Jak poprawić pozycję w Google? Sprawdź w Support-cie!

Wiele osób próbuje rozgryźć algorytm Google rankingujący strony w wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja w wyszukiwarce pozwala osiągać cele biznesowe, np. zwiększyć przychody ze sprzedaży. Najskuteczniejsi specjaliści SEO również korzystają ze wskazówek dostępnych na oficjalnych blogach kalifornijskiego giganta. Zdziwisz się, jaka wiedza z zakresu optymalizacji serwisu znajduje się na wyciągniecie ręki.

Wysoka pozycja w Google dzięki wartościowym linkom?

Google karze wszystkich właścicieli stron internetowych stosujących systemy wymiany linków. Ciągłe aktualizacje algorytmu Pingwin przyczyniają się do systematycznego usuwania z wyników wyszukiwania witryn, do których pochodzą odnośniki znajdujące się na spamerskich serwisach, np. farmach linków.

W jaki sposób pozyskiwać wartościowe linki, aby pozycja w wyszukiwarce Naszej strony przesunęła się o kilka miejsc do góry w rankingu? Google zachęca do tworzenia unikalnych treści, które zachęcą innych właścicieli serwisów do polecania Twojej strony. W ten sposób uzyskasz naturalny i cenny odnośnik. Ostatnio Google potwierdziło, że linkicontent to dwa najważniejsze czynniki wpływające na ranking strony. Oczywiście mamy na myśli wysokiej jakości linki, prowadzone do naszej strony z innych zaufanych źródeł.

Jak poprawić pozycję w Google dzięki odpowiedniej optymalizacji?

Google zachęca do optymalizowania serwisów pod kątem wyszukiwarek. Odpowiednie zalecenia optymalizacyjne często stanowią połowę sukcesu do osiągnięcia upragnionej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na co należy zwrócić uwagę? Wysoka pozycja w Google zależy od około 200 czynników.

Ważne jest stosowanie znacznika <title>, czyli tytułu strony. Powinny się w nim znaleźć słowa kluczowe, nazwa marki, działalność, która związana jest z danym serwisem. W obrębie witryny dla każdej podstrony należy zdefiniować inny title, choć dobrze jest się trzymać ustalonego schematu.

Jak poprawić pozycję w Google, korzystając z innych elementów kodu strony? Według kalifornijskiego giganta mniejsze znaczenie na miejsce w rankingu ma meta tag description, ale zdania specjalistów SEO są podzielone. Opis strony pojawia się pod adresem URL w wynikach wyszukiwania. Jego rola sprowadza się do zachęcenia użytkowników do kliknięcia w link. Podsumowuje treść podstrony i przedstawia korzyści, które użytkownik uzyska, kiedy ją odwiedzi.

Obecnie pozycja w wyszukiwarce nie zależy od <meta name=”keywords”> czyli słów kluczowych, które możemy zdefiniować w kodzie strony. Nie warto więc zaprzątać sobie nimi głowy i zamieszczać je w serwisie. Należy również pamiętać, że Google wychwytuje treści na stronach, które są przesycone określonymi frazami. Taka witryna traktowana jest jak spam, nakładany jest filtr ręczny. Później trzeba się natrudzić, aby wysoka pozycja w Google została przywrócona.

Stabilna pozycja w wyszukiwarce – kontroluj kary ręczne i filtry

Google chce, aby internet był przyjazny przede wszystkim dla użytkowników. Dlatego z indeksu usuwane są te serwisy, które zostały zakwalifikowane jako spam lub z różnych względów naruszają dozwolone techniki związane z pozycjonowaniem stron. Warto założyć konto w Google Search Console i kontrolować, czy na witrynę nie zostały nałożone kary ręczne. Jeśli tak się stanie, należy zapoznać się dokładnie z rodzajem komunikatu, który prześle do Nas Zespół ds. Spamu.

Usuwanie filtrów ręcznych zajmuje dość dużo czasu. Konieczne będzie zmodyfikowanie treści na stronie, poproszenie właścicieli witryn, którzy do Nas linkują, o usunięcie odnośników prowadzących do Naszej strony, a nawet wprowadzenie zmian w kodzie strony. Po wprowadzeniu wszystkich zmian, należy przesłać do Google prośbę o rozpatrzenie zdjęcia kary. Jeśli Zespół ds. Spamu uzna, że nas serwis spełnia wszystkie wymagania, serwis ponownie zostanie zaindeksowany.

Wyszukiwanie lokalne – dlaczego nie ma nas na mapce?

Frazy, które zawierają lokalizację, np. kawiarnia Bytom, traktowane są jako wyszukiwania lokalne. Z tego względu Google oprócz tradycyjnych wyników wyszukiwania pokazuje mapkę, na której zaznaczone są najczęściej trzy przedsiębiorstwa świadczące interesujący użytkownika rodzaj usług.

Jak poprawić pozycję w Google Maps? Tworząc wizytówkę serwisu w Google Moja Firma warto zadbać o uzupełnienie wszystkich danych rejestrowych oraz adresowych, wstawienie wyraźnych zdjęć oraz zwięzły opis prowadzonego biznesu. To może mieć wpływ na uzyskanie dobrej pozycji na mapce.

Google nie lubi duplikatów treści

Unikalna treść na stronie odpowiedzią na pytanie jak poprawić pozycję w Google? Pamiętaj, że nie wolno kopiować artykułów oraz opisów z innych stron internetowych. Postaraj się samodzielnie tworzyć opisy, które zostaną opublikowane w Twoim serwisie. Nie tylko wyszukiwarka nie lubi kopi. Pomyśl o użytkownikach, którzy poszukują informacji. Odróżnij się od konkurencji i przemów do internauty językiem korzyści.

Ale co zrobić, kiedy okaże się, że to Ty padłeś ofiarą bezczelnego złodzieja treści? Kiedy odkryjesz, że ktoś posłużył się Twoimi opisami, wypełnij zgłoszenie DMCA (Digital Millennium Copyright Act). Za pomocą internetowego wniosku poświadczysz prawo własności do tekstów, które samodzielnie napisałeś. W takim przypadku witryna, która będzie posiadała kopię Twoich treści poniesie karę – zostanie usunięta z indeksu Google.

Wiemy jakie techniki SEO są najskuteczniejsze i tylko takie stosujemy zwiększając widoczność firm naszych klientów w internecie. Poznaj naszą ofertę współpracy w formule KOP>>

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Na duplikację treści warto uważać, dzięki za to przypomnienie. I dodatkowo, tak jak w artykule, sporo jest kwestii związanych z optymalizacją. Dlatego tak ważne jest organizowanie co jakiś czas audytów, które są w stanie ocenić, co jeszcze poprawić. Dla swoich stron dokonuje ich blisko co kilka miesięcy :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem