Trendy w biznesie i marketingu – czy zawsze warto podążać za trendem?

trendy w marketingu

Trendy – są obecne w każdej dziedzinie życia, kierujemy się nimi w strefie prywatnej jak i zawodowej. Zazwyczaj decydujemy się podążać za trendem, choć nie zawsze. Dlaczego? Czasami chcemy się wyróżnić, lub po prostu objąć inny kierunek działania. Czy trend ważny jest w biznesie i marketingu, kiedy opłaca się podążać za panującym nurtem, a kiedy nie? Warto znać odpowiedzi na te pytania gdy prowadzisz swój biznes, jesteś menadżerem, kierownikiem czy odpowiadasz za rozwój firmy. #wiemyjak

Sushi czy burgery?

Zakładasz biznes – celujesz w niszę czy dostosowujesz się do rynku? W ostatnim czasie w Polsce widać wiele trendów gastronomicznych – jednym z nich jest sushi. Restauracje z sushi zaczęły pojawiać się w różnych miejscach. Bardzo wyraźnym trendem stała się zdrowa żywność, m.in. popularne lody naturalne, które można kupić w prawie każdej galerii handlowej, nowe budki z lodami otwierają się koło siebie i konkurują – przede wszystkim jakością.

Ze zdrową żywnością wiąże się ogólnie zdrowy tryb życia, do którego zaliczamy oczywiście sport. Zajęcia fitness, jogging, ćwiczenia na siłowni – to aktualnie jedne z najpopularniejszych form sportu. Liczba ośrodków sportowych wzrosła, podobnie jak liczba osób chcących posiadać idealną budowę ciała – sylwetkę jak z reklamy. Zdrowy tryb życia zdominował w dużym stopniu rynek gastronomiczny, jednak nie całkowicie – doskonałym przykładem są burgery. Restauracje większe czy mniejsze, budki i food trucki z burgerami są teraz na topie. Jeśli zakładasz biznes na który jest popyt, wstrzelisz się w trend, odpowiesz na zawołania rynku – to jest spora szansa, że osiągniesz sukces.

Nie zawsze musisz podążać za trendem!

Rozkręcając biznes możesz jednak zdecydować się na produkt czy usługę zupełnie niezgodną z trendem. Tak zwana nisza zawsze wiąże się z większym ryzykiem inwestycyjnym, jednak jeśli Ci się powiedzie, korzyści na pewno Cię zadowolą. Nisza charakteryzuje się małą albo zerową konkurencją.

Jeśli wprowadzisz jakieś rozwiązanie, usługę, produkt na dany rynek jako pierwszy to zdobędziesz dużą przewagę konkurencyjną. Wkraczając w niszę pamiętaj o rzetelnym przebadaniu rynku i odpowiedzi na pytanie – czy istnieje grupa osób, którzy będą zainteresowani Twoim produktem? Jeśli masz innowacyjny pomysł, zastanów się czy będzie popyt na Twoje usługi/produkty. Przydatne wówczas będzie wykonanie odpowiednich badań marketingowych, które pomogą Ci odpowiedzieć na powyższe pytanie.

Inwestuj w marketing zgodnie z…trendem?

Jeśli założyłeś już swoją wymarzoną firmę, posiadasz swoją restaurację czy sklep internetowy to musisz stale dbać o promocję swojej usługi. Na tym etapie znowu rozpoczniesz swoją przygodę z trendami. Informacje o nowych formach promocji, narzędziach, aplikacjach będą do Ciebie docierały z każdej strony i jako właściciel firmy, menadżer czy kierownik będziesz musiał zadać sobie pytanie – w co inwestować?

Nieważne czy sam prowadzisz marketing swojej firmy czy ktoś wykonuje go za Ciebie – trzeba prowadzić go z głową. Co to znaczy? Gdy przychodzi trend na Instagrama czy Snapchata – nie musisz od razu zakładać tam kont swojej firmy. Zatrzymaj się na chwilę i zastanów czy Instagram przeglądają odbiorcy Twojej usługi/produktu? Temat aktualnie bardzo na topie – Pokemon Go. Restauracje czy galerie handlowe wykorzystują pokemony do pozyskiwania klientów, ale czy to znaczy, że wszystkie robią dobry krok? Przede wszystkim trzeba zacząć od tego czy osoby, które zaangażowały się w tę grę są Twoją grupą docelową?

Jeszcze innym przykładem trendu w marketingu internetowym jest marketing video. Wiele firm zaczęło komunikować się ze swoimi klientami nie tylko treścią i grafiką, ale też poprzez filmy wstawiane na serwisy takie jak np. YouTube. I w tym przypadku, panujący trend ukierunkowany na video nie oznacza, że i Ty musisz inwestować w ten obszar marketingu czas i pieniądze. Przede wszystkim przeanalizuj czy dane narzędzie marketingowe, forma promocji jest dla Ciebie i Twojej firmy odpowiednia.

Zawsze bądź na bieżąco z nowościami w świecie marketingu, ale nie podążaj ślepo za trendem. Dobieraj formy promocji, które odpowiadają Twojemu biznesowi i przyniosą mu korzyści. Jeśli Twoja strona internetowa jest pozycjonowana i widzisz, że pozycjonowanie przynosi Ci zyski to poświęć więcej uwagi tej czynności by była jeszcze bardziej skuteczniejsza.

Jeśli jednak nie wiesz jakie narzędzia są najlepsze dla Twojej firmy to skonsultuj się z kimś kto Ci pomoże, przeanalizuje Twój biznes, zrozumie Twoje cele oraz wyznaczy odpowiednią drogę do sukcesu.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą OFERTĄ KOP na pozycjonowanie stron!

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. agnieszka pisze:

    Sądzę, że nawet jeśli strona jest pozycjonowana i przynosi to efekt to i tak warto inwestować w inne środki promocji – oczywiście dobrać go do swoich klientów i do możliwości swojego budżetu. Tym bardziej, że jeżeli już zdecydujemy się na kolejny kanał do promocji to trzeba konsekwentnie go utrzymywać – jeśli założymy Instagrama to nie możemy po pół roku go porzucić.

  2. olka pisze:

    Jeśli chodzi o trendy, to jestem zdania, że zawsze warto je śledzić i mieć świadomość ich istnienia :) najlepiej być na bieżąco i zastanawiać się, co faktycznie będzie odpowiednie dla naszego biznesu, niż w ogóle nie zwracać uwagi na trendy w marketingu, bo wtedy można przeoczyć coś naprawdę ciekawego i tego żałować.

  3. Balbina pisze:

    Trendy są bardzo ważne w przypadku marketingu i warto za nimi podążać jednak trzeba to robić z głową i mieć pewien dystans do tego ;) Warto działać w taki sposób, w którym przewidzieć będziemy mogli co za chwilę będzie trendy, a nie co już przez długi czas jest trendy ;)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem