Jak zwiększyliśmy sprzedaż o 64% dla kdcmeble.com dzięki content marketingowi?

Zespół naszych specjalistów z działu promocji contentu przeprowadził akcję marketingową dla naszego klienta w ramach usługi zwiększania widoczności. W wyniku zrealizowanego działania, sprzedaż w serwisie kdcmeble.com wzrosła o 64,35%. Przeczytaj nasze case study, aby dowiedzieć się więcej! #wiemyjak

eactive-kdcmeble-case-study-sprzedaz-2

kdcmeble.com to sklep internetowy oferujący meble tapicerowane. Dla tego klienta została przeprowadzona akcja marketingowa – konkurs skierowany do blogerek pod hasłem „Usiądź wygodnie w swoim stylu”. W konkursie wzięło udział kilkanaście blogów wnętrzarskich, które zostały zaprezentowane na stronie konkursowej, gdzie można było oddawać głosy na wybranego bloga. Dziesięciu autorów blogów z największą liczbą głosów wygrało dedykowane krzesła, zasponsorowane przez kdcmeble.com. #wiemyjak

content marketing dla kdcmeble.com

Ideą konkursu było wygenerowanie jak największego, wartościowego ruchu na stronie klienta. W wyniku podjętych działań udało nam się osiągnąć nie tylko cel główny, ale również zwiększyć konwersję.

Akcja pozyskała 6 153 wejść na stronę
w okresie 18 sierpnia – 30 września 2015, co stanowiło 28,24% całości ruchu na stronie.

W okresie akcji łączna ilość konwersji (sprzedaży) wzrosła o  64,35%.

(Źrodło danych: Google Analytics).

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię content marketingu w SEO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Podczas pracy dla klienta, skupialiśmy się głównie na generowaniu ruchu organicznego. Akcja spowodowała prawie 2000 wejść bezpośrednich na stronę oraz prawie 2000 wejść z sieci społecznościowych, a także spory ruch z blogów odsyłających.

Cały ruch na stronie wzrósł o 69,32%, w tym ruch:

  • z witryn odsyłających (referral) o 31,54%
  • z organicznych wyników wyszukiwania (organic) o 56,43%
  • z mediów społecznościowych o 916,76%
  • bezpośredni o 207,71%

Jak już wiadomo celem akcji była promocja marki klienta, co według powyższych wskaźników zostało osiągnięte. Dodatkowo użytkownicy wchodzący na stronę byli realnie zaangażowani w konsumowanie treści – zatem akcja trafiła faktycznie do grupy docelowej.

content marketing dla kdcmeble.comŹródło: Google Analytics

16,76% użytkowników z akcji spędziło na stronie kdcmeble.com więcej czasu niż średnia dla całej strony, a ponad 13% użytkowników, którzy trafili na stronę dzięki konkursowi, przeglądało więcej podstron niż przeciętni użytkownicy strony.

content marketing dla kdcmeble.comŹródło: Google Analytics

Od momentu rozpoczęcia konkursu nastąpił wzrost ilości wejść z Google na stronę kdcmeble.com i nie był on chwilowy – utrzymał się, a obecnie ciągle rośnie. Podsumowując, przeprowadzona akcja marketingowa zdecydowanie osiągnęła swój cel: zwiększyła rozpoznawalność marki, co przełożyło się na stałe podniesienie ruchu na stronie i wzrost sprzedaży.

Sprawdź nas. #wiemyjak

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Bitec pisze:

    Bardzo fajna akcja. Ciekawe jest to, że ruch cały czas szedł w górę nawet po jej zakończeniu

  2. Gość pisze:

    Bardzo ciekawy pomysł na promowanie działalności, zastanawiam się czy w moim przypadku też by to zadziałało :)

  3. Marek Swatek pisze:

    Ciekawy przykład i gratuluje tak dużego wzrostu.