Kiedy potrzebna jest przebudowa strony? Nie przegap tych sygnałów!

Piękna, dopracowana w każdym szczególe strona internetowa zachwyca każdego posiadacza firmy działającej w sieci. Jednak wytyczne dotyczące optymalizacji stron, a także moda na odpowiedni design zmieniają się bardzo szybko. Może to powodować, że niezbędna będzie przebudowa strony.  Kiedy faktycznie jest to konieczne? Okazuje się, że można bardzo łatwo sprawdzić, czy strona internetowa potrzebuje wprowadzenia zmian. W dzisiejszym wpisie podpowiemy jak rozpoznać te sygnały, jakie zmiany wprowadzić, by strona działała sprawniej i była atrakcyjna dla odbiorców.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

przebudowa-strony-zalecenia

Przebudowa strony internetowej – kiedy jest konieczna?

Sygnałów wskazujących, że przebudowa strony internetowej jest konieczna, jest wiele. My skupimy się na najważniejszych. Do podstawowych czynników, które wpływają na płynność działania strony oraz jej odbiór przez użytkowników należy przede wszystkim:

      • wygląd – przestarzały szablon może nie tylko odstraszyć potencjalnego klienta, ale sprawić, że strona będzie działała o wiele wolniej i nie będzie się prawidłowo wyświetlać na wszystkich urządzeniach. Chodzi tutaj przede wszystkim o urządzenia przenośne i z ekranami dotykowymi. Przestarzały wygląd strony sprawia również, że firma odbierana jest jako taka, która nie stara się nadążać za nowoczesnymi trendami, że nie zależy jej na odpowiednim wizerunku;
      • sposób zarządzania stroną – zarządzenie stroną, czyli jej uaktualnianie, umieszczanie nowych treści, czy też zmiana układu poszczególnych elementów, powinno być bardzo łatwe i płynne. Dzięki temu strona nie będzie musiała być „wyłączona” na czas zmian, a Ty masz pewność, że użytkownicy strony, cały czas są na bieżąco informowani o zmianach w ofercie, promocjach czy chociażby zmianie adresu kontaktowego. W przypadku, gdy system zarządzania stroną jest skomplikowany, wymaga długich i skomplikowanych czynności, może to znacznie odbić się na płynności działania strony oraz jej odbiorze przez osoby ją odwiedzające. Sprawdź Co to jest CMS – możliwości systemu zarządzania treścią;
      • wysoki współczynnik odrzuceń – sygnałem, że stronę należy zaktualizować, jest wysoki współczynnik odrzuceń. W skrócie przypominamy, że wysoki ranking odrzuceń oznacza, że osoby wchodzące na stronę nie przeglądają jej – zamykają ją już po zobaczeniu strony głównej, czyli jest ona mało atrakcyjna dla odbiorcy;
      • wersja mobilna – a raczej jej brak, sprawia, że aktualizacja strony powinna być natychmiastowa. Jeśli chcemy, aby strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych, możemy przygotować nowy szablon, który będzie responsywny, czyli automatycznie będzie się dostosowywał do rozdzielczości konkretnego urządzenia. Można też stworzyć odrębną stronę mobilną, której adres będzie wyglądał np. tak: www.m.nazwastrony.pl . Warto pamiętać, że coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach. Kiedy strona nie jest przystosowana do nich, potencjalny klient Twojej firmy skieruje się na stronę należącą do konkurencji. Już na poziomie wyszukiwarki można sprawdzić, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, czy też nie. To może sprawić, że na Twoją stronę nie będą wchodziły w ogóle osoby korzystające z urządzeń mobilnych;
      • szybkość strony – to kolejny czynnik, który jeżeli nie jest zadowalający, sygnalizuje konieczność przebudowy strony. Nic tak nie irytuje użytkowników, jak wolno ładująca się witryna. W przypadku sklepów internetowych może to mieć jeszcze większe znaczenie, a w konsekwencji wpływać na ilość dokonanych transakcji. Na szybkość strony może wpływać zarówno serwer, jak i dobra optymalizacja elementów graficznych. Warto zatem sprawdzić szybkość swojej strony za pomocą narzędzi dostępnych w sieci.

Przebudowa strony internetowej zgodna z SEO

Zaczynając aktualizację swojej witryny nie należy zapominać o pozycjonowaniu stron. Atrakcyjność dla użytkownika to jedno, ale przebudowa witryny powinna pomóc w zwiększeniu szans na wyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki. Na co zatem zwrócić uwagę, żeby przy okazji nie zniszczyć pracy włożonej w pozycjonowanie? Warto pamiętać o sposobie działania robotów wyszukiwarek, które podążają za linkami i indeksują w ten sposób znalezione przez siebie treści. Zabezpieczenie się przed tym może być wskazane, jeżeli przebudowujesz stronę i nie chcesz, żeby nowe, zmodyfikowane treści zostały znalezione. Błędem przy aktualizowaniu witryny jest usuwanie stron lub zmiana adresów URL bez przekierowania. Dobrze jest powierzyć zatem przebudowę strony specjalistom, którzy wezmą to pod uwagę, tak żeby nie utracić mocy przekazanej przez linki starym adresom. Przeczytaj nasz artykuł o UX – co to jest i jak wpływa na pozycjonowanie?

Aktualizacja strony internetowej – o czym pamiętać?

Aktualizacja wyglądu strony internetowej i jej funkcjonalności powinna przede wszystkim nadawać jej nowoczesnego charakteru, wpisującego się w trendy web designu. Przebudowa strony internetowej powinna sprawić przede wszystkim to, że witryna będzie prosta – chodzi tutaj zarówno o wygląd, jak i poruszanie się po niej. Osoby szukające informacji czy towarów nie lubią setek podstron i zakładek. Najlepiej, aby do szukanych informacji potrzebne były nie więcej niż 3-4 kliknięcia. W czasie aktualizacji strony warto też zadbać o to, by zostawała ona na dłużej w pamięci internauty. Dlatego tak ważne jest unikalne logo, układ strony, a nawet opracowana na nasze potrzeby czcionka.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 23/09/2016 oraz aktualizacja: 27/11/2018

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Podstawa to strona mobilna. Warto też zadbać o opinie na FB i mapach Google. Najnowocześniejsza strona nie wygeneruje sprzedaży przy kiepskich wizerunku w sieci.

  2. Marta pisze:

    Świetny artykuł. Szczególnie fajne wyjaśnienie co do wersji mobilnej i szerokości. Zwracam na to uwagę i bardzo mnie irytują wąskie strony. Dzięki za następny ogrom informacji.

  3. Gość pisze:

    Sporo w Internecie stron, które wyglądają przedpotopowo i wymagają przebudowy. Istnienie firmy z tak przestarzałą stroną to jak udział w biegu z kulą nogi. Niby i tak można osiągnąć cel, ale jest to znacznie utrudnione.Profesjonalne podejście do biznesu wyklucza taką ignorancję.

  4. Kinga pisze:

    To ważne, jak zaznaczacie, żeby przy okazji przebudowy strony wdrażać od razu działania zgodne z SEO. Pozwoli to zaoszczędzić czas, a do tego polepszy nie tylko wygląd witryny, ale także jej widoczność w wyszukiwarkach.
    Fajny post, informacje zebrane w pigułce, idealne dla osób rozpoczynających swoją przygodę w tej branży :)

  5. Gość pisze:

    Świetna robota róbcie tak dalej.
    Pozdrawiam

  6. Kamil pisze:

    Warto dodać, że przebudowa strony powinna być poparta na przykład testami A/B wykonanymi przez profesjonalnych analityków internetowych. W przeciwnym razie możemy wciąż przebudowywać stornę bezskutecznie..

  7. Andrzej pisze:

    Można jeszcze do tego dodać jeszcze kilka innych sygnałów:
    szybkość ładowania strony, słaba widoczność w wyszukiwarkach (słabe SEO), obecność przestarzałych technologii np. Flash, a dla stron ecommerce np. sklepów internetowych to że witryna nie sprzedaje lub słabo sprzedaje.