Marketing internetowy w czasie kryzysu – doradzamy!

marketing internetowy w kryzysie
Marketing Internetowy w Kryzysie – grafika

Zespół naszych doradców

Mając na uwadze dynamicznie rozwijającą się sytuację, ale także chęć jednoczenia się w czasach niepewności, nasi doradcy postanowili podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Jeżeli chcesz skonsultować swoje działania, zastanawiasz się, jakie kroki podjąć lub po prostu chcesz zrobić rozeznanie na przyszłość – SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

pawel-sch-kolo
Paweł Schmidt
New Business Leader
+48 537 690 698
pawel.schmidt@eactive.pl
linkedin.com/in/paweł-schmidt
paweł-kolo
Paweł Salamonik
SEO/SEM Advisor for Premium Customer
+48 519 662 275
pawel.salamonik@eactive.pl
linkedin.com/in/paweł-salamonik
kamil-kolo
Kamil Koleśnik
SEO/SEM Advisor for Premium Customer
+48 730 693 250
kamil.kolesnik@eactive.pl
linkedin.com/in/kamil-koleśnik
przemek-kolo
Przemysław Zimny
SEO/SEM Advisor
+48 507 180 061
przemyslaw.zimny@eactive.pl
linkedin.com/in/przemysław-zimny

 

Rozeznanie w sytuacji firmy

Kryzys w biznesie nie jest niczym nowym, a nauczenie się umiejętnego radzenia sobie w ciężkich sytuacjach to klucz do utrzymania się na rynku i budowania swojej przewagi konkurencyjnej. W obecnej sytuacji mamy do czynienia z czynnikami zewnętrznymi – rozprzestrzenianiem się wirusa na szeroką skalę oraz restrykcjami i ograniczeniami wprowadzanymi przez rząd. Niezbędna jest zatem szczegółowa analiza, jak w obliczu zaistniałej sytuacji będzie funkcjonować moja firma.

Dostosowanie działań marketingowych do panujących warunków może wydawać się wyzwaniem. Wiele przedsiębiorców może założyć, że marketing jest obszarem, w którym najłatwiej ograniczyć koszty. I mimo konieczności cięć, warto dobrze zastanowić się, czy faktycznie wybraliśmy właściwe rozwiązania. Kluczowe do przetrwania jest określenie celu marketingu i zrozumienie, jak kształtują się zachowania konsumenckie.

Jak dotrzeć do klientów?

Nadzwyczajne sytuacje powodują zmiany w zachowaniach konsumenckich. Warto zatem na nowo przemyśleć swoją strategię marketingową. Szczególnie istotne jest znalezienie sposobu, jak połączyć odpowiednie osoby z konkretną usługą czy produktem, wykorzystując dostosowany do odbiorców, właściwy przekaz, trafiający do nich w odpowiednim czasie.

Przykładowo, jeżeli aktywność klientów przeniosła się do sieci, a korzystanie z internetu zajmuje większą część dnia użytkownika (zarówno dla pracy, jak i rozrywki), jest to miejsce, gdzie należy poinformować o swoich działaniach.

Kroki, jakie możesz podjąć to:

  • wytypować wśród swojego asortymentu produkty czy usługi, które odpowiadają potrzebom konsumenta w zaistniałej sytuacji i skupić się na ukierunkowanej promocji,
  • dokonać selekcji działań marketingowych, wybrać te, które przynoszą efekty w krótkim czasie i dzięki którym zwiększysz szansę na większą sprzedaż,
  • dostosować swój biznes i działania do panującej sytuacji, czyli poszukać rozwiązań online, dzięki czemu dalej będziesz mógł sprzedawać swoje produkty
  • utrzymać prowadzone działania marketingu online, które są ciągłym procesem, a przerwanie ich może skutkować brakiem jakichkolwiek efektów i koniecznością zaczęcia pracy od nowa,
  • skonsultować swoją sytuację biznesową i poszukać nowych sposobów na dotarcie do klienta, a także zrozumieć, jak Twoi klienci zachowują się na konkretnych etapach lejka sprzedażowego.

Perspektywa na przyszłość

Odpowiednie zareagowanie teraz zaprocentuje w przyszłości. Odpuszczenie niektórych działań, a także obcięcie kosztów na czas kryzysu, jeżeli są to działania naprawdę niezbędne, dobrze jest zaplanować i przeprowadzić swoją firmę sprawnie przez ten proces. Pamiętajmy, że kiedy czynniki zewnętrzne się zmienią, nastąpi również ponowna zmiana w zachowaniach konsumenckich. Warto przygotować swój biznes, a my z chęcią w tym pomożemy!

Kolejny tydzień epidemii, siedzimy i pracujemy w domach, a my robimy NAJWIĘKSZY ZYSK w historii firmy SAGA! To wszystko dzięki temu, że w wyniku Waszej mrówczej, niezwykłej, ambitnej pracy, setki nowych klientów każdego miesiąca znajduje naszą firmę w sieci, składa zapytania. Tylko dzięki Wam na dzień dzisiejszy NIE MUSIMY SIĘ MARTWIĆ, jak przetrwać ten miesiąc. Martwimy się, jak NADĄŻYĆ z pracą!

Janusz Gardecki, właściciel firmy SAGA

Dobry czas inwestycji

Cięcie kosztów wydaje się koniecznością, ale paradoksalnie najbliższy czas może być dobrym czasem inwestycji!

  • Nie rezygnuj z SEO! Konieczność izolacji i odcięcia od świata powoduje zwiększoną ostrożność użytkowników. Część decyzji zakupowych jest przez nich odkładana i pozostają na etapie świadomości i zainteresowania. Jednak ten stan ulegnie zmianie, kiedy narzucone restrykcje zostaną zdjęte, a potrzeby użytkowników „uwolnione”. Jeżeli do tego czasu wypracujemy widoczność naszej witryny, będziemy na wygranej pozycji – zdecydowany i gotowy do zakupu użytkownik trafia prosto na naszą stronę!
  • Skuteczna strona dzięki analityce internetowej i ux! Pozyskiwanie ruchu jest ważne, ale jeżeli przez mało intuicyjny i nieprzyjazny dla użytkownika serwis tracisz klientów, to wyraźny sygnał, że coś jest nie tak. Zadbanie o zasady ux na serwisie teraz, może przyczynić się do generowania nawet do kilka razy wyższej sprzedaży produktów czy usług, po ustabilizowaniu sytuacji.
  • Dostosowanie performance marketingu dla skutecznej sprzedaży! Działania reklamowe mogą okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem do pozyskiwania nowych klientów. Jeżeli jednak prowadzimy już kampanie, warto przyjrzeć się ich ustawieniom i dostosować do aktualnej sytuacji. W zależności od tego, co dzieje się z Twoją sprzedażą, jakie i czy odnotowujesz spadki, zmienią się parametry kampanii.

Pamiętaj, że wiele jest zależne od branży, sytuacji firmy, konkurencji i innych czynników zewnętrznych. Dlatego, żeby dobrać plan na przyszłość, zachęcamy do rozmowy!

Dlaczego doradzamy?

Od lat prowadzimy działania dla różnego rodzajów działalności, a wachlarz firm, z którymi współpracowaliśmy jest bardzo szeroki. Chcemy wesprzeć środowisko biznesowe w tym czasie i dołożyć swoją cegiełkę do pokonania kryzysu. Telefon czy mail do niczego nie zobowiązuje, a może dzięki jednej rozmowie przyczynimy się do spojrzenia w jaśniejszych barwach na sytuację? :)

Przejdź do komentarzy

Komentarze