Jak działa content marketing?

działanie content marketingu

Moda na content marketing wzrasta. Można to zauważyć po zwiększonej liczbie artykułów i publikacji, które powstają na ten temat. Również coraz więcej agencji proponuje swoim klientom usługę tworzenia wartościowych treści, by w ten sposób dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Na naszym blogu pojawiło się także kilka opracowań odnoszących się do marketingu treści . Przeciwnicy twierdzą, że tworzenie dobrego contentu jest działaniem z zakresu PR i nie ma większego wpływu na pozycjonowanie. Czy mają rację? Liczne badania i wyniki analiz wskazują, że warto zainwestować w content marketing, ponieważ w dłuższym okresie czasu ma on wpływ na globalny zysk firmy. Jak to się dzieje, że marketing treści przynosi efekty?

Spadek skuteczności tradycyjnej reklamy

Niestety tradycyjne formy reklamy, takie jak: billboardy, ulotki, spoty telewizyjne czy radiowe mają coraz mniejszy wpływ na decyzje zakupowe klientów. Konsumenci z jednej strony stają się coraz bardziej świadomi i wybierając produkty, kierują się własnymi preferencjami, skojarzeniami z daną marką oraz ceną wyrobu. Z drugiej strony tradycyjne formy reklamy przestają być zauważane przez odbiorców. W trakcie przerwy w filmie emitowanym w telewizji, widzowie zmieniają kanały, aby nie mieć styczności z nachalnymi i wciąż powtarzającymi się spotami.

Podobna sytuacja ma miejsce w internecie – użytkownicy nie zwracają uwagi na nieciekawe banery, gdyż swoim wzrokiem starają się skanować zamieszczone treści i znaleźć to, co akurat w danej chwili ich najbardziej interesuje. Szacuje się, że od 2000 r. klikalność w reklamy i banery spadła z 9 do ok. 0,1% (Dane na ten temat). Spadek jest ogromy. Dlatego trzeba włożyć jeszcze więcej wysiłku w tworzenie treści angażujących odbiorców. Reklama w internecie wciąż może być bardzo skuteczna, ale musi być przemyślana.

Kim jest współczesny konsument?

Obecnie klient jest bardziej wybredny i wymagający niż 20 lat temu. Nie jest skłonny uwierzyć we wszystko, co jest przekazywane w reklamie. Wielokrotnie konsumenci zawiedli się na zakupionych produktach, dlatego większość z nas nie ufa spotom reklamowym. Marketingowcy wielokrotnie naciągali prawdę, aby przekonać nas, że dany produkt jest doskonały. Coraz więcej klientów nie daje się na to nabrać – chcą aby marketingowcy przekazywali rzetelne informacje.

Konsumenci korzystają z internetu, aby znaleźć interesujące ich produkty i informacje. Poszukują sprawdzonych porad, opinii o produkcie i rekomendacji. Według Lead Bullet 68% internautów szuka informacji na temat marek i firm, które ich interesują. I tutaj nie wystarczy już piękna strona firmowa – klienci sprawnie poruszają się po forach internetowych, korzystają z mediów społecznościowych oraz przeszukują liczne blogi, by znaleźć wiarygodne informacje. To, czy zaufają opublikowanym treściom, zależy od opinii blogera, sposobu prezentowania danych oraz komentarzy, które znajdują się pod tekstem.

Dlaczego content marketing działa? Co stanowi jego przewagę?

Obecnie właściciele serwisów, stron internetowych oraz przedsiębiorcy działający w branży e-commerce są zachęcani, aby inwestować swoje pieniądze w content marketing. Co sprawia, że dobrej jakości treści wpływają na wzrost zainteresowania klientów?

  1. Przekazujesz informacje, których poszukują klienci – wielokrotnie użytkownicy poszukują poradników, instruktaży, sposobów na rozwiązanie pojawiających się problemów. Gdy wychodzisz im naprzeciw i przekazujesz im informacje, których aktualnie poszukują, istnieje szansa, że uznają Cię za eksperta i do Ciebie powrócą, kupując twoje produkty czy korzystając z twoich usług.
  2. Tworzysz dyskusje i treści wirusowe – stworzenie ciekawej treści, która czasami może odnosić się do rzeczywistości, podkreślać absurdy naszego społeczeństwa, wywołuje liczne dyskusje wśród internautów. Użytkownicy samodzielnie będą rozpowszechniali twoje artykuły, filmiki czy grafikę – uzyskasz efekt marketingu wirusowego
  3. Stajesz się wiarygodny i wchodzisz w interakcje z klientem – niektórzy twierdzą, że marketing treści wykorzystuje strategię pull, gdyż to konsument poszukuje informacji o Tobie, a gdy je już znajdzie, możesz wejść z nim w długotrwałą relację. Zwykła reklama to strategia push

W jaki sposób marketing treści przynosi zwrot z inwestycji?

Serwis Nowy Marketing zaprezentował ciekawe zestawienie, które obrazuje koszty i przychody uzyskiwane z dwóch typów kampanii promocyjnych – content marketingu i działań SEM.

Zakładany budżet wynosi 50 tys. zł. W Google AdWords przy stawce 1 zł za jedno kliknięcie uzyskujemy 50 tys. użytkowników. Natomiast prowadząc kampanię content marketingową, jesteśmy w stanie pozyskać ponad 83 tys. nowych odwiedzających. Koszt kampanii przypadający na jednego użytkownika to ok. 60 gr.

Widać, że content marketing też może być skuteczny. Oczywiście to która forma okaże się skuteczniejsza często zależny od rodzaju prowadzonego biznesu.

Należy mieć także na uwadze, że marketing treści przynosi nam także inne korzyści – posiadamy wartościową treść, którą będziemy mogli wykorzystywać wielokrotnie. Najważniejsze jest by strategia content marketingowa została bardzo dobrze przemyślana i spójnie prowadzona, ponieważ tylko wtedy przyniesie oczekiwane efekty.
Content marketing jest jedną z metod, którą stosujemy zwiększając widoczność naszych klientów w internecie. Sprawdź naszą ofertę na pozycjonowanie stron.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem