WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Jak mierzyć efekty marketingu w internecie za pomocą Google Analytics?

Logo narzedzia Google AnalitycsChcesz wiedzieć czy Twój marketing w internecie przynosi korzyści i realizuje założone cele? Narzędzie, które pomoże Ci ocenić czy Twoje działania lub działania firmy zewnętrznej są skuteczne to np. Google Analytics. Jednym z głównych celów marketingu jest zbudowanie odpowiedniego wizerunku marki. Sposobem na wykreowanie i rozpowszechnienie wizerunku marki jest pozycjonowanie strony w internecie (https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/pozycjonowanie-strony-to-pozycjonowanie-marki-w-umyslach-ludzi/). Działania wykonywane w ramach pozycjonowania strony pozwolą na zwiększenie rozpoznawalności marki w internecie.

Google AnalitycsJeśli prowadzisz działania w mediach społecznościowych, organizujesz akcje marketingowe w internecie, współpracujesz z portalami oraz blogerami to powinieneś sprawdzić czy te działania przynoszą Ci odpowiednie korzyści jakich oczekujesz. Zapewne chcesz przyciągnąć nowych internautów na swoją stronę – oczywiście tych, którzy mogą być Twoimi potencjalnym klientami. W związku z tym sprawdzaj na bieżąco ile nowych użytkowników wchodzi na Twoją stronę oraz ilu z nich postanawia wrócić. Możesz to zrobić wchodząc na zakładkę Google Analytics „Odbiorcy” → „Zachowanie” → „Nowi a powracający”.

Google Analytics umożliwia szczegółową analizę użytkowników pod względem źródła przybycia. Na poziomie ogólnym bezpłatne narzędzie Google umożliwia ustalenie czy nowi i powracający użytkownicy „przyszli” na naszą stronę np. z wyszukiwarki Google czy z portali społecznościowych. Dzięki dokładnej analizie nowych i powracających użytkowników uzyskamy obraz, które działania marketingowe są najbardziej skuteczne, a zatem – które przyciągają największą liczbę użytkowników i skłaniają ich do powrotu na stronę.

Liczbę użytkowników wchodzących na stronę należy monitorować systematycznie tak by uzyskać całościowy obraz natężenia ruchu na stronie. Kluczem do sukcesu będzie skupienie się na tych działaniach, które przynoszą największy, ale jednocześnie wartościowy ruch. Co to znaczy? Chodzi o to by pozyskiwać nowych użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami i dokonują czynności, na których nam zależy np. rezerwacja usługi czy złożenie zamówienia. Żeby sprawdzić czy wchodzący na stronę internauci wykonują określone działanie należy przede wszystkim ustalić cele w Google Analytics. Robi się to poprzez przejście na kartę „Administracja”, która znajduje się w górnej części panelu.

Gdy cele zostaną ustalone można sprawdzić ile razy użytkownik wykonał działanie np. złożenie zamówienia oraz z jakiego źródła przyszedł. Można to zrobić przechodząc do zakładki „Pozyskiwanie”→„Cały ruch”→\„Źródło/medium”.

screen Google Analitycs

Jeśli chcemy pozyskać szczegółowe informacje o źródle przejścia jako wymiar dodatkowy wybieramy „Pełna strona odsyłająca”. Wówczas Google Analytcis wyświetli dokładne adresy url stron, z których internauci przechodzą na witrynę docelową.

screen Google Analitycs

Aby dotrzeć do informacji o tym, czy prowadzone działania marketingowe są skuteczne należy zgłębić się w tajniki Google Analytics i np. zapoznać się z tworzeniem niestandardowych raportów, budowaniem segmentów dzięki którym analiza marketingu będzie na wyższym poziomie.

Przykładowo prowadzisz media społecznościowe i chcesz dowiedzieć się co robią na Twojej stronie użytkownicy, którzy przyszli np. z Facebooka i Twittera. Aby to zrobić należy stworzyć nowy segment poprzez kliknięcie w górnej części ekranu na „+ NOWY SEGMENT”:

screen Google Analitycs

Następnie należy ustawić:

  1. nazwę segmentu, w tym przypadku może być np. „Ruch z portali społecznościowych”

  2. warunki:

    – czy filtr ma być stosowany według sesji czy użytkowników. W tym przypadku ustawiamy użytkowników, ponieważ chcemy się dowiedzieć ile osób weszło na stronę z Facebook’a i Twitter’a.

    – wskazujemy źródło i medium, czyli w tym przykładzie źródłem będzie nazwa portalu społecznościowego, a medium „referral”.

Po zapisaniu segmentu, dodajemy go do podglądu i pozostajemy na zakładce „Pozyskiwanie” → „Cały ruch” → „Źródło/medium”. Tam możemy zobaczyć ile osób wykonało oczekiwane czynności, np. ile z nich weszło na podstronę kontakt, czy wypełniło formularz kontaktowy.

screen Google Analitycs

Monitorowanie zachowań internautów oraz ich analiza pomoże lepiej poznać użytkowników strony, a także pozwoli ocenić skuteczność działań marketingowych. Na początku warto opracować wszystkie wskaźniki, które chce się kontrolować i które dadzą pełny obraz skuteczności działań marketingowych. Należy również pamiętać by monitoring był prowadzony systematycznie. Dzięki takiemu narzędziu jak Google Analytics dowiadujemy się, na których działaniach w internecie powinniśmy się skupić, a które nie przynoszą oczekiwanych efektów i lepiej z nich zrezygnować.

Wiemy jak ważne jest regularne mierzenie efektów wszystkich podejmowanych działań marketingowych. Jeśli chcesz, abyśmy mierzyli również Twoje rezultaty zapoznaj się z naszą ofertą na zwiększanie widoczności w internecie>>

26/01/2016
Aleksandra Sawicka

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Bardzo ciekawy wpis. Ja dopiero zaczynam pracę z dużymi markami. Faktycznie klient który odwiedził stronę kilka razy najwidoczniej jest zainteresowany produktem lecz czegoś mu jeszcze brakowało i musiał wyjść żeby się dowiedzieć czegoś więcej lub porównać dany produkt. Wiadomo że taki użytkownik zostanie zbombardowany remarketingiem ale faktycznie można przedstawić również dane powracających użytkowników w co miesięcznym raporcie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to