Tanie pozycjonowanie z agencją SEO? Czyli jak opłacać, żeby się opłacało

Zlecić pozycjonowanie firmie, czy freelancerowi? Czy pozycjonowanie może być tanie? Dlaczego jedni chcą 50, a drudzy 500 zł za to samo? Płacić więcej kiedy pojawią się efekty, czy decydować się na stałą opłatę? A tak właściwie to za co mam płacić? Podobne pytania zadaje sobie wiele osób, które zdecydowały się zlecić pozycjonowanie strony www agencji. Sprawdź od czego zależy cena pozycjonowania i co brać pod uwagę przed wyborem właściwej oferty.

tanie-pozycjonowanie

Tanie pozycjonowanie – jak wybrać najlepszą ofertę?

Rynek usług pozycjonowania zmienił się bardzo w ciągu ostatnich lat i będzie nadal się zmieniał. Spośród wszystkich przyczyn dwie wydają się najważniejsze. Po pierwsze dziś każdy serwis, który chce zarabiać musi prowadzić intensywne i profesjonalne działania, przez co dostęp do pierwszych pozycji stał się znacznie trudniejszy i zarezerwowany dla najlepszych. Po drugie Google nie ułatwia życia pozycjonerom zmieniając nieustanie algorytm wyszukiwania.

Co to oznacza? Nie da się tanio pozycjonować, a jednocześnie oczekiwać długotrwałych efektów. Usługi te stały się bardziej złożone i kompleksowe, a typowa obsługa klienta ustąpiła miejsca ścisłej współpracy. Jeśli zdecydujesz się na ofertę agencji SEO, która tego nie rozumie ryzykujesz w najlepszym przypadku stratę zainwestowanych pieniędzy i czasu.

Chcesz tanie pozycjonowanie? Zwróć uwagę na te elementy!

Zacznijmy od tych elementów oferty, które powinny na pierwszy rzut oka obudzić Twoją czujność:

Gwarancje. Jeśli seo agencja, która nigdy nie odwiedziła Twojego serwisu twierdzi, że na pewno umieści go na pierwszym miejscu, to znaczy że albo posiada nadprzyrodzone zdolności albo planuje przejąć większościowe udziały w firmie Google. Dopiero po wnikliwej analizie serwisu profesjonalny pozycjoner może ocenić potencjał serwisu, jego słabe i mocne strony oraz przybliżony okres w którym serwis ma szanse znaleźć się w pierwszej 10 wyników, ale z całą pewnością nie może tego zagwarantować.

Natychmiastowe efekty. Żadne, nawet największe pieniądze nie są w stanie zapewnić Twojemu serwisowi pierwszej pozycji, ani w tydzień, ani w miesiąc. Wielu pozycjonerów nadal uważa, że może przechytrzyć wyszukiwarkę napełniając stronę słowami kluczowymi lub umieszczając tysiące linków do strony na bezwartościowych SEO blogach. Wyszukiwarka prędzej niż później zorientuje się, że nie gramy czysto i w najlepszym wypadku obniży pozycję strony, a w najgorszym usunie ją z wyników wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie (SEO) to wieloetapowy proces, który musi trwać!

Tanie pozycjonowanie (SEO), czyli sukces za mniej niż 200zł miesięcznie.Na rynku działa wielu freelancerów, którzy chcą sobie trochę dorobić, jednak w branży SEO najniższa cena nie oznacza najlepszego wyboru. Zgodnie z przysłowiem „Jeśli coś jest zbyt piękne, żeby było prawdziwe…” nie warto decydować się na podobne promocje.

Wiesz już jakich ofert unikać, teraz zwróć uwagę na kilka faktów, które pozwolą Ci podjąć świadomą i korzystną współpracę z agencją SEO.

Agencja SEO złożyła Ci ofertę? Pamiętaj koniecznie o tych faktach!

1. Pozycjonowanie musi trwać. Dlatego spróbuj traktować działania, jako długoterminową inwestycję i nie oczekiwać wyników już po pierwszym miesiącu.

2. Wyniki Twojej strony w wyszukiwarce będą się zmieniać! Algorytm wyszukiwarki się zmienia, metody pozycjonowania się zmieniają, a konkurencja nie śpi. Rozumiejąc, że praca nad podnoszeniem jakości serwisu nigdy się nie kończy, łatwiej Ci będzie uniknąć przejściowych wahań rankingu lub właściwie na nie zareagować.

3. Agencja agencji nie równa. To, że ktoś oferuje niższą cenę nie oznacza, że pozycjonowanie (SEO) Twojej strony okaże się tańsze. Płacisz głównie za doświadczenie i wiedzę pozycjonerów z którymi współpracujesz. Dlatego wybierz tę agencje, która rozumie Twój biznes i nie szkoda jej czasu na właściwą edukację swoich klientów.

4. Ja nie dam rady? Wiele osób zadaje sobie pytanie dlaczego właściwie ma płacić za coś co mogłaby robić sama. Jeśli jednak przyjrzymy się sytuacji na rynku okażę się, że tylko kilka firm dysponujących dużym budżetem i sporym zapleczem kadrowym jest w stanie prowadzić samodzielne i skuteczne działania. Innym powodem, dla którego warto rozważyć współpracę z agencją SEO jest czas, jaki należałoby poświęcić, aby osiągnąć zauważalne efekty.

SEO to podstawa biznesu w Internecie. Dopóki internauci nie mogą znaleźć Twojej strony, nie warto jej posiadać. Nie zadawaj sobie pytania, czy trzeba pozycjonować stronę, ale jak robić to z głową i jakie są koszty usługi.

Czym jest projekt SEO?W jednej ze swoich reklam telewizyjnych firma Skoda namawia nas do wpisania w wyszukiwarkę frazy „Yeti porywa”. Po wpisaniu wyrażenia w wyszukiwarce na jednym z pierwszych miejsc pojawia się strona konkursowa producenta. Z pewnością po zakończeniu konkursu zainteresowanie nią spadnie, ale czas jego trwania prowadzone były intensywne działania SEO, które miały zagwarantować, że strona po wpisaniu konkretnej frazy wyświetli się wysoko. Na tym właśnie polega projekt. Są to konkretne działania za które płacisz agencji. W ramach takiej współpracy możesz zażyczyć sobie, aby wykonanie jednorazowej optymalizacji serwisu lub pozycjonowano stronę docelową związaną z jakąś akcją, którą promujesz przy pomocy różnych mediów.

Agencja SEO, które obiecuje każdemu chętnemu sukces szybko traci klientów. W jej miejsce powstają skuteczne grupy projektowe, które decydując się na współpracę z mniejszą liczbą firm oferują bardziej kompleksowe działania. Nie ograniczają się one jedynie do podnoszenia pozycji ale również podnoszenia jakości serwisu, jego użyteczności oraz skuteczności w zamienianiu internautów w konsumentów.

W takim modelu współpracy przestajesz być klientem, a stajesz się partnerem, od którego zależy bardzo wiele. Wybierając odpowiedniego partnera zwróć uwagę, czy właściwie rozumie on Twoje cele biznesowe. Pomimo, że tak trudno je osiągnąć wysokie pozycje są zawsze tylko drogą do celu.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

POZNAJ OFERTĘ NA POZYCJONOWANIE STRON

Publikacja wpisu: 27/03/2014 oraz aktualizacja: 27/12/2016

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Marek pisze:

    W ostatnim czasie wysłałem zapytania do kilku firm, z niektórymi kontaktowałem się telefonicznie. Rozmowy telefoniczne to był naprawdę hit. Tylu fantastycznych ofert co na tanie pozycjonowanie nie ma nawet podczas tygodnia przecen w biedronce. W wielu przypadkach usłyszałem zapewnienia o top3 dla fraz, o których konkurencyjności rozmówca nie miał pojęcia. Zapytanie wysłałem również do Was, zobaczymy, zobaczymy..;)