SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Wycena stron internetowych, czyli jak ocenić wartość strony?

Obecnie uważa się, że strona jest takim samym aktywem jak nieruchomość. Przedsiębiorstwa w bilansie powinny wykazywać strony internetowe jako aktywa niematerialne i prawne, wpływające na ogólną wartość organizacji. Jak się okazuje wycena strony internetowej nie jest łatwym zadaniem. Osoby zajmujące się sprzedażą, mają swoje ulubione powiedzenie odnoszące się do wartości stron internetowych: strona warta jest tyle, ile klient jest w stanie za nią zapłacić. Obeznany z warunkami rynkowymi potencjalny kupiec może zaniżyć wartość naszej strony. Jak dokonać wyceny strony internetowej, aby jej sprzedaż czy określenie jej wartości na potrzeby bilansu było dla nas jak najbardziej korzystne?

Jak określić wartość strony internetowej?

Na wartość stron internetowych ma wpływ wiele czynników. Specjaliści świadczący usługi z zakresu marketingu internetowego polecają korzystanie z odpowiednich narzędzi, które posiadając wbudowane odpowiednie algorytmy, potrafią oszacować wartość strony internetowej. Biznesmeni pochodzą do problemu wyceny strony internetowej od innej strony i starają się znaleźć czynniki, za pomocą których można określić wartość stron internetowych. Każde ze stosowanych podejść cechuje się pewnymi plusami oraz minusami, dlatego jednoznacznie nie można powiedzieć, która metoda jest lepsza. Zatem jak dokonać oceny? Z pewnością wycena strony internetowej, jeśli mamy na to oczywiście czas i pieniądze, może zostać przeprowadzona kilkoma technikami. Takie działanie być może w bardziej obiektywny i niezależny sposób pozwoli nam określić wartość naszej strony.

Wycena strony

Wycena stron internetowych za pomocą narzędzi do analizy i wyceny strony

Najprostszą metodą wyceny stron internetowych jest skorzystanie z narzędzi dokonujących analizy naszej strony i na tej podstawie określających jej wartość. Można skorzystać z bezpłatnych serwisów, do których należą na przykład web-scan.pl czy wycena-stron.pl.
Bezpłatne serwisy dokonują wyceny w oparciu o zebrane dane dotyczące danego serwisu (jego wiek, liczba unikalnych wejść na stronę, ilość linków przychodzących, ilość zaindeksowanych podstron etc.). Analiza danych pozwala na oszacowanie dziennego przychodu z danej strony internetowej, który pozwala na oszacowanie ogólnej wartości strony.

Do polskich narzędzi dzięki, którym możliwa jest wycena stron internetowych należą:

  • http://www.cwt.com.pl
  • http://quickb.com czy
  • http://www.speedtest.pl/wycena.html.

 

Wycena stron internetowych oparta na kosztach

Inną metodą określenia wartości stron internetowych jest technika polegająca na rozliczeniu kosztów stworzenia serwisu. W tym podejściu próbuje się oszacować, jaki byłby koszt stworzenia podobnie funkcjonującej strony do posiadanej przez nas obecnie, zakładając, że ruch na stronie byłby taki sam, witryna internetowa zostałaby wyposażona w takie same funkcjonalności, jak i użyteczności, liczba unikalnych wejść na stronę byłaby zbliżona do osiąganej przez nasza stronę obecnie.
Niestety ta metoda obarczona jest pewnym błędem, którym można nazwać kosztem z przeszłości. Dokonując wyceny strony  internetowej jej właściciele kierują się kosztem, jaki został przez nich poniesiony w momencie tworzenia strony. Wraz z rozwojem technologii koszt stworzenia funkcjonalnej strony internetowej ulega redukcji. Z tego względu poniesione przez nas koszty utworzenia witryny internetowej mogą być odrealnione do obecnie przeciętnych kosztów stworzenia podobnej strony internetowej.

Wartość stron internetowych a ich historia

Jednym czynników wpływających na wartość strony może być jej historia. Jednoznacznie nie można jednak określić, że zawsze długa historia wpłynie na wzrost wartości strony.

Dzięki stronie internetowej www.archive.org możliwe jest sprawdzenie, jaka zawartość i jaka treść znajdowała się pod „naszym” adresem internetowym. Zwrócenie uwagi na funkcjonujące pod daną domeną serwisy internetowe jest istotne, gdyż  może okazać się, iż historia danej strony jest kompromitująca, czy strona otrzymała wcześniej kary od Google. W takim przypadku posiadanie serwisu z nieprzychylną historią nie będzie wpływało pozytywnie na wzrost wartości strony.

Wartość strony a ruch na stronie

Osoby sprzedające serwisy bardzo często kierują się przy ocenie wartość stron internetowych ruchem na stronie, który wynika z licznych wejść na dany serwis.

Jak się okazuje ruch na stronie nie zawsze jest spowodowany samym zainteresowaniem treściami na stronie. Może wynikać między innymi z:

  • podobieństwa z inną stroną, popularnym serwisem internetowym (użytkownicy popełniają błędy w momencie wpisywania nazwy w pasku przeglądarki i są przekierowywani na inną stronę, czasem o podobnej tematyce),

  • pozostałości po wcześniejszym wykorzystaniu strony (linki do strony umieszczone w innych witrynach)

  • występowanie w nazwie strony popularnego słowa bądź wyrażenia, odnoszącego się do branży czy marki danego produktu.

Osoby sprzedające strony bardzo często w sposób sztuczny generują ruch na stronie, aby zwiększyć jej wartość. Jednak liczba wejść na stronę w sposób obiektywny może wpłynąć na wartość strony, jeśli ruch wynika z występowania w nazwie domeny popularnego słowa. Przed zakupem należy samodzielnie dokonać oceny. Można skorzystać z wielu stron internetowych, które po wpisaniu adresu szacują wartość strony. Można również skorzystać z usług profesjonalnej agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron i ich optymalizacją.

Zapytaj eksperta ile warta jest Twoja strona

Gdy samodzielnie nie potrafimy oszacować wartości strony zawsze możemy zwrócić się o pomoc do osób, które mają na ten temat zdecydowanie większą wiedzę. Możemy poprosić eksperta zajmującego się sprzedażą stron o wycenę jej wartości. Jeśli będzie on zainteresowany odkupieniem naszej strony, warto upewnić się czy nie stara się zaniżyć jej wartości.

Wielokryteriowa ocena wartości strony

Oceniając wartość strony nie musimy kierować się jedną metodą czy jednym wybranym czynnikiem. Jeśli domyślamy się, że nasza strona jest wiele warta to warto ocenić jej wartość, wykorzystując do tego kilka narzędzi, a dodatkowo konsultując nasze wyliczenia z oceną specjalisty.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Marian pisze:

    Wycena stron internetowych a domen różni się między sobą. Wyceniając strony internetowe algorytmy biorą pod uwagę stronę główną i wszystkie podstrony. Natomiast wycena domen ma za zadanie wycenić samą domenę na podstawie jej popularności w internecie. Automat przy wycenie stron winnien być tak opracowany, aby rozróżniał te dwie metody. Przede wszystkim wszystkie automaty biorą pod uwagę ranking ALEXA, który odrywa jedną z podstawowych ról przy wycenie stron i domen.

  2. Maciej Bogurski pisze:

    Posiadam zarówno strony internetowe jak i same zarejestrowane domeny, mam doświadczenie sprzedaży jednego i drugiego. Wycena stron internetowych zależy od celu w jakim klient chce kupić stronę, co osoba – to inne upodobania. W ostatniej transakcji dla klienta na przykład liczyło się głownie aby strona miała długą i czystą historię.

  3. Paweł Mansfeld pisze:

    Ja bym stawiał na kilka czynników – kolejność przypadkowa: wiek domeny, ilość podstron, backlinki, częstość aktualizacji, branża.

  4. Marcin pisze:

    Należy również podkreślić, że wycena stron zależy od wielu czynników. Dzięki poprawnie wykonanej optymalizacji strony, stanie się ona przyjaźniejsza dla robotów wyszukiwarek, a jednocześnie wzrośnie poziom zaindeksowania serwisu. Polecam serwis wyceniono.pl, który jako jedyny odzwierciedla rzetelną wycene strony.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem