Kiedy powierzyć prowadzenie bloga firmowego specjalistom?

Prowadzenie bloga firmowego przez specjalistów

Moda na blogowanie jest wszechobecna. Blogują prawie wszyscy – nastolatki, matki, podróżnicy, marketingowcy, sportowcy … Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm decyduje się utworzyć bloga firmowego i regularnie go prowadzić. Jednak niestety często blogi firmowe są prowadzone nieumiejętnie. Czy warto samodzielnie prowadzić bloga swojej firmy, czy lepiej zlecić to specjalistom?

Dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest ważne?

Prowadzenie bloga dla firmy to nie tylko chwilowa moda. Jest to jedno z działań, które pozwala zbudować świadomość marki wśród klientów oraz zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce internetowej. Wysokiej jakości treści, ciekawe dla klientów przyciągną ich uwagę i sprawią, że będą chętniej zaglądali na stronę firmy. Stanie się ona bardziej wiarygodna. Na blogu firmowym można umieszczać informacje dotyczące produktów oraz ich wykorzystania, ciekawostki związane z branżą, a także raz na jakiś czas jakieś doniosłe wydarzenie z życia firmy. Ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy poszczególnymi tematami. #wiemyjak

Dobrze prowadzony blog pozwala też na interakcje z odbiorcami, poprzez komentowanie poszczególnych artykułów umieszczanych na stronie. W samej treści postu może być umieszczone pytanie do czytelników bloga, co ma zachęcić ich do działania.

Najczęściej popełniane błędy w prowadzeniu bloga firmowego

Jednak jak się okazuje prowadzenie bloga firmowego może nie zawsze przynosić takie rezultaty jakich oczekujemy. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje – zobacz poniższe punkty:

  • brak czasu na przygotowanie postów – prowadzenie biznesu to duża odpowiedzialność, często brakuje nam czasu na dodatkowe działania. Między innymi dlatego wszelkie działania marketingowe zleca się firmom zewnętrznym. Przy braku czasu często artykułu pisany jest pobieżne, a co za tym idzie, jego treść nie zawsze jest wysokiej jakości merytorycznej, co może zniechęcić odbiorców;
  • brak zrozumienia grupy docelowej – osoby, które samodzielnie prowadzą blogi firmowe często piszą tekst pod siebie, zamiast pod grupę odbiorców, nie rozumiejąc ich potrzeb. Przed przystąpieniem do przygotowywania wpisów i prowadzeniem bloga firmowego jest bardzo ważne, aby zastanowić się, czego oczekują odbiorcy. Chodzi tutaj zarówno o treść, ale i o formę jej przedstawienia;
  • brak optymalizacji artykułów – jak to zostało wspomniane wyżej blog firmowy ma na celu dotarcie do potencjalnych klientów, ale i pomoc w pozycjonowaniu strony. Teksty na blogach firmowych często nie uwzględniają podstawowych zasad SEO, czyli nie zawierają odpowiednich słów kluczowych, a jeśli je zawierają to są one w nieodpowiedni sposób wplecione w tekst. Dodatkowo często brakuje tytułów, opisów czy nagłówków. Może to powodować, że artykuł prezentuje się nienaturalnie i mało atrakcyjnie dla odbiorców;
  • brak promocji bloga firmowego – prowadzisz bloga firmowego od dłuższego czasu i zastanawiasz się, dlaczego nie ma na nim ruchu? Odwiedziny są sporadyczne i to w dużych odstępach czasu. A czy zająłeś się promocją bloga? Poinformowałeś o nim potencjalnych odbiorców? Właśnie brak promocji bloga firmowego jest częstym błędem, który może skutkować brakiem ruchu na stronie;
  • brak dłuższej strategii na prowadzenie bloga firmowego – dużym błędem jest brak odpowiedniej strategii na prowadzenie bloga. Jeszcze przed umieszczeniem pierwszego wpisu na stronie warto mieć przygotowaną rozpiskę z kolejnymi postami, datami ich umieszczania oraz ewentualną kampanię mającą wypromować blog.

Prowadzenie bloga firmowego znacznie różni się od prowadzenia bloga prywatnego. Przygotowując posty dla firmy należy, zwracać uwagę na ich wartość merytoryczną, oczekiwania grupy odbiorców oraz to, by treść była przyjazna dla wyszukiwarek. Brak czasu sprawia, że samodzielnie przygotowywane posty często nie zawierają tych podstawowych elementów. Blog nie jest też odpowiednio promowany, co wiąże się z niskim ruchem na stronie.

Właśnie dlatego prowadzenie bloga firmowego lepiej zlecić specjalistom z tego zakresu. Dobry copywriter we współpracy z pozycjonerem pomoże odnieść Twojemu blogowi sukces, o jakim zawsze marzyłeś.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Ilona pisze:

    Blog firmowy może być pomocny w dotarciu do klientów. Należy jednak pamiętać o regularnym dodawaniu postów i uzgodnieniu tematyki, która oczywiście jest zgodna z przedmiotem działalności firmy, ale też zainteresuje ludzi. Uważam, że nie powinno się zaniedbywać bloga firmowego.

  2. Gość pisze:

    Swojego bloga prowadzę, bo lubię tematykę AGD. Aby przyciągnąć jakoś czytelników dodaję dodatkowo przepisy kulinarne ( powiedzmy że tematyka powiązana i większość firm produkujących AGD też tak robi ). Niestety z budżetem 50 zł na miesiąc wydaje mi się że nie da się skutecznie promować strony o tej tematyce. Stwierdziłem że dla hobby nie będę więcej przeznaczać.
    Co ciekawe muszę przyznać wam słuszność odnośnie dobrej treści na blogu, serwisu nie pozycjonuję, a niektóre produkt szybko wbijają do TOP 10. Często zdarza się że duże sklepy internetowe są gdzieś dalej.

    Do promowania korzystam z serwisów takich jak zszywka, ale dla wielkiego G to pewnie spamowania. Niestety ruch z takich serwisów jest kiepskiej jakości.
    Posiadam do tego fanpage z 6k ludków ale to kupione było więc to ludzie widmo nie do rozruszania :)