Jak sprawdzać statystyki strony internetowej?

Statystyki strony internetowej dają wgląd do jej skuteczności, zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają rozwikłać różne problemy związane z użytecznością i funkcjonalnością strony. Dzięki danym statystycznym łatwiej będzie Ci dopasować swoją stronę do oczekiwań odbiorców. W przypadku sklepów internetowych będziesz mógł śledzić ich ścieżkę zakupową i zapobiec porzucaniu przez nich koszyka. Jeżeli prowadzisz bloga to zobaczysz, które posty są najchętniej czytane, a także ile minut czytelnik spędza na Twoim blogu. W naszym dzisiejszym wpisie dowiesz się, jak opanować obsługę Google Analytics, a także wszelkie korzyści z tym związane. #wiemyjak

Statystyki Google Analytics - informacje

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Statystyki Google Analytics pozwolą Ci sprawdzić:

  • kto odwiedza Twoją stronę internetową,
  • ile czasu spędzają na Twojej stronie,
  • które treści są przez nich najchętniej czytane,
  • skąd dotarli do Twojej oferty,
  • w którym momencie zrezygnowali,
  • i wiele innych.

Dlaczego warto?

Właściciele stron internetowych i specjaliści pracujący w agencjach marketingowych wiedzą, ile pracy trzeba włożyć w skutecznie pozycjonowanie stron, tworzenie contentu i inne działania SEO. Najlepszą nauką jest jednak korzystanie z własnego doświadczenia, a także z własnych błędów. Nie ma bowiem jednej książki, która zdradzi Ci wszystkie skuteczne sposoby na wzmocnienie pozycji Twojej strony. Efekty rozkładają się na wiele czynników, które możesz sprawdzić dzięki Google Analytics. System ten pozwala na stworzenie niezliczonej ilości raportów i statystyk dotyczących odbiorców strony, ich preferencji i analizy ruchu na stronie. Zaletą Analyticsa jest również to, że jest darmowy. Wystarczy, że wprowadzisz kod śledzący lub odpowiednią wtyczkę i będziesz mógł bez problemu korzystać ze wszystkich danych i tworzyć raporty dla swoich stron.Sprawdź: Firmowa strona internetowa – co powinna zawierać

Jak sprawdzać statystyki strony w Google Analytics?

Zanim zaczniesz sprawdzać statystyki Twojej strony, musisz założyć konto Google Analytics i połączyć je ze swoją stroną internetową. Polega to na wklejeniu odpowiedniego kodu do źródła strony, aby system Analytics mógł pobierać wszystkie dane dotyczące ruchu na Twojej stronie. Analytics śledzi zachowanie użytkownika na stronie, dzięki czemu pozwala Ci wykryć różne błędy i poprawić użyteczność strony.

Utwórz nowe konto w Google Analytics

Jeden użytkownik może śledzić wiele stron internetowych na raz. Jeżeli jesteś adminem strony, to utwórz nowe konto w Google Analytics, które będzie pobierać statystyki dotyczące ruchu na tejże witrynie. Musisz nazwać swoje konto i podać adres strony www. Następnie system wygeneruje Ci kod śledzący JavaScript, który musisz przekleić do źródła każdej podstrony danego serwisu.

Gotowe raporty od Google Analytics

Jeżeli nie chcesz zagłębiać się w ręczne szukanie danych w Analyticsie, to możesz skorzystać z gotowych raportów stron internetowych, które oferuje system.

Na żywo

Na żywo to zakładka, która informuje Cię o tym, co aktualnie dzieje się na Twojej stronie internetowej. Znajdziesz tam informacje dotyczące:

  • liczby użytkowników znajdujących się obecnie na Twojej stronie internetowej,
  • lokalizacji,
  • źródle wizyty (skąd weszli na stronę www, czy z wyszukiwania organicznego, czy poprzez link),
  • urządzenia, z których korzystają (mobile czy desktop).

Odbiorcy

Kolejna zakładka z sekcji raporty to “Odbiorcy”. Zbiera ona dane na temat użytkowników przeglądających Twoją stronę www. Analizując te dane, dowiesz się szczegółowych informacji o potencjalnych klientach, np:

  • dane demograficzne – ich wiek, płeć, etc.,
  • dane geograficzne – gdzie obecnie przebywają na świecie,
  • zachowanie – czy są to nowi użytkownicy, czy powracający,
  • technologia – z jakiego urządzenia i przeglądarki korzystają.

Te informacje pozwolą Ci dostosować wersję strony do najbardziej popularnej przeglądarki, rozbudować nową wersję językową, czy bardziej przyłożyć się do mobilnej wersji strony.

Pozyskiwanie

Zakładka pozyskiwanie zbiera informacje dotyczące tego, skąd użytkownik znalazł się na Twojej stronie. Dostępne tutaj dane są efektem analizy różnych kanałów ruchu, w których skład wchodzi m.in.:

  • direct,
  • organic search,
  • referral,
  • social,
  • paid search.

Każdy kanał ma swoje podźródła, np. wykaz wykorzystywanych wyszukiwarek, mediów społecznościowych i innych. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy płatne działania marketingowe, jak np. reklamy na Facebooku, czy posty sponsorowane na Instagramie przynoszą oczekiwane rezultaty. Jeżeli nie – to będzie dla Ciebie informacja o tym, aby przenieść te środki na inne działania lub zainwestować jeszcze więcej. Przeczytaj: Co irytuje odwiedzających Twoją stronę?

Najważniejsze wskaźniki dostępne w Google Analytics

Ruch pozyskany z wyszukiwarki Google to dobra informacja dla właściciela strony, a także specjalistów SEO. Mogą oni dzięki temu sprawdzić, czy działania dotyczące pozycjonowania strony przynoszą pozytywne rezultaty. Jeżeli następuje nagły spadek ruchu i gwałtowny brak konwersji, to możesz ustawić w systemie “Alerty niestandardowe”, które będą na bieżąco wysyłać Ci powiadomienia dotyczące ruchu na stronie. Analytics to system bardzo rozbudowany, w którym każdy specjalista znajdzie niezbędne dla siebie informacje i potrzebne statystyki.

Współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń to procent użytkowników, którzy opuścili Twój serwis po zobaczeniu zaledwie jednej podstrony. Wysoka wartość tego współczynnika może świadczyć o tym, że na tejże stronie www nie ma żadnych wartościowych informacji lub znajduje się tam wszystko, co niezbędne i użytkownicy nie potrzebują poszukiwać dalej. W obu przypadkach jest to błąd, ponieważ Twoim zadaniem jest zatrzymać użytkownika jak najdłużej. Być może musisz popracować nad linkowaniem wewnętrznym lub zupełnie przebudować/przeredagować stronę.

Współczynnik konwersji

Konwersja to słowo klucz wszystkich specjalistów z branży internetowej. Dotyczy działania, które chcesz uzyskać od użytkownika, np. zaangażować go do kliknięcia konkretnego buttonu. Konwersja może dotyczyć zapisu do newslettera, zakupu produktu, czy pobrania ebooka. Statystyki dotyczące konwersji powinny być dla Ciebie najważniejsze, jeżeli zależy Ci na zyskach. Zakładka w Google Analytics dotycząca konwersji pozwoli Ci ustawić oczekiwane cele, aby systematycznie śledzić wzrosty lub spadki konwersji

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Konrad pisze:

    Dobrze jest analizować co się dzieje na stronie, żeby móc to potem wykorzystać w planowaniu działań marketingowych czy ogólnie przy rozwoju firmy. Przydatne podsumowanie możliwości Google Analytics :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem