Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji o 396,7% dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl dzięki User Experience?

Dla naszego klienta ubezpieczenia-inwestycyjne.com.pl w ramach usługi pozycjonowania zostały wprowadzone zmiany z zakresu User Experience przez naszych specjalistów z Działu UX & WEB ANALYTICS.

eactive-ubezpieczeniainwestycyjne-case-study-2

Terminem User Exeprience (UX) określa się całość wrażeń użytkownika, których doznaje on podczas korzystania z produktu, czy odwiedzenia witryny internetowej. Zmiany UX mają służyć poprawieniu funkcjonalności i użyteczności produktu w taki sposób, aby użytkownik czerpał jak najwięcej satysfakcji podczas jego używania, lub przebywania na stronie. Celem powyższych zmian, jest poprawienie współczynnika konwersji (CRO), którą może być na przykład sprzedaż produktów w sklepie internetowym, czy wypełnienie formularza kontaktowego.

Dzięki zrealizowanym działaniom dla tego klienta współczynnik konwersji (konwersją w tym przypadku było wysłanie zapytania poprzez formularz kontaktowy) wzrósł o 396,7%! Dowiedz się jakie zmiany wprowadzili nasi specjaliści, aby osiągnąć taki wynik! #wiemyjak

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Prace nad zwiększeniem konwersji na stronie klienta

INIVICTUS Kancelaria Prawna ( http://www.ubezpieczenia-inwestycyjne.com.pl/) to firma zajmująca się odzyskiwaniem środków z polis na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Prowadzą zbiorowe i indywidualne postępowania przeciwko towarzystwom ubezpieczeniowym.

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

W wyniku analizy zachowania użytkowników na stronie klienta, dane wykazały nieprawidłowości i potrzebę zmian na podstronie kontakt. Aby wprowadzone zmiany w serwisie były skuteczne, nasi specjaliści przeprowadzili testy A/B. Jest to metoda, która polega na porównaniu ze sobą dwóch wersji czegoś: na przykład strony internetowej, reklamy czy mailingu, aby poznać tę, która konwertuje w bardziej efektywny sposób. W odniesieniu do User Experience testy A/B stosuje się w celu określenia czy wprowadzona zmiana pozytywnie wpływa na współczynnik konwersji.

W wyniku przeprowadzonych testów na stronie klienta
WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI wzrósł o 396,7%

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

Źródło: Optimizely

Uruchomienie testów A/B

Nasi specjaliści zmodyfikowali oryginalną podstronę kontakt w serwisie klienta, tworząc jej drugą wersję. Po uruchomieniu testów A/B połowie użytkowników wchodzących na tę podstronę wyświetlała się jej wersja oryginalna, natomiast drugiej połowie – wersja zmodyfikowana.

Wersja zmieniona w stosunku do wersji oryginalnej nie posiadała mapy, tekstu na górze strony, kolor napisu „Formularz kontaktowy” jak i przycisk „Wyślij wiadomość” zostały zmienione na zielony, aby były lepiej widoczne.

analityka internetowa dla ubezpiecznia-inwestycyjne.com.pl

Po zakończeniu testów analiza wyników pokazała, że użytkownicy, którym wyświetliła się wersja zmodyfikowana, zdecydowanie częściej wysyłali zapytanie poprzez formularz kontaktowy. Testy A/B są doskonałym źródłem informacji o tym, jak użytkownicy odbierają naszą stronę. Ich poprawne wdrożenie i właściwe zastosowanie się do wyników pomoże w zaangażowaniu klientów i zwiększeniu konwersji. Zaplanowaniem, przeprowadzeniem i wyciągnięciem wniosków z testów A/B powinni zajmować się specjaliści z zakresu UX, ponieważ mają oni wiedzę na temat tego, które elementy serwisu najlepiej jest przetestować, aby jak najbardziej podwyższyć współczynnik konwersji.

#wiemyjak wzmocnić UX Twojej strony

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Piotr Starzyński pisze:

    Cześć, szkoda, że brakuje danych o liczbie użytkowników objętych testem. Co do mapy można sprawdzić jaka była interakcja z nią, natomiast nie wiadomo jak to działało na mobile. W każdym razie klient widzę zawiesił stronę, więc nie podejrzymy już tego.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Piotr Starzyński

  2. Bansek pisze:

    Można dać mapkę pod spodem. Wydaje mi się, że mapka jednak coś daje.

  3. Mariusz Rostek pisze:

    No ale mapkę byście dali na dół.
    Pozdrawiam. Bardzo fajny blog o pozycjonowaniu stron.

  4. Damian pisze:

    Cześć, ciekawe case study. Zastanawiaja mnie dwie rzeczy:
    1. Dlaczego aktualnie na stronie widnieje stara wersja formularza kontaktowego?
    2. Czy możecie pokazać również ile było konwersji na wersję lub chociaż poziom istotności statystycznej z Optimizely?

    • Agata Strzębska EACTIVE pisze:

      Panie Damianie, wdrożenie zaproponowanych przez nas zmian jest po stronie klienta, nie mamy wpływu na czas ich wdrożenia. Jeśli chodzi o ilość konwersji na wersję, niestety klient nie udzielił nam pozwolenia na udostępnienie informacji o ilości zapytań, ale było ich wystarczająco, aby przeprowadzić test. Poziom istotności wynosił: p < 0,05. Pozdrawiamy!