Jakie są portale społecznościowe i czy mają wpływ na seo?

Ludzie bardzo chętnie korzystają z możliwości social media. Większość z nas jest związanych z przynajmniej jednym portalem społecznościowym, posiadając na nim konto. Lubimy się komunikować ze znajomymi przez internet, dzielić przeżyciami, doświadczeniami i osiągnięciami. Chętnie podglądamy tych, z którymi w realnym świecie się nie spotykamy, by dowiedzieć się, co u nich się zmieniło. Sami także lubimy być obserwowani. Cieszą nas tzw. lajki czy komentarze, pojawiające się pod udostępnianą treścią. Aktywność ludzi w social media powoduje, że wielu przedsiębiorców chce być obecnych w wirtualnym życiu swoich klientów. Z tego względu przedsiębiorstwa zakładają profile firmowe. Obecność w popularnych portalach społecznościowych umożliwia informowanie o zbliżających się wyprzedażach i obniżkach cen, prezentowanie nowych produktów, prowadzenie kampanii promocyjnych. Jednak czy działalność w social media ma jakikolwiek wpływ na SEO? Jakie są portale społecznościowe, które możemy wykorzystać?

Social media a SEO

Jeszcze do niedawna panowało powszechne przekonanie, że obecność firmy w social media nie ma wpływu na SEO. Dlaczego tak uważano? Przede wszystkim większość portali społecznościowych nie pozwala na śledzenie przez algorytmy Google linków zamieszczanych przez użytkowników. Wklejane linki mają atrybut nofollow. Obecnie zwraca się uwagę, że media społecznościowe pozwalają budować stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania. Coraz częściej specjaliści SEO poszukują efektów synergii, jakie wynikałyby ze wszystkich działań podejmowanych w internecie. Social media wspierają SEO i odpowiednio prowadzone pomagają osiągnąć sukces w sieci.

Social media – dzielenie się treścią wpływa na SEO

Aktywność ludzi w portalach społecznościowych polega na tym, że dzielą się treścią, która ich zainteresuje, z innymi użytkownikami. I nawet jeśli umieszczane linki mają atrybut nofollow, to wejście na stronę przez kolejnego internautę zwiększy na niej ruch. A to z kolei przyczyni się do powolnego zdobywania coraz to lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Osoby, które trafią na stronę przez link umieszczony na portalu społecznościowym mogą stać się klientami firmy, a przecież o to właśnie chodzi o nowych klientów.

Social media i tworzenie trwałej społeczności

Prowadząc profile na portalach społecznościowych, z jednej strony zwiększa się obecność firmy w internecie, a z drugiej buduje się stałe grono klientów, którzy będą zainteresowani aktywnością przedsiębiorstwa. Jeśli internauta wciąż będzie widział na swojej tablicy posty o ciekawej treści, w końcu zdecyduje się wejść na stronę www, przejrzeć jej zawartość, przeczytać artykuły, by następie nabyć produkty bądź usługi tej firmy. Angażowanie się w działalność w social media nie powinno być rozpatrywane jedynie z perspektywy uzyskiwania lepszej pozycji w wyszukiwarce, ale także zwiększa przychodów przedsiębiorstwa. #wiemyjak

Jakie są portale społecznościowe, na które warto zwrócić uwagę?

W Polsce social media kojarzą się przede wszystkim z Facebookiem oraz Twitterem. W tych serwisach firmy najczęściej prowadzą działania promocyjne. Należy zdawać sobie sprawę, że obecnie funkcjonuje bardzo wiele stron www, za pośrednictwem których można współuczestniczyć w wirtualnym życiu klientów. Jakie są portale społecznościowe, które można wziąć pod uwagę, tworząc kampanię promocyjną?

  1. Facebook – na tym serwisie przedsiębiorstwa tworzą swoje profile firmowe, czyli fanpage. Jeszcze kilka lat temu bardzo łatwo można było dotrzeć z publikowanymi treściami do fanów. Obecnie Facebook nastawiony jest na czerpanie przychodów z reklam i postów sponsorowanych. Pisze się o tym, że podejmując aktywną działalność na fanpage’u, można osiągnąć do 30% widoczność udostępnianych treści. Dotarcie do większej grupy osób wiąże się z koniecznością wykupienia powierzchni reklamowej.
  2. Pinterest  – portal poświęcony publikacji zdjęć i filmów. Najczęściej w serwisie obecne są przedsiębiorstwa, które swoimi fotografiami chcą zachęcić klientów do podjęcia określonej akcji. Np. firmy wnętrzarskie pokazują przygotowane przez siebie aranżacje i w ten sposób zachęcają do skorzystania z ich usług.
  3. Twitter – stworzony do przekazywania krótkich i zwięzłych informacji (użytkownik jest ograniczony liczbą znaków – 140, które może wykorzystać podczas pisania postu). W serwisie obecni są politycy, eksperci, dziennikarze czy artyści. Portal przydaje się w publikacji wiadomości, mających zainteresować klientów – np. dotyczących wyprzedaży,  nowej kolekcji w e-sklepie.
  4. Google+ –serwis społecznościowy firmy Google, który z założenia miał być konkurentem dla Facebooka. Portal giganta z Mountain View nie odniósł jednak większego sukcesu. Może być on ciekawszy z punktu SEO. Google nie raz podkreślało, że portal Google+ może mieć minimalny pozytywny wpływ
  5. LinkedIn i GoldenLine – portale mają na celu tworzenie sieci specjalistów i ekspertów z różnych dziedzin. Osoby korzystające z tych serwisów mogą stworzyć profile zawodowe, wskazać posiadane umiejętności, doświadczenie i kwalifikacje. Portale są przydatne w poszukiwaniu współpracowników i zawieraniu kontaktów biznesowych. Firmy, dzięki obecności na tych portalach społecznościowych, mogą budować relacje z przyszłymi i obecnymi pracownikami.
  6. YouTube – niezwykle popularny portal, służący do dzielenia się filmami. Siła YouTube stale rośnie. Coraz więcej firm dostrzega potencjał wideo i wykorzystuje go w swoich działaniach marketingowych.

Oczywiście istnieje jeszcze bardzo wiele serwisów należących do social media, ale ich znaczenie na razie nie jest tak duże, żeby warto się nimi zainteresować. Zastanawiając się nad tym, jakie są portale społecznościowe, z których warto skorzystać, trzeba pomyśleć, do kogo kierujemy nasze treści. Po ustaleniu grupy odbiorców należy pojawić się w tym serwisie, gdzie ona funkcjonuje i zawiera relacje

A na koniec krótkie video, podsumowujące rosnące znaczenia social media.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem