Poznaj Aktywny Model Rozliczeń usług SEO/ADS.

Jak promować sklep internetowy?

Założyłeś już firmę i otworzyłeś swój wymarzony sklep internetowy, ale zamówienia nie pojawiają się jak grzyby po deszczu? Wina może leżeć po stronie złej promocji sklepu. Zastanawiasz się jak promować sklep internetowy? Podpowiadamy, w jakie kanały promocji warto zainwestować oraz, które działania sprawdzą się najlepiej w przypadku Twojego sklepu online!

Jak promować sklep internetowy?

#wiemyjak wypromować Twój sklep internetowy

Jak reklamować sklep internetowy?

Jednym z pierwszych pytań jakie zadajemy sobie gdy już nasza platforma wystartowała jest – jak reklamować sklep internetowy? Rozwiązania sprawdzające się przy sklepie stacjonarnym, takie jak ulotki, reklama w lokalnej prasie, zniżki lub ciekawe wydarzenie promocyjne, niekoniecznie będą sukcesem w przypadku sklepu internetowego.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy musisz sprawić, aby stał się on widoczny na polu, w którym funkcjonuje czyli w internecie. Promocja sklepu internetowego to Twoje pierwsze wyzwanie, a marketing internetowy daje szerokie możliwości. Warto je wszystkie poznać, ponieważ tylko wtedy można wybrać te, które zadziałają dla konkretnego sklepu. Przyjrzyjmy się kilku skutecznym metodom pozwalającym zaistnieć w internecie. #wiemyjak

Jak promować sklep internetowy dzięki pozycjonowaniu?

Promocja sklepu internetowego bez pozycjonowania stron? Nie polecamy :) Pozycjonowanie ma zapewnić widoczność w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej, czyli Google. Z której dziennie korzystają tysiące Polaków. Wśród, których są setki, a może tysiące potencjalnych klientów. Zatem jak reklamować sklep internetowy z wykorzystaniem SEO dla ecommerce?

Najważniejszym etapem jest przeprowadzenie przez specjalistę optymalizacji sklepu, czyli działania, które sprawi, że struktura sklepu stanie się przyjazna dla odwiedzających, ale również dla robotów Google. Usługa pozycjonowania jest zazwyczaj pierwszą, którą zaleca się właścicielowi zastanawiającemu się jak reklamować sklep internetowy.

Trzeba jednak pamiętać, że prace przy pozycjonowaniu strony muszą być ciągłe i składa się na nie wiele elementów. Konkurencja w sieci jest ogromna i nawet chwilowe zaprzestanie takich czynności może skutkować spadkiem pozycji strony na dalsze strony w wynikach wyszukiwania.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Budżet jaki będziesz musiał przeznaczyć na SEO jest zależny od wielu czynników. Dokładnie przeanalizuj swoje cele, aby nie płacić za działania, które nie są Ci potrzebne.

Pamiętaj jakość ma ogromne znaczenie

Dla odpowiedniej promocji sklepu bardzo ważna jest wysokiej jakości zawartość strony. Chodzi tutaj zarówno o zdjęcia, jak i opisy produktów czy działalności firmy. Jest to istotne z uwagi na pozycjonowanie strony, ale i samych klientów. Rzetelne informacje, bez przekłamania i zbytniego koloryzowania sprawią, że sklep będzie bardziej wiarygodny w oczach klienta, czyli godny polecenia innym. Zastanów się ile razy do zakupu przekonały Cię świetnie wykonane zdjęcia produktu, czy chwytliwe hasło reklamowe? Przemyślane treści i elementy graficzne mogą okazać się niesamowicie skuteczne.

Dobra promocja sklepu internetowego to widoczność w wielu miejscach

Jak promować sklep internetowy w social mediach, na forach, blogach czy portalach? Obecność w social mediach to obecnie wręcz obowiązek dla niektórych firm. Jednak odpowiednia promocja sklepu internetowego na najpopularniejszych platformach społecznościowych wymaga wyczucia oraz znajomości zachowań mających miejsce w social mediach. Przede wszystkim jest to dobre miejsce do kontaktu z potencjalnymi klientami i do wchodzenia z nimi w interakcje. Profili społecznościowych nie powinno się traktować jak tablic reklamowych. Tutaj o wiele ważniejsze są wspomniane interakcje z klientami. Warto przemyśleć również płatną formę reklamy sklepu internetowego za pośrednictwem Facebooka. Ten popularny profil pozwoli nam zaprezentować sklep, jak i konkretne produkty odpowiednio wyselekcjonowanej grupie. Jeśli nie wiesz, jak reklamować sklep internetowy samodzielnie to warto poszukać agencji marketingowej, która pomoże w doborze oraz we wdrożeniu odpowiednich działań.

A może blog firmowy?

Jeśli zastanawiasz się jak promować sklep internetowy to warto przemyśleć założenie bloga firmowego. Jakie artykuły powinny się na nim znajdować? Warto umieszczać treści ciekawe dla klientów, np. sklep odzieżowy może umieszczać poradniki dotyczące doboru odzieży stosownie do sytuacji. Niekiedy można umieścić wpisy dotyczące życia wewnętrznego firmy, np. o nagrodach czy wyróżnieniach konsumenckich, jakie dostały wytwarzane przez firmę produkty. Ciekawy i wartościowy content to klucz do zatrzymania potencjalnego klienta na Twojej stronie internetowej, a może i nawet zachęcenie go do powrotu i skorzystania z Twojej oferty.

Promocja sklepu internetowego za pomocą opcji od Google

Jak jeszcze reklamować sklep internetowy? Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wykorzystania reklam Google Ads. Pozwalają one na przygotowanie spersonalizowanej reklamy, która będzie wyświetlała się w płatnej sekcji wyników wyszukiwania.

Ciekawym rozwiązaniem na promocję sklepu internetowego jest reklama remarketingowa. Jest ona skierowana do klientów, którzy odwiedzili stronę sklepu, oglądali poszczególne produkty, a nawet umieścili je w koszyku, ale ostatecznie nie dokonali zakupu. Przygotowany wcześniej banner wyświetla się klientowi na innych odwiedzanych przez niego stronach. Promocja sklepu internetowego z wykorzystaniem właśnie remarketingu to szansa na powrót wielu klientów.

Jak promować sklep internetowy?

Jak wybrać, gdzie reklamować sklep internetowy?

Reklamowanie sklepu internetowego to złożony proces, dlatego wybranie konkretnych działań i opracowanie strategii może okazać się niemałym wyzwaniem! Możliwości jest wiele, ale kluczowe wydaje się zrozumienie swojego biznesu. Warto sobie odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:

  • Jak długo prowadzę swój sklep?
  • Czy występuje u mnie sezonowość sprzedaży?
  • Kim jest moja konkurencja i gdzie jest widoczna w internecie?
  • Co wiem o swoim potencjalnym kliencie?

Czas, w jakim prowadzimy działalność, zdeterminuje w znacznym stopniu kanały reklamowania sklepu internetowego. Jeżeli dopiero zaczynamy, rozkręcanie sklepu może wymagać szybszych ale skutecznych działań – doskonale zatem sprawdzą się social media i Google Ads. Sklep online, który funkcjonuje już od jakiegoś czasu może myśleć o działaniach marketingowych w dłuższej perspektywie. Wynika to z już ugruntowanej pozycji na rynku, a także większych możliwości finansowych. W tym przypadku warto zatem postawić na pozycjonowanie i generować ruch na stronie z organicznych wyników wyszukiwania.

Niektóre biznesy charakteryzuje tak zwana „sezonowość sprzedaży”. Może ona wiązać się z okresami świątecznymi, gdzie rośnie popyt na niektóre produkty, a może być też wynikiem zmiany pór roku. Jeśli sam prowadzisz podobny biznes, to doskonale wiesz, że Twoje działania marketingowe są uzależnione od danego okresu. Czasem powinny być one bardziej intensywne (zwłaszcza w okresie wysokiej sprzedaży), a czasem nie jest to potrzebne. Sezonowość jest to więc kolejny czynnik, który determinuje jakie działania promocyjne najlepiej sprawdzą się w przypadku danego biznesu i na jakich kanałach dystrybucji ten biznes powinien zostać rozreklamowany.

Analiza konkurencji to podstawa wielu biznesów. Pamiętajmy, że firmy konkurujące z nami w tzw. „realu” niekoniecznie są naszymi konkurentami w internecie. Śledzenie działalności firm zbliżonych do naszej branży albo wyświetlającymi się na kluczowe dla nas frazy ma znaczenie w kontekście zdobywania inspiracji, ale także przewagi konkurencyjnej.

I wreszcie zrozumienie kim jest nasz klient, będzie znaczące dla określenia, gdzie reklamować sklep internetowy. Czy sprzedajemy produkty dla młodych mam, które angażują się w social mediach? Czy może mamy produkty do wystroju wnętrz i warto znaleźć się na portalu związanego z branżą budowlaną? Jak kupuje nasz klient? Czy szuka produktów w wyszukiwarce czy na portalach aukcyjnych? Wejdź w buty swojego klienta i zastanów się jak wygląda jego ścieżka zakupowa. A jeżeli chcesz dowiedzieć się jak wygląda lejek marketingowy w przypadku ecommerce, przeczytaj nasz artykuł: Lejek marketingowy – dlaczego Twój ecommerce go potrzebuje?

3 rady jak rozreklamować sklep internetowy z agencją marketingu

Jak wspomnieliśmy wyżej wybór kanałów, w których warto rozreklamować sklep internetowy może zależeć od kilku czynników. Warto zatem zwrócić się do agencji marketingowej, dzięki czemu uzyskasz profesjonalną pomoc. Jak podejść do promocji sklepu online?

Określ czego oczekujesz

W początkowym etapie wybierania agencji dobrze jest wiedzieć, jakie działania nas interesują. Jest to również etap weryfikowania swoich założeń. Kiedy określisz swoje cele, profesjonalna agencja powinna przede wszystkim uczciwie uprzedzić o czasie ich realizacji oraz czy w przypadku Twojego biznesu w ogóle są realne do zrealizowania.

Sprawdzaj postępy prac

W przypadku marketingu internetowego mamy wiele możliwości mierzenia wykonywanych działań. Upewnij się zatem czy będziesz dostawać raporty podsumowujące wykonane działania dla Twojego sklepu oraz jakie wyniki zostały osiągnięte.

Postaw na współpracę

Ma to szczególne znaczenie, zwłaszcza przy konieczności wprowadzania zmian na stronie sklepu internetowego. Przykładowo audyt ux strony może wykazać konieczność zmian konkretnych elementów np. buttonów na stronie czy w ogóle zmianę menu strony. Wszystkie zmiany mają na celu usprawnienie ścieżki zakupowej i doprowadzenie do konwersji. Jeżeli zaproponowane zmiany nie będą Ci się podobały – powiedź o tym otwarcie, ale też nie zamykaj się na propozycje! Specjaliści chcą dla Twojego sklepu jak najlepiej i niektóre zmiany są po prostu konieczne!

Rzeczywistość współczesnego e-commerce

Prowadząc własną stronę oraz sklep internetowy, warto zadać sobie pytanie, jakie są moje największe problemy, a jakie mam szanse w rozwoju swojego biznesu? Przygotowaliśmy raport Rzeczywistość e-commerce z perspektywy sklepów internetowych, dzięki któremu dowiesz się jaką wizję na najbliższą przyszłość mają właściciele e-sklepów, czy osoby zatrudnione w branży e-commerce. Pomysły innych mogą stać się inspiracją dla Ciebie i Twojego biznesu.

A na koniec analiza efektów promowania sklepu internetowego

Wiesz już jak promować sklep internetowy. Wybrałeś odpowiednią agencję i wspólnie określiliście kanały dystrybucji oraz narzędzia do realizacji celu. Koniec pracy… nic bardziej mylnego! Pamiętaj, że wdrożenie odpowiednich narzędzi nie pomoże, jeśli zapomnisz o systematyczności i analizie efektów. I tutaj pojawia się ważne pytanie, czym są dla Ciebie efekty? Czy jest to liczba wejść na stronę internetową i dokonanych konwersji? A może ważniejsze jest dla Ciebie zadowolenie klientów? Oczywiście, aspekty te wcale nie muszą wykluczać się wzajemnie. Pamiętaj również o wskaźnikach biznesowych, które warto monitorować, aby sprawdzić, czy współpraca z agencją przebiega według Twoich oczekiwań. Kolejnym punktem jest sprawdzenie efektywności poszczególnych kanałów dystrybucji, aby móc w pełni sprawnie i optymalnie wykorzystać budżet zaplanowany na działania promocyjne Twojej firmy.

Jak więc widać odpowiedź na pytanie jak reklamować sklep internetowy jest rozbudowana i istnieje wiele metod promocji. Warto wykorzystać wszystkie możliwości, jakie daje sieć i reklamować sklep na kilka sposobów. Wówczas jest szansa na dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów.

Ty wiesz jak prowadzić biznes. My wiemy jak go promować!

Ocena artykułu:
4.8/5 (144)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Paulina pisze:

    Bardzo fajny i treściwy artykuł. Nie zabrakło w nim żadnych szczegółów. Dobrze, że zostało wspomniane, że aby być pewnym, że wprowadzone zmiany przyniosły rezultat, trzeba określić efekty i mierzyć je. Dzięki za ten wpis!

  2. Ania pisze:

    Fajny wpis :) Ciekawe pomysły i ujęcie tematu od trochę innej perspektywy niż wszędzie. Przyjemnie czytało się ten artykuł, oby takich więcej.

  3. Krystian pisze:

    Witam.

    Promocja sklepu internetowego to zlozyny i staly proces. Czesto sami nie jestesmy w stanie sprostac temu zadaniu imusimy szukac pomocy u specjalistow. A to znowu kosztuje, no chyba, ze znajdziemy jakas nisze o niskiej konkurencji to koszty sa mniejsze.

    A tak poza tym to kolejny bardzo ciekawy artykul! Pozdrowienia :)

  4. Szymon pisze:

    Zaciekawił mnie ten artykuł. Bardzo fajnie się czyta. Polecam ;)

  5. Konrad pisze:

    Sklep internetowy ma sprzedawać, wiec promocja w internecie jest wskazana

  6. Leszek pisze:

    Jeżeli chcemy cos promować najpierw musimy zadbać o wygląd strony, jej użyteczność

  7. Cezary pisze:

    Promować sklep internetowy można na wiele sposobow. Ja proponowałbym zastanowienie się najpierw jakie kanałay promocji wchodzą w ogole w gre. Jaki mamy budżet? Jakie mamy możliwości bezpłatnej promocji? Od tego moim zdaniem trzeba zacząć.

  8. Laura pisze:

    Nie zawsze zaczynając współpracę z agencją marketingu jesteśmy dokładnie w stanie powiedzieć czego oczekujemy. Tutaj powinna być szczególna rola agencji, żeby zorientować się w oczekiwaniach i możliwosciach klienta.

  9. Katarzyna pisze:

    Popieram konieczność tworzenia dobrego contentu. Mam wrażenie, ze w natłoku informacji zapomina się o takim elemencie jak ich jakość.

  10. Aneta pisze:

    Dobrym sposobem promocji, zadbania o wizerunek i przyciągnięcia klientów mogą być gadżety reklamowe. Darmowy kubek, próbka kartka od osoby realizującej zamówienie czy nawet długopisy z logo mogą dużo zdziałać w tym temacie. Nie odnosi się to tylko do sklepu internetowego, ale w przypadku sprzedaży online, gdy kontakt z klientem jest ograniczony, to takie prezenty są nie tylko miłym gestem, ale i formą promocji.

  11. Krzysztof pisze:

    Swietny artykul.

    Promocja sklepu internetowego to zlozony proces. Bardzo trzeba uwazac, by nie powielac tekstu i uzywac paginacji. Szczegolnie, gdy w sklepie widnieje masa produktow.

  12. Pola pisze:

    Dla mnie zainwestowanie w google ads to pierwszy krok do promowania sklepu internetowgo. google shopping, remarketing czy reklamam display dają wiele możliwości w pozyskiwaniu klientów.

  13. Sabina pisze:

    Myślę, że sklepy internetowe mogą wiele zyskać dzięki promocji w mediach społecznościowych. Tym bardziej, że ich potencjalni klienci spędzają tam sporo czasu.

  14. Zośka pisze:

    Bardzo ciekawy wpis dający dużo do myślenia :)
    Na pewno skorzystamy z Waszych porad.

  15. jacek krakowiak pisze:

    Najlepszym sposobem na sukces jest połączenie omówionych w artykule strategii i działanie na wielu polach, aby móc liczyć się na rynku, który nigdy nie zasypia i cały czas się rozwija. Mam sklep internetowy i staram się ciągle wymyślać coś nowego żeby nie zostać w tyle. Niedawno zdecydowałem się na zastosowanie strategii marketingu smsowego. Podpisałem umowę z firmą playsms.pl która oferuje takie usługi udostępniając dostęp do platformy, dzięki której możliwe jest sprawne wysyłanie smsów do klientów oraz tworzenie swojej bazy danych.

  16. Andrzej Kanonik pisze:

    Myślę, że ważnym źródłem trafficu do sklepu online są porównywarki cenowe jak ceneo, skapiec i allmart.

  17. Łukasz pisze:

    Najlepszą opcją jest połączenie wskazanych technik. Bardzo korzystnie przedstawia się połączenie pozycjonowania w wynikach organicznych z równoczesnym prowadzeniem kampanii Google AdWords.

  18. Adam pisze:

    Dobra podstawa, problem w tym iż na tego typu ciągłą reklamę, w opisywanych pięciu kanałach – trzeba mieć zabezpieczone środki i to całkiem spore jak dla kogoś, kto startuje ze sklepem. W skrócie: do pozycjonowanie i adwords warto zatrudnić odpowiednią firmę. Contentu raczej nie zrobi nikt za właściciela sklepu, lecz wymaga to poświęcenie sporej ilości czasu. Udzielanie się w blogach i portalach branżowych to zawsze dobra taktyka, aby naturalnie znaleźć klienta (lecz jednak tutaj też trzeba mieć sporo czasu). Problemem dla większości jest to, aby się zagłębić w to za co właściciel sklepu płaci firmom od reklamy, bo często ludzie są najnormalniej w świecie oszukiwani, lub nie mają pojęcia co kupują – np z czym wiąże się pozycjonowanie ? Bardzo dobra, skrócona wersja w artykule jednak jest jeszcze coś takiego jak budowanie zaufania u klienta, profesjonalny BOK itp – czyli to, co musi zrobić właściciel sklepu internetowego praktycznie sam.

  19. Staszek pisze:

    Promocja sklepu internetowego to dzisiaj duże wyzwanie. Działam w branży odzieżowej i to co wymyślają marki to głowa mała. Zaryzykowałem współpracę z influencerami, zobaczymy czy wiedzą jak;) promować sklep internetowy.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem