WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Co to jest content marketing i jakie oferuje korzyści?

Osoby pracujące w marketingu nie tylko zajmują się tworzeniem chwytliwych haseł reklamowych oraz sloganów, które mają zachęcić klientów do nabycia określonego produktu firmy. Z jednej strony w działach marketingu powstają bogate i rozbudowane kampanie promocyjne, a z drugiej strony wykorzystuje się content marketing, który zwraca uwagę na konieczność zawierania z klientem długoterminowych relacji w celu zdobycia jego zaufania, lojalności. #wiemyjak
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Content marketing - co tworzysz dla klienta?

POZNAJ naszą ofertę na CONTENT MARKETING

Poprzez treści skierowane do klientów, możemy stworzyć z nimi silną więź i zyskać w nich aktywnych zwolenników marki, którzy zaczną ją samodzielnie promować. Na czym dokładnie polega marketing treści, content marketing co to jest i jakich efektów należy się spodziewać po prawidłowo przeprowadzonych działaniach wchodzących w jego zakres?

Od początku co to jest content marketing?

Content marketing w języku polskim określany jest jako marketing treści i jest to rodzaj strategii marketingowej w sieci wykorzystywanej w celu pozyskania stałego grona klientów. W ramach tej strategii podejmowane są działania polegające na publikacji i promocji wartościowych treści dla określonego segmentu klientów – grupy odbiorców. Na pytanie, co to jest content marketing, można odpowiedzieć, że nie jest on jednostronnym przekazem reklamowym, ale przedsięwzięciem, które ma doprowadzić do budowania długotrwałych i intensywnych, z czasem opartych na emocjach relacji z wybraną grupą klientów.

Podstawowe działania marketingu treści sprowadzają się do:

  • tworzenia i publikowania interesujących treści,
  • przyciągnięcia uwagi wybranej grupy klientów,
  • budowania zaangażowania oraz lojalności tejże grupy klientów.

Content marketing polega więc na tworzeniu rozmaitych treści i rozpowszechnianiu ich w sieci. Treści mogą przybierać różną formę – artykułów, filmików, webinariów, prezentacji multimedialnych, wykresów czy grafik. Duże znaczenie przybiera forma publikowanych treści, ale ważna jest także sama treść i merytoryczna zawartość tego typu działań. Oczywiście content marketing jest realizowany także poza internetem. Wartościowe treści mogą być dostarczane klientom za pomocą prasy branżowej, gazetek, folderów czy ulotek. Sprawdź: Jak zwiększyliśmy ruch o 485,88% dzięki content marketingowi? My chcielibyśmy w dużej mierze skupić się jednak na content marketingu w przestrzeni online!

Dystrybucja treści

Content marketing nie istniałby bez dobrze poprowadzonej dystrybucji. Można nawet stwierdzić, że stworzenie dobrej jakości tekstu czy grafiki to dopiero połowa sukcesu. Niezwykle ważnym aspektem jest dobranie odpowiednich kanałów dystrybucji do typu contentu oraz grupy docelowej, która ma te treści odbierać. Do wyboru jest nieskończona liczba możliwości, od postów w social media, przez mailing po newslettery czy ebooki. Więcej informacji na temat dystrybucji treści w internecie dostępne w naszym artykule: Jak promować stronę internetową.

Co łączy content marketing i SEO?

Wysoka jakość treści jest dla Google ważnym czynnikiem rankingowym wpływającym na widoczność strony w wyszukiwarce i nie pozostaje bez wpływu na SEO i pozycjonowanie stron www. Content marketing wykorzystuje naturalne linkowanie, które wpływa na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Działania łączące SEO i content marketing, zajmują sporą ilość czasu, jednak umiejętne ich zastosowanie sprawia, że przynoszą długotrwałe efekty. Jak materiały optymalizuje się pod wyszukiwarkę?

  • Wszystkie materiały pisane takie jak artykuły sponsorowane, opisy produktów i usług, wpisy blogowe, teksty na stronie firmowej itd. W tej kategorii idealnie sprawdzi się SEO copywriting;
  • Content graficzny, czyli wszystkiego rodzaju grafiki, infografiki, wykresy, gify czy filmy. Tutaj największą uwagę należy skupić na poprawnej optymalizacji;
  • Interaktywny content, na który składają się wielowymiarowe zdjęcia i filmy, quizy, czaty na żywo czy wirtualne sondy. Ta forma content marketingu staje się coraz bardziej popularna.

Content marketing a marketing wirusowy

Marketing wirusowy ma na celu budowanie wartościowej marki danego produktu, usługi bądź firmy poprzez przeprowadzenie takich działań, które zachęcą odbiorców do samodzielnego przekazywania informacji o danej marce, usłudze, produkcie bądź firmie. Skuteczność marketingu wirusowego jest bardzo wysoka, gdyż jego idea opiera się na rekomendacjach i poleceniach. Gdy nasz znajomy mówi nam, że dany produkt jest wart swojej ceny, a jego jakość jest zadowalająca, to mu ufamy i z chęcią skorzystamy z danego produktu. Jeśli nam także przypadnie do gustu, to sami postaramy się także o jego rozpowszechnienie.

Content marketing działa na podobnej zasadzie co marketing wirusowy. Poprzez publikowanie wartościowych treści, specjaliści od marketingu starają się nakłonić klientów, aby skorzystali z produktów danej firmy, uznali jej ofertę za wartościową oraz polecili ją kolejnym znajomym. Im wartościowsze dla odbiorcy treści tym większa szansa na dalsze się ich rozprzestrzenienie.

Narzędzia wykorzystywane w ramach marketingu treści

W zależności od segmentu klientów, do jakiego dane przedsiębiorstwo zamierza dotrzeć, stosuje się różnego rodzaju techniki dedykowane dla działań content marketingowych. Chcąc w sposób skuteczny dotrzeć do danej grupy klientów i dobrać odpowiednie dla niej treści, należy w pierwszym etapie przeanalizować, jakimi cechami się ta grupa charakteryzuje, z jakich mediów korzysta, jakie są jej zainteresowania czy sposoby spędzania wolnego czasu. W następnym kroku można wybrać jedno bądź kilka narzędzi, za pośrednictwem których będą przekazywane treści.

Dzięki badaniu IAB Polska, wiemy, że najczęściej używane narzędzia content marketingu prezentują się następująco:Wykres - narzędzia do content marketingu wg IAB
Źródło: dane z badania IAB Polska

Materiały kontekstowe: poradnik, opisy produktów lub usług, infografiki, galerie zdjęć, artykuły, raporty, wideo, konkursy, quizy, sondaże, wydarzenia, stadium przypadku, testimoniale.

Materiały interaktywne: mikrostrony, widgety, gry, aplikacje.

Materiały mailingowe: e-mail, newslettery, katalogi, foldery, e-booki, e-magazyny.

Materiały na potrzeby social media: memy, posty, vlogi, blogi.

Content marketing co to oznacza dla przedsiębiorstwa?

Organizacje, które chcą dotrzeć do wybranej grupy klientów, najczęściej wykorzystują trzy rodzaje narzędzi marketingu treści. Jest to publikowanie artykułów na własnej stronie internetowej, przeprowadzanie działań promocyjnych za pomocą portali społecznościowych, a coraz częściej tworzenie autorskich filmików wideo. Publikowane treści najczęściej dotyczą porad odnoszących się do użytkowania produktów, ich naprawy, konserwacji. Za pośrednictwem filmów wideo przedsiębiorstwa starają się także ukazać możliwości i funkcje produktu, zakres jego zastosowania, a także inne cechy użytkowe, jak kształt czy wielkość. Bardzo popularne jest także tworzenie treści, które mają wpłynąć na nawyki klienta i zmianę prowadzonego stylu życia. Na przykład przedsiębiorstwa tworzące gadżety liczące kroki i ilość spalonych kalorii, często prowadzą blogi, za pośrednictwem których zamieszczają porady dotyczące żywienia czy sposobów na efektywny trening.

content marketing

Co można zyskać?

Content marketing pozwala na uzyskanie trzykrotnie większej liczby leadów w porównaniu do działań opierających się na tradycyjnym marketingu. Według ContentStream klient, zanim zdecyduje się na zakup danego produktu,  korzysta z 11 źródeł pozwalających zdobyć informacje o produkcie. Dzięki marketingowi treści możliwe jest szybsze budowanie relacji z klientem poprzez informacje, których on właśnie poszukuje. Bardzo istotną korzyścią jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz skojarzeń związanych z marką danego produktu. 82 proc. konsumentów, po zetknięciu się z treściami content marketingowymi, bardziej pozytywnie postrzega daną firmę.

A jak Wy wykorzystujecie content marketing?

NAPISZ do NAS

#wiemyjak jak pozycjonować Twoją stronę

Artykuł zaktualizowany

16/10/2019
Jakub Lisiecki, Karolina Sobotko

Ocena artykułu:
4.7/5, głosów: 129

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Marcin pisze:

    Dużo ostatnio się pisze o tym content marketingu. Jednak równie dużo powinno się pisać o jego promocji, ponieważ nie wystarczy napisać wartościowy tekst i czekać by sam rozniósł się po wirusowo internecie.

  2. Klaudia Witek EACTIVE pisze:

    Oczywiście samo napisanie wartościowych treści to często za mało. Musimy jeszcze pomyśleć o ich promocji, aby dotarły do naszej grupy docelowej. Content marketing to połączenie tworzenia wartościowych treści i ich dystrybucji o czym niejednokrotnie wspominaliśmy na naszym blogu 😉

  3. Katarzyna pisze:

    A jakie są średnie koszty wykorzystania content marketingu w firmie?

  4. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Pani Katarzyno, na strukturę kosztów content marketingu składa się kilka elementów, a te z kolei są różne w zależności od potrzeby firmy, branży czy konkurencji. Bez szczegółowych danych nie da się wprost określić kosztów. Z pewnością należy wziąć pod uwagę koszty przygotowania strategii content marketingowej, koszt tworzenia contentu, jego promocji jak i środki na kontrolę i mierzenie efektów prowadzonych działań. Jeżeli chciałaby Pani uzyskać więcej szczegółów, prosimy o kontakt w tej sprawie poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie. Pozdrawiamy!:)

  5. Przemek pisze:

    O tak, ostatnio wszędzie się mówi o content marketingu. Nic dziwnego, kolejne zmiany algorytmów Google coraz bardziej odpuszczają typowo techniczne SEO na rzecz jakości contentu. Bardzo mnie cieszą te zmiany, obecnie dużo łatwiej jest znaleźć wartościowe informacje w internecie.

  6. Weronika pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł. Content marketing jest znaczącym elementem kampanii e-marketingowych. Publikowanie wartościowych treści bardzo pozytywnie wpływa bowiem na promocję przedsiębiorstw w sieci. Dlatego też często na stronie internetowej firmy pojawia się blog pełen ciekawych branżowych artykułów. Interesujące treści publikowane są również z innych lokalizacjach, o czym z resztą wspomniano w artykule.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to