Wojownicy SEO & Ads

Aktywny Model
Rozliczeń
Usług SEO & Ads

Twój cel to nasz cel!

NOWE strategie SEO

Czym jest Aktywny Model Rozliczeń?

Aktywny Model Rozliczeń to nasze rozwiązanie i odpowiedź na zmiany w branży SEO/SEM. Aktywny Model Rozliczeń składa się z trzech podstawowych elementów: puli roboczogodzin (wartościogodzin), wskaźnika i premii za osiąganie celów.

WARTOŚCIOGODZINY

W godzinach naszej pracy wypracowujemy wartość dla Twojego biznesu. To nie praca dla pracy, a realizacja celu. »

Pula, którą można swobodnie wykorzystywać. Na szybkie zmiany, na growth hacki, na nowe pomysły. Nie narzucamy z góry harmonogramu pracy, który determinuje powtarzalne zadania. Jest to pełna swoboda i elastyczność w działaniu, które ma doprowadzić do realizacji ustalonego z klientem celu biznesowego, bez konieczności ciągłego aneksowania.

WSKAŹNIK

Określasz wskaźniki, które monitorujesz i kontrolujesz. To one obrazują realizację wyznaczonego celu. »

Wspólnie określamy wskaźniki, które dla klienta będą oznaczać realne zarabianie w wyniku prowadzonych przez nas działań. Jest to wartość, którą klient musi czuć. Wartość, którą odczuje w swoim biznesie. Ustalamy 1-3 wskaźniki, według których będziemy sprawdzać, czy rzeczywiście realizujemy pracę.

PREMIA ZA CEL

Wyznaczasz najważniejszy cel, który chcesz, żebyśmy zrealizowali dla Twojego biznesu. Zarobimy więcej, kiedy i Ty zarobisz więcej. »

Premia za osiąganie celów to wkład w naszą przyszłą pracę. Żebyśmy my jako agencja mogli zapłacić swoim najlepszym specjalistom za zrealizowanie celów. Żebyśmy mieli motywację. Żebyśmy mogli poświęcać czas klientom, którzy są otwarci na wzrost i biznesowe podejście.

Jak działa Aktywny Model Rozliczeń?

Działamy inaczej niż cała branża, bo chcemy zerwać z panującą stagnacją. Aktywny Model Rozliczeń determinuje wszystko: dlaczego pracujemy, w jaki sposób, jakie działania realizujemy dla Twojego biznesu, jakie cele mamy do osiągnięcia.

Według nas otwiera się nowa era współpracy z agencją. Proponujemy zmianę, bo wierzymy, że skuteczna agencja to taka, która ma mniej klientów, może ściślej współpracować z klientami, jest skupiona na celach biznesowych klienta. Doświadcz Aktywnego Modelu Rozliczeń.

Aktywny Model Rozliczeń to ukierunkowanie na biznes

Co zyskujesz dzięki Aktywnemu Modelowi Rozliczeń?

  • Holistyczne podejście do Twojego biznesu. Na każdym etapie sprzedaży i realizacji rozmawiamy o Twoim biznesie, a nie o technicznych taskach. Możemy realizować wiele zadań dla osiągnięcia jednego celu.
  • Oszczędność czasu. Uproszczone raporty, umowy, a także brak dodatkowej papierologii, jeżeli konieczne będzie szybkie przeniesienie budżetu między kanałami.
  • Elastyczność w realizowaniu działań. Jesteśmy w stanie wprowadzać szybkie zmiany do zaplanowanych działań, testować nowe rozwiązania i dopasowywać strategię do aktualnej sytuacji na rynku, w branży, w Twoim biznesie.
  • Skupienie na tym samym celu. Twój cel jest naszym celem, dlatego dobieramy działania, które go zrealizują.
  • Inne działania dla każdego. Nie sprzedajemy pakietów. Każdy biznes potrzebuje indywidualnie dopasowanych działań, by osiągnąć biznesowe cele.
  • Najprostszą kontrolę po Twojej stronie. Monitorujesz i kontrolujesz wspólnie ustalone wskaźniki.
  • Unikatowe podejście, inne od powielanych w branży SEO/SEM schematów.

#wiemyjak

Abonament vs Aktywny Model Rozliczeń

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

Szybkie realizowanie celów

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

Skondensowane działania ukierunkowane na cel

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

Elastyczność, kreatywność i innowacja w działaniu

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

Podejście biznesowe

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

Mniej obsługiwanych klientów i większa jakość

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

Inne działania dla każdego klienta

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

Praca na najważniejszych wskaźnikach

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

Rozwiązanie przyszłościowe

Aktywny Model Rozliczeń

Abonament

#wiemyjak

Uwolnij swój biznes od schematów

Dla swojego biznesu chcesz wybierać to, co najlepsze. Kiedy zmienia się układ sił konkurencji, na rynku pojawiają się dodatkowe zmienne lub musisz szybko reagować na kryzysowe sytuacje – bezpieczeństwo swojego biznesu stawiasz na pierwszym miejscu. I my działamy tak samo. W Aktywnym Modelu Rozliczeń:

BIZNES NA PIERWSZYM MIEJSCU

Na każdym etapie sprzedaży i realizacji rozmawiamy o Twoim biznesie. Poznajemy Twój biznes i realizujemy te cele, których najbardziej potrzebuje.

REALIZACJA BIZNESOWEGO CELU

Działania dopasowujemy do celu, a nie cel do oferowanych działań. Zapewniamy możliwość szybkiej zmiany tego, co robimy, aby osiągnąć wyznaczony cel.

WZROST BIZNESU

Kiedy Twój biznes się rozwija, my rozwijamy się razem z nim. Dlatego zależy nam na skalowaniu Twojego biznesu. Elastyczność pozwala na uwolnienie od barier i schematów narzuconych w abonamencie.

Możesz kontrolować i rozliczać branżę SEO/SEM z ilości wykonywanych zadań. Tylko po co? Zamiast tego możesz skupić się na wskaźnikach, które obrazują postępy w realizowaniu biznesowego celu. W Aktywnym Modelu Rozliczeń gramy z Tobą w jednej drużynie i bierzemy pełną odpowiedzialność za zrealizowanie tego, co uznasz za najbardziej potrzebne.

#wiemyjak

Czy czujesz, że Twoje SEO/SEM zmierza w dobrym kierunku?

Zacząć działania marketingowe jest łatwo. Teoretycznie wystarczy znaleźć agencję, czy freelancera i zlecić zadanie do wykonania. Gorzej, gdy po czasie okazuje się, że skrupulatnie wykonywane zadania nie przekładają się na efekty, które możesz realnie odnieść do Twojego biznesu. Czy otrzymujesz raporty z odhaczonymi zadaniami? 10 opublikowanych tekstów — jest. 20 linków — jest. A sprzedaży brak. Co tak naprawdę jest kluczowe dla Twojego biznesu?

Zmień swoje doświadczenie współpracy z agencją SEO/SEM

Cenę działań dopasuj do celu

Kiedy abonament jest za niski, często uniemożliwia realizację celu klienta. Agencje realizują tylko te działania, na które pozwala założony budżet. Prowadzi to również do wykonywania działań, które są nieistotne z punktu widzenia celu biznesowego, a które pozwalają wykazać pracę i wydane środki. Aktywny Model Rozliczeń to płacenie za osiąganie określonych celów.

Otrzymuj raporty, które będą dla Ciebie ważne

W naszych raportach nie potrzebujesz technicznej czy marketingowej wiedzy, aby je zrozumieć. Informacje, które dostajesz to zobrazowanie postępów dla wyznaczonych wcześniej istotnych mierników. Możesz zatem skupić się na tym, co istotne: na jakim etapie jest realizacja Twojego celu.

Bądź najważniejszym klientem, a nie jednym z wielu

Zasada jest prosta, jeżeli agencje chcą zarabiać na abonamencie, muszą zwiększać liczbę klientów. Stajesz się zatem jednym z wielu, a im więcej klientów tym większe ryzyko obniżenia jakości działań. Dodatkowo rynek jest przesycony takimi samymi ofertami abonamentowymi. Postaw na indywidualne podejście dopasowane do Twojego biznesu

Pozwól na elastyczność w trakcie współpracy

Praca z setkami abonamentów to produkcja taśmowa. Przy tak dużej liczbie klientów zmiany strategii, czy realizowanych działań są niemożliwe albo zabierają mnóstwo czasu i dodatkowych formalności. W Aktywnym Modelu Rozliczeń działamy elastycznie i szybko dopasowujemy zadania do aktualnych potrzeb. Nie musimy się sztywno trzymać oferty, jeżeli inne działanie lepiej realizuje Twój cel biznesowy i zwiększy Twoje zyski.

#wiemyjak

Masz wrażenie, że za każdym razem dostajesz to samo?

Na swoim biznesie znasz się jak mało kto. I przykładasz dużą wagę do kontrolowania, na co idą Twoje pieniądze. Kiedy więc dostajesz ofertę, dążysz do tego, żeby wszystko w niej ustalone zostało wykonane. I to zgodnie z zaplanowanym budżetem. Dlaczego po drodze zapominasz o swoim biznesie? Działania agencji ograniczone ofertą abonamentową skupiają się na zatrzymywaniu klientów, a nie rozwijaniu ich biznesów. To ciągłe powielanie schematów, niezależnie od specyfiki Twojego biznesu.

Aktywny Model Rozliczeń to teraźniejszość. Ewolucja sposobów rozliczania z agencją

Jak ewoluowały systemy rozliczeń? Odpowiedź na to pytanie wyjaśni, dlaczego chcemy wejść w nową erę rozliczania współpracy z agencją SEO/SEM. #wiemyjak

ROZLICZENIE
NA TZW. EFEKT

W Polsce pierwszym etapem w SEO było tzw. rozliczanie na efekt, na frazy. Efekt ten nie był związany z konwersją, czy jakimkolwiek wzrostem sprzedaży. Chodziło o wyświetlanie się na konkretne frazy w TOP10 wyników wyszukiwania, a opłata była uzależniona od konkretnej pozycji w tych wynikach. Początkowo dla klienta taki model oznaczał same korzyści: nie płacisz, dopóki nie będziesz wysoko w wyszukiwarce. Cała branża rozliczała się w taki sposób, do momentu aż zaczęła rosnąć konkurencja na internetowym rynku i wbicie niektórych fraz do TOP10 było zwyczajnie niemożliwe. Firmy SEO nie miały pieniędzy ani dużo kapitału, żeby inwestować w działania dla klienta i próbować tymi nakładami zwiększyć jego widoczność. W konsekwencji ten model zaczął się zmieniać. Agencje, żeby przetrwać, zaczęły wyceniać frazy atrakcyjne i konwertujące dla klienta, ale trudne do wbicia w czołowe pozycje, bardzo tanio. Natomiast frazy, które prawdopodobnie nie przyniosłyby ruchu i konwersji, ale łatwo było je wypozycjonować, drogo. Początkowo więc dobra oferta przekształciła się w ofertę, z którą miały problem i agencje i klienci.

ROZLICZENIE ABONAMENTOWE

W 2014 roku jako jedni z pierwszych wprowadziliśmy abonament. To właśnie drugi etap rozliczania współpracy z agencją. Najważniejszym powodem dla wprowadzenia abonamentu było przesłanie, że jeżeli klienci chcą się wyświetlać pod trudnymi frazami, to potrzebny jest na to budżet. Uczciwe rozliczenie w abonamencie zakładało, że klient płaci np. 5 tys. za usługę, agencja zostawia sobie ok. 30%, a resztę budżetu wydaje na prawdziwe teksty, linki, prawdziwe działania. Budżet pozwalał na walkę o te najtrudniejsze frazy. Po latach w tym modelu rozliczeń zaczęły pojawiać się różnego rodzaju tzw. oferty pakietowe. Mamy do czynienia ze zjawiskiem, gdzie agencje chcąc sprzedać, przyciągają klienta ceną, a klient patrzy na to, co dostanie w tym abonamencie, w tej cenie. Firmy SEO zaczęły więc prześcigać się w tym, ile rzeczy jest w abonamencie. Ilość linków, tekstów, analiz, raportów – im więcej działań trafia do pakietu, tym większe ryzyko obniżenia jakości tych działań oraz ryzyko manipulacji. Przykładowo im więcej linków w pakiecie, tym trudniej dla klienta zorientować się, czy są to linki dobrej jakości, czy nie. Oferta abonamentowa przestaje być tak dobra, jak była na początku. Nie jest już tak ukierunkowana na cel klienta, wiele działań jest robionych dla samego robienia (bo znalazły się w ofercie, czy pakiecie), a rozłożenie tak wielu działań w procesie realizacji wymaga od agencji taśmowego, powielanego podejścia.

AKTYWNY MODEL ROZLICZEŃ

Reagując na te zmiany, proponujemy nowe rozwiązanie. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu i pracy w dwóch poprzednich modelach rozliczeń, proponujemy zmianę. Nowy etap rozliczania nazwaliśmy Aktywnym Modelem Rozliczeń, ponieważ ma to odzwierciedlać dynamikę, elastyczność i szybkość tego podejścia. Po pierwsze, rezygnujemy z działań niepotrzebnych, które nie prowadzą do celu klienta. Rozbudowane raporty, z góry zadeklarowane rzeczy, taśmową produkcję i konieczność skalowania się agencji tylko przez dokładanie kolejnych klientów. Kierowaliśmy się przekonaniem, że możemy znaleźć sposób, żeby robić dla klientów więcej, ale na mniejszej i w miarę stałej puli klientów. Wiemy, że klient nie chce płacić więcej, ale wiemy też, że może zapłacić więcej, kiedy go zeskalujemy i zarobi więcej dzięki naszym działaniom. W wyniku tego my będziemy zarabiać więcej, ale tylko pod warunkiem tego, że klient też zarobi więcej. W Aktywnym Modelu Rozliczeń liczy się pula roboczogodzin (wartościogodziny), otwartość na testowanie, cel biznesowy klienta i premia za jego osiągnięcie. Takie podejście sprawdzi się zarówno w SEO, jak i w Adsach, czy w jakiejkolwiek innej usłudze marketingowej. To, co jest ważne, to elastyczność umowy. Success fee może być negocjowane, modyfikowane, zmieniane. Naszym celem jest, żeby umowa była korzystna i dla nas i dla klienta. Chodzi o to, żeby tak ustawić tę współpracę, żeby ryzyko było do zaakceptowania i żeby była odpowiednia motywacja do działania.

Dowiedz się więcej o tym, jak zmieniały się systemy rozliczeń na przestrzeni lat. Przeczytaj wywiad z Michałem Kliszczakiem Model rozliczeń determinuje wszystko

Nasza filozofia – dlaczego Aktywny Model Rozliczeń?

Przede wszystkim nastawiamy się na cel biznesowy klienta. Zgodnie z naszą misją, jak najszybciej realizujemy to, czego potrzebuje klient, aby skalować swój biznes. Działając już tyle lat na rynku, wiemy, że nie da się zapewnić szybkości, zwinności i elastyczności, kiedy puchnie się w klientów. Marketing staje się coraz trudniejszy i coraz bardziej konkurencyjny. Nie da się zatem robić dobrze marketingu internetowego dla dużej liczby klientów. Natomiast nie ma alternatywy dla marketingu internetowego. Twoja strona jest Twoim najważniejszym aktywem. I każdy, kto dobrze zainwestuje — wygrywa. Prawda jest taka, że co kontrolujesz, to otrzymujesz. W abonamencie jest to ilość wykonanych działań, w Aktywnym Modelu Rozliczeń — stopień realizacji Twojego biznesowego celu. Nie pozwól, żeby schematyczne oferty przysłoniły Ci to, co najważniejsze dla Twojego biznesu.

Michał Kliszczak, Founder i CEO EACTIVE #wiemyjak

#wiemyjak

Pora na grę
w jednej drużynie

Ty nie musisz rozumieć marketingu, ale my chcemy zrozumieć Twój biznes. Wyobraź sobie, że nie potrzebujesz całego dnia na przekopywanie się przez tony raportów. Kiedy znajdujesz chwilę między swoimi obowiązkami, dostajesz jasne i krótkie sprawozdania z postępów realizowanych celów. W rozliczeniu finansowym widzisz, jak wydatki przełożyły się na wzrosty. To uczciwa propozycja, prawda?

eactive #wiemyjak
Meta Business Partner
22
lata doświadczenia
Google Partner
55
specjalistów
allegro ads partner

European Search Awards 2022

4 NOMINACJE

semKRK Awards 2021

2 NOMINACJE / 1 NAGRODA

Global Search Awards 2021

1 NOMINACJA

European Search Awards 2021

3 NOMINACJE
semKRK awards 2021
Global Search Awards 2021
European Search Awards 2021
Global Search Awards 2020

Rozwiewamy Wątpliwości

Czym różni się AMR od Abonamentu?

Aktywny Model Rozliczeń jest naszą odpowiedzią na zmiany, jakie zaszły w branży SEO/SEM. Patrząc na coraz więcej ofert pakietowych, które do abonamentu dokładają coraz więcej działań, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjnej ceny, uważamy, że to system niekorzystny zarówno dla agencji, jak i klienta. Bazując na naszym ponad 20-letnim doświadczeniu, proponujemy rozwiązanie, wejście na nowy etap rozliczania. W Aktywnym Modelu Rozliczeń rezygnujemy z tego, co obciąża abonament: rozbudowane raporty, z góry zadeklarowane pakiety działań, taśmową produkcję, konieczność skalowania się agencji przez dodawanie coraz większej liczby klientów. Skupiamy się na celu biznesowym klienta i pod jego zrealizowanie dopasowujemy działania.

Od lat działam w abonamencie i mam efekty, dlaczego to zmieniać?

Kluczową informacją jest, jakie efekty tak naprawdę dostarcza abonament? Bardzo często takie podejście sprowadza się np. do zwiększania widoczności. W naszym założeniu wypracowany efekt ma stanowić realną wartość dla naszego klienta. Klient powinien widzieć, że nasze działania mają wpływ na jego biznes, na jego wyniki finansowe i jest to zauważalne. Naszym zdaniem wchodzimy w erę biznesowego, partnerskiego podejścia. Proponujemy zmianę podejścia, bo zależy nam na ścisłej współpracy z klientami i dostarczaniem im tego, czego naprawdę potrzebują.

Jaką mam gwarancję, że AMR zapewni lepsze efekty niż abonament?

Aktywny Model Rozliczeń nie zapewni lepszego efektu. Zapewni efekt, który będzie ważny dla Twojego biznesu. To może być ilość rezerwacji w booksy, konkretne leady z konkretnego rynku, sprzedaż w sklepie, osiągnięcie konkretnego wyniku z konkretnym współczynnikiem konwersji, czy osiągnięcie konkretnego ROAS. Efekty wypracowane w Aktywnym Modelu Rozliczeń mają stanowić konkretną wartość dla Twojego biznesu.

Jak AMR wpłynie na moją firmę?

Aktywny Model Rozliczeń to holistyczne podejście do biznesu. Przede wszystkim dostosowujemy działania do zrealizowania wyznaczonego przez Ciebie biznesowego celu. Dodatkowo upraszczamy cały proces: raporty obrazują tylko najważniejsze wskaźniki, działamy w puli wartościogodzin, gdzie działania nie wymagają dodatkowego aneksowania. Wszystkie nasze działania mają sprawić, że Twoja firma realnie odczuje efekty.

Co AMR zmieni w realizowaniu usług SEO/Ads?

Aktywny Model Rozliczeń nie zmienia usług SEO czy płatnych kampanii reklamowych, one dalej będą realizowane zgodnie ze sztuką. To, co się zmienia to podejście do ich realizowania. Celem działań SEO nie musi być wzrost widoczności, nie będziesz musiał rozliczać agencji z ilości zdobytych linków, czy napisanych tekstów. Kluczowe będzie, czy realizowane przez nas usługi prowadzą do osiągnięcia założonego biznesowego celu.

Dlaczego opłata stała i dodatkowa od efektu?

Premia za osiąganie wyników to motywacja dla nas, gwarancja, że będziemy mogli zapłacić naszym najlepszym specjalistom za to, że zrealizują wyznaczone cele oraz przejrzystość w tym, jakimi klientami powinniśmy się zajmować. Dlaczego łączymy te dwie opłaty, a nie działamy w rozliczeniu tylko od efektu? Ponieważ mało kto chce się dzielić zyskiem tak samo jak ryzykiem. Jest tendencja, żeby oddawać ryzyko drugiej stronie, a to też sprawia, że projekty stoją w miejscu. Obrazując to podejście to jakby mieć spółkę z kimś, gdzie ja biorę 95% zysku, ty 5%, ale ty ryzykujesz 100% kapitału. Nikt nie zgodzi się na takie podejście. Dlatego proponujemy system rozliczeń z pulą roboczogodzin i opłatą za zrealizowane cele, ale ze swobodą w działaniu i z partnerskim, biznesowym podejściem.

Oczekujesz poważnego traktowania Twojego biznesu?

Napisz do nas, a skontaktujemy się z Tobą i przygotujemy propozycję współpracy.

    TAK
    Adres strony internetowej*
    E-mail*
    Telefon*
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.