Nadchodzą zmiany w wynikach mobilnych

Google opublikowało na swoim oficjalnym blogu informację o dwóch zmianach, które zajdą w w mobilnych wynikach wyszukiwania. Czy będą to zmiany na lepsze? #wiemyjak

Usunięcie etykiety „na smartfony”

Pierwszą zmianą jest usunięcie wprowadzonej 2 lata temu etykiety „na smartfony” ang. „mobile friendly”. Jak możemy przeczytać na oficjalnym blogu obecnie 85% stron jest dostosowanych do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, zatem etykieta stała się zbędna. A jej usunięcie ma na celu poprawę czytelności wyników wyszukiwania.

Usunięcie etykiety nie oznacza jednak, że Google zaprzestanie stosowania swojego algorytmu mobilnego.

Nowy sygnał rankingu mobilnego

Na kolejną zmianę zapowiedziana przez Google będziemy musieli poczekać do nowego roku. Jak informuje Google faktycznie, coraz więcej stron jest dostosowanych do wyświetlania na mniejszych ekranach, jednak niektóre z nich wyświetlają inwazyjne reklamy. Chodzi o strony, na których cały ekran lub jego większa część jest zasłonięta reklamą, a użytkownik nie ma możliwości od razu rozpocząć przeglądanie danej strony.

Aby zniechęcić właścicieli stron do stosowania inwazyjnych reklam, 10 stycznia 2017 roku Google wprowadzi nowy sygnał rankingowy. Modyfikacja obecnego algorytmu ma na celu obniżanie pozycji stron, na których pojawiają się pełnoekranowe reklamy, zasłaniające treść.

Google podało kilka przykładów działań (zobrazowanych grafiką), które mogą spowodować obniżenie pozycji strony po zmianie algorytmu:

  • wyświetlanie okien typu pop up zasłaniających główną część serwisu, wyświetlanych bezpośrednio po uruchomieniu strony, lub w trakcie jej przeglądania (grafika – przykład 1)
  • pełnoekranowe reklamy, które wymagają zamknięcia by możliwe było przeglądanie serwisu (grafika – przykład 2)
  • layouty stron, które w sekcji widocznej po wejściu na stronę bez konieczności jej przewijania, mają reklamy podobne do pełnoekranowych, spychające główna część strony w dół (grafika – przykład 3)

przyklady za co Google moze obnizyc pozycje

Natomiast nowy czynniki nie będzie miało negatywnego wpływu, gdy chodzi o poniższe sytuacje:

  • serwisy, które wyświetlają pełnoekranowe informacje wymagane przez prawo np. o wykorzystaniu ciasteczek (plików cookies) (grafika – przykład 1)
  • okna logowania, na stronach gdzie zawartość nie jest dostępna publicznie i wymagana jest dodatkowa weryfikacja lub opłata (grafika – przykład 2)
  • banery, które zajmują tylko część okna i są łatwe do zamknięcia (grafika – przykład 3)

przyklady za co Google nie obnizy pozycji

Dotychczas Google skupiało się wyłącznie na eliminacji stron zawierających pełnoekranowych reklamach zachęcających do zainstalowania aplikacji mobilnych. Aby nie dublować tych dwóch czynników rankingowych, Google uwzględni reklamy zachęcające do instalowania aplikacji w nowym czynniku rankingowym jako reklamy pełnoekranowe.
Więcej o zmianach można przeczytać na oficjalnym blogu Google.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem