SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Jak dodać stronę do Google?

Stworzenie witryny internetowej rozpoczyna się od pomysłu, o czym taka witryna będzie i jak będzie wyglądała. Następnie należy zaprogramować stronę internetową bądź można skorzystać z darmowych platform oferujących gotowe szablony. Publikacja treści to kolejny etap, jaki będziemy realizować, podejmując się tworzenia własnej strony internetowej. Kiedy strona działa już w sieci, konieczne staje się pozyskanie użytkowników, którzy będą czytali zamieszczone na stronie artykuły, dokonywali zakupów czy komentowali kontrowersyjne wydarzenia, w zależności od tematyki prowadzonego przez nas serwisu. W sieci powstaje bardzo dużo stron internetowych, a każda z nich walczy, aby się wybić. By możliwe było odnalezienie naszej strony za pomocą wyszukiwarki Google, należy taką stronę „dodać do Google”. Jak dodać stronę do Google’a? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Dodanie strony do Google – trzy metody

Dodawanie strony do Google to wbrew niektórym przekonaniom proces bardzo prosty. Istnieją trzy metody, które pozwalają na dodanie nowo powstałej strony do Google’a. W zależności od potrzeb możesz wybrać jedną z nich. Pamiętaj, że im wyżej ukazywać będzie się twoja strona w wynikach wyszukiwania pod hasło kluczowe, tym większa będzie możliwość pozyskania użytkowników dla twojej strony. A tym samym  możliwość zwiększenia twoich obrotów, jeśli prowadzisz sklep internetowy, czy czytelników twojego bloga.

Jak dodać stronę do Google

Metoda pierwsza – nic nie rób i czekaj

Możesz wyłącznie udostępnić swoją stronę internetową, a następnie cierpliwie czekać, aż roboty Google’a ją odkryją i zaindeksują. Oczywiście jest to najmniej efektywna metoda, gdyż tak naprawdę zdajesz się na łaskę komputerowych algorytmów, którym wyszukanie twojej strony internetowej może zająć przeciętnie 30 dni. W tym czasie, korzystając z poniższych dwóch metod, mógłbyś już o wiele szybciej dodać stronę do Google i zacząć zdobywać internautów, do których mógłbyś już trafić z publikowanymi treściami.

Jak to się dzieje, że roboty same znajdują i dodają nowe strony do Google? Programiści pracujący w tej firmie starają się, aby co 30 dni przeszukiwane były serwery DNS w celu poszukiwania nowych domen. Google udostępnia te domeny za pośrednictwem swojej usługi Google Public DNS. Uwaga: ta usługa jest wyłączona na terenie Turcji.

Metoda druga – zamieść link w sieci

Kolejnym sposobem na dodawanie strony do Google jest umieszczenie linka do niej w internecie. Link możesz umieścić na forum, blogu, portalu społecznościowym czy w katalogu. Roboty przeszukują całą sieć. Dokonują indeksacji napotkanych linków do witryn i zbierają o nich informacje. Kiedy taki robot natrafi na twój link, to od razu twoja strona zostanie dodana do Google.

Link do nowo powstałej strony można zamieścić w znanych katalogach www, które są dość często przeszukiwane przez roboty. Oczywiście link można zamieścić nie w jednym, ale w kilku miejscach, dzięki czemu zwiększymy prawdopodobieństwo na odnalezienie naszego linku przez roboty i dodanie strony do Google.

Metoda trzecia – wypełnij formularz

Możesz także sam bezpośrednio zwrócić się do  zespołu Google o dodanie twojej strony do wyszukiwarki. Wystarczy, że wypełnisz prosty formularz, który dostępny jest pod adresem internetowym: www.google.com/webmasters/tools/submit-url. Formularz dostępny jest w narzędziach Search Control i skorzystać z niego może każdy użytkownik, posiadający konto Google – czyli na przykład użytkownicy Gmail’a. Skorzystanie z formularza do dodania strony do Google jest bardzo skuteczne, kiedy otwieramy serwis zawierający dużą liczbę podstron. Sami możemy wtedy zadbać, aby roboty zaindeksowały wszystkie nasze podstrony.

Jak dodać stronę do Google najszybciej?

Teraz już wiesz jak dodać stronę do Google. Jednak czy dodanie strony do Google w każdej sytuacji jest równie skuteczne? Nie ma żadnych wątpliwości, że najmniej efektywną metodą dodawania strony do Google jest metoda numer 1, polegająca na czekaniu, aż roboty same zaindeksują naszą stronę. Nie wychodzimy z inicjatywą, więc nie mamy też wpływu, w jakim czasie strona zostanie dodana do wyszukiwarki.

Nie ma zatem wątpliwości, że jeśli zależy nam na czasie lepiej jest samemu podjąć inicjatywę i zgłosić naszą stronę przez dostępny formularz. Ewentualnie zdecydować się na zostawienie śladu, który nakieruje Google na naszą stronę.

Zawsze możemy połączyć wysiłki i skorzystać z metody 2 i 3, dzięki czemu nasza strona szybko zostanie dodana do wyszukiwarki Google. Strategia budowania linków ma jeszcze jedną przewagę – umieszczając link na stronie już na tym etapie możemy dotrzeć do odbiorcy.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem