych klientów tak, aby zauważyli Twoje starania. Zarówno Twoja strona internetowa, jak i pozostałe kanały social media muszą być gotowe na start świątecznych promocji w branży ecommerce.

Przygotowanie pełnej kampanii świątecznej rozpocznij od tematu – czy będzie to kod zniżkowy, czy specjalne oferty cenowe dotyczące wybranej grupy produktów, czy może coś jeszcze innego. Osoby odpowiedzialne za marketing powinny opracować chwytliwe hasło reklamowe, które będzie powtarzać się na Twoich wszystkich platformach do komunikacji z klientami. Podobnie z szatą graficzną świątecznych banerów, które posłużą do postów na Facebooka, Google, newslettera i wielu innych. Ważne jest, aby zaplanować posty i publikacje w odstępach czasowych.
Na pierwszy ogień powinien pójść e-mail marketing, który zazwyczaj uruchamiany jest znacznie wcześniej przed okresem świątecznym. W newsletterach można przypominać klientom o zbliżających się świętach, zapowiadać promocje i podsyłać pomysły na oryginalne prezenty.

Postaw na lokalny biznes

Zgodnie z aktualnymi badaniami przeprowadzonymi przez firmę Gemius coraz więcej Polaków wybiera zakupy online. Coraz mniej kupujących z kolei pozostawia zakup prezentów na ostatnią chwilę. Pierwszy ruch użytkowników w poszukiwaniu prezentów można zaobserwować już w listopadzie. Z tego względu warto opracować strategię marketingową na świąteczne promocje z dużym wyprzedzeniem. Sprawdzi się również lokalne pozycjonowanie stron, które zachęci użytkowników nie tylko do odwiedzenia sklepu online ale również salonu stacjonarnego. Na pozycjonowanie lokalne wpływa zakładka Google Moja Firma. Koniecznie musisz sprawdzić, czy widnieją tam aktualne godziny otwarcia Twojego sklepu. Istnieje również opcja dodania specjalnych godzin otwarcia, które możesz wykorzystać na okres świąteczny – np. dłużej otwarty sklep w soboty, czy w niedziele. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci w gorączce przedświątecznych zakupów będą mogli zaplanować sobie odwiedziny w Twoim sklepie. Przeczytaj: Google Moja Firma – zwiększenie widoczności lokalnej

Optymalizacja przede wszystkim

Zadaniem specjalistów SEO zajmujących się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej przed tak ważnym okresem dla branży ecommerce jest dopilnowanie, żeby sklep online działał w należyty sposób. Każda podstrona powinna otwierać się bez błędów, posiadać zoptymalizowane metatytuły, działające linki i dostępne produkty. Zajmij się również przetestowaniem wersji mobilnej sklepu, ponieważ coraz więcej użytkowników decyduje się na zakupy przez aplikacje mobilne. Jeżeli jeszcze jej nie masz, to czas najwyższy ją zrobić. W przypadku sklepów internetowych najważniejsza jest ścieżka zakupowa użytkowników oraz to, czy nie porzucają koszyka na pewnym etapie swoich zakupów. W tym celu warto wraz ze specjalistami przeanalizować system zakupowy, ulepszyć go i pozbyć się jakichkolwiek błędów. Zwiększy to Twoje szanse na zyski ze sprzedaży.

Landing page to kolejny sposób na wzmocnienie pozycji Twojego sklepu w wyszukiwarce. Stwórz nowe podstrony, na których zaprezentujesz świąteczne oferty, polecane produkty, poradniki prezentowe, czy rankingi, co wiąże się nieodzownie z wartościowym contentem.

Wartościowy content marketing a branża ecommerce

Pamiętaj o tym, że reklamy AdWords, czy Facebook można włączyć w każdej chwili. Działania SEO, takie jak optymalizacje stron i tworzenie świątecznego contentu potrzebują więcej czasu, by przynieść oczekiwane rezultaty. Najlepszym sposobem na wykorzystanie potencjału contentu jest tworzenie prezentowych poradników. Ich treść powinna być bogata w użyteczne informacje dla potencjalnych klientów, powinna również zachęcić każdego do zakupu któregoś z dostępnych produktów. W tymże poradniku możesz umieścić zdjęcia polecanych produktów dla mamy, taty, dziecka, męża, żony i każdego członka rodziny. Nie zapomnij podlinkować ich do stron produktowych. Dużą popularnością cieszą się również rankingi, np. najbardziej popularnych gier dla dzieci, czy najbardziej skutecznych kremów przeciwzmarszczkowych itp. Tworząc wyczerpującą treść na jednej z podstron lub na blogu zwiększysz swoje szanse na pozyskanie leadów i nowych klientów! Sprawdź: Content marketing – co to jest i jakie oferuje korzyści?

Zatrzymaj klientów na dłużej

Po zakupach świątecznych możesz zyskać zupełnie nową listę mailingową, członków klubu lojalnościowego, czy nowych zaufanych klientów. Wszystko to za sprawą błyskawicznej i miłej obsługi klienta, która jest bardzo ważna w tym okresie. Przyjemne doświadczenie zakupowe to pozytywne komentarze online, a także w rzeczywistości. Aby wzbudzić zaufanie i sympatię klientów, poza świątecznymi promocjami, możesz przekazać procent swoich dochodów na cele charytatywne. Każdy przecież wie, że Święta to czas dzielenia się tym, co dobre. Wszystkich tych, którzy dokonali zakupu w Twoim sklepie internetowym poproś o pozostawienie adresu mailowego i dodaj ich do swojej listy mailingowej. Po świętach wyślij im informacje o noworocznych przecenach i innych ciekawych ofertach.

Po gorączce świątecznych zakupów nie zapomnij przeanalizować swojego ruchu na stronie, żeby wyciągnąć wnioski z Twojej strategii na kolejny rok. Powodzenia!

#wiemyjak zwiększyć sprzedaż w e-commerce

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Warto zadbać o aspekty ściśle techniczne SEO, ale jest już trochę na to za późno, ponieważ ok 40% Polaków zamierza kupić prezenty w pierwszej połowie grudnia, a 20% zrobi to przed samymi świętami. Ważne, aby dobrze podziałać z contentem, zadbać o UX i może jeszcze o serwery by 503 nie wyrzucało. Kampanie adwords, facebook jak najbardziej tutaj działają.

  2. oskar pisze:

    Bardzo mi się podobają państwa infografiki, czy podzielilibyście się informacją w jakim programie mogę takie robić?

  3. Aleksandra EACTIVE pisze:

    @Oskar, większość grafik zlecamy na zewnątrz, tak więc niestety nie podpowiemy konkretnego programu.

  4. Pomocny pisze:

    @oskar Jeśli chcesz to napisz a mogę ci gdzieś na priv podlinkować jeden artykuł z social media manager, który czytałem a może Ci się przydać, jesli chodzi Ci o programy do tworzenia grafiki ;) znaczy się tam było wiecej o infografice w sm , ale to chyba nie robi Ci roznicy .

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem