W jaki sposób wskaźnik CTR pomoże Ci odnieść sukces w sieci?

Prowadząc kampanie AdWords reklamodawcy bez wątpienia zależy na osiągnięciu jak najwyższej skuteczności. Wskaźnik CTR jest jednym z wyznaczników skuteczności, gdyż określa jak często osoby, które widzą reklamę w nią klikają, dlatego warto poznaj jego definicję i dowiedzieć się  jakimi działaniami możemy go poprawić!

wskaźnik ctr

Oczywistym jest, że inwestując w kampanie reklamowe AdWords pragniemy jak najwięcej zyskać. Naszym celem często jest nie tylko tworzenie relacji partnerskich z potencjalnymi klientami, lecz również, a raczej przede wszystkim, zarobek. Dlatego szukamy skutecznych sposobów, które pozwolą nam dopiąć swego. Pragniemy, by jak najwięcej osób, którym wyświetli się nasza reklama w nią kliknęło. Przy monitorowaniu zachowań potencjalnych klientów naszej firmy pomocny jest wskaźnik CTR – Click Through Rate.

Większość czytelników naszego bloga wie, że nie intuicja, lecz stały monitoring i testy powinny być podstawą udoskonalania kampanii AdWords. Sugerowanie się wskaźnikami udostępnianymi przez Google pomoże osiągnąć założone cele, tym samym prowadząc do sukcesu sprzedażowego. Choćby z tego powodu należy mieć na uwadze CTR.

Co to jest wskaźnik CTR?

Jednym ze wskaźników pomocnych w mierzeniu skuteczności kampanii AdWords jest właśnie współczynnik CTR. Click through Rate przedstawia stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń danej reklamy. Wynik uzyskany w ramach działania podawany jest w procentach. Przykładowo, jeśli naszą reklamę zobaczy sto osób, a kliknie w nią 20, wówczas wskaźnik CTR wynosić będzie 20%.

Dlaczego współczynnik CTR jest tak ważny?

Współczynnik klikalności CTR powinien być istotny dla każdego reklamodawcy, gdyż bazując na nim, jesteśmy w stanie stwierdzić czy prowadzone działania promocyjne mają sens. Im wyższy wynik uzyskamy, tym będziemy bardziej pewni, że nasz przekaz przyciąga uwagę i użytkownicy widzący go będą nim zainteresowani. W skrócie – wskaźnik CTR informuje, czy prowadzona kampania jest w stanie „dostarczyć” nam zainteresowanych internautów.

CTR ma również wpływ na przewidywany współczynnik klikalności CTR słowa kluczowego, a to jeden z komponentów Wyniku Jakości, który ogólnie ocenia jakość Twoich reklam i jest bardzo ważny w kontekście całej kampanii. Osiągnięcie zatem odpowiedniego CTR jest bardzo ważne dla skuteczności kampanii.

Jak poprawić wskaźnik CTR? 5 wskazówek!

Właściwie przygotowana i prowadzona kampania AdWords daje realne szanse na osiągnięcie internetowego sukcesu w branży. Zastanówmy się, co należy zrobić, by podnieść wskaźnik CTR, a tym samym poprawić skuteczność reklamy. Oto 5 cennych rad, które przybliżą nas do sukcesu!

  • Skorzystaj z rozszerzeń
    Za pomocą rozszerzeń masz możliwość wzbogacić swoją reklamę w wyszukiwarce, dodając do niej przykładowo adres firmy, numer telefonu, czy linki do różnych stron w obrębie swoje witryny. Jest to doskonały sposób by pokazać internaucie dodatkowe informacje o firmie bądź konkretnym produkcie czy usłudze. Ponadto, reklama z rozszerzeniem zajmuje więcej miejsca, „kradnie” je wynikom organicznym, przyjmując nawet trzykrotność ich pola. W związku z tym skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów!
  • Zadbaj o nagłówek
    Nagłówek reklamy to prawdopodobnie najważniejszy element przekazu marketingowego – to w niego najczęściej klikają internauci. Dlatego od jego wartości w dużej mierze zależeć będzie wskaźnik CTR. Zadbajmy, by przyciągał uwagę, był „hipnotyczny”, przedstaw korzyści swojej oferty i zachęć odbiorców do kliknięcia w reklamę. W nagłówku warto zawrzeć słowa kluczowe.
  • Pamiętaj o słowach kluczowych. Rozsądnie je dobieraj, testuj różne typy dopasowania i nie zapominaj o wykluczających słowach kluczowych. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe wpłyną na efektywność Twojej kampanii.
  • Wyróżnij się
    Jeśli chcesz być widoczny, musisz się wyróżnić. W czasach, gdy konkurencja nie próżnuje, nie możesz być taki jak wszyscy, bo jedyne czego możesz być pewny, to brak sukcesu. Nie wahaj się informować o promocjach i w swojej ofercie reklamowej postaraj się zawrzeć wszystko to, co świadczy o wyjątkowości oferty. Najpełniej i jak najdokładniej opisz co proponujesz internautom koncentrując się na wyróżniających cechach. Atrakcyjny tekst reklamy może być Twoją kartą przetargową.
  • Testuj różne możliwości
    W uzyskaniu wysokiego CTR pomaga bez wątpienia nieustanne testowanie. Zmieniaj treść reklamy, eksperymentuj ze słowami kluczowymi. W reklamach AdWords to bardzo ważne, obserwując różne warianty reklam możesz zobaczyć, co sprawdza się najlepiej.

Wymieniliśmy kilka przykładowych sposobów na poprawę wskaźnika CTR, a możliwości może być zdecydowanie więcej. Zadbaj o poprawę CTR już dziś!

Wiemy jak prowadzić efektywną kampanię reklamową w internecie i zadbać o wysoki wskaźnik CTR.

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

NAPISZ do nas

Publikacja wpisu: 24/09/2015 oraz aktualizacja: 17/08/2017

29/08/2017
Michał Kamiński

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Mateusz pisze:

    Nagłówek to bardzo istotny element reklamy, dlatego jego przygotowanie to podstawa, ale nie można lekceważyć innych kwestii dotyczących kampanii adwords – jak np. odpowiedniego targetowania reklam.

  2. Mariola pisze:

    Przydatna garść wiedzy, dzięki.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział