Jak zwiększyliśmy konwersje telefoniczne o 249% dla Atu taxi dzięki kampanii linków sponsorowanych?

Nasi specjaliści reklam Google zaplanowali oraz wdrożyli dla naszego klienta Atu taxi kampanię linków sponsorowanych, w wyniku której zwiększyliśmy konwersje telefoniczne249%. Przeczytaj case study i poznaj dokładne działania! #wiemyjak

eactive-atu-taxi-case-study

Wdrożenie kampanii linków sponsorowanych

Atu taxi to warszawska firma usługowa oferująca tanie przejazdy na terenie stolicy oraz w jej okolicach. Posiadają również specjalną ofertę dla klientów biznesowych w postaci VIP taxi. Oprócz przewozu osób oferują także komfortowe i bezpieczne przeprowadzki taksówkami bagażowymi.

linki sponsorowane dla atutaxi.pl
W celu pozyskania wartościowego ruchu na stronę oraz zwiększenia liczby konwersji (połączeń telefonicznych), została zoptymalizowana i wdrożona kampania linków sponsorowanych. Wcześniej klient prowadził kampanię linków sponsorowanych, jednak jej koszt stał się zbyt wysoki. Celem naszej pracy było między innymi obniżenie tego kosztu.

Wzrost konwersji telefonicznych i inne efekty kampanii linków sponsorowanych

Dzięki odpowiedniej optymalizacji i stałej kontroli kampanii nastąpił:

WZROST konwersji telefonicznych249%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST skuteczności reklam (CTR)3,05% do 12,25%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

SPADEK kosztu pojedynczej konwersji10,49zł do 1,49zł

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

SPADEK kosztu CPC 1,39zł do 0,44zł

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST widoczności klienta26% udziału w wyświetleniach do 71%

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

WZROST pozycji reklam z 3,6 do 2,8

linki sponsorowane dla atutaxi.pl

Źródło: Google AdWords

Optymalizacja kampanii

W ramach optymalizacji wykonaliśmy szereg działań, aby jak najlepiej dopasować kampanię do postawionych celów.

  • Zaczęliśmy od standardowej czynności, czyli od dobrania słów kluczowych na podstawie wyszukiwanych haseł. Z luźno dopasowanych słów kluczowych, które generowały zapytania na różne frazy, z segmentu „Wyszukiwane Hasła” wybraliśmy te, które pasowały tematycznie do założeń kampanii, miały dobre CTR oraz konwertowały.
  • Następnie zmodyfikowaliśmy słowa kluczowe za pomocą ściślejszych dopasowań. Na początku kampanii było dużo słów kluczowych, które generowały nietrafione – zbyt szerokie zapytania, niejednokrotnie na niewłaściwe słowa kluczowe. Użyliśmy kombinacji dopasowań ścisłych, do wyrażenia oraz przybliżonych z modyfikatorem (np. +taxi +warszawa)
  • Wykluczyliśmy także nietrafione zapytania. Z raportu wyszukiwanych haseł, wykluczaliśmy słabe frazy, które albo nie pasowały do założeń kampanii albo generowały niskiej jakości ruch.
  • Przetestowaliśmy strategię automatycznego bidowania stawek. Wykorzystaliśmy dostępne w AdWords strategie automatycznego dostosowania stawek, tak aby zaoszczędzić czas, system za nas dopasowywał wysokość stawek za kliknięcie na podstawie budżetu dziennego oraz historycznych konwersji.
  • Podzieliliśmy również kampanię na desktopową i pod urządzenia mobilne. Desktopowa ściągała ruch tylko użytkowników korzystających z komputerów, druga kampania ściągała ruch tylko z urządzeń mobilnych, a dokładnie jeśli wyszukiwanie odbywało się z telefonu komórkowego.
  • Wykorzystaliśmy kierowanie dzielnicowe. Dla maksymalizacji pokrycia wyświetleń i ograniczenia wydatków, kampania została zoptymalizowana pod kątem wyświetlania reklam w dzielnicach Warszawy, gdzie ruch był najlepszy.
  • Wykorzystaliśmy Google Tag Managera do skonfigurowaniamierzenia najważniejszych konwersji (otagowanie numerów telefonu). Google Tag Manager mierzył zdarzenia niestandardowe, które odbyły się na stronie. Np. kliknięcie numeru telefonu, kliknięcie w maila, kliknięcie przycisków akcji np. zadzwoń.

Podsumowanie

Wszystkie założone cele kampanii linków sponsorowanych dla klienta Atu taxi zostały zrealizowane. Potwierdzeniem efektywności realizowanej przez nas kampanii oraz zadowolenia klienta jest rozszerzenie współpracy o kampanię linków sponsorowanych w innych miastach oraz remarketing. W planach jest rozszerzenie współpracy także o inne usługi.

#wiemyjak

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Gość pisze:

      Gratulacje, świetny wynik!