Jak zwiększyliśmy ilość transakcji o 48,65% w sklepie internetowym METAL–GUM dzięki User Experience?

Zespół naszych specjalistów UX wprowadził na stronie www naszego klienta METAL–GUM zmiany z zakresu użyteczności, dostępności i funkcjonalności. User Experience (UX) – inaczej doświadczenie użytkownika – to pojęcie odnosi się do całości wrażeń, które odnosi on podczas korzystania z danego produktu czy usługi. W wyniku zrealizowanych działań ilość transakcji w sklepie klienta wzrosła o 48,65%. Przeczytaj case study i poznaj szczegóły!

eactive-metal-gum-case-study-2

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię UX
POZNAJ OFERTĘ User Experience w Aktywnym Modelu Rozliczeń!

METAL- GUM to sklep internetowy oferujący gotowe zadaszenia nad drzwi, okna czy balkony. W ramach współpracy nasi specjaliści UX przeprowadził ekspercki audyt UX serwisu. #wiemyjak

Ta usługa polega na szczegółowej analizie każdego elementu serwisu/każdej podstrony pod kątem użyteczności, dostępności i funkcjonalności. Specjalista UX wchodzi w buty użytkownika — przechodzi wszystkie możliwe ścieżki prowadzące do konwersji na serwisie. Dzięki wyciągniętym wnioskom, w dalszym etapie prac, zespół planuje, jakie zmiany powinny zostać wdrożone na serwisie. Powyższe działanie ma na celu znalezienie elementów serwisu, które mogą mieć negatywny wpływ na ścieżkę użytkownika. Specjaliści z zakresu UX sprawdzają także, czy dany serwis odpowiada aktualnym trendom i dobrym praktykom projektowym. Cała analiza jest przygotowana na bazie wiedzy i doświadczenia wykwalifikowanych w tej dziedzinie ekspertów, którzy dobierają metody badawcze do potrzeb serwisu, jednak zazwyczaj nasze analizy bazują na elementach takich, jak: Heurystyki Nielsena, wędrówka poznawcza, lista kontrolna, analiza wersji mobilnej serwisu.

analityka internetowa dla metal-gum.pl

analityka internetowa dla metal-gum.pl

Żródło: Google Analytics

Po wdrożeniu zmian w maju 2016 roku:

  • ILOŚĆ transakcji wzrosła o 48,65%,
  • WSPÓŁCZYNNIK konwersji e-commerce wzrósł o 47,20%,
  • UNIKALNE zakupy wzrosły o 42,50%,
  • ILOŚĆ kupowanych produktów wzrosła o 43,75%.

POZNAJ naszą ofertę na pozycjonowanie stron!

Audyt UX serwisu oraz dane ilościowe dotyczące strony wykazały potrzebę zmian w takich obszarach jak: strona główna, podstrona kontakt oraz w koszyku zakupowym.

Strona główna w pierwotnej wersji zawierała wiele niepotrzebnych elementów, które rozpraszały uwagę użytkownika, zamiast dostarczyć mu niezbędnych informacji. Zmiany na stronie głównej miały na celu zwiększenie przejrzystości całego sklepu. W jej pierwotnej wersji przewijane banery oraz tło odwracało uwagę użytkownika od istotnych punktów, w związku z tym tło zostało zmienione na białe, natomiast banery usunięte. Menu zostało skrócone i pozbawione niepotrzebnych kategorii. Oprócz tego w górnej części strony pojawiło się logo sklepu, wyszukiwarka oraz numer kontaktowy, który po kliknięciu na urządzeniach mobilnych od razu pobiera numer na telefon. Aby wyróżnić wezwanie do działania, jakim jest przycisk „Dodaj do koszyka”, jego kolor został zmieniony z niebieskiego na pomarańczowy.

Na zaktualizowanej podstronie „Kontakt” pojawiło się logo sklepu oraz został przeniesiony znajdujący się wcześniej na osobnej podstronie formularz kontaktowy.

Najwięcej zmian nastąpiło w koszyku zakupowym. Na wszystkich etapach należało poprawić nawigację użytkownika, tak aby sprawnie przeprowadzić go do ostatniego kroku – finalizacji zamówienia:

  • Po dodaniu produktu do koszyka zakupowego brakowało widocznego przycisku, przenoszącego użytkownika do następnego etapu ścieżki zakupowej. Aby łatwo było go dostrzec, jego kolor został zmieniony z niebieskiego na pomarańczowy, a nazwa z „Zamawiam” na „Dalej”.
  • W następnym kroku „Dane do wysyłki” niebieski kolor przycisku Podsumowanie” również zastąpiono pomarańczowym. Ta sama modyfikacja nastąpiła także w ostatnim etapie, czyli w zakończeniu ścieżki zakupowej. Dodatkowo przycisk zwiększono, a nazwę zmieniono na „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.

Kompleksowy audyt, przeprowadzony przez naszych specjalistów UX, pozwolił na wprowadzenie zmian, dzięki którym witryna klienta stała się bardziej funkcjonalna, przejrzysta oraz intuicyjna. Wzrost ilości transakcji w sklepie internetowym dowodzi, że cel został zrealizowany, a zastosowane ulepszenia pozytywnie wpłynęły na wrażenia użytkowników i sprawiły, że proces zakupu jest teraz wygodny i przystępny.

#wiemyjak wzmocnić UX Twojej strony

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz