Reklama internetowa na blogu – jak zarobić na współpracy z blogerami?

Blogerzy to obecnie najbardziej wpływowa grupa twórców w internecie, aby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na liczbę obserwatorów, followersów, czy fanów na najbardziej popularnych profilach w social mediach. Skuteczna reklama internetowa na blogu powoli zaczyna dorównywać popularnością i efektami reklamie telewizyjnej. #wiemyjak

reklama internetowa

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Pisaliśmy już o tym, dlaczego współpraca z blogerami się opłaca. Oprócz wiarygodnego źródła, docierającego do naszej grupy odbiorców, ogromną zaletą we współpracy z blogerami jest możliwość pozyskania wartościowych i unikalnych treści, co wspiera pozycjonowanie stron i ich ranking w wyszukiwarce.  W dzisiejszym artykule przedstawimy praktyczne porady dotyczące reklamy na blogu.

Jakie są opcje współpracy z blogerami?

Opiniotwórcy, czyli blogerzy, posiadają wierną grupę odbiorców, którzy śledzą każdy ich krok i ufają ich opiniom. Najłatwiej jest im zaufać, ponieważ dla swoich czytelników sprawiają wrażenie “zwykłych ludzi” piszących o własnych doświadczeniach. Najważniejsza dla blogerów jest zatem ich autentyczność. Dla początkujących marek lub firm pragnących zwiększyć widoczność w internecie, reklama internetowa na blogu może być bardzo skutecznym działaniem marketingowym. Zastanawiasz się, jakie są możliwości współpracy z blogerami?

Na początek należy podzielić współpracę na płatną lub barterową. Ta druga polega na wymianie: reklama za towar, bez dodatkowej opłaty pieniężnej dla blogera. Sama reklama może być wpisem na blogu poświęconym danemu produktowi lub zwykłym podpisem pod zdjęciem z informacją o produkcie. Ostateczny efekt współpracy zależy od warunków, jakie zostaną ustalone na samym początku z blogerem lub jego zespołem managerskim. Jedno jest pewne – na blogerze nie można wymuszać pozytywnej opinii o danym produkcie.

Jeżeli chodzi o reklamy płatne na blogu, ich cena oraz wielkość są zależne od prestiżu blogera. Płacąc za reklamę można więcej wymagać od blogera – np. zorganizowania konkursu dla czytelników, którego nagrodą będzie produkt danej firmy, czy też napisania obszernego wpisu na blogu z detalami dotyczącymi produktu. Wszystko zależy od tego, jakie dana firma ma oczekiwania co do reklamy i na co zgodzi się bloger. Przeczytaj: 3 działania marketingowe, które warto łączyć!

Na co zwrócić uwagę przy wyborze blogera?

Aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów trzeba mieć pewność, że społeczność, jaką wokół siebie gromadzi blog, odpowie oczekiwaniom danej firmy. Przed wyborem konkretnego blogera należy zrobić niewielkie badanie rynku i blogosfery, odpowiadające wybranej dziedzinie tematycznej. Istnieją portale internetowe lub agencje, które zajmują się pośrednictwem między firmami a blogerami, które mogą pomóc w doborze “tego jedynego” blogera. W gąszczu blogów kulinarnych czy modowych ciężko jest znaleźć jednego blogera, który spełni wszystkie wymagania dotyczące reklamy i całej kampanii marketingowej.

Warto również zwrócić uwagę na własny budżet. Jeżeli jest nieograniczony, wówczas należy celować jak najwyżej i kierować zapytanie o reklamy na blogu do blogerów z najwyższej półki, którzy mają co najmniej milionowy zasięg odbiorców. Jeżeli jednak budżet jest niższy, warto wybrać mniej znanego blogera, którego odbiorcy idealnie wpisują się w model potencjalnych klientów danej marki. W obu przypadkach trzeba prześledzić historię bloga oraz komentarze do postów, sprawdzić profile bloga w social media i zobaczyć, jaki ma kontakt ze swoimi obserwatorami. Jeżeli widać, że społeczność jest zaangażowana w publikowane przez niego treści, to traf w dziesiątkę. Niektórzy blogerzy, których głównym źródłem zarobkowym jest reklama internetowa na blogu, posiadają przygotowane materiały z Google Analytics, które mogą udowodnić ich zasięg i skuteczność. W takiej sytuacji warto pytać!

Na co uważać podczas współpracy z blogerem?

Blogerzy ponad wszystko cenią sobie swoją niezależność i swobodę twórczą. Dlatego nie należy oczekiwać od nich tego, że będą powtarzać swoim czytelnikom narzucone regułki, czy wymagać od nich wyłącznie pozytywnych opinii. Ich autentyzm oraz skuteczność w reklamowaniu produktów leży w tym, że przedstawiają zarówno dobre, jak i złe strony danego produktu. Dzięki temu czytelnicy wierzą, że jest to szczera opinia i sami mogą podjąć decyzję o zakupie reklamowanego produktu. W przypadku najsławniejszych influencerów, sam fakt posiadania przez nich danego produktu wystarczy, aby rzesza fanów natychmiast go kupiła. Tacy blogerzy sami nie zajmują się swoimi sprawami finansowymi, a propozycje współpracy trafiają do ich managerów. Należy więc uzbroić się w cierpliwość i nie przestraszyć pierwszą kwotą wynagrodzenia, jaka padnie z ust asystenta “gwiazdy”. Sprawdź: Jak promować sklep internetowy?

Reklama internetowa – koszty współpracy z blogerami

Tak jak już pisaliśmy, na ostateczną kwotę kampanii reklamowej na blogu składa się wiele czynników. Początkującym blogerom wystarczy kilkaset złotych, a tym najsłynniejszym kilka… tysięcy. W grę wchodzi również wartość reklamowanego produktu, który musi być podarowany blogerowi w prezencie. Jeżeli miałby to być samochód, koszt takiej kampanii może wzrosnąć do kilkuset tysięcy. Wypada zatem mierzyć siły na zamiary i dobrze przemyśleć, czy inwestycja w reklamę na najbardziej popularnym bogu się opłaci. Z pewnością zwiększy widoczność firmy w internecie, ale czy podniesie sprzedaż produktów? Z drugiej strony kontakt z tak szerokim gronem czytelników z pewnością posłuży jako wzrost zaufania oraz świadomości konsumentów w odniesieniu do marki.

Istnieje wiele mitów na temat współpracy z blogerami, którymi nie należy się przejmować. Jeżeli masz pewność, że Twoja grupa docelowa potencjalnych klientów pokrywa się z czytelnikami wybranego bloga, nie wahaj się. Zaplanuj kampanię reklamową i czekaj na jej pozytywne efekty!

#wiemyjak jak pozycjonować Twoją stronę

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Marta pisze:

    Do blogerów lepiej nie iść z produktem wątpliwej jakości bo czytelnicy zjadą i blogera i reklamodawcę :)

  2. Grzegorz pisze:

    Wydaje mi się, że taka współpraca może przynieść obopólne korzyści, także warto w takie coś się zagłębić. Jest to bardzo dobry sposób na reklamę.

  3. Zuza pisze:

    Współpraca z blogerami może przynieść wiele korzyści, ale faktycznie trzeba uważać na to kogo wybierze się do współpracy. Wizerunek blogera, tematyka jego bloga, ich grupa docelowa powinny być czynnikami na które zwraca się uwagę a nie tylko zasięgi.

  4. Kinga pisze:

    Korzystałam z usług blogera dla reklamy swojego sklepu i powiem szczerze że byłam w szoku, bo miałam mnóstwo zamówień, dużo osób zaczęło obserwować moją stronę.Także gorąco polecam taki sposób promocji, bo jest tani i bardzo skuteczny

  5. Renatka pisze:

    Marketing internetowy jest bardzo skuteczny, tylko trzeba go prowadzić z głową. ;)

  6. Gość pisze:

    Bardzo fajny i rzeczowy artykuł.
    Ta współpraca z blogerami to niegłupi pomysł!

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem