Nasi specjaliści reklam Google zaplanowali oraz wdrożyli dla naszego klienta Atu taxi kampanię linków sponsorowanych, w wyniku której zwiększyliśmy konwersje telefoniczne o 249%. Przeczytaj case study i poznaj dokładne działania! #wiemyjak
Wdrożenie kampanii linków sponsorowanych
Atu taxi to warszawska firma usługowa oferująca tanie przejazdy na terenie stolicy oraz w jej okolicach. Posiadają również specjalną ofertę dla klientów biznesowych w postaci VIP taxi. Oprócz przewozu osób oferują także komfortowe i bezpieczne przeprowadzki taksówkami bagażowymi.
W celu pozyskania wartościowego ruchu na stronę oraz zwiększenia liczby konwersji (połączeń telefonicznych), została zoptymalizowana i wdrożona kampania linków sponsorowanych. Wcześniej klient prowadził kampanię linków sponsorowanych, jednak jej koszt stał się zbyt wysoki. Celem naszej pracy było między innymi obniżenie tego kosztu.
Wzrost konwersji telefonicznych i inne efekty kampanii linków sponsorowanych
Dzięki odpowiedniej optymalizacji i stałej kontroli kampanii nastąpił:
WZROST konwersji telefonicznych o 249%
WZROST skuteczności reklam (CTR) z 3,05% do 12,25%
SPADEK kosztu pojedynczej konwersji z 10,49zł do 1,49zł
SPADEK kosztu CPC 1,39zł do 0,44zł
WZROST widoczności klienta z 26% udziału w wyświetleniach do 71%
WZROST pozycji reklam z 3,6 do 2,8
Źródło: Google AdWords
Optymalizacja kampanii
W ramach optymalizacji wykonaliśmy szereg działań, aby jak najlepiej dopasować kampanię do postawionych celów.
- Zaczęliśmy od standardowej czynności, czyli od dobrania słów kluczowych na podstawie wyszukiwanych haseł. Z luźno dopasowanych słów kluczowych, które generowały zapytania na różne frazy, z segmentu „Wyszukiwane Hasła” wybraliśmy te, które pasowały tematycznie do założeń kampanii, miały dobre CTR oraz konwertowały.
- Następnie zmodyfikowaliśmy słowa kluczowe za pomocą ściślejszych dopasowań. Na początku kampanii było dużo słów kluczowych, które generowały nietrafione – zbyt szerokie zapytania, niejednokrotnie na niewłaściwe słowa kluczowe. Użyliśmy kombinacji dopasowań ścisłych, do wyrażenia oraz przybliżonych z modyfikatorem (np. +taxi +warszawa)
- Wykluczyliśmy także nietrafione zapytania. Z raportu wyszukiwanych haseł, wykluczaliśmy słabe frazy, które albo nie pasowały do założeń kampanii albo generowały niskiej jakości ruch.
- Przetestowaliśmy strategię automatycznego bidowania stawek. Wykorzystaliśmy dostępne w AdWords strategie automatycznego dostosowania stawek, tak aby zaoszczędzić czas, system za nas dopasowywał wysokość stawek za kliknięcie na podstawie budżetu dziennego oraz historycznych konwersji.
- Podzieliliśmy również kampanię na desktopową i pod urządzenia mobilne. Desktopowa ściągała ruch tylko użytkowników korzystających z komputerów, druga kampania ściągała ruch tylko z urządzeń mobilnych, a dokładnie jeśli wyszukiwanie odbywało się z telefonu komórkowego.
- Wykorzystaliśmy kierowanie dzielnicowe. Dla maksymalizacji pokrycia wyświetleń i ograniczenia wydatków, kampania została zoptymalizowana pod kątem wyświetlania reklam w dzielnicach Warszawy, gdzie ruch był najlepszy.
- Wykorzystaliśmy Google Tag Managera do skonfigurowania i mierzenia najważniejszych konwersji (otagowanie numerów telefonu). Google Tag Manager mierzył zdarzenia niestandardowe, które odbyły się na stronie. Np. kliknięcie numeru telefonu, kliknięcie w maila, kliknięcie przycisków akcji np. zadzwoń.
Podsumowanie
Wszystkie założone cele kampanii linków sponsorowanych dla klienta Atu taxi zostały zrealizowane. Potwierdzeniem efektywności realizowanej przez nas kampanii oraz zadowolenia klienta jest rozszerzenie współpracy o kampanię linków sponsorowanych w innych miastach oraz remarketing. W planach jest rozszerzenie współpracy także o inne usługi.
Gratulacje, świetny wynik!