WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

SEO – Optymalizacja strony internetowej

SEO – (z angielskiego search engine optimization), to inaczej optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. SEO to działania podejmowane w celu osiągnięcia przez daną stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. Optymalizacja polega na poszukiwaniu najskuteczniejszego pod kątem pozycji danej witryny zestawu rozwiązań dotyczących treści, kodu strony, linków przychodzących oraz innych czynników wpływających na ranking w wyszukiwarce. SEO zwiększa szansę na powodzenie naszej kampanii w wynikach organicznych.

#wiemyjak realizować skuteczne SEO w ramach pozycjonowania

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Co to jest SEO?

seo - optymalizacja strony internetowej, a pozycjonowanie

Nie wiedzieć czemu powszechnie przyjęło się, że pojęcia SEO i pozycjonowanie znaczą to samo. Być może utożsamianie tych dwóch pojęć wynika z błędnego tłumaczenia terminu SEO z języka anielskiego, jednak warto podkreślić, że SEO i pozycjonowanie to nie są równoważne pojęcia. Obydwa odnoszą się do wyników wyszukiwania i pozycji strony w wyszukiwarkach, jednakże w ich zakres wchodzą inne działania. Przeczytaj artykuł i dowiedz się czym dokładnie się różnią!

Optymalizacja treści, której celem jest wyeliminowanie na stronach takich zjawisk jak thin (niskiej jakości) content czy duplicate (skopiowany) content, obejmuje na przykład:

  • zamieszczenie unikalnej treści, odpowiadającej tematyce strony oraz nasyconej słowami kluczowymi,
  • rozbudowanie istniejącej treści lub jej aktualizacja pod kątem semantycznych słów kluczowych,
  • wyróżnienie treści poprzez zastosowanie śródtytułów zgodnych z hierarchią nagłówków, wypunktowań, pogrubień, podkreśleń czy pochyleń,
  • zbudowanie menu strony, treści serwisu oraz innych elementów tak, by wspomagały proces wewnętrznego linkowania na serwisie.

Optymalizacja kodu i struktury strony przewiduje:

  • przygotowanie witryny do spełniania standardów W3C, określających wytyczne tworzenia stron tak, aby poprawnie wyświetlały się użytkownikom i były dostępne na różnych urządzeniach,
  • poprawienie szybkości ładowania witryny poprzez zmniejszanie objętości kodu, ilości wczytywanych plików i optymalizację obrazów,
  • umożliwienie wyszukiwarkom łatwiejsze wyszukiwanie witryny poprzez zastosowanie między innymi odpowiedniej hierarchii nagłówków (H1, H2, H3…), metatagów (title, description), przyjaznych adresów URL.

W optymalizacji profilu linków przychodzących będziemy zwracać uwagę głównie na:

  • parametry jakościowe naszego serwisu oraz linków przychodzących (możemy skorzystać ze wskaźników proponowanych przez Ahrefs czy Majestic),
  • ilość linków oraz domen, z których one pochodzą,
  • wykorzystywane kotwice linków – ilość i proporcje między linkami z kotwicami na słowa kluczowe a innymi rodzajami kotwic,
  • proporcje między linkami dofollow i nofollow,
  • umiejscowienie linków oraz adresy URL, do których prowadzą linki na naszym serwisie.

Optymalizację strony przeprowadza się w kilku różnych obszarach. Po pierwsze, wprowadza się widoczne dla internautów zmiany w treści strony. Polegają one na odpowiednim rozmieszczeniu słów kluczowych tak, by strona wyświetlała się interesującym nas użytkownikom w wynikach wyszukiwania. Może się to wiązać np. ze zmianą struktury czy długości treści. Po drugie, działania związane z optymalizacją zakładają wprowadzenie zmian w kodzie witryny. Te co prawda nie mają bezpośredniego wpływu na wygląd strony, ale poprawiają jej parametry techniczne oraz użyteczność, usprawniając w ten sposób jej działanie. Ostatnią składową jest optymalizacja profilu linków przychodzących, czyli wszystkich odnośników prowadzących do naszej strony z zewnętrznych źródeł. Zazwyczaj wykonuje się ją, bazując na analizie działań konkurencji.

Pozycjonowanie strony jest z kolei procesem, na który składają się wszystkie działania (również wspomniana optymalizacja) umożliwiające danej stronie internetowej osiągnięcie jak najlepszej (czyli jak najwyższej i stabilnej) pozycji w wyszukiwarkach po wpisaniu konkretnej frazy. Jest ono mocno zależne od optymalizacji, dzięki której możliwe jest dostosowanie treści, linków, jak i innych elementów strony internetowej tak, aby była ona jak najbardziej widoczna dla robotów wyszukiwarki.

SEO lokalne

Nawet najdokładniej przeprowadzona optymalizacja strony nie przyniesie zamierzonych efektów, jeśli nie przyjmiemy odpowiedniej strategii, która różnić się będzie w zależności od profilu prowadzonego biznesu. W przypadku małych firm, oferujących swoje usługi na terenie ograniczonym do danego miasta lub regionu (fryzjerzy, mechanicy samochodowi, hydraulicy…), najlepszym rozwiązaniem okaże się lokalne SEO. Biorąc pod uwagę to, że ranking wyników wyszukiwania opiera się coraz częściej na funkcji geolokalizacji, to właśnie optymalizacja zgodna z zasadami Local SEO (z ang.) w największym stopniu pozwoli wykorzystać potencjał fraz lokalnych, takich jak np. „hydraulik Wrocław”. Zarówno w przypadku, gdy dokładnie w takiej formie wpisze je do wyszukiwarki użytkownik, jak i wtedy, gdy Google po wpisaniu hasła „hydraulik” automatycznie wskaże jego lokalizację jako „Wrocław” i wyświetli pasujące wyniki – lokalne.

SEO jest częścią pozycjonowania stron

Raz jeszcze warto podkreślić, że pozycjonowanie strony zawiera w sobie szereg działań, które zmierzają do podniesienia strony w rankingach wyszukiwarki. Do tych zaliczają się wspomniane już wcześniej działania SEO, link building, content marketing i analityka internetowa.

Link building, czyli spolszczone już linkowanie, podobnie jak SEO jest długotrwałym procesem, a nie pojedynczym działaniem. Celem linkowania jest zachęcenie użytkowników do udostępniania oraz cytowania danej witryny internetowej na innych stronach, serwisach i portalach. Ideą linkowania jest także pozyskanie takich odbiorców, którzy będą interesowali się tematyką prowadzonej strony. Zaangażowani internauci są najcenniejsi, bo nie potrzebują dodatkowych zachęt, by polecać daną stronę w swojej sieci kontaktów. Dlatego niezmiernie ważny jest następny element pozycjonowania – content marketing, czyli marketing treści. Polega on na tworzeniu wartościowej i angażującej użytkowników treści oraz jej skutecznej promocji m.in. w celu pozyskania nowych klientów. Treścią reklamową w content marketingu może być tekst, obraz, infografika czy film. Aby pozycjonowanie było skuteczne, niezbędne jest regularny pomiar osiąganych efektów i wprowadzanie na tej podstawie zmian, czym zajmuje się z kolei analityka internetowa.

SEO a pozycjonowanie – zależności

SEO zawiera się w pozycjonowaniu. Pozycjonowanie jest pojęciem szerszym, a SEO należy do narzędzi, za pomocą których osiąga się cele pozycjonowania.

SEO zajmuje się udoskonalaniem serwisu – układem treści na stronie, budową kodu – oraz jego otoczenia, czyli linkami przychodzącymi, natomiast na pozycjonowanie – poza wspomnianym już SEO – składa się również szereg innych działań.

Być może traktowanie SEO i pozycjonowania jako pojęć synonimicznych jest spowodowane takim samym celem, który przyświeca zarówno działaniom SEO, jak i pozycjonowania. W obu przypadkach chodzi o osiągniecie wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania wyświetlanych przez wyszukiwarkę.

Audyt SEO – czy jest mi potrzebny?

Nieetyczne praktyki nie zawsze muszą być jednak stosowane umyślnie. Jeśli prowadzisz swój biznes w sieci lub odpowiadasz w firmie za marketing internetowy, musisz dbać o prawidłową optymalizację strony i wystrzegać się opisanych przez nas zagrożeń. Aby ustalić, czy prowadzone przez Ciebie dotychczas działania są skuteczne i czy nieświadomie nie popełniasz poważnych błędów, wykonaj audyt SEO krok po kroku. Poznasz w ten sposób mocne i słabe strony swojej witryny, dowiesz się, jak użytkownicy korzystają z Twojej strony, a także które starania warto kontynuować, a co należy poprawić.

Uważajmy z SEO

Plan działań mających na celu poprawę rankingu strony w Google powinien być dobrze przemyślany. O optymalizacji w kontekście pozycjonowania stron mówi się często. Należy jednak pamiętać, że wszystkie czynności SEO powinny prowadzić do lepszego postrzegania naszej strony zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki.

Przeoptymalizowanie strony jest skutkiem niepożądanym, a tzw. upychanie słów kluczowych wszędzie, gdzie się tylko da, nie jest dobrą praktyką. Treść, meta tagi, nagłówki itp. powinny być stworzone w sposób logiczny i spójny, z zachowaniem poprawności gramatycznej. Takie podejście pozwoli na dobre odebranie naszej witryny przez użytkowników, dla których strona ma być przede wszystkim czytelna i zachęcająca do pozostania na niej dłużej. Dopiero w dalszej kolejności należy pomyśleć o robotach Google. Sposobem na uniknięcie przeoptymalizowania strony może być m.in. powierzenie przygotowania tekstów profesjonalnym copywriterom, a także współpraca z profesjonalną agencją marketingową online, która zadba o prace nad SEO tak, by efektem było skuteczne pozycjonowanie naszej strony.

Techniczne SEO jest zgodne ze wskazówkami

Jak wielokrotnie powtarzaliśmy na naszym blogu, pozycjonowanie jest procesem, dlatego działania w jego ramach prowadzi się kompleksowo, a efekty mogą być widoczne dopiero po dłuższym czasie. Brak natychmiastowych efektów to więc nie powód do zmartwień.

Dużo mówi się też o dostosowywaniu strony do wymogów wyszukiwarki, dlatego należy pamiętać o używaniu technik zgodnych z obecnie obowiązującymi algorytmami Google. Co więcej, śledząc najnowsze komunikaty, można usłyszeć także o – mniejszych lub większych – zmianach czy aktualizacjach algorytmów, dążących do poprawy wyświetlania rankingu, które zawsze wpływają na działania wykonywane w ramach SEO. Uwzględniając te czynniki, optymalizację można oczywiście przeprowadzić w każdej chwili.

Najlepsze efekty uzyskamy jednak wtedy, gdy stronę będziemy optymalizować już w trakcie jej tworzenia. Dobrze wdrożone w ten sposób działania SEO pozwolą szybciej odnieść konkretne korzyści, m.in. zwiększenie ruchu na stronie, co może przełożyć się na większą rozpoznawalność strony wśród potencjalnych klientów, a w konsekwencji także na zwiększenie dochodów firmy. Algorytmy czuwają również nad poprawnością innych czynności wchodzących w skład pozycjonowania stron, m.in. struktury linków, a ich aktualizacje prowadzą do obniżania miejsca w rankingach stron stosujących wcześniej opisane nieetyczne praktyki.

Nieetyczne praktyki SEO

W Internecie regularnie pojawiają się artykuły poświęcone nieetycznym sposobom promowania własnej strony internetowej. Jak to więc jest – niektórzy specjaliści marketingu internetowego stosują nieetyczne działania SEO czy też pozycjonowania? Gdy wiemy już, że SEO wchodzi w skład działań związanych z pozycjonowaniem i rozróżniamy oba pojęcia, możemy stwierdzić, że nieetyczne praktyki dotyczą zarówno zabiegów związanych z SEO, jak i działań będących częścią pozycjonowania, ale nie SEO. Nieetyczne praktyki mogą dotyczyć więc zarówno działań SEO, jak i pozycjonowania. Co może do nich należeć? Na przykład nienaturalne i przesadne nagromadzenie słów kluczowych, kupowanie linków tylko w celu poprawienia wyników strony w wyszukiwarkach czy też kopiowanie cudzej treści.

EACTIVE jako Agencja SEO

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona jest optymalizowana nie tylko regularnie, ale przede wszystkim z należytą starannością, skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji SEO. Współpracując z EACTIVE, zyskujesz pewność, że optymalizacja SEO przeprowadzana jest wyłącznie przy wykorzystaniu metod zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek. Dzięki temu nasze działania już od lat skutkują zwiększaniem widoczności, ruchu i konwersji serwisów naszych Klientów w sieci.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 04/02/2015 oraz aktualizacja: 17/09/2019

27/04/2017
Jakub Lisiecki

Ocena artykułu:
4.4/5, głosów: 132

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Gość pisze:

    Nie pamiętam, już jakiś czas temu pewien specjalista kłócił się, że SEO to to samo co pozycjonowanie. Ciekawie i dobrze wytłumaczone. Pozdrawiamy. I będziemy czytać i śledzić dalej.

  2. Paweł pisze:

    Bardzo ciekawy wpis. Trochę jest to mylące dla osób świeżych w tej branży. Przyznam, że takie rozdzielenie seo i pozycjonowania powodowało niezrozumienie przeze mnie wiele artykułów.

  3. Kuba pisze:

    Bardzo rzeczowy artykuł. Zawsze zastanawiałem się, na czym polega różnica, a teraz wiem.

  4. Trafna analiza. Odpowiedź na pytanie dlaczego ludzie trochę mieszają pojęcia może tkwić w tym, że ludzie nie oczekują żadnego SEO, tylko efektów osiąganych za pomocą pozycjonowania ( właśnie kółko 3 z lewej). Skoro mają wmawiane, że SEO jest niezbędne, to jednoznacznie kojarzą to z pozycjonowaniem.
    Na koniec można jeszcze wrzucić komplikator.
    Mając na prawdę źle skonstruowaną stronę, bez świeżych treści, można wypozycjonować ją poprzez linkowanie – na blogach, w katalogach.
    Jednak bez optymalizacji, to ciężko.
    P.S. szkoda, że tak mało follow linków na świecie

  5. spoko, :)
    nie od dziś wiadomo że pozycjonowanie się zmienia i coraz bardziej na znaczeniu nabiera dobrze wykonana strona tzn:
    1) użyteczna i funkcjonalna – z której ktoś faktycznie będzie korzystał,
    2) zawierająca ciekawe, unikatowe i przydatne treści dla odbiorcy
    3) idealnie jeżeli posiada interesujący blog – dający jeszcze lepszą możliwość optymalizacji strony i zebrania ruchu z fraz bloga (linki do wpisów np. z fb czy od innych blogerów polecających dany temat, opis, wpis o czymś sensownym)
    4) dobrze napisana oferta – nie masło maślane, nie nudny opis lub jego brak.

    i takie coś można delikatnie pozycjonować, ale nie spamować pakietami linków czy innymi śmieciami bo to już niestety nie ma sensu.

  6. Świetny wpis i aż dziw, że dopiero teraz na niego wpadłem. Warto edukować naszych klientów, bo jest to z pożytkiem dla całej naszej branży. Pozdrawiam!

  7. Magda pisze:

    Fajny artykuł, na pewno pożyteczny dla osób początkująych!

  8. x pisze:

    Tu piszecie, że SEO i pozycjonowanie to nie jest to samo, a na waszej stronie domowej definicja pozycjonowania zaczyna się od „Pozycjonowanie stron, lub inaczej SEO…” Coś mi tu zgrzyta…

  9. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    @x

    Artykuł jest jak najbardziej poprawny merytorycznie – pozycjonowanie i seo to dwa różne pojęcia. Należy jednak uwzględnić to, że potocznie te dwa słowa używane są zamiennie. To co pojawiło się na naszej stronie wynika z naszej dbałości o to, żeby naszą ofertę znalazły osoby, które używają formy: pozycjonowanie, jak i te, które używają formy: seo. Przy nawiązaniu współpracy oczywiście uświadamiamy klientów na czym polega różnica.

  10. Marta pisze:

    Za granicą jednak pojęcie SEO traktują szerzej niż tylko jako optymalizację strony. Na przykład Search Engine Land wskazuje w SEO zarówno czynniki on-site jak i off-site (w tym linkbuilding) https://searchengineland.com/guide/what-is-seo

  11. Tomek pisze:

    Witam. Zajmuje się udzielaniem korepetycji z programów dla Architektów Wnętrz. Naprawdę fajny artykuł. Ja na razie wszystko wpuszczam do swojej strony z Facebook. Mam duża konkurencje w portalach ogólnie korepetycyjnych na Google. Dziękuje za cenne rady, na pewno wykorzystam te wskazówki w SEO!

  12. Johnny pisze:

    Grafika na początku artykułu jest dość myląca: mamy napis „SEO /= POZYCJONOWANIE” a obrazek „SEO” jest objęty przez „Działania z zakresu pozycjonowania” 😀

  13. Dominika pisze:

    @Johnny dobrze jest- SEO to dzialanie z zakresu pozycjonowania. Ale na pozycjonowanie składają się też inne działania. To tak jak kazdy kwadrat jest prostokatem ale nie kazdy prostokat jest kwadratem

  14. Gość pisze:

    Fajny art :)
    I gratulujemy wyniku w wyszukiwarce 😉

  15. Justine pisze:

    Bardzo przydatny artykuł. Warto się na nim wzorować pod kątem budowy struktury. Na pewno wykorzystam wiedzę na swojej stronie.

  16. Teraz SEO, to około 80% (może więcej) całego pozycjonowania w wielu branżach :) Chociaż nadal byśmy chcieli, aby tylko linkami można było posadzić strony na planecie Google – to niestety trzeba inwestować w treści, optymalizację no i link building :) Nie ma drogi na skróty.

  17. Darek pisze:

    Pozycjonowanie i SEO są to najważniejsze rzeczy, które należy od razu brać pod uwagę przy projektowaniu strony internetowej. Na początku należy wziąć pod lupę SEO pod kątem konfiguracji strony w internecie. Jak strona jest dobrze skonfigurowana wówczas można ją pozycjonować. Pozdrawiam.

  18. Jakub pisze:

    Dziekuje za precyzyjny tekst o SEO.

  19. Gość pisze:

    Dobry artykuł. Na pewno przyda się osobą, które zaczynają swoją przygodę z SEO

  20. Ja się do końca zgadzam z tym podziałem, że SEO i pozycjonowanie to co innego. Wiem, że tak się przyjęło, ale jednak w świecie nie bez powodu funkcjonuje podział na on-page SEO i off-page SEO. Search Engine Optimization to optymalizacja czynników wpływających na silnik wyszukiwarki. SEO =/= website optimization. Dla mnie to logiczne. Czynniki algorytmiczne to zarówno on-page, jak i off-page. Jedne i drugie podlegają optymalizacji, co przekłada się na lepsze lub gorsze pozycjonowanie 😉

  21. Joanna pisze:

    Dla mnie artykuł porządkuje sprawę. Kiedy szuka się informacji, pozycjonowanie stron i seo często są używane wymiennie. Teraz mam jasność co do sytuacji :)

  22. Szymon słusznie napisał, że różnicowanie tych dwóch pojęć nie jest do końca ok. Z samego artykułu przecież wynika, że SEO to składowa procesu pozycjonowania. Sam artykuł jest w porządku, bo systematyzuje wiele kwestii w tym zakresie.

  23. Łukasz pisze:

    Fajnie, że temat został zaktualizowany w 2018, ale w pryzmacie ostatniej aktualizacji z czerwca 2019 warto podkreślić znaczenie optymalizacji pod urządzenia mobilne. Natomiast sama różnica pojęć opisana w przyjazny sposób – jedno stanowi nieodzowny element drugiego.

  24. Piotr pisze:

    Niestety dla większości to ciągle synonim.

  25. Tomasz pisze:

    Kawał dobrej roboty. Dobrze opisane jak to się je :) Zgadzam się, że pozycjonowanie to proces długofalowy, a nie efekty z dnia na dzień jak kiedyś.

  26. Michał pisze:

    Szacunek za bycie w topach na frazę „pozycjonowanie” przez tak wiele lat!

  27. Wiktor Gorzów pisze:

    Prawda jest taka, że wszyscy co stosują nieetyczne praktyki, w końcu się doigrają. Nie będzie tak, że ujdzie to na sucho, w konsekwencji zaboli podwójnie.

  28. W idealnym świecie by tak było…

  29. Marcin pisze:

    To, że SEO w Polsce część osób traktuje tylko jako optymalizację on page to jest jedynie interpretacja i uświadamianie klientów, że taka wersja jest słuszna, a inne złe to wg mnie mieszanie im w głowach. SEO dzieli się na on page SEO i off page SEO. Gdybyście napisali, że on page SEO to optymalizacja to bym się zgodził.

  30. Cześć Jakub!

    Zgadzam się z treścią artykułu, a przy okazji gratuluję jego formy, bowiem w mojej ocenie jest jasna i czytelna dla wszystkich użytkowników, niezależnie od ich poziomu wiedzy. Po tej lekturze tej, każdy czytelnik wyniesie z niej jakąś wartość. Wyszło bardzo dobrze.

    Ze swojej strony – jako uzupełnienie artykułu – chciałbym dodać dwie kwestie, o które warto jeszcze zadbać podczas optymalizowania serwisów:
    a) linki wewnętrzne – jest to aspekt, o którym wiele osób zapomina, a odgrywa istotną rolę podczas optymalizacji on-site. W przypadku dużych stron wdrożenie właściwej strategii linkowania wewnętrznego może przynieść naprawdę fajne efekty,
    b) artykuły na blogu – optymalizacja treści istniejących na stronie artykułów pod kątem słów kluczowych o wysokiej wyszukiwalności lub rozwinięcie nieaktualnych postów o nowe informacje, dzięki czemu te będą mogły ponownie zajmować wysokie pozycje.

    Z pozdrowieniami,
    Adam Skrzypek

  31. Bardzo trafna analiza i pomocne treści przy tworzeniu stron www. Czasami trudno Klientów przekonać do naszej wizji, a artykuły z dobrego źródła pomagają. Dzięki 😉

  32. Gość pisze:

    Dzięki za wpis, sami walczymy z optymalizacją sklepu i końca nie widać…
    Tak jak w przypadku prostej strony temat jest mniej skomplikowany, tak na sklepie optymalizacja trwa i trwa…

  33. Kolejny dobry wpis trafia na moją listę „Edukacja klientów” Dzięki!

  34. Michał pisze:

    Rafał – polecam poczytać również inne wpisy. Myślę, że Twoja lista może się jeszcze bardziej rozbudować!

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to