Jeśli prowadzisz swój własny biznes w sieci, oczywistym jest, że zależy Ci na jak najlepszej widoczności Twojej strony internetowej. Zainwestowałeś już w pozycjonowanie, jednak świadomy długiej pracy nad efektami, szukasz dodatkowych rozwiązań, które pomogłyby Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Linki sponsorowane to sposób na to, by łatwo, niedrogo, a przede wszystkim szybko znaleźć się wyżej niż najlepsze pozycje. #wiemyjak
Czym są linki sponsorowane?
Linki sponsorowane to obecnie jedna z popularniejszych i jednocześnie skuteczniejszych form reklamy. Występują w formie tekstowej, wraz z linkiem do Twojej strony i wyświetlane są nad naturalnymi wynikami wyszukiwania, lub na dole wyszukiwarki. W ramach systemu Google AdWords możliwe jest wyświetlanie nie tylko tekstowych linków sponsorowanych, ale też reklam graficznych w sieci reklamowej, reklam na YouTube, reklam produktów wraz z ich zdjęciami (Google Shopping), reklam tworzonych w ramach działań remarketingowych, reklamy w aplikacjach, a nawet skrzynkach Gmail. Pozycja reklamy zależy od Rankingu Reklamy, który obliczany jest za każdym razem, kiedy ma dojść do wyświetlenia reklamy. Ranking Reklamy ustalany jest głównie na podstawie stawek, jakości reklam oraz witryny.
Dlaczego warto zainwestować w kampanię linków sponsorowanych?
- Zauważasz szybkie efekty
Linki sponsorowane AdWords mają wiele zalet. Podstawową jest fakt, że w ich przypadku możesz liczyć tak naprawdę na natychmiastowy efekt – wystarczy zasilić budżet konta i uruchomić kampanię. Stąd płynie prosty wniosek – jeśli zależy Ci na szybkiej, sezonowej akcji promocyjnej czy jednorazowej kampanii reklamowej (np. celem zwiększenia sprzedaży), kampania linków sponsorowanych okaże się strzałem w dziesiątkę. Warunkiem jest oczywiście to, że przygotowana zostanie przez specjalistę, który sprawi, że będzie ona dobra i skuteczna.
- Płacisz tylko za kliknięcia
Pisząc o reklamach AdWords, nie sposób nie wspomnieć też o zasadzie ,,płać za kliknięcia”. Bez względu na to, ile razy zostanie wyświetlona Twoja reklama, zapłacisz tylko za kliknięcia, które przekierują potencjalnego zainteresowanego na Twoją stronę www. Kampanie reklamowe AdWords oferują również inne, korzystne finansowo warunki – przede wszystkim pozwalają samodzielnie decydować o wielkości przeznaczanego na nie budżetu. Wystarczy ustawić budżet dzienny, budżet na poszczególne kampanie oraz dostosować stawki dla konkretnych słów kluczowych. Budżet kampanii jest elastyczny – możesz dowolnie zwiększać go lub zmniejszać, decydując tym samym o sile swojej kampanii.
- Monitorujesz wyniki
Cały czas masz możliwość monitorowania efektów, ale i wydatków, jakie ponosisz celem ich osiągnięcia. Na swoim koncie AdWords możesz łatwo sprawdzić, ile płacisz za kliknięcia dla poszczególnych fraz bądź reklam, a także jakie działania podjęli użytkownicy, których zainteresowała Twoja reklama (np. czy przeszli na stronę, ile czasu tam spędzili, które z podstron oglądali). Dzięki temu możesz też optymalizować swoją kampanię oraz inwestować w działania, które przynoszą pożądane efekty.
- Samodzielne tworzenie reklam
Reklamy tworzone w zakresie linków sponsorowanych AdWords mogą być tworzone samodzielnie. To osoba prowadząca kampanie tworzy listy słów kluczowych oraz decyduje o wyświetlanym w reklamie tekście (należy mieć oczywiście na uwadze wymogi Google).
- Kierujesz reklamy tam, gdzie chcesz
Kolejną zaletą linków sponsorowanych AdWords jest fakt, iż w większości przypadków umożliwiają one kierowanie reklam np. na użytkowników o określonej lokalizacji. Dzięki temu możliwe jest jeszcze skuteczniejsze docieranie do potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami osób. Co więcej, można też zadecydować o tym, w jakie dni, w jakich godzinach, z jaką częstotliwością oraz na jakich urządzeniach będą wyświetlane nasze reklamy.
- Wybierasz rozszerzenia reklam
Reklamy AdWords umożliwiają także stosowanie rozszerzeń reklam – mogą być to między innymi rozszerzenia połączeń, poprzez które reklama umożliwia bezpośredni kontakt telefoniczny z firmą, rozszerzenia lokalizacji pozwalające łatwiej znaleźć siedzibę naszej działalności, rozszerzenia opinii czy rozszerzenia linków, które kierują do określonych podstron Twojej strony www.
Jak zacząć prowadzenie kampanii linków sponsorowanych?
Choć kampanię linków sponsorowanych można zacząć tak naprawdę od zaraz, warto wcześniej zastanowić się nad kilkoma istotnymi kwestiami. Po pierwsze, ważne jest określenie celu – Twoja kampania będzie różniła się w zależności od tego, czy zależy Ci na wzroście sprzedaży, zwiększaniu świadomości czy, dla przykładu, zintensyfikowaniu kontaktu z Twoją firmą.
Kolejno, należy sprecyzować interesującą Cię grupę docelową, która pozwoli odpowiednio kierować Twoje reklamy (a tym samym docierać tam, gdzie jest to faktycznie potrzebne). Następnym krokiem będzie wybór i selekcja interesujących Cię słów kluczowych, na które chcesz reklamować swoje produkty lub usługi, a także określenie Twojego budżetu. Teraz wystarczy, że przemyślisz treść, zastanowisz się nad formą i charakterem reklamy, a stąd już prosta droga do uruchomienia kampanii i oczekiwania pierwszych efektów.
Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, zleć prowadzenie kampanii linków sponsorowanych specjalistom. To pozwoli Ci mieć pewność, że Twoja kampania jest w dobrych rękach.
Dobre zestawienie zalet linków adwords. Ja bym jeszcze dodał ogólnie elastyczność, bo na bieżąco można wprowadzać zmiany w kampaniach i dostosować budżet pod siebie, to dla mnie jedna z ważniejszych zalet.
Naczytałam się troszkę na ten temat, cieszę się, że i Twój post rzucił mi się w oczy! Na prawdę ciekawy!