Reklama internetowa na blogu – jak zarobić na współpracy z blogerami?

Pozycjonowanie / SEO

Blogerzy to obecnie najbardziej wpływowa grupa twórców w internecie, aby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na liczbę obserwatorów, followersów, czy fanów na najbardziej popularnych profilach w social mediach. Skuteczna reklama internetowa na blogu powoli zaczyna dorównywać popularnością i efektami reklamie telewizyjnej.

reklama internetowa

Pisaliśmy już o tym, dlaczego współpraca z blogerami się opłaca. Oprócz wiarygodnego źródła, docierającego do naszej grupy odbiorców, ogromną zaletą we współpracy z blogerami jest możliwość pozyskania wartościowych i unikalnych treści, co wspiera pozycjonowanie i ranking stron w wyszukiwarce.  W dzisiejszym artykule przedstawimy praktyczne porady dotyczące reklamy na blogu.

Jakie są opcje współpracy z blogerami?

Opiniotwórcy, czyli blogerzy, posiadają wierną grupę odbiorców, którzy śledzą każdy ich krok i ufają ich opiniom. Najłatwiej jest im zaufać, ponieważ dla swoich czytelników sprawiają wrażenie “zwykłych ludzi” piszących o własnych doświadczeniach. Najważniejsza dla blogerów jest zatem ich autentyczność. Dla początkujących marek lub firm pragnących zwiększyć widoczność w internecie, reklama internetowa na blogu może być bardzo skutecznym działaniem marketingowym. Zastanawiasz się, jakie są możliwości współpracy z blogerami? #wiemyjak

Na początek należy podzielić współpracę na płatną lub barterową. Ta druga polega na wymianie: reklama za towar, bez dodatkowej opłaty pieniężnej dla blogera. Sama reklama może być wpisem na blogu poświęconym danemu produktowi lub zwykłym podpisem pod zdjęciem z informacją o produkcie. Ostateczny efekt współpracy zależy od warunków, jakie zostaną ustalone na samym początku z blogerem lub jego zespołem managerskim. Jedno jest pewne – na blogerze nie można wymuszać pozytywnej opinii o danym produkcie.

Jeżeli chodzi o reklamy płatne na blogu, ich cena oraz wielkość są zależne od prestiżu blogera. Płacąc za reklamę można więcej wymagać od blogera – np. zorganizowania konkursu dla czytelników, którego nagrodą będzie produkt danej firmy, czy też napisania obszernego wpisu na blogu z detalami dotyczącymi produktu. Wszystko zależy od tego, jakie dana firma ma oczekiwania co do reklamy i na co zgodzi się bloger.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze blogera?

Aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów trzeba mieć pewność, że społeczność, jaką wokół siebie gromadzi blog, odpowie oczekiwaniom danej firmy. Przed wyborem konkretnego blogera należy zrobić niewielkie badanie rynku i blogosfery, odpowiadające wybranej dziedzinie tematycznej. Istnieją portale internetowe lub agencje, które zajmują się pośrednictwem między firmami a blogerami, które mogą pomóc w doborze “tego jedynego” blogera. W gąszczu blogów kulinarnych czy modowych ciężko jest znaleźć jednego blogera, który spełni wszystkie wymagania dotyczące reklamy i całej kampanii marketingowej.

Warto również zwrócić uwagę na własny budżet. Jeżeli jest nieograniczony, wówczas należy celować jak najwyżej i kierować zapytanie o reklamy na blogu do blogerów z najwyższej półki, którzy mają co najmniej milionowy zasięg odbiorców. Jeżeli jednak budżet jest niższy, warto wybrać mniej znanego blogera, którego odbiorcy idealnie wpisują się w model potencjalnych klientów danej marki. W obu przypadkach trzeba prześledzić historię bloga oraz komentarze do postów, sprawdzić profile bloga w social media i zobaczyć, jaki ma kontakt ze swoimi obserwatorami. Jeżeli widać, że społeczność jest zaangażowana w publikowane przez niego treści, to traf w dziesiątkę. Niektórzy blogerzy, których głównym źródłem zarobkowym jest reklama internetowa na blogu, posiadają przygotowane materiały z Google Analytics, które mogą udowodnić ich zasięg i skuteczność. W takiej sytuacji warto pytać!

Na co uważać podczas współpracy z blogerem?

Blogerzy ponad wszystko cenią sobie swoją niezależność i swobodę twórczą. Dlatego nie należy oczekiwać od nich tego, że będą powtarzać swoim czytelnikom narzucone regułki, czy wymagać od nich wyłącznie pozytywnych opinii. Ich autentyzm oraz skuteczność w reklamowaniu produktów leży w tym, że przedstawiają zarówno dobre, jak i złe strony danego produktu. Dzięki temu czytelnicy wierzą, że jest to szczera opinia i sami mogą podjąć decyzję o zakupie reklamowanego produktu. W przypadku najsławniejszych influencerów, sam fakt posiadania przez nich danego produktu wystarczy, aby rzesza fanów natychmiast go kupiła. Tacy blogerzy sami nie zajmują się swoimi sprawami finansowymi, a propozycje współpracy trafiają do ich managerów. Należy więc uzbroić się w cierpliwość i nie przestraszyć pierwszą kwotą wynagrodzenia, jaka padnie z ust asystenta “gwiazdy”.

Reklama internetowa – koszty współpracy z blogerami

Tak jak już pisaliśmy, na ostateczną kwotę kampanii reklamowej na blogu składa się wiele czynników. Początkującym blogerom wystarczy kilkaset złotych, a tym najsłynniejszym kilka… tysięcy. W grę wchodzi również wartość reklamowanego produktu, który musi być podarowany blogerowi w prezencie. Jeżeli miałby to być samochód, koszt takiej kampanii może wzrosnąć do kilkuset tysięcy. Wypada zatem mierzyć siły na zamiary i dobrze przemyśleć, czy inwestycja w reklamę na najbardziej popularnym bogu się opłaci. Z pewnością zwiększy widoczność firmy w internecie, ale czy podniesie sprzedaż produktów? Z drugiej strony kontakt z tak szerokim gronem czytelników z pewnością posłuży jako wzrost zaufania oraz świadomości konsumentów w odniesieniu do marki.

Istnieje wiele mitów na temat współpracy z blogerami, którymi nie należy się przejmować. Jeżeli masz pewność, że Twoja grupa docelowa potencjalnych klientów pokrywa się z czytelnikami wybranego bloga, nie wahaj się. Zaplanuj kampanię reklamową i czekaj na jej pozytywne efekty!

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Data dodania: 27/06/2017   Autor: Agata Strzębska

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Marta pisze:

    Do blogerów lepiej nie iść z produktem wątpliwej jakości bo czytelnicy zjadą i blogera i reklamodawcę :)

  2. Grzegorz pisze:

    Wydaje mi się, że taka współpraca może przynieść obopólne korzyści, także warto w takie coś się zagłębić. Jest to bardzo dobry sposób na reklamę.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to