SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Jak szukać w Google? 15 zaawansowanych trików.

W języku potocznym przyjęło się już żartobliwe określenie, że „wujek Google, wszystko wie i znajdzie”. Nie wszyscy jednak stosują pozycjonowanie stron i niekiedy się zdarza, że hasła, jakie wpisujemy w wyszukiwarkę nie są wystarczające, by odnaleźć interesujące nas informacje. W wynikach wyszukiwania pojawiają się informacje mało precyzyjne lub zupełnie nie związane z tym, co chcemy odnaleźć. Jak zatem szukać w Google? Rozwiązaniem może okazać się zaawansowane wyszukiwanie w Google. Jak korzystać z takich opcji? Poniżej przedstawiamy 15 trików, które pokazują jak szukać w Google, by odnaleźć to, czego faktycznie szukamy.

jak-szukac-w-google

Jakie informacje znajdziemy korzystając z opcji zaawansowane szukanie w Google?

Zanim opiszemy konkretne triki pokazujące jak szukać w Google, chcemy wspomnieć, że korzystając z opcji zaawansowanych można odnaleźć nie tylko strony internetowe. Dzięki pokazanym poniżej trikom szybko sprawdzisz to jaka pogoda jest w danym regionie czy mieście, kursy walut czy odszukasz gazetę, która wydana została nawet 100 lat temu. W tekście wspomnimy tylko najważniejsze triki, pamiętaj jednak, że opcje zaawansowane dają dużo więcej możliwości precyzyjnego wyszukania danych i informacji. #wiemyjak

Jak szukać w Google? Opcje nie tylko dla zaawansowanych.

1. Wyszukiwanie przy pomocy sprecyzowanego hasła – jeżeli chcesz wyszukać konkretną frazę, z wyrazami podanymi w wymaganej przez Ciebie kolejności, to hasło wyszukiwania umieść w cudzysłowie („”). Pamiętaj jednak, że jeżeli korzystasz z takiego sposobu wyszukiwarka pominie inne trafne wyniki dla takiego hasła, gdzie wyrazy są w treści wymienione w innej kolejności. Na przykład wpisując frazę „eactive pozycjonowanie”, wyszukiwarka nie wyświetli miejsc, gdzie występuje „pozycjonowanie eactive”;

2. Wykluczenie słów – jeżeli chcesz sprecyzować wyniki wyszukiwania poprzez wyeliminowanie jakiegoś słowa – nie chcesz, by ono pojawiało się wyszukanych artykułach, wystarczy, że wstawisz przed nim znak minus (-), na przykład: komórka -telefon;

3. Wyszukiwanie jednego z podanych słów – jeżeli chcesz, aby w tekście pojawiło się jedno z wyszukiwanych przez Ciebie słów wstaw między nie operator wyszukiwania OR. Pamiętaj jednak, aby wyraz był napisany w całości dużymi literami, inaczej operator będzie traktowany jak zwykłe słowo i wyszukiwarka będzie szukała całej podanej przez Ciebie frazy, na przykład: przedstawienie OR spektakl;

4. Śledzenie przesyłek kurierskich – w wyszukiwarce Google można sprawdzić trasę przesyłki kurierskiej. Jedynym ograniczeniem jest to, że w Polsce można w ten sposób śledzić jedynie przesyłki nadane takimi firmami jak UPS i FedEx. W celu odnalezienia przesyłki należy w oknie wyszukiwania podać jej numer nadania;

5. Wyszukiwanie wszystkich słów w tekście – jeżeli zależy Ci na tym, aby w wyszukanym przez wyszukiwarkę tekście znalazły się wszystkie podane przez Ciebie słowa, wystarczy wpisać przed nimi operator allintext: słowo można też wpisać pomiędzy szukanymi wyrazami, ale wówczas w tekście będą wyszukiwane słowa, które poprzedzone są operatorem, na przykład: allintext: wakacje mazury apartament jezioro;

6. Szukanie słów w tytule – jeżeli chcesz, aby szukane przez Ciebie słowa pojawiły się w tytule wyszukiwanych artykułów – frazę kluczową poprzedź operatorem allintitle, na przykład: allintitle: marketing internetowy;

7. Szukanie stron o podobnej treści – jeżeli chcesz znaleźć stronę o podobnej treści, do strony którą już znasz wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz nazwę strony poprzedzając ją operatorem related: przykładowo zapis będzie wyglądał tak: related:nazwastrony.com;

8. Synonimy i podobne słowa w wynikach wyszukiwania – jeżeli chcesz wyszukać konkretną frazę, ale chcesz także dołączyć wyniki wyszukiwania, która zawierają podobne słowa lub synonimy, użyj znaku tyldy (~) przed synonimem lub podobnym słowem, które ma się znaleźć w wynikach wyszukiwania, na przykład: „content marketing” `profesjonalny;

9. Szukanie definicji słów – pomocny w szukaniu definicji słów może okazać się operator define: dla przykładu chcąc znaleźć definicję słowa marketing, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę define:marketing;

10. Zapomniany wyraz – czasem zdarza się, że zapomnimy jednego wyrazu ze zdania, jakie chcemy wyszukać, lub po prostu chcemy zostawić sobie „furtkę” dla szerszego wyszukiwania. Wówczas brakujące słowo można zastąpić znakiem gwiazdki (*), na przykład: * duży deszcz;

11. Szukanie archiwalnych wydań gazet – opcja dostępna dzięki Google News Archives pozwala na zapoznanie się z archiwalnymi wydaniami kilkuset największych amerykańskich tytułów. Opcja wyszukiwania gazet jest dostępna póki co tylko dla amerykańskich gazet publikowanych od 1860 roku;

12. Wyszukiwanie konkretnego rodzaju plików – czasem chcemy znaleźć informacje zawarte w konkretnym rodzaju plik np. pdf czy prezentacji w programie Power Point. Wówczas po frazie kluczowej należy wpisać operator filetype: i po nim wybrany format pliku. Przykładowo – marketing internetowy filetype:ppt (będzie to prezentacja w Power Point na temat marketingu internetowego);

13. Szukanie ciągu liczb – jest to szczególnie przydatne gdy szukane są informacje związane ze statystyką lub historią. Jeżeli interesują nas dane z przeciągu kilku następujących po sobie lat lub inny ciąg cyfr można wpisać je ten ciąg za pomocą zapisu X..Y, gdzie X i Y zastępujemy cyframi, a pomiędzy nimi wstawiamy dwie kropki. Przykładowo można wpisać frazę Prezydenci Stanów Zjednoczonych 1945..2016;

14. Sprawdzenie pogody – wyszukiwanie zaawansowane Google to także doskonały sposób, by szybko sprawdzić pogodę w danym miejscu. Wystarczy w oknie wyszukiwania wpisać słowo weather i następnie nazwę miejscowości dla której chcemy sprawdzić pogodę na nadchodzące dni;

15. Porównanie wartości odżywczych jedzenia – wpisując w wyszukiwarkę nazwy poszczególnych potraw lub składników dań np. warzyw można od razu dowiedzieć się, jakie mają one wartości odżywcze – ile zawierają w sobie np. sodu, wapnia itp., a także ilość kalorii.

Jak więc widać, wyszukiwarka Google oferuje szereg możliwości wyszukiwania przydatnych praktycznie każdego dnia.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

POZNAJ OFERTĘ

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Jakub Lisiecki EACTIVE pisze:

    @Agata
    U mnie ta metoda jak najbardziej działa :) (link do wyników Google ). Proszę pamiętać, że przed „minusem” nie może być spacji. Proszę ewentualnie spróbować ze słowem wykluczonym w cudzysłowie (także bez spacji):
    henna ciemny brąz -„khadi” (link do wyników Google).

  2. Agata pisze:

    Znak – przed wykluczonym w wyszukiwarce słowem NIE DZIAŁA.. Od lat wszsyscy to samo powtarzacie, a figa z makiem Od tygodni usiłuje wykluczyć chwasta o nazwie „khadi”, nie da rady.
    Moje wyszukiwanie:
    chna ciemny brąz -khadi

    NIe da rady. Kilka pierwszych stron, jak nie więcej, to wpycha się ta firma ze swoimi lichymi a drogimi produktami. Nie wiem czy coś zarabia, skoro tak agresywna kampania reklamowa musi ja kosztować majątek.
    Agata

  3. Tomasz Pilas pisze:

    Super porady dzięki z nim na pewno skorzystam w poszukiwaniu modeli 3d i tekstur w projektowaniu architektury wnętrz. Dzięki.

  4. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    @Ewa B.

    Jeżeli chodzi o wyszukiwanie z wykluczeniem słowa musimy pamiętać, żeby nie dawać spacji po minusie, czyli wpisana fraza powinna być zapisana: szczoteczka do zębów -elektryczna

    Takie wykluczenie odnosi się jednak tylko do wyników organicznych. Bardzo możliwe, że jeżeli wpisywałaś to hasło, wyświetlały Ci się wyniki reklamowe Google Shop (zdjęcia szczoteczek z cenami i nazwą sklepu), na które ten rodzaj wykluczenia nie działa.

  5. Ewa B. pisze:

    wstawianie „-” przed słowem w wyszukiwaniu nic nie daje! Nie wyklucza tego słowa w wyszukiwaniu. Milion razy próbowałam. nie mam pojęcia w takim razie, jak wykluczyć słowo. Prosty przykląd – szczoteczka do zębow oral b niE ELEKTRYCZNA – nie ma sposobu, aby nie pokazało najpierw milion elektrycznych.

  6. Ania pisze:

    Bardzo mi pomógł ten artykuł. Mówi się, że w internecie można znaleźć wszystko, ale uważam, że faktycznie warto wiedzieć jak szukać :)

  7. Piotr Kowal pisze:

    Wielu użytkowników tak naprawdę nie ma pojęcia jak szukać w google skutecznie potrzebnych informacji, chociaż wydaje się to proste. Liczba tych trików jest bardzo duża i podejrzewam, że przeciętny internauta nawet o nich nie wie. Dla naszej branży jednym z przydatniejszych jest funkcja site, pokazująca zaindeksowane podstrony dla danej witryny.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem