Reklama mobilna, czyli kolejny skuteczny kanał dotarcia do klienta

Reklama mobilna to atrakcyjny sposób dotarcia do użytkowników – system AdWords umożliwia tworzenie tego typu kampanii, co jest dobrą propozycją dla reklamodawców, którzy dostrzegają potencjał rynku mobilnego. Poznaj typy reklam mobilnych i poznaj bliżej ten typ reklamy AdWords. #wiemyjak

typy reklam mobilnych

Urządzenia mobilne – smartfony, tablety, stają się naszymi nieodłącznymi towarzyszami czasem już częściej niż laptopy czy tradycyjne komputery. Obecnie większość osób codziennie korzysta z tego typu urządzeń.

Dla reklamodawców jest to prosty sygnał – tworzone przez nich kampanie reklamowe powinny być dedykowane zarówno tradycyjnym komputerom, jak i urządzeniom mobilnym.

Z racji coraz większej dostępności, ale i przystępności (maleją ceny zarówno sprzętu, jak i samego internetu mobilnego), reklama mobilna ma szansę przynieść naprawdę duże zyski. Przyjrzyjmy się zatem dokładniej reklamie mobilnej – czym dokładnie jest, jakie są jej rodzaje oraz w jaki sposób ją tworzyć?

Co to jest reklama mobilna i… z czym to się je?

Zacznijmy od początku. Reklama mobilna to taki typ reklamy, która może być wyświetlana na stronach internetowych oraz w aplikacjach dedykowanych urządzeniom mobilnym. Reklamy mobilne tworzone są właśnie z myślą o urządzeniach takich jak smartfony czy tablety. Mogą wyświetlać się one w wyszukiwarkach, w witrynach, które zoptymalizowane są pod kątem mobilnym, w YouTube, a także innych aplikacjach.

Jakie są rodzaje reklamy mobilnej?

W zależności od rodzaju konkretnej kampanii, możliwe jest używanie zarówno reklam tekstowych, graficznych, wideo, reklam typu ,,Tylko połączenie”, jak i reklam aplikacji. Aby możliwe było tworzenie reklam graficznych, warto pamiętać o odpowiednim kierowaniu kampanii (musi być ona kierowana na sieć reklamową). W przypadku tego rodzaju reklam, należy mieć również na uwadze dostosowanie rozmiarów grafiki odpowiednio do wymogów Google’a.

Mobilna reklama – jak dostosować jej format?

Aby reklama mogła zostać wyświetlana na urządzeniach mobilnych, muszą one być wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością, czyli obsługiwać standardowe strony internetowe w języku HTML. Takie przeglądarki wyświetlają witryny podobne do tych, jakie przeglądamy na komputerach stacjonarnych. Na ogół urządzenia obsługujące przeglądarki z pełną funkcjonalnością, obsługują także aplikacje, które użytkownicy pobierać mogą ze sklepu z aplikacjami lub bezpośrednio z witryn internetowych. Należą do nich głównie urządzenia z systemem iOS oraz Androidem.

Aby nasza reklama mogła dobrze prezentować się w wersji mobilnej, należy utworzyć specjalną, zoptymalizowaną reklamę, wyposażoną w komunikat reklamowy, adres URL oraz zadbać o stworzenie strony docelowej dopasowanej właśnie do kategorii mobile. W przypadku, kiedy posiadamy więcej reklam, na urządzeniach mobilnych wyświetlać będą się tylko te, które dedykujemy właśnie komórkom czy tabletom.

Reklamy mobilne – jak nimi zarządzać?

Użytkownicy mobilnego Internetu nie wykorzystują go tylko do wyszukiwania stron internetowych. Chętnie pobierają również aplikacje oraz wykonują bezpośrednie połączenia (mowa o reklamach typu ,,Tylko połączenie”).

Co zrobić, aby pozyskać mobilnego klienta? Po pierwsze, musimy zacząć od dostosowania witryny do urządzeń mobilnych. Kluczem do sukcesu będzie umiejętne jej zaprojektowanie, ale i przykładowo czas ładowania. Kolejnym krokiem będzie wybór konkretnego rodzaju reklamy. Najczęściej wybierane reklamy mobilne to reklamy tekstowe.

Kolejny krok to dodanie ustawienia kierowania dostosowanego do komórek – chcemy mieć pewność, że nasze kampanie oraz reklamy mobilne wyświetlają się użytkownikom właśnie urządzeń mobilnych. Następnie możemy również zarządzać stawkami dla wyświetleń na takich urządzeniach, co dodatkowo zwiększy prawdopodobieństwo wyświetlania reklam.

Kiedy już lepiej ,,rozgryziemy” temat zarządzania reklamą mobilną, sprawdźmy, jak zwiększać ich skuteczność, wykorzystując przeznaczone do tego narzędzia Google’a.

Czy reklama mobilna jest opłacalna?

Jak wynika z badań Deloitte dostęp do smartfonów ma obecnie 80 procent Polaków. Połowa korzysta z tabletów. Aż sześć na siedem osób zerka na swój smartfon przed upłynięciem jednej godziny po obudzeniu, a ponad 75 proc. w ostatniej godzinie przed zaśnięciem. Wyniki badań mówią same za siebie – kategoria mobile to niezwykle obiecujący kanał dotarcia do klienta. Jeśli więc zadbamy o skuteczną reklamę, może okazać się, że przyniesie nam ona widoczne zyski.

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja 29/06/2016 i aktualizacja 28/04/2017

28/04/2017
Marta Bongilaj

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Urodzinowe Pozycjonowanie Drzew
zobacz