5 błędów pozycjonowania, których musisz unikać

Błędy pozycjonowania

Działanie w internecie pozwala prowadzić swoją działalność w skali całego rynku krajowego, europejskiego czy nawet światowego. Prowadząc sklep internetowy nie trzeba się bowiem ograniczać co do jego lokalizacji. Można obsługiwać klientów nie tylko na lokalnym rynku. Jednak pozyskanie użytkowników w internecie stanowi nie lada wyzwanie. W tym celu warto wykorzystać pozycjonowanie organiczne. Aby klient miał szansę znaleźć dany sklep internetowy, konieczne jest ukazywanie się adresu sklepu wysoko w wynikach wyszukiwania. Niedoświadczeni przedsiębiorcy samodzielnie podejmują się działań z zakresu pozycjonowania, skutkiem czego nie jest to skuteczne pozycjonowanie stron www. Jakie błędy pozycjonowania pojawiają się najczęściej i jak należy ich unikać?

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Pozycjonowanie organiczne często używane jest zamiennie z pojęciem pozycjonowania naturalnego. Polega ono na podejmowaniu takich działań, które mają przyczynić się do osiągnięcia przez daną witrynę internetową jak najwyższej pozycji  w wynikach wyszukiwania pod określone słowa kluczowe. Pozycjonowaniem organicznym najczęściej zajmują się profesjonalne agencje świadczące usługi SEM / SEO. Nieumiejętne stosowanie działań mających na celu pozycjonowanie stron www z pewnością nie przyczyni się do pozytywnych zmian w rankingu – zabiera za to cenny czas i pieniądze.

Błędy w pozycjonowaniu organicznym – jak sobie z nimi radzić?

Błędy pozycjonowania dotyczą w szczególności tych stron internetowych, które były pozycjonowane w amatorski sposób. To znaczy, możesz sam przeprowadzić pozycjonowanie strony, ale musisz coś o tym wiedzieć. Jeśli nie posiadasz chociażby podstawowej wiedzy z zakresu skutecznego pozycjonowania stron, to lepiej się za takie działania nie zabieraj. Poniższa lista kilku podstawowych błędów pozycjonowania pozwoli uzmysłowić ci, jakich pułapek pozycjonowania organicznego należy unikać, aby było ono skuteczne.

Błąd pozycjonowania nr 1 – brak optymalizacji strony przed pozycjonowaniem

Wielu Specjalistów SEO zgadza, że jest to jeden z najpowszechniejszych błędów pozycjonowania. Aby pozycjonowanie organiczne było skuteczne, konieczne jest w pierwszym etapie przeprowadzenie optymalizacji strony. W momencie kiedy witryna internetowa nie jest odpowiednio przygotowana, na nic zdadzą się podejmowane wysiłki polegające chociażby na zdobywaniu wartościowych linków. Pomyśl więc o optymalizacji twojej strony internetowej, aby móc uniknąć tego błędu pozycjonowania.

Błąd pozycjonowania nr 2 – przesadzanie z ilością słów kluczowych

Wystąpienie słów kluczowych to jeden z najważniejszych czynników wpływających na ranking strony w wyszukiwarce. Dzięki nim roboty Google „czytając” stronę wiedzą co się na niej znajduje i wyświetlą ją użytkownikom, gdy uznają, że jej treść jest dopasowana do zapytania wpisanego w wyszukiwarkę. Zbyt mało słów kluczowych nie przyniesie rezultatu, ale nie można także z nimi przesadzać. Roboty działające w wyszukiwarkach zostały wyposażone algorytmy, które zwracają uwagę na nadmierne nagromadzenie słów kluczowych. Strona może zostać uznana za spam. Tego typu błędy pozycjonowania ograniczają skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Błąd pozycjonowania nr 3 – dobór nieodpowiednich słów kluczowych

Na etapie przygotowywania tekstów zawierających słowa kluczowe, należy określić, jakie słowa są dla nas istotne. Konieczne jest dokładne przeanalizowanie, jaką usługę świadczymy, co sprzedajemy, czyje potrzeby zaspokajamy. Użytkownicy poszukują produktów czy usług, które spełnią ich oczekiwania, więc automatycznie wpisują w wyszukiwarkę takie frazy, które odnoszą się bezpośrednio do ich potrzeb. Jeśli publikowane na stronie treści zostaną uzupełnione o słowa kluczowe, które nie pasują do tematyki danej strony, to klient, który trafi na taką stronę, to nie skorzysta ze świadczonych przez nią usług, ponieważ będzie oczekiwał czegoś zupełnie innego. Dokładne przeanalizowanie słów kluczowych jest istotne dla skutecznego pozycjonowania organicznego.

Błąd pozycjonowania nr 4 – brak analiz

Nawet bardzo dobrze przygotowana strona internetowa pod kątem pozycjonowania organicznego musi być analizowana. Analiza dostarcza nam informacji, jakie działania z zakresu pozycjonowania są skuteczne, a które nie przyniosły żadnego rezultatu. Na podstawie analizy można także wyeliminować niektóre błędy pozycjonowania. Jest wiele narzędzi, które wspierają w analizie strony. Trzeba po nie sięgnąć i z umiejętnie je wykorzystać. Wyciąganie wniosków przekłada się na skuteczne pozycjonowanie stron.

Błąd pozycjonowania nr 5 – wzajemna wymiana linków

Jednym z działań, stosowanych dla polepszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania, jest umieszczanie linków do strony na innych witrynach. Należy jednak z tym uważać. Nie powinno się stosować wyłącznie wzajemnej wymiany linków – ja linkuję na twojej stronie, a ty na mojej – gdyż roboty Google’a są na to wyczulone. Dzisiaj liczy się kreatywny link building i oferowanie ciekawych treści, które sprawią, że inni chętnie odniosą się do Twojej strony.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Szymon Owedyk pisze:

    Mi wydaje się, że ogromny błąd, to brak znajomości SEO. Przez to wiele osób wybiera pozycjonowanie na Allegro czy przez słabe agencje reklamowe. Albo zabierają się za to samodzielnie, nie posiadając wiedzy i doświadczenia. W tym wypadku najlepiej, gdy każdy właściciel strony podszkoli się w skutecznym pozycjonowaniu stron :)