Poznaj 18 kreatywnych sposobów na darmowe linkowanie

Linkowanie to dziedzina, którą musi zajmować się każda osoba pozycjonująca serwis internetowy. Linki prowadzące do witryny są niezwykle ważne, jeżeli chodzi o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Istnieje wiele konwencjonalnych sposobów na zdobycie linków, ale bardzo często są one płatne. Czy można zatem pozyskać linki do strony całkowicie za darmo i zrobić to kreatywnie?

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

linkowanie

 Oczywiście, że tak! W tym tekście poznasz 18 nieoczywistych metod pozyskiwania ruchu na Twojej stronie internetowej. Zaczynamy!

1. Zwróć się do studentów

Całkiem ciekawym pomysłem na zdobycie linków i zwiększenie ruchu na stronie jest zainteresowanie nią studentów. Z całą pewnością w Twojej branży jest coś, czym możesz zainteresować młodych adeptów. Stwórz artykuł, video lub infografikę, z której będą mieli korzyść w postaci darmowej i przydatnej dawki wiedzy. Takim działaniem zwrócisz na siebie ich uwagę i sprawisz, że chętniej będą zaglądać na Twoją stronę i udostępniać treści, które na niej zamieszczasz.

2. Celuj w niszę

Jeżeli chcesz zadbać o linkowanie, poświęć swój czas i stwórz coś dla konkretnej grupy osób. Pisząc ciekawy artykuł o fanach japońskiego kina, jest duża szansa, że zainteresują się oni Twoją witryną i stworzą na podstawie tego, co na niej znaleźli osobny wpis z linkiem. Staraj się wybierać nieoczywiste grupy. Dzięki temu wspomnienie o nich będzie traktowane jako pochlebstwo, co zwiększy Twoje szanse na powodzenie. Przeczytaj: Infografiki, jak nadać słowom formę graficzną?

3. Głaszcz i doceniaj

Każdy lubi gdy się go chwali. Pozwala to na zaspokojenie drzemiącego w każdym ego. Właśnie dlatego powinieneś wybrać sobie jedną grupę docelową i stworzyć o niej pochlebny materiał. Niech wiedzą, że doceniasz i szanujesz ich pracę lub zainteresowania. Dla tych osób może być to dobra forma referencji, a Ty zyskasz linki do strony. Uważaj, tylko by nie wyszła z tego tania laurka odebrana jako próba podlizywania się.

4. Zostań pogromcą mitów

Jeżeli pracujesz w branży, o której panują mity i niestworzone historie wykorzystaj to i przekuj na własną korzyść. Wejdź w rolę rycerza prawdy i stwórz cykl artykułów odkłamujących rzeczywistość. Będzie on miał funkcję edukacyjną, z całą pewnością zainteresuje internautów i sprawdzi się też w linkowaniu. Wybierz oczywiście te najbardziej absurdalne historie i opisz to, jak wyglądają z Twojego punktu widzenia. Osoby walczące z tymi mitami z chęcią obalą je razem z Tobą, dzieląc się odnośnikiem do Twojej strony i artykułu!

5. Listy i rankingi

To jeden z najczęściej wykorzystywanych i najskuteczniejszych pomysłów na linkowanie. Użytkownicy przepadają za wszelkiego rodzaju listami, rankingami oraz porównaniami. Są one bardzo pomocne oraz generują o wiele większy ruch niż tradycyjne materiały. Właśnie dlatego, jeżeli chcesz zdobyć linki, stwórz zestawienie rzeczy, które są atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej. Zdziwisz się, jak pozytywna będzie reakcja użytkowników.

6. Operuj na konkretach

Stwórz case study i pokaż swoim odbiorcom, co konkretnie mogą zyskać, decydując się na Twoje produkty lub usługi. Pokaż im przykład Twojej pracy, który przyniósł konkretne rezultaty. Łatwiej podejmuje się decyzje zakupowe, gdy ma się obok kogoś, kto jest już zadowolony z danej oferty. Takie case study ma o wiele większą szansę na wybicie się niż kolejny artykuł lub poradnik. Sprawdź: Jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 275% dzięki pozycjonowaniu?

7. Zaktualizuj stronę

Jeżeli na Twojej stronie internetowej są już opublikowane jakieś treści, to dobrym pomysłem jest sprawdzenie ich ruchu i wybranie tych z największym potencjałem do swoistego rodzaju “tuningu”. Popraw artykuły pod względem merytorycznym, mając na uwadze zasady SEO. Jeżeli z jakiegoś powodu przestały być aktualne, dodaj potrzebne informacje i obserwuj, jak Twój ruch rośnie. Aktualizowanie treści jest niezbędne jeśli chodzi o pozycjonowanie stron www!

8. Zdobywaj linki do strony dobrymi uczynkami

To chyba najszlachetniejsza metoda na zdobycie linków, jaką znamy. Nie jest co prawda darmowe linkowanie, ale naprawdę warto o niej wspomnieć. Znajdź organizację, której możesz pomóc i zacznij współpracę jako sponsor. Dzięki temu Twój logotyp oraz link do witryny znajdą się na stronie tej organizacji. Koszt tego typu działań nie musi być wysoki. Oprócz bezpośredniej pomocy finansowej możesz zaoferować także produkt lub usługę, którą sprzedajesz. Mógłbyś się zdziwić, jak niewiele trzeba, żeby komuś pomóc.

9. Niech klienci zrobią to za Ciebie

Poproś każdego klienta, który kupił Twój produkt lub skorzystał z usługi o krótką recenzję na swojej stronie. Niech opisze, co skłoniło go do zakupu, zalety produktu oraz umieści link do Twojej witryny. Dzięki temu linki będą zdobywać się same, a Ty będziesz obserwować rosnące pozycje.

10. A może wikipedia?

Wikipedia jest skarbnicą bardzo mocnych linków, które mają wielką wartość. Nie jest jednak łatwo je zdobyć. Jeżeli Twoja marka opiera się na popularnym zjawisku, spróbuj utworzyć hasło w Wikipedii na ten temat. Pamiętaj, że musi to być naprawdę interesujące zjawisko. Jeżeli uda Ci się zdobyć tego typu linki prowadzące do strony, możesz być z siebie dumny. Gwarantujemy, że jest to gra warta świeczki a Twoi specjaliści SEO będą z Ciebie dumni ;)

11. Tłumacz!

Transkrypcja to dosyć stara metoda, ale wyobraź sobie, że istnieją serwisy, które wciąż czerpią z niej korzyści. Polega ona na spisaniu z filmu lub piosenki tekstu i przetłumaczenie go na konkretny język. Polecamy tłumaczenie na polski, ponieważ istnieje wtedy duża szansa, że ludzie będą do linkować do takich materiałów.

12. Stwórz słownik

Zbierz wszystkie pojęcia dotyczące Twojej branży, jakie znasz i wyjaśnij je w jednym materiale. Pamiętaj, by definicje nie były zagmatwane i możliwie jak najkrótsze. Dzięki temu stworzysz naprawdę przydatny content, który będzie chętnie rozpowszechniany wśród użytkowników. Tobie w tym samym czasie będzie rósł ruch na stronie. Proste? A jakie skuteczne! Przeczytaj: Rozszyfruj swojego specjalistę SEO – Twój osobisty słownik

13. Inside joke

W Twojej branży z całą pewnością istnieją śmieszne historie, które zrozumieją tylko ludzie interesujący się tym, co robisz. Stwórz materiał video na ten temat i postaraj się, by był jak najśmieszniejszy. Tego typu filmy są rozsiewane po sieci w astronomicznym tempie. Jest to dość wymagający sposób na linkowanie, ale przynosi ogromny ruch.

14. Kalendarz

Jeżeli w Twojej branży cyklicznie odbywają się eventy, które zrzeszają ludzi zajmujących się tym co Ty, stwórz kalendarz, który będzie przydatny dla wszystkich zainteresowanych. Staraj się, by był aktualny, dzięki czemu wielu użytkowników będzie mogło z niego skorzystać.

15. Wygłaszaj przemówienia publiczne

Jeżeli masz okazję dzielić się swoją wiedzą i budować w ten sposób wizerunek eksperta w swojej dziedzinie, poproś organizatorów tego typu eventów o podlinkowanie Twojej strony. Z pewnością się na to zgodzą, a Ty zdobędziesz mieć całkowicie darmowe linki do strony.

16. Nagradzaj

Twój blog lub forum opierają się na wpisach gości? Zacznij nagradzać tych, którzy się najbardziej angażują. Dzięki temu inni chętnie zaczną tworzyć materiały na Twoją stronę, co z kolei przełoży się na ilość odwiedzin i zdobywanych linków.

17. Stwórz darmowe grafiki

Wielu blogerów ma problem, ze zdobywaniem dobrych, darmowych zdjęć. Tutaj jest szansa dla Ciebie. Stwórz galerię ciekawych grafik i zastrzeż, że każdy kto ich użyje, musi umieścić na swojej stronie link do Twojej witryny. Obie strony będą zadowolone.

18. Bądź pierwszy

Musisz reagować pierwszy. Jeżeli w branży wydarzy się coś ważnego, to właśnie z Twojej strony mają dowiedzieć się o tym użytkownicy. Jest to nieco pracochłonne, ale efekty przerosną Twoje najśmielsze oczekiwania.

To jeszcze nie wszystko

W tym tekście pokazaliśmy Ci tylko niektóre sposoby na linkowanie. Tak naprawdę sky is the limit i ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia. Pamiętaj, że użytkownicy docenią Twoje starania i z pozoru najdziwniejszy pomysł może zyskać w ich oczach przychylność. Dlatego musisz stale próbować i szukać idealnego rozwiązania. Pamiętaj, że linkowanie jest bardzo ważne i za nic nie możesz odpuścić sobie tej części pozycjonowania serwisu.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Marcinowsky pisze:

    Dzięki za informacje o katalogach i blogach Dofollow.

    Potrzebuje więcej tych rzeczy, ponieważ potrzebuje dużo keywordów o małej konkurencji, dlatego zamiana linków i kupowanie linków mi się nie opłaca.

  2. Przemek pisze:

    Bardzo ciekawe metody – na pewno z nich skorzystam

  3. GGusia pisze:

    Ciekawy i przydatny artykuł. Trzeba jednak przyznać, że linkowanie nie jest łatwe. Najważniejsze to mieć na to dobry pomysł i mieć czas, aby to wszystko wdrażać w życie.

  4. Marcin pisze:

    Dziękuję za przydatny wpis!

  5. Krystian Broniszewski pisze:

    W tym artykule jedynie brakuje jakiś konkretnych linków z serwisami choćby zamaskowanymi. Reszta całkiem OK!

  6. Michał pisze:

    Przydatny artykuł :) Z pewnością skorzystamy z podanych wskazówek

  7. Łukasz pisze:

    Z więszkością się zgadzam, jednak opisane działania bardziej pasują do content marketingu niż link buildingu – chyba, że uznamy link building jako efekt uboczny dobrego content marketingu – wtedy zgoda

  8. Skowron pisze:

    Super artykuł :)

  9. Wojtek pisze:

    Dziękuję z artykuł, trzeba się będzie postarać o link z wikipedii :)

  10. Jarek pisze:

    Porada nr 8 całkiem fajnie się sprawdza. Zamiast kupować linki można dogadać się z małymi lokalnymi organizacjami i w zamian za pomoc otrzymać linka ze strony partnerów. Takie domeny często mają fajną historię i linki dają kopa.

  11. Karolina Sobotko EACTIVE pisze:

    @Aleksander
    Darmowe stocki są jak najbardziej dobrym rozwiązaniem, polecam serwisy pexels oraz unsplash, a do grafik freepik oraz pixabay. Oczywiście może Pan skorzystać z innych stron, natomiast warto zwrócić uwagę czy oferują one wyraźne przypomnienie lub zastrzeżenie o oznaczeniu autora. Pozdrawiam.

  12. Aleksander pisze:

    Pomysł z darmowymi grafikami fajny, tylko gdzie najlepiej je publikować? Darmowe stocki ze zdjęciami będą okej czy macie inne pomysły?

  13. Marcin Gaworski EACTIVE pisze:

    @Tomasz

    Zdecydowanie nie jest to bezpieczne dla strony, ponieważ większość tego typu narzędzi to tzw. systemy wymiany linków polegające na wyświetlaniu linków do stron na dziesiątkach / setkach / tysiącach serwisów, przy czym wcale nie muszą być one powiązane tematycznie. Poza tym tak nagły przyrost linków również nie musi być zbyt naturalny, choć ten aspekt nie jest tak jednoznaczny jak to, że za olbrzymie ilości śmieciowych linków możemy dostać karę od Google. Jeżeli dość szybko uda się w taki spamowy sposób podnieść jakieś pozycje (w co osobiście wątpię, jednak kiedyś takie działanie efekt mogło przynieść), to jeszcze szybciej możemy dostać karę od Google za to (umownie zwaną filtrem).

  14. Tomasz pisze:

    Zastanawiają mnie narzędzia typu seo pilot i inne automaty. Czy to jest bezpieczne dla strony?

  15. Marcin Gaworski EACTIVE pisze:

    @Magda
    Jeżeli dobrze rozumiem pytanie, to linkowanie do strony na FB może być uzasadnione, jeżeli na daną frazę w wynikach wyszukiwania pojawia się nasz fanpage i zależy nam, żeby tak zostało. Wzmacniamy tym samym naszą stronę na FB i mamy większe szanse na lepsze miejsce w rankingu Google. Użytkownik, który wpisuje zapytania związane z naszą branżą, stroną może dzięki temu trafić na naszego FB i poznać produkty, usługi firmy.
    Chyba że chodzi o wzmocnienie naszej strony www dzięki linkowaniu do niej z mediów społecznościowych. W takim wypadku przekłada się to głównie na zróżnicowanie profilu linkowego (linki z FB są nofollow), co jako jedno z wielu może przełożyć się na seo.

  16. Magda pisze:

    Dzięki za sporo ciekawych inspiracji. A co z linkowaniem do strony na facebooku? Wiele osób tak robi, ale czt to się jakoś przekłada na seo?

  17. Ala pisze:

    Zdobywanie wartościowych linków wymaga coraz większego nakładu pracy a małe firmy nie mają po po prostu na to ani czasu ani kasy.

  18. Klaudia pisze:

    Bardzo przydatny artykul jedna w praktyce to jest o wiele trudniejsze

  19. Iwona pisze:

    Myślę, że na dzień dzisiejszy tylko mądre „pozycjonowanie” przyniesie skutki.
    Od zawsze liczyły się silne linki dlatego warto inwestować właśnie w nie.

  20. Gość pisze:

    Bardzo przydatny artykuł. Wiele punktów jest warte rozważenia. Np. link z wikipedii ma bardzo silną moc pozycjonowania i google bardzo je ceni, ale też bardzo trudno go zdobyć. Pozostaje próbować nowych rzeczy i systematycznie pozycjonować aż do osiągnięcia wyznaczonych celów i efektów :)

  21. Mateusz pisze:

    Niby takie proste, jednak przy wdrożeniu okazuje się, że z linkowaniem wcale nie jest tak łatwo

  22. Marcin pisze:

    Bardzo dobry artykuł. Oczywiście dla leniuszków zawsze pozostaje zlecenie czegoś takiego zewnętrznej firmie.

  23. Przemek pisze:

    Bardzo ciekawe metody. Niektóre wydają się oczywiste, ale jest kilka sposobów, które być moze wykorzystam w przyszłości.

  24. Kris pisze:

    Ciekawe porady. Kilka nowych wyłapałem ;) Z Wikipedią trzeba uważać bo nieumiejętne działania mogą doprowadzić do bana. Pozdrawiam

  25. Gość pisze:

    Wydaje się proste, ale niestety ciągle większość woli kupić linki wykonane z automatu i ponieść karę od Google za swoje lenistwo. A wystarczy tylko trochę zaangażowania i pracy a efekty mogą być zdumiewające. Fajny artykuł, zapraszam również do mnie :)