Ocena strony www z algorytmem Trust Rank?

Do niedawna jakość strony internetowej większość sprawdzała głównie dzięki Page Rank. Jednak od czasu gdy Google ogłosiło, że Page Rank nie będzie już aktualizowany nie jest to wyznaczający element, jeżeli chcemy przekonać się o tym czy strona niesie za sobą wysoką jakość. W ostatnim czasie o wiele więcej mówi się o algorytmie Trust Rank, który pozwala na wyodrębnianie atrybutu Domain Authority dla konkretnej witryny. Ma to oczywisty wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i znacznie ułatwia jej pozycjonowanie.

Czym jest Trust Rank?

Trust Rank to system, dzięki któremu jest możliwa ocena strony www – oddziela on złe witryny (spamerskie) od tych, które zawierają wartościową treść a także linkują do innych wartościowych witryn. Algorytm ten można porównać do sita, w którym zostają witryny spamerskie, a przepuszczone są strony wartościowe.

Co wpływa na jakość strony internetowej?

Najbardziej istotne czynniki brane pod uwagę przy ocenie jakości strony internetowej to:

  • jakość witryn linkujących do strony;
  • jakość linków wychodzących;
  • linkowanie ze stron zapleczowych;
  • dane statystyczne z usług Google.

Warto, aby linki, które znajdują się na stronie prowadziły do witryn o wyższym rankingu niż naszej strony. Będzie to sygnał dla robotów Google, że nasza strona promuje wartościowe treści. Tym samym staje się również wartościową domeną.

Jak zdobyć punkty w Trust Rank?

Warto wspomnieć, że nikt nie wyznaczył górnego limitu punktów dla jednej strony – im jest ich więcej tym lepiej. A oto czynniki, które pomagają zwiększyć ilość punktów:

  • historia domeny – im dłuższa tym lepiej;
  • na stronie powinny znajdować się odnośniki jedynie do wartościowych witryn;
  • linki do strony powinny znajdować się na wartościowych portalach;
  • treść o wysokiej wartości merytorycznej;
  • częsta aktualizacja strony;
  • posiadanie certyfikatu SSL.

czynniki Trust Rank - jakość strony internetowej

Autorytet domeny jako jeden z czynników wpływających na Trust Rank

Autorytet domeny jest określany poprzez liczbę wartościowych linków, które przychodzą do witryny. Dla wysokiej pozycji znaczenie ma również miejsce, w którym umieszczony jest odsyłacz oraz sposób, w jaki na stronie umieszczony został link. Miejsce położenia linku ma znaczenie, gdyż roboty Google je wykrywają. Dla autorytetu domeny najmniej atrakcyjnym położeniem linku jest stopka strony. Najlepiej, aby odsyłacz był umieszczony w tekście bezpośrednio nawiązującym do tematyki linkowanej strony.

Jak sprawdzić algorytm Trust Rank dla strony?

Gdy chcemy ocenić jakość strony internetowej, można wykorzystać dodatek, który oferuje przeglądarka Firefox. Należy zainstalować wtyczkę SEO Toolbar. Po poprawnej instalacji pojawia się dodatkowy pasek, dzięki któremu można sprawdzić autorytet strony i domeny. Aby skorzystać z innych wskaźników należy wykupić konto.

Innym sposobem na sprawdzenie w darmowy sposób autorytetu strony jest formularz udostępniony na stronie https://moz.com/researchtools/ose/.

Innym narzędziem przydatnym w ocenie jakości strony jest Trust Rank checker, który bierze pod uwagę najważniejsze czynniki i przyznaje witrynie od 0 do 1000 punktów.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Z moich obserwacji wynika, że duży wpływ na pozycję serwisu internetowego posiada kilka czynników, które jednocześnie ze sobą współpracują. Jest to oczywiście wspomniana historia domeny, jakość linków prowadzących do strony oraz treść a może przede wszystkim. Mając na myśli treść piszę o bardzo rozbudowanych artykułach na kilkanaście tysięcy znaków. Jeśli domena nie jest jakoś stara i nie posiada wysokich miejsc to pisząc długi artykuł jesteśmy w stanie zdobyć nim pierwsze miejsce w Google. Na jakie frazy? Wszystko zależy od odpowiedniej optymalizacji słów kluczowych. Ja odpowiednio piszę unikalne teksty dla znacznika TITLE oraz H1 i regularnie powtarzam wartościowe dla mnie frazy w tekście. Kwestia konkurencyjności w danej branży ale teksty powyżej 20 000 znaków mają szanse na pierwsze miejsca!

  2. Michał pisze:

    Właśnie problemem może być eliminowanie konkurencji przez spamowanie złej jakości odnośników do ich witryny. Jak się przed tym obronić?

  3. Marcin pisze:

    Nie jestem pewny co do jakości witryn, w których został umieszczony link… Czemu? W ten sposób Google umożliwiłoby konkurencji witryny „A” obniżanie TR witryny „B”, po prostu spamując linkami.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem