Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji o 396,7% dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl dzięki User Experience?

Dla naszego klienta ubezpieczenia-inwestycyjne.com.pl w ramach usługi pozycjonowania zostały wprowadzone zmiany z zakresu User Experience przez naszych specjalistów z Działu UX & WEB ANALYTICS.

eactive-ubezpieczeniainwestycyjne-case-study-2

Terminem User Exeprience (UX) określa się całość wrażeń użytkownika, których doznaje on podczas korzystania z produktu, czy odwiedzenia witryny internetowej. Zmiany UX mają służyć poprawieniu funkcjonalności i użyteczności produktu w taki sposób, aby użytkownik czerpał jak najwięcej satysfakcji podczas jego używania, lub przebywania na stronie. Celem powyższych zmian, jest poprawienie współczynnika konwersji (CRO), którą może być na przykład sprzedaż produktów w sklepie internetowym, czy wypełnienie formularza kontaktowego.

Dzięki zrealizowanym działaniom dla tego klienta współczynnik konwersji (konwersją w tym przypadku było wysłanie zapytania poprzez formularz kontaktowy) wzrósł o 396,7%! Dowiedz się jakie zmiany wprowadzili nasi specjaliści, aby osiągnąć taki wynik! #wiemyjak

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Prace nad zwiększeniem konwersji na stronie klienta

INIVICTUS Kancelaria Prawna ( http://www.ubezpieczenia-inwestycyjne.com.pl/) to firma zajmująca się odzyskiwaniem środków z polis na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Prowadzą zbiorowe i indywidualne postępowania przeciwko towarzystwom ubezpieczeniowym.

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

W wyniku analizy zachowania użytkowników na stronie klienta, dane wykazały nieprawidłowości i potrzebę zmian na podstronie kontakt. Aby wprowadzone zmiany w serwisie były skuteczne, nasi specjaliści przeprowadzili testy A/B. Jest to metoda, która polega na porównaniu ze sobą dwóch wersji czegoś: na przykład strony internetowej, reklamy czy mailingu, aby poznać tę, która konwertuje w bardziej efektywny sposób. W odniesieniu do User Experience testy A/B stosuje się w celu określenia czy wprowadzona zmiana pozytywnie wpływa na współczynnik konwersji.

W wyniku przeprowadzonych testów na stronie klienta
WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI wzrósł o 396,7%

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

Źródło: Optimizely

Uruchomienie testów A/B

Nasi specjaliści zmodyfikowali oryginalną podstronę kontakt w serwisie klienta, tworząc jej drugą wersję. Po uruchomieniu testów A/B połowie użytkowników wchodzących na tę podstronę wyświetlała się jej wersja oryginalna, natomiast drugiej połowie – wersja zmodyfikowana.

Wersja zmieniona w stosunku do wersji oryginalnej nie posiadała mapy, tekstu na górze strony, kolor napisu „Formularz kontaktowy” jak i przycisk „Wyślij wiadomość” zostały zmienione na zielony, aby były lepiej widoczne.

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

Po zakończeniu testów analiza wyników pokazała, że użytkownicy, którym wyświetliła się wersja zmodyfikowana, zdecydowanie częściej wysyłali zapytanie poprzez formularz kontaktowy. Testy A/B są doskonałym źródłem informacji o tym, jak użytkownicy odbierają naszą stronę. Ich poprawne wdrożenie i właściwe zastosowanie się do wyników pomoże w zaangażowaniu klientów i zwiększeniu konwersji. Zaplanowaniem, przeprowadzeniem i wyciągnięciem wniosków z testów A/B powinni zajmować się specjaliści z zakresu UX, ponieważ mają oni wiedzę na temat tego, które elementy serwisu najlepiej jest przetestować, aby jak najbardziej podwyższyć współczynnik konwersji.

#wiemyjak wzmocnić UX Twojej strony

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Piotr Starzyński pisze:

    Cześć, szkoda, że brakuje danych o liczbie użytkowników objętych testem. Co do mapy można sprawdzić jaka była interakcja z nią, natomiast nie wiadomo jak to działało na mobile. W każdym razie klient widzę zawiesił stronę, więc nie podejrzymy już tego.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Piotr Starzyński

  2. Bansek pisze:

    Można dać mapkę pod spodem. Wydaje mi się, że mapka jednak coś daje.

  3. Mariusz Rostek pisze:

    No ale mapkę byście dali na dół.
    Pozdrawiam. Bardzo fajny blog o pozycjonowaniu stron.

  4. Damian pisze:

    Cześć, ciekawe case study. Zastanawiaja mnie dwie rzeczy:
    1. Dlaczego aktualnie na stronie widnieje stara wersja formularza kontaktowego?
    2. Czy możecie pokazać również ile było konwersji na wersję lub chociaż poziom istotności statystycznej z Optimizely?

    • Agata Strzębska EACTIVE pisze:

      Panie Damianie, wdrożenie zaproponowanych przez nas zmian jest po stronie klienta, nie mamy wpływu na czas ich wdrożenia. Jeśli chodzi o ilość konwersji na wersję, niestety klient nie udzielił nam pozwolenia na udostępnienie informacji o ilości zapytań, ale było ich wystarczająco, aby przeprowadzić test. Poziom istotności wynosił: p < 0,05. Pozdrawiamy!

TAK

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem