Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Marketing internetowy w czasie kryzysu – doradzamy!

marketing internetowy w kryzysie

Zespół naszych doradców

Mając na uwadze dynamicznie rozwijającą się sytuację, ale także chęć jednoczenia się w czasach niepewności, nasi doradcy postanowili podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Jeżeli chcesz skonsultować swoje działania, zastanawiasz się, jakie kroki podjąć lub po prostu chcesz zrobić rozeznanie na przyszłość – SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

pawel-sch-kolo
Paweł Schmidt
New Business Leader
+48 537 690 698
pawel.schmidt@eactive.pl
linkedin.com/in/paweł-schmidt
paweł-kolo
Paweł Salamonik
SEO/SEM Advisor for Premium Customer
+48 519 662 275
pawel.salamonik@eactive.pl
linkedin.com/in/paweł-salamonik
kamil-kolo
Kamil Koleśnik
SEO/SEM Advisor for Premium Customer
+48 730 693 250
kamil.kolesnik@eactive.pl
linkedin.com/in/kamil-koleśnik
przemek-kolo
Przemysław Zimny
SEO/SEM Advisor
+48 507 180 061
przemyslaw.zimny@eactive.pl
linkedin.com/in/przemysław-zimny

 

Rozeznanie w sytuacji firmy

Kryzys w biznesie nie jest niczym nowym, a nauczenie się umiejętnego radzenia sobie w ciężkich sytuacjach to klucz do utrzymania się na rynku i budowania swojej przewagi konkurencyjnej. W obecnej sytuacji mamy do czynienia z czynnikami zewnętrznymi – rozprzestrzenianiem się wirusa na szeroką skalę oraz restrykcjami i ograniczeniami wprowadzanymi przez rząd. Niezbędna jest zatem szczegółowa analiza, jak w obliczu zaistniałej sytuacji będzie funkcjonować moja firma.

Dostosowanie działań marketingowych do panujących warunków może wydawać się wyzwaniem. Wiele przedsiębiorców może założyć, że marketing jest obszarem, w którym najłatwiej ograniczyć koszty. I mimo konieczności cięć, warto dobrze zastanowić się, czy faktycznie wybraliśmy właściwe rozwiązania. Kluczowe do przetrwania jest określenie celu marketingu i zrozumienie, jak kształtują się zachowania konsumenckie.

Jak dotrzeć do klientów?

Nadzwyczajne sytuacje powodują zmiany w zachowaniach konsumenckich. Warto zatem na nowo przemyśleć swoją strategię marketingową. Szczególnie istotne jest znalezienie sposobu, jak połączyć odpowiednie osoby z konkretną usługą czy produktem, wykorzystując dostosowany do odbiorców, właściwy przekaz, trafiający do nich w odpowiednim czasie.

Przykładowo, jeżeli aktywność klientów przeniosła się do sieci, a korzystanie z internetu zajmuje większą część dnia użytkownika (zarówno dla pracy, jak i rozrywki), jest to miejsce, gdzie należy poinformować o swoich działaniach.

Kroki, jakie możesz podjąć to:

  • wytypować wśród swojego asortymentu produkty czy usługi, które odpowiadają potrzebom konsumenta w zaistniałej sytuacji i skupić się na ukierunkowanej promocji,
  • dokonać selekcji działań marketingowych, wybrać te, które przynoszą efekty w krótkim czasie i dzięki którym zwiększysz szansę na większą sprzedaż,
  • dostosować swój biznes i działania do panującej sytuacji, czyli poszukać rozwiązań online, dzięki czemu dalej będziesz mógł sprzedawać swoje produkty
  • utrzymać prowadzone działania marketingu online, które są ciągłym procesem, a przerwanie ich może skutkować brakiem jakichkolwiek efektów i koniecznością zaczęcia pracy od nowa,
  • skonsultować swoją sytuację biznesową i poszukać nowych sposobów na dotarcie do klienta, a także zrozumieć, jak Twoi klienci zachowują się na konkretnych etapach lejka sprzedażowego.

Perspektywa na przyszłość

Odpowiednie zareagowanie teraz zaprocentuje w przyszłości. Odpuszczenie niektórych działań, a także obcięcie kosztów na czas kryzysu, jeżeli są to działania naprawdę niezbędne, dobrze jest zaplanować i przeprowadzić swoją firmę sprawnie przez ten proces. Pamiętajmy, że kiedy czynniki zewnętrzne się zmienią, nastąpi również ponowna zmiana w zachowaniach konsumenckich. Warto przygotować swój biznes, a my z chęcią w tym pomożemy!

Kolejny tydzień epidemii, siedzimy i pracujemy w domach, a my robimy NAJWIĘKSZY ZYSK w historii firmy SAGA! To wszystko dzięki temu, że w wyniku Waszej mrówczej, niezwykłej, ambitnej pracy, setki nowych klientów każdego miesiąca znajduje naszą firmę w sieci, składa zapytania. Tylko dzięki Wam na dzień dzisiejszy NIE MUSIMY SIĘ MARTWIĆ, jak przetrwać ten miesiąc. Martwimy się, jak NADĄŻYĆ z pracą!

Janusz Gardecki, właściciel firmy SAGA

Dobry czas inwestycji

Cięcie kosztów wydaje się koniecznością, ale paradoksalnie najbliższy czas może być dobrym czasem inwestycji!

  • Nie rezygnuj z SEO! Konieczność izolacji i odcięcia od świata powoduje zwiększoną ostrożność użytkowników. Część decyzji zakupowych jest przez nich odkładana i pozostają na etapie świadomości i zainteresowania. Jednak ten stan ulegnie zmianie, kiedy narzucone restrykcje zostaną zdjęte, a potrzeby użytkowników „uwolnione”. Jeżeli do tego czasu wypracujemy widoczność naszej witryny, będziemy na wygranej pozycji – zdecydowany i gotowy do zakupu użytkownik trafia prosto na naszą stronę!
  • Skuteczna strona dzięki analityce internetowej i ux! Pozyskiwanie ruchu jest ważne, ale jeżeli przez mało intuicyjny i nieprzyjazny dla użytkownika serwis tracisz klientów, to wyraźny sygnał, że coś jest nie tak. Zadbanie o zasady ux na serwisie teraz, może przyczynić się do generowania nawet do kilka razy wyższej sprzedaży produktów czy usług, po ustabilizowaniu sytuacji.
  • Dostosowanie performance marketingu dla skutecznej sprzedaży! Działania reklamowe mogą okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem do pozyskiwania nowych klientów. Jeżeli jednak prowadzimy już kampanie, warto przyjrzeć się ich ustawieniom i dostosować do aktualnej sytuacji. W zależności od tego, co dzieje się z Twoją sprzedażą, jakie i czy odnotowujesz spadki, zmienią się parametry kampanii.

Pamiętaj, że wiele jest zależne od branży, sytuacji firmy, konkurencji i innych czynników zewnętrznych. Dlatego, żeby dobrać plan na przyszłość, zachęcamy do rozmowy!

Dlaczego doradzamy?

Od lat prowadzimy działania dla różnego rodzajów działalności, a wachlarz firm, z którymi współpracowaliśmy jest bardzo szeroki. Chcemy wesprzeć środowisko biznesowe w tym czasie i dołożyć swoją cegiełkę do pokonania kryzysu. Telefon czy mail do niczego nie zobowiązuje, a może dzięki jednej rozmowie przyczynimy się do spojrzenia w jaśniejszych barwach na sytuację? :)

Komentarze

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak