Jak uniknąć wpadki wybierając adres strony internetowej?

Jak wybierać adres strony internetowej?

W sieci są  miliony stron internetowych i każdego dnia pojawiają się kolejne. Dlatego tak ważne jest wybranie odpowiedniego adresu internetowego dla swojej strony – szczególnie, jeśli jest to strona firmowa lub taka, która ma przynieść dochody w inny sposób (reklamy, programy partnerskie itp.). Jeszcze kilka lat temu panowało przekonanie, że adres strony internetowej powinien składać się ze słów kluczowych wskazujących na tematykę portalu lub profil działalności firmy. Obecnie preferowany jest tak zwany przyjazny adresy internetowy, które jest krótki i konkretny, dzięki czemu łatwiej zapada w pamięci użytkownika, a co za tym idzie silnie identyfikuje stronę z marką. Poniżej podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając adres internetowy dla swojej strony  – wbrew pozorom nie jest to wcale takie łatwe. Jak już wspominaliśmy konkurencja w sieci jest ogromna i o wolną domenę bardzo ciężko. Na koniec pokażemy też przykłady adresów stron internetowych, które śmiało można nazwać wpadkami, gdyż niejednokrotnie stają się hitami, ale na stronach ze śmiesznymi obrazkami w sieci.

Adres internetowy – jak go wybrać?

Dowiedzmy się zatem jak wybrać adres internetowy. Jak już wspominaliśmy adres internetowy to swojego rodzaju wizytówka i znak rozpoznawczy nie tylko dla strony, ale i dla firmy. Dlatego trzeba koniecznie odpowiednio dobrać słowa, które będą się składały na adres strony internetowej. Jakie słowa wybierać, czy dodawać znaki specjalne i polskie znaki dialektyczne do domen? Oto najważniejsze informacje dotyczące wyboru adresu strony internetowej:

    • wybierz krótką nazwę – warto by adres strony internetowej był jak najkrótszy. Składał się z dwóch – trzech wyrazów (te jednowyrazowe są już najczęściej zarezerwowane, a ich odkupienie wiąże się z dużymi nakładami finansowymi. Dla przykładu domeny takie jak co.pl czy play.pl to najdroższe adresy internetowe z rozszerzeniem .pl).
    • zadbaj o to, aby była łatwa do zapamiętania – wyżej wspominaliśmy, że nazwa domeny powinna być, krótka, lecz równie istotne jest to, aby potencjalny użytkownik strony ławo zapamiętał nasz adres internetowy. Nie może to być zatem ciąg przypadkowych liczb, liter i znaków specjalnych. Warto by słowo zawarte w adresie kojarzyło się z nazwą lub działalnością firmy;
    • unikaj polskich znaków – owszem od pewnego czasu można wybrać dla strony adres internetowy zawierający przysłowiowe „ą, ę”. Jednak polscy internauci przyzwyczajeni są do adresów internetowych bez „ogonków” dlatego lepiej wybrać nazwę bez polskich znaków, a jeżeli bardzo chcesz możesz zarezerwować dla strony również adres z polską pisownią i na stronie ustanowić przekierowanie na drugą domenę;
    • unikaj cyfr w nazwie – jest to kłopotliwe z uwagi na możliwość dwojakiej pisowni np. sklep2.pl i sklepdwa.pl;
    • unikaj myślników w nazwie – myślnik w Twoim adresie internetowym może zostać omyłkowo pominęty i wówczas strona nie zostanie poprawnie wyświetlona;
    • wybierz odpowiednie rozszerzenie adresu strony – dla stron polskich: blogów, sklepów czy serwisów informacyjnych najlepszym rozwiązaniem jest rozszerzenie .pl.

Jak uniknąć wpadki, przy wyborze nazwy domeny:

  • sprawdź jak brzmi nazwa domeny – czasami to co widzimy i wydaje się być dobrym pomysłem musimy zweryfikować w jeszcze jeden sposób. Przed rejestracją domeny przeczytaj jej nazwę kilka razy na głos – przekonaj się czy dyktując adres strony internetowej możesz łatwo go wymówić i nie ma możliwości popełnienia błędu w czasie zapisu ze słuchu;
  • zanim zdecydujesz się na nazwę sprawdź jej znaczenie – chodzi tutaj szczególnie o słowa zapożyczone z obcych języków. Warto dokładnie dowiedzieć się, co oznacza konkretny wyraz, aby później nie było niemiłych niespodzianek, jedno słowo ma często wiele znaczeń;
  • pokaż nazwę innym – jeśli wybierasz nazwę dla swojego serwisu, warto zrobić testy, czasem sam możesz nie wyłapać kłopotliwej gry słów, inni mogą zupełnie inaczej odebrać Twoją nazwę.

Przykłady adresów strony internetowej, które nie zostały dobrze przemyślane

Powyżej wspominaliśmy, jak istotne jest to, aby nazwa strony dobrze wyglądała i brzmiała. Dlaczego? Nasze oczy często płatają nam figla i ze zlepku liter wyodrębniają zupełnie inne słowa, często mające wulgarny podtekst. Dlatego lepiej sprawdzić trzy razy niż później znaleźć się na liście najdziwniejszych domen. Oto kilka przykładów źle dobranych adresów stron internetowych:

www.budget.co.ck – jest to strona wypożyczalni samochodów w domenie Wysp Cooka (co.ck) jednak spoglądając szybko na adres strony widzimy cock, co po angielsku oznacza kogut (wyraz ten może też zostać uznany za wulgarny)

teacherstalking.org – strona dla nauczycieli Teachaers Talking – błędnie odczytana może być w ten sposób Teacher stalking (z ang. Stalking oznacza prześladowanie, polowanie, teacher oznacza nauczyciel)

www.MachoMe.com strona magazynu macHome,

www.ChildrenSwear.co.uk – strona poświęcona ubraniom dla dzieci Children’s Wear, nazwę domeny można odczytać jako (dziecięca przysięga – Children swear)

www.Nice-Tits.org – jest to adres strony internetowej stowarzyszenia ornitologicznego. Jednak słowo tit w języku angielskim oznacza sikorkę, ale jest to również potoczna nazwa kobiecej piersi.

Jak, więc widać wybór słów w nazwie strony internetowej jest niezwykle istotny. Warto poświęcić temu nawet kilka dni, aby później uniknąć takich właśnie nietypowych domen dla swojej firmy.

Jeśli chcesz, aby strona Twojej firmy była widoczna w internecie to zachęcamy Cię do zapoznania się z naszą ofertą na pozycjonowanie stron!

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. kolo pisze:

    http://www.ChildrenSwear.co.uk – tu jeszcze ciekawsze jest to, że children swear to „dzieci przeklinają (klną)” :)

  2. Tymon pisze:

    Dobry adres internetowy jest ważny. Faktycznie lepiej dobrze przemyśleć sprawę zanim źle wybrany adres strony internetowej negatywnie wpłynie na nasz biznes.

  3. Jarek pisze:

    A co ze słynną witryną kurwaeye.com od kurwa eye center.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem