Na czym polega pozycjonowanie w Google Maps?

Pozycjonowanie w Google Maps

Google Maps to usługa, która ma wiele zastosowań. Przede wszystkim służy jako nawigacja, kiedy chcemy dotrzeć w nowe miejsce. Za jej pomocą możemy wyznaczyć najkrótszą lub najszybszą trasę, sprawdzić natężenie ruchu, a nawet zobaczyć kolor elewacji hotelu, w którym będziemy spędzać wakacje. Zdjęcia satelitarne przybliżają nam ukształtowanie terenu dowolnego miejsca na świecie. Z drugiej strony mapy Google pomagają odnaleźć przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność na lokalnym rynku. Znalezienie fryzjera czy zakładu ślusarskiego staje się proste – wystarczy wpisać frazę i po chwili uzyskujemy listę firm świadczących interesujące nas usługi. Jak skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie w Google Maps, by klienci mogli nas odnaleźć wśród wielu wyników wyszukiwania? #wiemyjak

Pozycjonowanie w mapach Google – wyznacz swoją lokalizację

Aby wyświetlać się na mapach Google, należy poinformować wyszukiwarkę, że prowadzimy działalność pod danym adresem. W ten sposób użytkownicy zobaczą nas nie tylko na planie miasta – nazwa naszej firmy pojawi się również w wyszukiwarce, jeśli internauta zastosuje frazy odpowiadające wyszukiwaniu lokalnemu – np. „fryzjer” wyświetli nam się mapa z wynikami z miasta w którym wyszukujemy. Jeśli chcemy zobaczyć wyniki dla innego miasta wpisujemy np. „fryzjer warszawa” wówczas wyświetli się mapa prezentująca zakłady fryzjerskie z Warszawy. W odpowiedzi na takie zapytanie powinna pojawić się mini mapka, a na niej zaznaczone zostaną zakłady fryzjerskie. Pod mapką wyróżnione zostaną nazwy tych salonów, które Google’a oceni najwyżej. Jak znaleźć się w cudownej trójce najlepszych fryzjerów Nowej Soli? Pozycjonowanie strony w Google Maps rozpoczynamy od założenia profilu firmowego. Cała procedura sprowadza się do kilku prostych kroków:

1. Załóż konto Google – wchodzimy na stronę https://accounts.google.com/ i postępujemy zgodnie z instrukcjami. Podajemy swoje dane, przechodzimy weryfikację, by po chwili zaistnieć jako użytkownik Google. Zyskujemy dostęp do wielu bezpłatnych usług i aplikacji.

2. Dodaj prowadzoną działalność do usługi „Google Moja Firma” – kolejny etap to poinformowanie wyszukiwarki, że należymy do grona przedsiębiorców. Tworzymy wizytówkę swojej firmy. Dużą uwagę musimy zwrócić na poprawność wpisywanych danych (szczególnie nazwy prowadzonej działalności), ponieważ to także dzięki nim pozycjonowanie w mapach Google będzie skuteczne. Pamiętaj o dodaniu słów kluczowych, które precyzyjnie opisują Twój biznes. Podane frazy pomogą klientom do Ciebie dotrzeć.

3. Zadbaj o swoją wizytówkę – wpisanie podstawowych danych nie wystarczy, aby klienci zainteresowali się Twoją działalnością. Powinieneś uzupełnić wszystkie pola w swoim profilu, stworzyć ciekawe opisy, podać godziny otwarcia sklepu. Jeśli posiadasz logo, warto abyś umieścił je w swoim profilu. Elementy graficzne przyciągają wzrok i są o wiele łatwiej zapamiętywane przez użytkowników.

4. Dokonaj weryfikacji wizytówki – kolejnym krokiem jest weryfikacja założonego konta, która jest obligatoryjna. Jeśli jej nie dokonamy, nasza wizytówka pozostanie zablokowana. Klikamy w ikonę Zweryfikuj teraz, która pojawi się na samej górze w oknie przeglądarki. Na podany adres przez nas adres otrzymamy tradycyjny list, w którym będzie znajdował się kod. Należy go wpisać w odpowiednim okienku, które pojawi się po przejściu do zakładki związanej z weryfikacją konta. List z hasłem weryfikacyjnym powinien do nas dotrzeć w ciągu 14 dni.

I gotowe! W ten sposób nasza firma będzie wyświetlała się na mapach Google.

Pozycjonowanie w Google Maps – przyciągnij nowych klientów

Klienci mogą już zobaczyć nas na planie miasta. Jednak jak sprawić, aby link do naszej wizytówki znajdował się w lokalnych wynikach wyszukiwania? Optymalizacja profilu naszej firmy jest ważna, jeśli chcemy pozyskać nowych klientów. Istnieje kilka sposobów na pozycjonowanie w mapach Google.

Należy do nich wzajemne linkowanie. Na stronie internetowej zamieszczamy odnośnik, który kieruje użytkowników do naszej wizytówki w Google Moja Firma. Z kolei na profilu firmowym wpisujemy adres do naszej witryny. Dzięki temu pozyskujemy wartościowe linki, ale również umożliwiamy klientom zapoznanie się ze wszystkimi informacjami, które mamy im do przekazania.

Kolejnym działaniem, które wspiera pozycjonowanie w Google Maps, jest pozyskiwanie wartościowych opinii. Na mapie obok danych o firmie, które sami wprowadziliśmy, pojawiają się rekomendacje, jakie wystawili użytkownicy. Według oficjalnych informacji liczba opinii nie ma znaczenia na miejsce w rankingu, ale przyznawane oceny mogą zachęcić potencjalnego klienta. Warto więc zabiegać o rekomendacje.

Profil na Google Moja Firma należy wzbogacić o dodanie zdjęć. Nie zaniedbujmy aspektów wizualnych, ponieważ fotografie zachęcają klientów do dokonania zakupu lub skorzystania z określonych usług. Pamiętaj, aby jakość zdjęć była wysoka. Nie warto wrzucać grafiki, która będzie nieczytelna.

Na pozycjonowanie w mapach Google ma także wpływ nasza obecność na portalach branżowych i katalogach firm. Z tego względu należy zarejestrować się chociażby w darmowych serwisach. Z jednej strony uzyskasz nowe miejsce, w którym będziesz mógł wpisać adres Twojej strony. Zyskasz klientów poszukujących przedsiębiorstw za pośrednictwem tego typu portali.

I na koniec – nie zapomnij także o stronie internetowej. Możesz stworzyć piękną wizytówkę w Google Moja Firma, ale algorytmy wyszukiwarki podczas tworzenia listy wyników wyszukiwania biorą pod uwagę Twoją witrynę. Zadbaj o unikalne treści i optymalizację serwisu.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Mirek pisze:

    Bardzo dziękuję za poradnik. Szukałem informacji co zrobić aby po wpisaniu nazwy firmy wyświetlały się dokładne informacje o lokalizacji jak u mojej konkurencji i nie wiedziałem, że jest to pozycjonowanie w google maps. Ciekawy blog, pozdrawiam.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem