WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Remarketing w Google Adwords – czyli „wróć do mnie”

Remarketing w Google AdWords to spory potencjał dla przedsiębiorców – w końcu ta forma reklamy może prowadzić do odzyskania nawet do 73% porzuconych koszyków. W tym artykule przybliżymy to pojęcie, zobrazujemy również remarketing dynamiczny. Dowiedz się więcej!

czym jest remarketing klasyczy i remarketing dynamiczny - jak działa?

Czym jest remarketing w Google AdWords?

Wiele osób zastanawia się dlaczego po wizycie w sklepie internetowym przez pewien czas przeglądając różne strony internetowe, wyświetlają się im reklamy odwiedzonego wcześniej sklepu i produktów które tam oglądał. Niektórzy z nas są wówczas zaskoczeni i zastanawiają się jak to jest możliwe i czy to przypadek. Opisana powyżej sytuacja jest zaplanowana i przemyślana, a odpowiedzialny jest za to remarketing Google – jest za to jedna z funkcji oferowana przez system Google AdWords. Wyróżniamy przede wszystkim remarketing klasyczny, dynamiczny, a także remarketing Customer Match.

Remarketing Google AdWords bardzo szybko zyskał popularność wśród przedsiębiorstw, ponieważ daje on możliwość, aby osobom, które były na Twojej stronie internetowej przypominać o Tobie i nakłonić do zrealizowania pożądanych działań, takich jak przykładowo:

  • powrotu na stronę aby jeszcze raz przejrzeć ofertę,
  • dokonania zakupu,
  • zakończenia rozpoczętego wcześniej proces zakupu,
  • wysłania formularza kontaktowego,
  • pobrania oferty,
  • czy innych działań na którym Ci zależy.

Jak działa remarketing Google AdWords?

Z definicji remarketing Google AdWords to „przypominanie”. Ma za zdanie skłonić osoby, które były na Twojej stronie do powrotu na nią i dokonanie zakupów bądź innej pożądanej przez nas czynności. Dzięki niemu właściciele stron internetowych i sklepów online mogą ponownie dotrzeć do osób, które odwiedziły już ich witrynę.

Jak remarketing Google AdWords wygląda w praktyce?

Proces jest bardzo prosty:

  • potencjalny klient wchodzi na Twoją stronę www, gdzie przegląda ofertę, produkty itp.,
  • decyduje się opuścić stronę,
  • reklamy Twoich produktów/ usług zaczynają za nim podążać pojawiając się na różnych stronach i serwisach przez niego odwiedzanych – tak działa remarketing w Google Adwords.

Kampania remarketingowa wymaga stworzenia strategii czyli planu do kogo chcemy ponownie przedsiębiorca chciałby dotrzeć i co im przekazać. Remarketing Google AdWords bowiem daje możliwość segregowania osób, które odwiedziły Twoją stronę w zależności od tego co na niej zrobiły lub czego nie zrobiły. Czyli wszystkie osoby można podzielić na przykład na te które:

  • dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały zakupu,
  • dokonały zakupu,
  • oglądały produkty marki x,
  • oglądały tylko produkty w promocji,
  • weszły na formularz kontaktowy, ale go nie wysłały.

W zależności od grupy należy przygotować inny przekaz reklamowy, ponieważ jest to jedna z większych zalet remarketingu Google AdWords – przekaz reklamowy można dopasować w zależności od tego, do jakiego potencjalnego klienta jest on kierowany. Co to Ci daje?

To co w reklamie najważniejsze – skuteczność:

  • osobom które dodały produkt do koszyka, ale zakupu nie dokonały w reklamie można przekazać, że jeśli w ciągu 2 dni dokończą zakup otrzymają dostawę gratis,
  • klientom, którzy dokonali zakupu można zaproponować rabat na ponowne zakupy,
  • osoby, które oglądały produkty marki X, poprzez reklamy remarketingowe można powiadomić o aktualnej promocji właśnie na te produkty.

Tak skonstruowana kampania remarketingowa pozwala ponownie dotrzeć do osób, które były na Twojej stronie, z precyzyjnie dopasowaną reklamą. To właśnie stanowi siłę remarketingu w systemie Google AdWords i powoduje, że jest to jedna ze skuteczniejszych form reklamy.

Remarketing dynamiczny

Poza opisanym powyżej klasycznym remarketingiem Google, istnieje również tzw. remarketing dynamiczny, która pozwala na jeszcze trafniejsze dopasowanie reklam do konkretnych odbiorców.

Klasyczny remarketing Google AdWords, pozwala na wyświetlanie danej grupie użytkowników reklam, które wcześniej przygotowaliśmy w oparciu o ich klasyfikację, czyli zainteresowania i zachowanie na stronie internetowej. Reklamy w remarketingu dynamicznym natomiast konstruowane są w czasie rzeczywistym, automatycznie przez system Google, na podstawie analizy jakie produkty dana osoba oglądała w naszym sklepie internetowym.

Podstawowa różnica pomiędzy remarketingiem klasycznym, a remarketingiem dynamicznym to:

  • remarketing klasyczny może być wykorzystany zarówno przez strony internetowe firm usługowych, produkcyjnych, sklepów stacjonarnych i internetowych i innych,
  • remarketing dynamiczny może być wykorzystywany tylko przez sklepy internetowe.

Ograniczenie użytkowników w remarketingu dynamicznym do sklepów internetowych jest wymuszona sposobem tworzenia właśnie reklam. System Google do tworzenia reklam dynamicznych potrzebuje bazę danych z której czerpie informacje o produktach jak nazwy i ich zdjęcia. Te bazy danych są wykorzystywane w zasadzie tylko przez sklepy online, stąd to ograniczenie.

Jak wygląda w praktyce działanie remarketingu dynamicznego?

  • potencjalny klient wchodzi na stronę Twojego sklepu i ogląda produkty,
  • opuszcza stronę,
  • zaczyna działać remarketing dynamiczny, który powoduje, że na różnych stronach i serwisach internetowych potencjalnemu klientowi wyświetlane są reklamy Twojego sklepu, na których widoczne są produkty które oglądał w Twoim sklepie.

Tu możemy zauważyć drugą różnicę pomiędzy remarketingiem klasycznym, a dynamicznym:

  • klasyczny wykorzystuje reklamy, które wcześniej sami przygotowaliśmy i zaplanowaliśmy jaki przekaz reklamowy ma się na nich znaleźć,
  • remarketing dynamiczny opiera się na automatycznym stworzeniu reklamy, na której wyświetlane są produkty oglądane wcześniej przez danego użytkownika w sklepie.

Remarketing Adwords jest narzędziem, które doskonale wspiera i uzupełnia inne działania marketingowe. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania remarketingowa bezpośrednio wpływa na wzrost sprzedaży, przez co zwiększa rentowność pozostałych działań marketingowych.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na remarketing, który idealnie nadaje się do „odzyskiwania porzuconych koszyków” , do sprzedaży produktów komplementarnych, jak i czasowych akcji promocyjnych dla klientów.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

POZNAJ OFERTĘ

Publikacja wpisu: 14/05/2014 oraz aktualizacja: 18/11/2016.

29/11/2016
Michał Kliszczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Edyta Kruszyńska pisze:

    Cyt.:

    I tu widać już różnicę pomiędzy remarketingiem klasycznym, a remarketingiem dynamicznym:

    – remarketing dynamiczny może być wykorzystywany tylko przez sklepy internetowe.

    RAŻĄCY BŁĄD. Nie tylko przez sklepy internetowe.

  2. Aleksandra Figiel EACTIVE pisze:

    Remarketing dynamiczny jest przeznaczony wyłącznie dla sklepów internetowych. Jako źródło potwierdzające podaję blog adwords-community.com oraz centrum pomocy Google. W centrum pomocy Google (https://support.google.com/adwords/answer/3124536?hl=pl) umieszczone są szczegółowe informacje o wymogach by włączyć remarekting dynamiczny. Jednym z nich jest konieczność podania bazy danych promowanych na stronie www produktów. Baza danych musi zawierać: identyfikator produktu, tytuł (title), opis produktu (description), link do produktu, link do zdjęcia, stan (nowy/używany), dostępność, cena. Są to elementy, które zawierają tylko sklepy internetowe, więc same wymogi ograniczają zastosowanie remarketingu dynamicznego do witryn e-commerce.

  3. Mariusz pisze:

    Potwierdzam, remarketing dynamiczny może być wykorzystywany wyłącznie w przypadku sklepów internetowych. Wiem z własnego doświadczenia, zresztą tak jak jest napisane wyżej te informacje są ogólnodostępne w centrum pomocy google 😉

  4. Albert P. pisze:

    Korzystam z remarketingu i bardzo sobie chwalę. Wybór reklamy google adwords musi być jednak dobrze przeanalizowany pod kątem swoich potrzeb i celów, wcześniej wybrałem reklamę, która chyba nie była dopasowana do mojego biznesu, ale ten remarketing to już strzał w dziesiątkę.

  5. Kasia pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł. Fajnie, że pokazaliście różnice między remarketingiem klasycznym a dynamicznym :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to