Ocena strony www z algorytmem Trust Rank?

Do niedawna jakość strony internetowej większość sprawdzała głównie dzięki Page Rank. Jednak od czasu gdy Google ogłosiło, że Page Rank nie będzie już aktualizowany nie jest to wyznaczający element, jeżeli chcemy przekonać się o tym czy strona niesie za sobą wysoką jakość. W ostatnim czasie o wiele więcej mówi się o algorytmie Trust Rank, który pozwala na wyodrębnianie atrybutu Domain Authority dla konkretnej witryny. Ma to oczywisty wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i znacznie ułatwia jej pozycjonowanie SEO.

Czym jest Trust Rank?

Trust Rank to system, dzięki któremu jest możliwa ocena strony www – oddziela on złe witryny (spamerskie) od tych, które zawierają wartościową treść a także linkują do innych wartościowych witryn. Algorytm ten można porównać do sita, w którym zostają witryny spamerskie, a przepuszczone są strony wartościowe.

Co wpływa na jakość strony internetowej?

Najbardziej istotne czynniki brane pod uwagę przy ocenie jakości strony internetowej to:

  • jakość witryn linkujących do strony;
  • jakość linków wychodzących;
  • linkowanie ze stron zapleczowych;
  • dane statystyczne z usług Google.

Warto, aby linki, które znajdują się na stronie prowadziły do witryn o wyższym rankingu niż naszej strony. Będzie to sygnał dla robotów Google, że nasza strona promuje wartościowe treści. Tym samym staje się również wartościową domeną.

Jak zdobyć punkty w Trust Rank?

Warto wspomnieć, że nikt nie wyznaczył górnego limitu punktów dla jednej strony – im jest ich więcej tym lepiej. A oto czynniki, które pomagają zwiększyć ilość punktów:

  • historia domeny – im dłuższa tym lepiej;
  • na stronie powinny znajdować się odnośniki jedynie do wartościowych witryn;
  • linki do strony powinny znajdować się na wartościowych portalach;
  • treść o wysokiej wartości merytorycznej;
  • częsta aktualizacja strony;
  • posiadanie certyfikatu SSL.

czynniki Trust Rank - jakość strony internetowej

Autorytet domeny jako jeden z czynników wpływających na Trust Rank

Autorytet domeny jest określany poprzez liczbę wartościowych linków, które przychodzą do witryny. Dla wysokiej pozycji znaczenie ma również miejsce, w którym umieszczony jest odsyłacz oraz sposób, w jaki na stronie umieszczony został link. Miejsce położenia linku ma znaczenie, gdyż roboty Google je wykrywają. Dla autorytetu domeny najmniej atrakcyjnym położeniem linku jest stopka strony. Najlepiej, aby odsyłacz był umieszczony w tekście bezpośrednio nawiązującym do tematyki linkowanej strony.

Jak sprawdzić algorytm Trust Rank dla strony?

Gdy chcemy ocenić jakość strony internetowej, można wykorzystać dodatek, który oferuje przeglądarka Firefox. Należy zainstalować wtyczkę SEO Toolbar. Po poprawnej instalacji pojawia się dodatkowy pasek, dzięki któremu można sprawdzić autorytet strony i domeny. Aby skorzystać z innych wskaźników należy wykupić konto.

Innym sposobem na sprawdzenie w darmowy sposób autorytetu strony jest formularz udostępniony na stronie https://moz.com/researchtools/ose/.

Innym narzędziem przydatnym w ocenie jakości strony jest Trust Rank checker, który bierze pod uwagę najważniejsze czynniki i przyznaje witrynie od 0 do 1000 punktów.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Z moich obserwacji wynika, że duży wpływ na pozycję serwisu internetowego posiada kilka czynników, które jednocześnie ze sobą współpracują. Jest to oczywiście wspomniana historia domeny, jakość linków prowadzących do strony oraz treść a może przede wszystkim. Mając na myśli treść piszę o bardzo rozbudowanych artykułach na kilkanaście tysięcy znaków. Jeśli domena nie jest jakoś stara i nie posiada wysokich miejsc to pisząc długi artykuł jesteśmy w stanie zdobyć nim pierwsze miejsce w Google. Na jakie frazy? Wszystko zależy od odpowiedniej optymalizacji słów kluczowych. Ja odpowiednio piszę unikalne teksty dla znacznika TITLE oraz H1 i regularnie powtarzam wartościowe dla mnie frazy w tekście. Kwestia konkurencyjności w danej branży ale teksty powyżej 20 000 znaków mają szanse na pierwsze miejsca!

  2. Michał pisze:

    Właśnie problemem może być eliminowanie konkurencji przez spamowanie złej jakości odnośników do ich witryny. Jak się przed tym obronić?

  3. Marcin pisze:

    Nie jestem pewny co do jakości witryn, w których został umieszczony link… Czemu? W ten sposób Google umożliwiłoby konkurencji witryny „A” obniżanie TR witryny „B”, po prostu spamując linkami.