Marketing internetowy w czasie kryzysu – doradzamy!

marketing internetowy w kryzysie
Marketing Internetowy w Kryzysie – grafika

Zespół naszych doradców

Mając na uwadze dynamicznie rozwijającą się sytuację, ale także chęć jednoczenia się w czasach niepewności, nasi doradcy postanowili podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Jeżeli chcesz skonsultować swoje działania, zastanawiasz się, jakie kroki podjąć lub po prostu chcesz zrobić rozeznanie na przyszłość – SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

pawel-sch-kolo
Paweł Schmidt
New Business Leader
+48 537 690 698
pawel.schmidt@eactive.pl
linkedin.com/in/paweł-schmidt
paweł-kolo
Paweł Salamonik
SEO/SEM Advisor for Premium Customer
+48 519 662 275
pawel.salamonik@eactive.pl
linkedin.com/in/paweł-salamonik
kamil-kolo
Kamil Koleśnik
SEO/SEM Advisor for Premium Customer
+48 730 693 250
kamil.kolesnik@eactive.pl
linkedin.com/in/kamil-koleśnik
przemek-kolo
Przemysław Zimny
SEO/SEM Advisor
+48 507 180 061
przemyslaw.zimny@eactive.pl
linkedin.com/in/przemysław-zimny

 

Rozeznanie w sytuacji firmy

Kryzys w biznesie nie jest niczym nowym, a nauczenie się umiejętnego radzenia sobie w ciężkich sytuacjach to klucz do utrzymania się na rynku i budowania swojej przewagi konkurencyjnej. W obecnej sytuacji mamy do czynienia z czynnikami zewnętrznymi – rozprzestrzenianiem się wirusa na szeroką skalę oraz restrykcjami i ograniczeniami wprowadzanymi przez rząd. Niezbędna jest zatem szczegółowa analiza, jak w obliczu zaistniałej sytuacji będzie funkcjonować moja firma.

Dostosowanie działań marketingowych do panujących warunków może wydawać się wyzwaniem. Wiele przedsiębiorców może założyć, że marketing jest obszarem, w którym najłatwiej ograniczyć koszty. I mimo konieczności cięć, warto dobrze zastanowić się, czy faktycznie wybraliśmy właściwe rozwiązania. Kluczowe do przetrwania jest określenie celu marketingu i zrozumienie, jak kształtują się zachowania konsumenckie.

Jak dotrzeć do klientów?

Nadzwyczajne sytuacje powodują zmiany w zachowaniach konsumenckich. Warto zatem na nowo przemyśleć swoją strategię marketingową. Szczególnie istotne jest znalezienie sposobu, jak połączyć odpowiednie osoby z konkretną usługą czy produktem, wykorzystując dostosowany do odbiorców, właściwy przekaz, trafiający do nich w odpowiednim czasie.

Przykładowo, jeżeli aktywność klientów przeniosła się do sieci, a korzystanie z internetu zajmuje większą część dnia użytkownika (zarówno dla pracy, jak i rozrywki), jest to miejsce, gdzie należy poinformować o swoich działaniach.

Kroki, jakie możesz podjąć to:

  • wytypować wśród swojego asortymentu produkty czy usługi, które odpowiadają potrzebom konsumenta w zaistniałej sytuacji i skupić się na ukierunkowanej promocji,
  • dokonać selekcji działań marketingowych, wybrać te, które przynoszą efekty w krótkim czasie i dzięki którym zwiększysz szansę na większą sprzedaż,
  • dostosować swój biznes i działania do panującej sytuacji, czyli poszukać rozwiązań online, dzięki czemu dalej będziesz mógł sprzedawać swoje produkty
  • utrzymać prowadzone działania marketingu online, które są ciągłym procesem, a przerwanie ich może skutkować brakiem jakichkolwiek efektów i koniecznością zaczęcia pracy od nowa,
  • skonsultować swoją sytuację biznesową i poszukać nowych sposobów na dotarcie do klienta, a także zrozumieć, jak Twoi klienci zachowują się na konkretnych etapach lejka sprzedażowego.

Perspektywa na przyszłość

Odpowiednie zareagowanie teraz zaprocentuje w przyszłości. Odpuszczenie niektórych działań, a także obcięcie kosztów na czas kryzysu, jeżeli są to działania naprawdę niezbędne, dobrze jest zaplanować i przeprowadzić swoją firmę sprawnie przez ten proces. Pamiętajmy, że kiedy czynniki zewnętrzne się zmienią, nastąpi również ponowna zmiana w zachowaniach konsumenckich. Warto przygotować swój biznes, a my z chęcią w tym pomożemy!

Kolejny tydzień epidemii, siedzimy i pracujemy w domach, a my robimy NAJWIĘKSZY ZYSK w historii firmy SAGA! To wszystko dzięki temu, że w wyniku Waszej mrówczej, niezwykłej, ambitnej pracy, setki nowych klientów każdego miesiąca znajduje naszą firmę w sieci, składa zapytania. Tylko dzięki Wam na dzień dzisiejszy NIE MUSIMY SIĘ MARTWIĆ, jak przetrwać ten miesiąc. Martwimy się, jak NADĄŻYĆ z pracą!

Janusz Gardecki, właściciel firmy SAGA

Dobry czas inwestycji

Cięcie kosztów wydaje się koniecznością, ale paradoksalnie najbliższy czas może być dobrym czasem inwestycji!

  • Nie rezygnuj z SEO! Konieczność izolacji i odcięcia od świata powoduje zwiększoną ostrożność użytkowników. Część decyzji zakupowych jest przez nich odkładana i pozostają na etapie świadomości i zainteresowania. Jednak ten stan ulegnie zmianie, kiedy narzucone restrykcje zostaną zdjęte, a potrzeby użytkowników „uwolnione”. Jeżeli do tego czasu wypracujemy widoczność naszej witryny, będziemy na wygranej pozycji – zdecydowany i gotowy do zakupu użytkownik trafia prosto na naszą stronę!
  • Skuteczna strona dzięki analityce internetowej i ux! Pozyskiwanie ruchu jest ważne, ale jeżeli przez mało intuicyjny i nieprzyjazny dla użytkownika serwis tracisz klientów, to wyraźny sygnał, że coś jest nie tak. Zadbanie o zasady ux na serwisie teraz, może przyczynić się do generowania nawet do kilka razy wyższej sprzedaży produktów czy usług, po ustabilizowaniu sytuacji.
  • Dostosowanie performance marketingu dla skutecznej sprzedaży! Działania reklamowe mogą okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem do pozyskiwania nowych klientów. Jeżeli jednak prowadzimy już kampanie, warto przyjrzeć się ich ustawieniom i dostosować do aktualnej sytuacji. W zależności od tego, co dzieje się z Twoją sprzedażą, jakie i czy odnotowujesz spadki, zmienią się parametry kampanii.

Pamiętaj, że wiele jest zależne od branży, sytuacji firmy, konkurencji i innych czynników zewnętrznych. Dlatego, żeby dobrać plan na przyszłość, zachęcamy do rozmowy!

Dlaczego doradzamy?

Od lat prowadzimy działania dla różnego rodzajów działalności, a wachlarz firm, z którymi współpracowaliśmy jest bardzo szeroki. Chcemy wesprzeć środowisko biznesowe w tym czasie i dołożyć swoją cegiełkę do pokonania kryzysu. Telefon czy mail do niczego nie zobowiązuje, a może dzięki jednej rozmowie przyczynimy się do spojrzenia w jaśniejszych barwach na sytuację? :)

Komentarze

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem